Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land

http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
quote:YellowDiamond schreef op 28 juli 2016 @ 09:30:

[...]

Waar staat dat?Nogmaals, terrorisme en humor gaan niet samen en dit is ongepast, en zeker in deze tijden. Als nederland het slachtoffer wordt van herhaaldelijke laffe aanslagen zullen dergelijke "humoristische" uitingen ook in nederland niet meer aanvaard worden.
Omg
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 28 juli 2016 @ 09:34:

[...]

Maar ik wil niemand informeren, ik ben niet intelligent, ik wil gewoon lekker naïef, dom, een beetje wegkijken voor wat gebeurt op deze wereld. We gaan allemaal een keer dood, dus laat mij genieten van die Facebook pagina en stop haat prediken in dit topic. Dat is toch niet zo moeilijk?

Maar dat is uw vol recht... Maar een ander deel van de bevolking heeft een andere mening, zoals dat met zowat alles het geval is...

Waarom moeten jullie ons aanvallen en beschuldigen van haat prediken. Dit is complete onzin.

Het enige wat wij zeggen is dat we moeten ingrijpen bij het verspreiden van salafisme. Wat nu ook politiek voorgesteld word. Zal je nu de belgische politiek beschuldigen van haat prediken?

Tuurlijk, geniet maar van je wil genieten, wij houden u niet tegen. Maar laat ons ook onze mening verkondigen.

Dat is toch niet zo moeilijk?
quote:Jc2 schreef op 28 juli 2016 @ 09:51:

[...]

Maar dat is uw vol recht... Maar een ander deel van de bevolking heeft een andere mening, zoals dat met zowat alles het geval is...

Waarom moeten jullie ons aanvallen en beschuldigen van haat prediken. Dit is complete onzin.

Het enige wat wij zeggen is dat we moeten ingrijpen bij het verspreiden van salafisme. Wat nu ook politiek voorgesteld word. Zal je nu de belgische politiek beschuldigen van haat prediken?

Tuurlijk, geniet maar van je wil genieten, wij houden u niet tegen. Maar laat ons ook onze mening verkondigen.

Dat is toch niet zo moeilijk?Maar waarom in dit topic en niet in al die andere topics die er al zijn?
quote:viavia2013 schreef op 28 juli 2016 @ 09:35:

[...]

Nogmaals, terrorisme en humor gaan niet samen en dit is ongepast, en zeker in deze tijden. Als nederland het slachtoffer wordt van herhaaldelijke laffe aanslagen zullen dergelijke "humoristische" uitingen ook in nederland niet meer aanvaard worden.

Precies. Denken dat een pagina openen om landgenoten uit te zwaaien leuke humor is, is echt heel erg ongepast.

Gelukkig wordt dat dus door de meeste Nederlanders niet aanvaard, dat er zo over landgenoten wordt gepraat.

Zie je hier ook: Een enkele verwarde ziel die maar doorborrelt in het eigen zuur, en het merendeel aanvaard gewoon die negativiteit NIET.

[...]

Dat is toch niet zo moeilijk?Ben jij met z'n tweeën?
Tjezus, wat vals
quote:MevrouwJack schreef op 28 juli 2016 @ 10:58:

[...]

Ben jij met z'n tweeën?Koninklijk meervoud. Een tamelijk onschuldig waanidee, in vergelijking met de rest.

[...]

Ik vind dat jij haat predikt. Ik vind dat jij duidelijk het verschil tussen Moslims en terroristen niet kent, en kennelijk ook niet wilt kennen.

Je punt zou duidelijk zijn op het moment dat het over salafisten gaat. Maar dat gaat het hier niet. Het gaat over moslims. Salafisten opnieuw er met de haren bijtrekken is in mijn ogen stemmingmakerij, en intens dom en slecht.

Dat is toch niet zo moeilijk?Je mening verkondigen is tot daar aan toe. Je mening in elk mogelijk topic opdringen en vooral ook je mening opdringen op het moment dat het helemaal niet gaat over waar jij zo graag je mening over wilt opdringen is wel moeilijk. Het praat zo lastig als er steeds doorheen geschreeuwd wordt door iemand die 'de waarheid' wil verkondigen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Er zijn erg weinig mensen die elke moslim willen uitzwaaien. Het lijkt me nuttig dat te beseffen en met zijn allen (dus ook de goed geïntegreerde, vreedzame en tolerante moslims onder ons) salafistische centra en het salafisme 'uit te zwaaien'.

De salafistische boodschap is volgens de AIVD onverdraagzaam en staat integratie in de weg, ook leidt het vaak tot radicalisering.

Het lijkt me niet dat je dan kunt stellen dat het allemaal onschuldig is en dat het onze samenleving veel goeds brengt. Waarom is het zo lastig te erkennen dat een deel van de islam voor problemen zorgt? Waarom zo intolerant tegenover critici van dat deel van de islam?

Naar mijn mening is dat hetgeen wat mensen uit elkaar drijft en wat de sfeer verziekt.
quote:adnama schreef op 28 juli 2016 @ 11:34:

Er zijn erg weinig mensen die elke moslim willen uitzwaaien. Het lijkt me nuttig dat te beseffen en met zijn allen (dus ook de goed geïntegreerde, vreedzame en tolerante moslims onder ons) salafistische centra en het salafisme 'uit te zwaaien'.

De salafistische boodschap is volgens de AIVD onverdraagzaam en staat integratie in de weg, ook leidt het vaak tot radicalisering.

Het lijkt me niet dat je dan kunt stellen dat het allemaal onschuldig is en dat het onze samenleving veel goeds brengt. Waarom is het zo lastig te erkennen dat een deel van de islam voor problemen zorgt? Waarom zo intolerant tegenover critici van dat deel van de islam?

Naar mijn mening is dat hetgeen wat mensen uit elkaar drijft en wat de sfeer verziekt.

Als die mevrouw het over (extreem) salafisme had, had ze dat moeten schrijven.

Ik persoonlijk word een beetje moe van al die mensen die stoere anti moslim uitspraken doen en als ze daarop wat redelijkheid krijgen, uitgeluld zijn en het over extreem geradicaliseerde salafisten gaan hebben om toch maar een soort punt te maken.
quote:adnama schreef op 28 juli 2016 @ 11:34:

Het topic ging oorspronkelijk over een onhandig geformuleerde en ongenuanceerde oproep van een PVV-mevrouw op FB om de Islam uit te zwaaien en de vaak grappige reacties hierop. Géén grapjes over het gevaar van extremisme of over terrorisme, maar alléén over die oproep van die PVV-mevrouw.

Om in dat topic dan weer een discussie te starten over salafisme is mijns inziens inderdaad off-topic. Al deed ik er zelf aan mee
quote:feow schreef op 28 juli 2016 @ 11:33:

[...]

Je mening verkondigen is tot daar aan toe. Je mening in elk mogelijk topic opdringen en vooral ook je mening opdringen op het moment dat het helemaal niet gaat over waar jij zo graag je mening over wilt opdringen is wel moeilijk. Het praat zo lastig als er steeds doorheen geschreeuwd wordt door iemand die 'de waarheid' wil verkondigen. Zo is dat.!
quote:viavia2013 schreef op 28 juli 2016 @ 09:35:

[...]

Nogmaals, terrorisme en humor gaan niet samen en dit is ongepast, en zeker in deze tijden. Als nederland het slachtoffer wordt van herhaaldelijke laffe aanslagen zullen dergelijke "humoristische" uitingen ook in nederland niet meer aanvaard worden.Ik heb echt diep medelijden met mensen zoals jij en JC2. Wat moet het vreselijk zijn om zo in het leven te staan als jullie.
foutje
foutje!
quote:amarna schreef op 28 juli 2016 @ 14:43:

foutje!

Het forum maakt er een zooitje van.....

Alles wat ik plaatsen zie ik 3 keer.

En ipv wijzigen, wordt mijn Eigen bericht gequote.
quote:Het-groepje schreef op 28 juli 2016 @ 11:55:

[...]

Als die mevrouw het over (extreem) salafisme had, had ze dat moeten schrijven.

Ik persoonlijk word een beetje moe van al die mensen die stoere anti moslim uitspraken doen en als ze daarop wat redelijkheid krijgen, uitgeluld zijn en het over extreem geradicaliseerde salafisten gaan hebben om toch maar een soort punt te maken.

Precies!

Op die faceboek-pagina werd "de islam en consorten" uitgezwaaid. Dus álles, bij twijfel zelfs inclusief "consorten" whatever that may be. Niks geen nuance over salafisme, extremisten etc.
quote:starbright schreef op 28 juli 2016 @ 14:25:

[...]

Ik heb echt diep medelijden met mensen zoals jij en JC2. Wat moet het vreselijk zijn om zo in het leven te staan als jullie.Zoals ik het lees was viavia het juist niet eens met Jc2 hoor. Volgens mij quote ze hiermee wat onhandig een uitspraak.
quote:Jc2 schreef op 28 juli 2016 @ 07:58:

[...]

In deze tijd is het een heel normale reactie dat hier tegenwind ontstaat over zo'n onnozel en naïf gedoe.

Het oorspronkelijke artikel door die politicus is ontstaan door de link tussen terrorisme en moslims. Of die al dan niet reeël is doet er niet toe.

Maar hier nu komen verkondigen dat dit topic niets met terrorisme te maken heeft is zooo verkeerd,

Wat spreek jij jezelf tegen. Of de link reëel is of niet, dat doet er niet toe.

En vervolgens het verkeerd vinden dat wij vinden dat er geen link is.

En by the way: dit hele topic gaat over de link tussen terrorisme en moslims. En het doet er verd*md veel toe of die link reëel is of niet.

Nogmaals: iedereen wil terroristen uitzwaaien (behalve de terroristen zelf als je zuiver in de discussie wil blijven). Ongeacht politieke of (vermeende) religieuze achtergrond.

Maar je bestrijdt terrorisme niet door het label terrorist op de verkeerde mensen te plakken.
quote:hebjehaarookweer schreef op 25 juli 2016 @ 07:40:

[...]

Ja hoor... Kijk nog even naar je eerste reactie. Die hele Facebookpagina staat vol reacties van niet-radicale, goed Nederlands schrijvende moslims met gevoel voor humor, en dat kun jij gewoon niet velen. Probeer nou niet ineens de gematigde redelijkheid uit te hangen, want dat ben je gewoon niet.
quote:Courage-- schreef op 28 juli 2016 @ 15:05:

[...]

Wat spreek jij jezelf tegen. Of de link reëel is of niet, dat doet er niet toe.

En vervolgens het verkeerd vinden dat wij vinden dat er geen link is.

En by the way: dit hele topic gaat over de link tussen terrorisme en moslims. En het doet er verd*md veel toe of die link reëel is of niet.

Nogmaals: iedereen wil terroristen uitzwaaien (behalve de terroristen zelf als je zuiver in de discussie wil blijven). Ongeacht politieke of (vermeende) religieuze achtergrond.

Maar je bestrijdt terrorisme niet door het label terrorist op de verkeerde mensen te plakken.Maar het is nou eenmaal zo, dat een lieve moslim, morgen ineens een terrorist is....je weet het niet, dat heet dan ' een verwarde man,
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 28 juli 2016 @ 18:27:

[...]

Maar het is nou eenmaal zo, dat een lieve moslim, morgen ineens een terrorist is....je weet het niet, dat heet dan ' een verwarde man,

Mis ik een ironische ondertoon?

Of moet ik mijn man voortaan (met ) scherp in de gaten houden?
quote:mienietjefietje schreef op 28 juli 2016 @ 18:27:

[...]

Maar het is nou eenmaal zo, dat een lieve moslim, morgen ineens een terrorist is....je weet het niet, dat heet dan ' een verwarde man,

Een lieve moslim ineens terrorist? Ik moet ineens aan die conducteur reclame denken waar wel wat variatie op te verzinnen is. Een lieve moslim wordt wakker en kijkt helder voor zich uit en opeens weet hij/zij het! 'Ik word een stoute terrorist'.

Echt, wat een kansloze opmerking.
quote:Courage-- schreef op 28 juli 2016 @ 18:37:

[...]

Mis ik een ironische ondertoon?

Of moet ik mijn man voortaan (met ) scherp in de gaten houden?Dat moet je mannen sowieso sowieso soïso
quote:gaya76 schreef op 28 juli 2016 @ 19:25:

[...]

Een lieve moslim ineens terrorist? Ik moet ineens aan die conducteur reclame denken waar wel wat variatie op te verzinnen is. Een lieve moslim wordt wakker en kijkt helder voor zich uit en opeens weet hij/zij het! 'Ik word een stoute terrorist'.

Echt, wat een kansloze opmerking.Stout ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven