trakteren op werk

14-06-2016 23:43 56 berichten
Ik ben binnenkort jarig en zou het liefst deze dag overslaan. Of nou ja, ik vind het confronterend op een bepaalde manier.

Laatste tijd is er het een en ander gebeurt. Ik vind het ook heel lastig om in het middelpunt van de belangstelling te staan en dat collega's mij zouden feliciteren. Het liefst zou ik gen verjaardag vieren op mijn werk en het gewoon verzwijgen. Kan ik dat maken? Ik ben bang dat ze er alsnog achterkomen?

Een ander idee is om taart neer te zetten en in de ochtendvergadering waarin iedereen z'n zegje mag doen, even aan te geven dat er taart staat omdat ik jarig ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 15 juni 2016 @ 14:40:

[...]

Ik vind mijn vergelijking met thuis verjaardagen vieren anders heel wat logischer dan jouw vergelijking met met z'n allen het café in duiken.Ook goed.
quote:vivamien schreef op 15 juni 2016 @ 14:25:

[...]

Je trekt het wel een beetje uit zijn verband, hè? Ik had het er over dat er collega's zijn die alle verjaardagen bij langsgaan, overal taart eten, en zelf nooit trakteren. En dat vind ik heel raar, ja!Maar je trakteert toch, omdat je trakteren wil? niet omdat je 47 stukken taart terug wil krijgen?
quote:lilalinda schreef op 15 juni 2016 @ 14:57:

[...]

Maar je trakteert toch, omdat je trakteren wil? niet omdat je 47 stukken taart terug wil krijgen?Ik hoef toch ook niets terug? Ik vind het gewoon raar dat als iemand wel constant bij een ander gebak loopt te kanen, zelf nooit trakteert. Ik vind dat gek. Maar laat maar, blijkbaar ben ik de enige hier.
quote:vivamien schreef op 15 juni 2016 @ 15:01:

[...]

Ik hoef toch ook niets terug? Ik vind het gewoon raar dat als iemand wel constant bij een ander gebak loopt te kanen, zelf nooit trakteert. Ik vind dat gek. Maar laat maar, blijkbaar ben ik de enige hier.Ik zou het ook niet doen, maar kan me er niet aan storen
quote:lilalinda schreef op 15 juni 2016 @ 14:57:

[...]

Maar je trakteert toch, omdat je trakteren wil? niet omdat je 47 stukken taart terug wil krijgen?
Tjezus, wat vals
Ik heb op mijn nieuwe afdeling al een aantal verjaardagen meegemaakt.

Over het algemeen koopt men vlaai, een pak slagroomsoesjes en een paar hartige snacks voor degene die geen zoetekauw zijn. En ik heb ook collega's gezien die bij anderen voorraan staan maar zelf niet trakteren, ik vind dat onbeschoft. Neem dan niet!

Die collega die zelf altijd neemt maar blijkbaar niet trakteert, was in juni jarig, toen ze door iedereen gefeliciteerd werd riep ze semi lollig: Maar ik ga toch lekker niet trakterrrruhhhhh !!!!!! en om 12u was ze inderdaad weg. En wat mij vooral stoort is dat ze bij anderen wel een flinke stuk vlaai neemt.

Ik ben zelf in september jarig en ik ga zeker wel trakteren, ik weet alleen even niet hoe met haar om te gaan wanneer ze weer eens voorraan staat.

Ik ga hier dus zeker wel iets van zeggen maar ik weet nog niet hoe of wat, maar ik ga zeker wel laten merken wat ik ervan vind. Zeker wanneer ze weer aanstalten maakt om een stuk vlaai te nemen ipv een bescheiden soesje. Wat kost nou een vlaai mensen?

En als je zelf te gierig bent ( of welke reden dan ook) om te trakteren neem dan aub niet van anderen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven