Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land

http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 29 juli 2016 @ 14:17:

[...]

Het is inderdaad vervelend wanneer je nog een reactie van iemand verwacht en deze uitblijft. Echter vind ik het verder vrij flauw om dit zo aan te kaarten gezien je, wanneer je zelf iets zegt wat incorrect is, dat ook niet kan accepteren en op basis ervan een hele andere discussie probeert te starten welke weinig met de feitelijke onjuistheid te maken heeft.

Ook is het vrij onvriendelijk om mensen direct onwetend en/of ongeïnformeerd te noemen, en staat het vrij onintelligent om dat te doen wanneer blijkt dat iemand, ik elk geval over een klein detail, over meer kennis blijkt te bezitten dan jijzelf.

Jammer, want an sich zijn de standpunten en argumenten niet geheel wereldvreemd, echter jaag je mensen weg met je onvermogen normaal te kunnen discussiëren en mensen op een manier te behandelen welke je voor jezelf wel eist.

PS. Nog een foutje; het forum is wel degelijk een dictatuur, namelijk die van het beheer welke het alleenrecht heeft de regels op te stellen, te zorgen voor de handhaving en te oordelen wie en welke posts wel of niet toegestaan zijn.

Komaan zeg, u hebt niet meer kennis... Ik verdiep mij hier al vele jaren in.

U leest mijn initiële antwoord verkeerd.

En argumenteerd dan iets wat het kleinste kind ook weet.Tuurlijk is een gedachte nooit strafbaar, het zou nogal wat zijn.

Ik kom misschien wat direct over. Ik weet het, hiervoor mijn oprechte excuses. Maar al 2 dagen lees ik zaken die bij mij als onzin overkomen.

Ook van u weer, u geeft opmerkingen die er niet toe doen en die, als je eerlijk analyseert compleet onterecht zijn.

Maar op dit forum een serieuze politieke discussie willen voeren is dan weer een onterechte verwachting van mijn kant. So be it...
quote:Jc2 schreef op 29 juli 2016 @ 14:29:

[...]

Maar op dit forum een serieuze politieke discussie willen voeren is dan weer een onterechte verwachting van mijn kant. So be it...Probeer dat anders eens in een topic dat daarvoor bedoeld is
Tjezus, wat vals
quote:Jc2 schreef op 29 juli 2016 @ 14:23:

[...]

"""

Net zoals nazisme strafbaar is. Salafisme is nl dezelfde extreemrechtse gedachtengoed.

"""

Ik vergeleek de gedachtengoed. Wat toch wel terecht is denk ik...

Het nazisme is wel strafbaar.

Je zegt het zelf, uiting van nazisme is strafbaar.

Dus per definitie maakt dit nazisme ook strafbaar. Anders zou de uiting ervan niet strafbaar.

Tuurlijk is de gedachte niet strafbaar, hoe kan je nu weten wat iemand denkt?

Wat ik dus wil zeggen:

Het rondlopen met een hakenkruis en de hitlergroet brengen is strafbaar, maar rondlopen met een IS-vlag niet. Dit moet men veranderen.

Bepaalde vormen van het uiten zijn inderdaad strafbaar. De algehele ideologie niet. Het lijkt een klein verschil, echter is dat het niet.

Je mag immers ook zeggen wat je vind, zolang het niet discriminerend, rascistisch, haatzaaiend of opruiend is.

En hoe kan je weten wat iemand denkt? Dat vind ik een hoe goede vraag die ik graag aan een aantal mede-forummers zou willen stellen welke ervan overtuigd zijn dat wanneer een persoon A is of zegt, ze dan ook meteen wel B t/m Z zullen zijn/bedoelen.

Het rondzwaaien met een IS vlag gelijk stellen aan het rondwandelen met een hakenkruis, en beide op die grond strafbaar te maken lijkt mij inderdaad niet onhaalbaar. Het salafisme an sich strafbaar stellen lijkt mij dan weer niet mogenlijk.
quote:Jc2 schreef op 29 juli 2016 @ 14:29:

[...]

Komaan zeg, u hebt niet meer kennis... Ik verdiep mij hier al vele jaren in.

U leest mijn initiële antwoord verkeerd.

En argumenteerd dan iets wat het kleinste kind ook weet.Tuurlijk is een gedachte nooit strafbaar, het zou nogal wat zijn.

Ik kom misschien wat direct over. Ik weet het, hiervoor mijn oprechte excuses. Maar al 2 dagen lees ik zaken die bij mij als onzin overkomen.

Ook van u weer, u geeft opmerkingen die er niet toe doen en die, als je eerlijk analyseert compleet onterecht zijn.

Maar op dit forum een serieuze politieke discussie willen voeren is dan weer een onterechte verwachting van mijn kant. So be it...

Met directheid is niks mis. En nogmaals, mijn opmerking van eerder over de strafbaarheid was geenszins bedoeld als argument tegen de stelling. Noch was het mijn intentie daar een discussie van te maken.

Daarnaast vind ik de aanname dat ik minder kennis zou hebben zeer bijzonder. Die indruk kan ik wekken, maar evenmin als ik weet wat "verdiepen" en "vele" jaren precies inhoudt, ken jij mijn achtergrond/opleiding etc. Er zit nogal een verschil tussen vele jaren de NOS volgen en elk IS-gerelateerde post op nu.nl bestuderen (al krijg ik de indruk dat je meer gedaan hebt dan dat) of een algehele univeritaire studie te hebben afgerond welke aan het onderwerp gerelateerd is.

En dat een vrouwen-forum als VIVA niet de meest gunstige plaats voor een politieke discussie is kan inderdaad best. Wanneer je daar echt naar op zoek bent zijn er denk ik meer geschikte websitebezoek te vinden.
quote:Dormouse schreef op 29 juli 2016 @ 14:33:

[...]

Bepaalde vormen van het uiten zijn inderdaad strafbaar. De algehele ideologie niet. Het lijkt een klein verschil, echter is dat het niet.

Je mag immers ook zeggen wat je vind, zolang het niet discriminerend, rascistisch, haatzaaiend of opruiend is.

En hoe kan je weten wat iemand denkt? Dat vind ik een hoe goede vraag die ik graag aan een aantal mede-forummers zou willen stellen welke ervan overtuigd zijn dat wanneer een persoon A is of zegt, ze dan ook meteen wel B t/m Z zullen zijn/bedoelen.

Het rondzwaaien met een IS vlag gelijk stellen aan het rondwandelen met een hakenkruis, en beide op die grond strafbaar te maken lijkt mij inderdaad niet onhaalbaar. Het salafisme an sich strafbaar stellen lijkt mij dan weer niet mogenlijk.

Welja, inderdaad. Daar ging mijn oorspronkelijk pleidooi over.

Moeten we het salafisme strafbaar maken en hoe kunnen we dit praktisch bereiken?

Lijkt mij geen wereldschokkende vraag en maakt mij absoluut niet anti-islam - racist - haatdragend- zielig - gefrustreerd of dom.

Dus hieronder opnieuw dezelfde post, hopelijk met nu wat minder onwetende antwoorden.

http://www.knack.be/nieuw ... ticle-opinion-632321.html
quote:Jc2 schreef op 29 juli 2016 @ 14:41:

[...]

Moeten we het salafisme strafbaar maken en hoe kunnen we dit praktisch bereiken?

Lijkt mij geen wereldschokkende vraag en maakt mij absoluut niet anti-islam - racist - haatdragend- zielig - gefrustreerd of dom.

Dus hieronder opnieuw dezelfde post, hopelijk met nu wat minder onwetende antwoorden.

Je kunt ook je eigen persoonlijke haattopic openen in plaats van hier ongevraagd en ongewenst off topic te blijven gaan

Niemand is geïnteresseerd in je gezever, dus het zou beleefd zijn als je ergens anders naar aandacht ging hengelen.

Hebben ze in België geen fora?
quote:Jc2 schreef op 29 juli 2016 @ 14:41:

[...]

Ik vind persoonlijk dat het salafisme an sich niet strafbaar gemaakt moet worden. Het verbieden van een ideologie kan namelijk een zeer verontrustende trend in gang zetten en vrijheden beperken. Dat lijkt mij niet wenselijk.

Wel ben ik van mening dat, net als bij elke andere daad, uitspraak etc. deze de wet niet mag overtreden en wanneer dat wel gebeurd dat er actie op ondernomen moet worden. Oftewel, met het haatzaaien, geweld etc. welke voort kan vloeien uit de overtuiging moet korte metten gemaakt worden, net als dat moet gebeuren met haatzaaien en geweld an sich.

Naar de symboliek, zoals eerder door jou genoemd, mag in mijn optiek ook kritisch(er) naar gekeken worden en eventuele toevoegingen aan de wet op dat gebied lijken mij wenselijk. Stromingen/overtuigingen etc. in zijn geheel in de ban doen ben ik dan weer op tegen, ook wanneer ik niet achter de inhoud van een dergelijke stroming oid. sta.

Overigens wek je op mij geheel niet de indruk dom oid te zijn. Wel koppig- Gezien je oorspronkelijke pleidooi beter in een ander topic past of een eigen topic zou kunnen krijgen. Dat men dat aangaf was ook geen teken van desinteresse in wat schreef, maar een verwijzing naar een plaats waar het gepaster is, en waar je zeer waarschijnlijk ook de meer serieuze reacties zou krijgen welke je hier vind ontbreken.
quote:Dormouse schreef op 29 juli 2016 @ 14:51:

[...]

Ik vind persoonlijk dat het salafisme an sich niet strafbaar gemaakt moet worden. Het verbieden van een ideologie kan namelijk een zeer verontrustende trend in gang zetten en vrijheden beperken. Dat lijkt mij niet wenselijk.

Wel ben ik van mening dat, net als bij elke andere daad, uitspraak etc. deze de wet niet mag overtreden en wanneer dat wel gebeurd dat er actie op ondernomen moet worden. Oftewel, met het haatzaaien, geweld etc. welke voort kan vloeien uit de overtuiging moet korte metten gemaakt worden, net als dat moet gebeuren met haatzaaien en geweld an sich.

Naar de symboliek, zoals eerder door jou genoemd, mag in mijn optiek ook kritisch(er) naar gekeken worden en eventuele toevoegingen aan de wet op dat gebied lijken mij wenselijk. Stromingen/overtuigingen etc. in zijn geheel in de ban doen ben ik dan weer op tegen, ook wanneer ik niet achter de inhoud van een dergelijke stroming oid. sta.

Overigens wek je op mij geheel niet de indruk dom oid te zijn. Wel koppig- Gezien je oorspronkelijke pleidooi beter in een ander topic past of een eigen topic zou kunnen krijgen. Dat men dat aangaf was ook geen teken van desinteresse in wat schreef, maar een verwijzing naar een plaats waar het gepaster is, en waar je zeer waarschijnlijk ook de meer serieuze reacties zou krijgen welke je hier vind ontbreken.

Ik kan heel goed begrijpen dat ik koppig overkom.

Maar ik was overwelmd door de reacties en beschuldiging. Die personen wisten duidelijk niet waarover het ging. Slechts enkelen slaagden erin het verschil tussen salafisme en de islam in te zien.

Op een openbaar forum maak ik dan inderdaad de fout om hiertegen in te gaan, dit trekt dan anderen aan die het makkelijk vinden om een groep te volgen in plaats van het onderwerp eens met interesse te herlezen.

Je kan dan inderdaad argumenteren dat mijn link hier niet thuishoort, maar komaan zeg, hoeveel posts worden niet off-topic geplaatst...

Daarbij was mijn oorspronkelijke link slechts een antwoord op een vraag van een ander forumlid.

Logischerwijze kan je argumenteren dat een de gedachtegoed van de "vijand (IS dus)" niet thuishoort in onze maatschappij.

Hoe je dit dan praktisch aanpakt is ook mij een raadsel.

Wel vind ik dat we moeten bereid zijn een deel van de vrije meningsuiting in te perken.

Allessinds voer voor politieke discussie de komende jaren.
quote:MevrouwJack schreef op 29 juli 2016 @ 14:33:

[...]

Probeer dat anders eens in een topic dat daarvoor bedoeld is Speciaal voor j2c
quote:Crique schreef op 29 juli 2016 @ 14:50:

[...]

Je kunt ook je eigen persoonlijke haattopic openen in plaats van hier ongevraagd en ongewenst off topic te blijven gaan

Niemand is geïnteresseerd in je gezever, dus het zou beleefd zijn als je ergens anders naar aandacht ging hengelen.

Hebben ze in België geen fora?En nog een speciaal voor j2c
quote:MevrouwJack schreef op 29 juli 2016 @ 12:03:

[...]

Daar GAAT dit topic niet over!

Beter in het vervolg eens een van de andere topics opzoeken ipv overal je off topic mening te komen blaten.@J2c
quote:gaya76 schreef op 29 juli 2016 @ 13:33:

[...]

Dit. JC2, wat begrijp je hier niet aan? De pijler staat vol met topics waar je je mening kan verkondigen. Zo moeilijk is het toch niet?En nog 1 voor j2c
quote:Jc2 schreef op 29 juli 2016 @ 15:07:

[...]

Ik kan heel goed begrijpen dat ik koppig overkom.

Maar ik was overwelmd door de reacties en beschuldiging. Die personen wisten duidelijk niet waarover het ging. Slechts enkelen slaagden erin het verschil tussen salafisme en de islam in te zien.

Op een openbaar forum maak ik dan inderdaad de fout om hiertegen in te gaan, dit trekt dan anderen aan die het makkelijk vinden om een groep te volgen in plaats van het onderwerp eens met interesse te herlezen.

Je kan dan inderdaad argumenteren dat mijn link hier niet thuishoort, maar komaan zeg, hoeveel posts worden niet off-topic geplaatst...

Daarbij was mijn oorspronkelijke link slechts een antwoord op een vraag van een ander forumlid.

Logischerwijze kan je argumenteren dat een de gedachtegoed van de "vijand (IS dus)" niet thuishoort in onze maatschappij.

Hoe je dit dan praktisch aanpakt is ook mij een raadsel.

Wel vind ik dat we moeten bereid zijn een deel van de vrije meningsuiting in te perken.

Allessinds voer voor politieke discussie de komende jaren.Ik snap wat je zegt Jc2 maar wellicht is het idd beter dat je hier zelf een topic over opent want het is absoluut interessant om daar over te discussiëren.
Back on topic.

Volgens mij is het 'evenement' verwijderd van facebook.

Is toch wel jammer voor al die mensen die al vrij hadden geregeld op hun werk en dingen aan het regelen waren.
Klopt. Sonya heeft het verwijderd. Maar er is een nieuwe, leuke! Maar dan vanuit positiviteit
Linkje Jippie?
quote:Courage-- schreef op 29 juli 2016 @ 18:24:

Back on topic.

Volgens mij is het 'evenement' verwijderd van facebook.

Is toch wel jammer voor al die mensen die al vrij hadden geregeld op hun werk en dingen aan het regelen waren. Of er speciaal koffers voor hadden gekocht
Kan niet plakken maar heet ook uitzwaaidag Islam.
Laten we gelijk ook even allemaal naar Sonya zwaaien, als dank voor deze briljante pagina.
Tjezus, wat vals
Bedankt Sonya!
quote:Crique schreef op 29 juli 2016 @ 14:50:

[...]

Hebben ze in België geen fora?

De Nederlandse overheid houdt zich ook met deze vraag bezig. Net als alle andere overheden in Europa.

Dat doe jij af als gezeur? Dit zijn kwesties die op dit moment bovenaan de actualiteitenlijst staan. Nationaal en internationaal.
quote:tvandattum schreef op 29 juli 2016 @ 20:56:

[...]

De Nederlandse overheid houdt zich ook met deze vraag bezig. Net als alle andere overheden in Europa.

Dat doe jij af als gezeur? Dit zijn kwesties die op dit moment bovenaan de actualiteitenlijst staan. Nationaal en internationaal.En er staan hier ook topics hoog in de actualiteitenlijst waar je hierover kunt discussiëren. Het is echt al heel vaak geschreven maar dit topic gaat daar niet over. Het is een positieve noot. Dus wend je tot die topics. Please zeg, hoe moeilijk kan het zijn??
Yep vanDattum, in dit topic is het gezeur.
quote:Courage-- schreef op 29 juli 2016 @ 21:00:

Yep vanDattum, in dit topic is het gezeur. ze geven niet op.... We moeten bekeerd worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven