Even zeuren hoor

27-07-2016 11:59 75 berichten
Ik moet hier even van mij afzeuren hoor.

Vandaag ben ik jarig en man en zoon doen er weinig aan.

Ik verwacht niet de hele dag op mijn wenken bedient te worden hoor. Maar een gefeliciteerd en that's it valt rauw op mijn dak moet ik zeggen.

Geen kaartje, geen zelfgeknutseld cadeautje of überhaupt iets voor mij.

Mijn man is op zich niet zo van de cadeaus en kaartjes en dat weet ik. En toch is mijn eigen verwachting blijkbaar hoger waardoor ik teleurgesteld word

Het is een beetje een anti-climax zo...
Inderdaad gewoon zeggen, want zo wordt de situatie en jouw verjaardag er niet leuker op.

Je mag teleurgesteld zijn en jouw man heeft er recht op dat hij weet waarom.

Hopelijk gaat hij dan nog proberen de dag leuk voor je te maken.
quote:theamuts schreef op 27 juli 2016 @ 13:09:

[...]

ZEG HET DAN GEWOON!!!!!!!!!!!!!Dat dacht ik ook, maar aan de andere kant als je nog moet zeggen op zo n dag waar je mee zit en hij snapt niet waarom je zo doet heb je wel een plaat voor je kop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 27 juli 2016 @ 13:19:

[...]

Dat dacht ik ook, maar aan de andere kant als je nog moet zeggen op zo n dag waar je mee zit en hij snapt niet waarom je zo doet heb je wel een plaat voor je kop.Hij is altijd al zo geweest zegt ze. Het is ook een dynamiek tussen hun wat uiteindelijk zijn uitwerking heeft.
quote:Polkadot28 schreef op 27 juli 2016 @ 13:08:

[...]

Oh, hij ziet dat er wat is. Ik merk, en dat is natuurlijk ook niet goed, dat ik kortaf word en niet echt kan uitspreken wat er is. dat is niet handig he, het is man en die snappen dat soort dingen niet. Je zult het echt moeten uitspreken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Van harte TO, maak er een gezellige dag van.

Voor dit soort mannen heb ik maar 1 tip: 2 dagen voor je verjaardag een verlanglijstje geven en zeggen dat hij naar de winkel moet gaan.

Het is niet echt spontaan, maar als je op de spontaniteit moet wachten komt het niet
quote:Lovely7 schreef op 27 juli 2016 @ 13:19:

[...]

Dat dacht ik ook, maar aan de andere kant als je nog moet zeggen op zo n dag waar je mee zit en hij snapt niet waarom je zo doet heb je wel een plaat voor je kop.'t Is een man, die kunnen soms niks als het ze niet uitdrukkelijk gezegd wordt
Van harte gefeliciteerd! En natuurlijk horen daar cadeautjes bij. Hoe moeilijk kan het zijn om op z'n minst voor een bos bloemen / een fles wijn / iets anders lekkers te zorgen? Dat niet iedere man daar tijdig genoeg bij nadenkt om met zoon te gaan knutselen of een geweldig geschenk te verzinnen kan ik nog inkomen (met moeite, dat wel). Maar in je agenda zetten dat je op de dag zelf of de dag ervoor even ergens iets van bovenstaande moet scoren omdat je weet dat je partner dat waardeert is toch geen moeite? Kom op zeg!

Voor jou:

The owls are not what they seem
gefeliciteerd en tsja je moet de meeste mannen letterlijk vertellen wat je verwachtingen zijn...
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Wat verdrietig dat jouw verjaardag genegeerd wordt, op de felicitatie na dan

Ik heb geen goede tips behalve wat al gezegd is dat je het toch moet uitspreken naar je man

Misschien helpt het, misschien niet maar dan ben je dat in elk geval kwijt

Maar ik wens je ondanks dit toch een fijne dag en bij deze van harte gefeliciteerd
Je moet wel met hem het gesprek aangaan, anders weet je dat dit nooit zal verbeteren. Zolang jij niet uitspreekt wat je nodig hebt, kan hij daar niet op inspelen.
Mijn man is ook niet echt een verjaardagsfan

Maar dat vind ik niet erg, ben al 12 jaar met hem samen, dus ken hem wel een beetje ;)

Als hij mijn verjaardag (weer eens) vergeten is, stuur ik hem een SMS met "gefeliciteerd met de verjaardag van je vrouw!" en dan krijg ik wel een reactie ;)

Cadeautjes doen we niet meer aan, we hebben een en/of bankrekening, en als ik iets leuk vind, dan koop ik het gewoon zelf.

Wel eten we lekker gebak, is ook leuk voor de kinderen. Voor de kinderen hangen we wel slingers op en geven we cadeaus en een feestje, maar voor mezelf hoeft dat allemaal niet zo
quote:Polkadot28 schreef op 27 juli 2016 @ 13:08:

[...]

Oh, hij ziet dat er wat is. Ik merk, en dat is natuurlijk ook niet goed, dat ik kortaf word en niet echt kan uitspreken wat er is.

Dat kan lastig zijn, als je dat niet uit kunt spreken.

Ik ben daar overigens ook geen ster in, als iets me dwars zit.

Vraagt je man dan niet wat er is?

Dat zou een goed moment te zijn om je er toch toe te zetten het te zeggen.

En anders kun je beter proberen een ander goed moment te vinden.

Anders blijf jij het opzuren wat je dwars zit en hij zal nooit weten dat dit een probleem voor je is.
Gefeliciteerd en gewoon vanavond zeggen dat je het jammer vindt dat hij niks voor je heeft gekocht!

Als je al met je verjaardag niks krijgt wanneer dan wel?
3 maanden pikstraf!!
Ik zou zalando op gaan en een kledingstuk of tas uitzoeken die ik niet perse nodig heb maar die gewoon te mooi is. En dan vervolgens aan manlief doorgeven dat je je eigen cadeau besteld hebt.

Als een verjaardagscadeautje al teveel gevraagd is..
Van harte gefeliciteerd!

Ik zou lekker zelf een cadeautje kopen. Ondanks dat de Markies zich wel mijn verjaardag herinnert en altijd iets koopt, koop ik alsnog altijd nog een cadeautje voor mezelf erbij.
Gefeliciteerd met je verjaardag!

Voor jou:

Mijn tip is ook: koop wat leuks voor jezelf en laat het mooi inpakken. Heb ik dit jaar ook gedaan.

(Ik was dit jaar op maandag jarig en dat was een supersaaie dag omdat er niemand kon komen. Heb toen heerlijk lang rondgestruind in een grote boekhandel en een mooi boek voor mezelf gekocht.)
Als eerste van harte gefeliciteerd, Maak er zelf een leuke dag van, iemand moet het je zoon toch leren ? ga dadelijk lekker naar een speeltuin en daarna lekker uit eten, koop of bak taartjes en nodig familie vrienden of buren uit. het is jou verjaardag ! die laat je toch niet verpesten door je man.
Van harte gefeliciteerd!

Naast alle andere tips die je kan overwegen heb ik er nog eentje: bestel een belachelijke bos bloemen en laat die bezorgen. Laat er een kaartje aan hangen met de felicitaties namens man en kinderen en laat er op zetten dat je de allerliefste bent en dat zij heel veel van je houden. Wel heel verrast doen als je ze in ontvangst neemt
quote:Razzmatazz schreef op 27 juli 2016 @ 13:38:

Als hij mijn verjaardag (weer eens) vergeten is, stuur ik hem een SMS met "gefeliciteerd met de verjaardag van je vrouw!" en dan krijg ik wel een reactie ;)

Deze vind ik leuk.

Ik probeer overigens altijd weg te zijn met mijn verjaardag, meestal Parijs. Het is voor mijn omgeving eerder knap als ze mijn verjaardag niet herinneren.
Ga lekker met 'n vriendin naar 'n cocktailbar en uit eten. En laat je man en kind gewoon thuis de visite ontvangen.
Shoot first, ask questions later!
Gefeliciteerd

Niet leuk een aardigheidje of bloemen had leuk geweest.

Maar wie weet krijg je vanavond een verrassing,uit eten,bios oid.

Wie weet geeft hij je vanavond sex als cado,niet doen!

Ik heb t ook wel meegemaakt,smorgens een lauw gefeliciteerd en meer niet.

Ben dus de andere dag flink gaan shoppen,het andere jaar kreeg ik n mooi boeket en een etentje.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Sorry dat ik nog niet verder had teruggekoppeld.

Schoonfamilie was geweest en dat is ook niet helemaal leuk gelopen. Daardoor had ik hem uiteindelijk helemaal zitten.

Toen mijn man daarna terug was (hij had ze ivm het weer even heen en weer gereden) heb ik het verteld. Dat het zo'n domper was. Dat ik niet veel verwachtte, maar dat ik dit wel heel teleurstellend vond voelen.

Hij heeft aangegeven niet in zijn veel te zitten en daardoor er niet mee bezig geweest te zijn. Gaf gelukkig wel zelf aan dat het geen excuus moest zijn.

En in plaats van dat ik toch maar macaroni moest gaan maken (dat stelde hij eerst voor) heeft hij mij mee uit eten genomen.

Weet je, het is niet veel. Maar dit is goed zo. Ik hoef niet heel uitbundig, maar wil mij wel graag even bijzonder voelen, zeker door mijn man.

Jullie allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes, plaatjes, felicitaties en schoppen onder mijn kont!!!
Goed dat je het gezegd hebt Polkadot.

En wat leuk dat jullie uit eten zijn geweest.

Hopelijk denkt hij er vanaf nu wel aan.
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2016 @ 14:23:

Ga lekker met 'n vriendin naar 'n cocktailbar en uit eten. En laat je man en kind gewoon thuis de visite ontvangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven