Hoe moet ik mijn dagen vullen?

27-07-2016 13:32 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumers,

Het is vakantie, de meesten vinden dit natuurlijk super fijn en kijken hier heel lang naar uit.

Ik vind het echt verschrikkelijk, op vakantie gaan en plannen hebben vind ik heel fijn maar de tijd daartussen..

Dit probleem heb ik altijd gehad, ik weet echt niet wat ik moet doen om mijn lege uren/dagen te vullen en vooral nu de lege dagen zich achter elkaar herhalen... Ik voel me dan ontzettend eenzaam en nutteloos.

Natuurlijk kan ik wel wat bedenken zoals : schilderen, film kijken, fietsen, lopen enz... Maar het voelt allemaal zo nutteloos.

Ik kan nergens echt plezier uithalen en zie eigenlijk op tegen elk ''leeg'' uur/dag.

Heeft iemand tips voor mij of herkent iemand dit bij zichzelf?

Ik hoop op een reachtie.

Groetjes,

Swaan
Ik herken het en daarom neem ik ook geen vrij als ik niks gepland heb
Heerlijk lijkt me dat! Ik zou graag een paar weken met je ruilen.
Koop een museumjaarkaart en bezoek een paar musea.

Speel toerist in je eigen stad/dorp of nabijgelegen dorpen/steden.

Ruim je huis op en zet de dingen die je niet meer nodig hebt op marktplaats. Misschien verdien je dan nog een extra zakcentje voor op vakantie.

Pokémon Go spelen en heel veel eieren uitbroeden door de vele kilometers die je maakt.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Je hebt nu schoolvakantie, neem ik aan? Zoek een bijbaantje!
Musea, stad bekijken, lunchen, uit eten gaan, naar het park, naar zee, naar het bos, naar een festival, naar een meertje, naar een concert, kinderboerderij, winkelen, series of films kijken in bed, naar de Ikea, naar een rommelmarkt, op de koffie bij vrienden, wat leuks ondernemen met vrienden, uitgebreid koken, huis opruimen, muurtje verven, plakboek of fotoboek bijwerken, etcetera.
Zolang je allerlei hobby's als nutteloos ervaart zal er niks veranderen. Jij vindt alleen tijd die je werkt nuttig? Soïso moet elk uur van de dag nuttig besteed worden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het voelt allemaal zo nutteloos?

Goed, nuttige dingen om te doen tijdens je vakantie:

Ga werken.

Ga bejaarden helpen.

Ga gehandicapten helpen.

Ga dieren helpen.

Maak het huis schoon.

Maak de wijk schoon.
Je mag bij mij de ramen komen zemen, da's hartstikke nuttig!
Nee ik herken het niet. In de vakantie doe ik lekker rustig aan, internetten, dagjes weg, huis een grote beurt geven, dat soort dingen.

Als je je per sé nuttig wilt voelen kan je misschien in je vakantie bejaarden bezoeken / koffie schenken in het bejaardenhuis of helpen in een dierenasiel? Ik kan me voorstellen dat ze daar wel wat hulp kunnen gebruiken?

Of je oude buurvrouw helpen met boodschappen, het huishouden of haar tuintje?
Ik herken het niet, maar ik snap wel dat mensen dat kunnen hebben.

Ik wil je vragen, kun je an sich wel genieten van ontspanning?

Of heb je misschien het idee dat je altijd iets nuttigs moet doen?
Ik herken het wel! Het klinkt verwend, maar mij doe je ook geen plezier met die zes weken zomervakantie die ik als docent heb. Vaak is man er maar 2 of 3 weken van vrij, en dan strekken de rest van de weken zich zo eindeloos uit. Wat ik doe:

- vaker langs bij moeder, oma en zusjes

- koffie drinken in de stad met vriendinnen of gewoon alleen

- heel veel boeken lezen

- een schoonmaak-/opruimproject in huis bedenken

- foto's uitzoeken / fotoboeken maken

Wat ik in ieder geval niet doe, is eindeloos in bed blijven liggen. Daar word ik alleen nog maar lamlendiger van. Dus ik zorg dat ik er iedere dag in ieder geval even uit ga - al is het maar even naar de supermarkt.

(Toen ik nog single was, heb ik ook wel eens twee weken vrijwilligerswerk gedaan in zo'n vakantie. Ook heel bevredigend!)
quote:Tr0tter schreef op 27 juli 2016 @ 13:41:

Je mag bij mij de ramen komen zemen, da's hartstikke nuttig!Kom daarna door naar mij.
quote:GateKeeper schreef op 27 juli 2016 @ 13:46:

[...]

Kom daarna door naar mij. Daarna naar mij! Dan in de stad koffie drinken?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alles waar je normaal niet aan toe komt. Dat is bij mij best veel, maar in de vakantie sta ik op standje vakantie, dus er komt van al die dingen die nog moeten gebeuren, die ik wil doen ook niet heel veel terecht.
Ga afvallen
-Sporten

-Series kijken

-Huis opruimen en schoonmaken

-Met vrienden/ familie afspreken

-Nieuwe recepten uitproberen

-Vrijwilligerswerk

-Pokemon Go spelen

Zoiets?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:fientje1982 schreef op 27 juli 2016 @ 13:45:

Ik herken het niet, maar ik snap wel dat mensen dat kunnen hebben.

Ik wil je vragen, kun je an sich wel genieten van ontspanning?

Of heb je misschien het idee dat je altijd iets nuttigs moet doen?

Bedankt voor je reactie!

Ik vind het inderdaad heel moeilijk om te genieten van ontspanning. Ik weet helemaal niet hoe ik mezelf moet vermaken of wat ik echt leuk vind om te doen. Ik probeer echt van alles maar ik kan nergens van genieten.. Ik weet nu zo niet meer wat ik moet doen dat ik het liefst de hele dag in bed zou gaan liggen ( wat ik niet doe want dan voel ik me nog nuttelozer ). Ik weet niet waarom het zo voelt maar ik heb het gevoel dat ik elke dag actief bezig moet zijn. ( Als ik dat ben geweest kan ik wel rustig een film kijken op de bank )
Wat zou je nog graag willen leren? Er zijn talloze gratis en interessante cursussen op internet te vinden. Zoek maar eens op MOOC.
Wat doe je normaalgesproken dan? Werken, studeren?
Informeer eens bij het verzorgingstehuis, de instelling voor begeleid wonen, de GGZ of het Leger des Heils of ze nog vrijwilligers nodig hebben voor zomeractiviteiten of om mensen mee op pad te nemen. Veel van dit soort instellingen komen handen te kort, en door de zomervakantie vervallen veel van de vaste activiteiten.

Ook een optie: kijk of het buurthuis nog vrijwilligers nodig heeft. Zet een speurtocht of puzzeltocht uit voor de kinderen, organiseer een kleding-ruilbeurs voor tieners of een leuke workshop.
Waarom ben je vrij dan? Ga werken of doe vrijwilligers werk.

Er is bij jou in de stad vast ook wel een kinderkamp of een spelweek dat wordt georganiseerd.

Of anders ga je vrijwilligerswerk doen in het plaatselijke bejaardentehuis/jongereninstelling.

Of neem je buren of je grootouders een dagje mee uit.

Help bij het buurtcentrum met bijv. het opkappen van de ruimte of organiseer een "wij maken de wijk schoon" middag.
Boek 'n vliegticket en ga op reis.
Shoot first, ask questions later!
En daarna kom je bij mij,de ramen zijn nog schoon maar de tuin mag geschoffeld.

Of je komt logeren even een nieuw omgeving zien.

Er is nu kermis,gaan we lekker naar de kroeg.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2016 @ 14:15:

Boek 'n vliegticket en ga op reis.Dat heeft ze blijkbaar al gedaan, alleen weet ze niet wat ze moet doen in de tijd totdat ze vertrekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven