Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Nee, ik moet echt bloedprikken zodat ze ook mijn ijzervoorraad kunnen checken. Geen verstand van allemaal verder.

Haha ja de hele IKEA door is nu wel even een opgave... Ik moet er niet aan denken! Wel de spullen die je nodig had kunnen vinden?

Ik heb sowieso een beetje moeite met rust houden. Elke avond denk ik: morgen blijf ik lekker thuis, beetje rustig aan doen. En elke keer zit ik 's ochtends alweer te bedenken wat we eens kunnen gaan doen en heb ik totaal geen zin om thuis te blijven.
En Bubje, hoe was je ijzer?

Ja, zodra je zwanger bent ben je overgeleverd aan meerdere keren prikken.

Meme, hoe was de cursus?

Ik zou ook niet meer moeten denken aan de Ikea, maar ja, ik moet op het moment nergens aan denken haha.

Lekker uitrusten nu dan maar.

En wow, ik lees nu dat je nog een muur gesaust hebt! Echt respect voor jou!

Fijn dat de groei-echo goed was. Ook hier vrijdag een groei-echo gehad en de baby ligt flink voor op groei en ik heb ruim vruchtwater. En net als bij jou was het hoofdje niet meer te meten, zo diep lag het.

Deadpool, wat ongelofelijk klote! Ik ben wel erg benieuwd hoe het nu met je gaat? Of je het trekt of toch misschien nog andere actie hebt ondernomen?

Hier inmiddels alweer 8 dagen in het ziekenhuis.

Ik heb mijn draai helemaal gevonden, krijg best veel bezoek, wordt erg goed verzorgd door mijn collega's hier.

En het grote aftellen is echt begonnen, over 2 weken lig ik hier met een klein hummeltje op mijn borst.

Nog 14 dagen!

Suze, hoe was het in Limburg?

Ik vind het echt zo knap dat je geen stress hebt van de verbouwing.

Nog een paar dagen en dan is het echt af en kun je gaan inruimen/wassen/dromen op de babykamer!

Crazycat, wat rot dat je je zo voelde.

Veel vrouwen voelen dit inderdaad.

Hoe is het nu een paar dagen later?
Ik heb vrijdag een afspraak bij de VK en dan krijg ik het te horen.

Fijn dat je veel bezoek krijgt, dan gaan de dagen toch wat sneller. En wat een gek idee lijkt me dat, dat je gewoon over 2 weken je baby vast kunt houden. Nog even volhouden!
Hoe is het nu Crazycat? Het lijkt mij heel normaal die gevoelens. Zijn hier ook wel eens aanwezig.

Eenhoorn, het lijkt mij zo gek om te weten wanneer je precies je kindje voor het eerst gaat zien. Spannend. Fijn dat je je draai heb gevonden. Zitten je man en dochter al op de camping? (misschien overheen gelezen hoor)

Oh Meme, de ikea.. Ik snap het helemaal. Voorlopig dus geen ikea meer?

Hebben ze daar een speciale aanleiding voor Bubje? Voor het vele prikken? Misschien heb je dat al gezegd, maar mijn geheugen is niet meer zo best

Hier toch maar de verloskundige gebeld. Ik lig nu al paar nachten wakker van harde buiken en moet echt vaak plassen. Altijd al wel, maar het in- en uit bed stappen is echt heel onaangenaam en had er gewoon niet zo fijn gevoel over. En gisteren op werk zelf al even getest voor blaasontsteking. Maar die sloeg negatief uit. Nu voor de zekerheid urine laten testen bij de HA en dan verloskundige terugbellen. Ze maakte zich niet direct zorgen omdat het overdag beter gaat, maar omdat ik er nu echt wakker van lig en er niet door slaap wil ze dus de urine nogmaals getest hebben en daarna even kijken hoe of wat.

Ik was vannacht zelfs even bang voor weeën omdat ik zo pijn had aan m'n rug, maar dat was een constante pijn dus had zelf al gauw zoiets van dat kan dan helemaal niet.

Ik denk dat het goed is dat ik nog maar 2 dagen hoef te werken en gewoon maar niet te veel meer moet doen.
Ik lees nog mee maar wil over mijn situatie niet zoveel kwijt op dit moment. Ik ben zeer dankbaar met hoe mijn man me heeft opgevangen. Mijn kop zit nu kilometers in het zand en zijn stem is de enige die ik daar nog hoor. Hij heeft het beval plan binnenstebuiten uit zijn kop geleerd en me beloofd me hier van A tot Z doorheen te zullen trekken. Aangezien ik hem daarin blind vertrouw gaat dat even mijn leidraad zijn. Wel lastig want door de stress en schrik ben ik emotioneel best wel in de overleef stand geschoten. Ik voel nu vrij weinig. Ik zit puur de tijd uit tot ze er is. Als een soort hypergefocuste atleet die alleen maar aan de finish denkt.
Fijn dat je verlof bijna begint, Fitz. Ik vind het echt een hele verademing. Hoe gaat het nu met je, vannacht wel goed geslapen? Al iets gehoord van de HA?
Hier nog steeds geen verlof. Lijkt geen eind aan te komen inmiddels..........
Kan ik me goed voorstellen. Neem je 6 of 4 weken van tevoren?
Vier weken van tevoren.. Heb er totaal geen spijt van omdat ik fysiek nog wel in orde ben maar begin psychisch zorgen te maken over wat als de baby eerder komt haha. Voel me nog onvoorbereid (mentaal).
Overigens wilde ik even zeggen dat ik nog wel mee lees en vooral leef. Alleen wel sporadisch (dat meelezen) niet omdat ik nou zo lekker van de ego posts ben maar dat zijn even oogkleppen. Ik probeer me even op andere manieren mentaal bezig te houden tegen het gepieker en de angst. Dit is verre van desinteresse.
Hier weer even een update.

Status: Moe.... Kan de hele dag slapen en s'nachts wakker zijn. Verschikkelijk.

Maar geef er lekker aan toe.

Vandaag heerlijk in mijn bed blijven liggen met een goed boek.

Hoe gaat het nu met iedereen?
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Vanmiddag weer controle met eindelijk weer eens een echo (liggingsecho). Voelt meteen zoveel specialer dan de normale controles.
Urine was in orde. Gisteren mijn laatste werkdag gehad. Was erg raar, alles overdragen.. Zijn een klein bedrijf dus zijn vrij afhankelijk van elkaar.

Tja het slapen.. Ik wordt iedere 2 uur wel wakker om te plassen. Vind ik niet zo´n punt, maar het in en uit bed stappen levert iedere keer harde buiken op en merk dat ik daar echt onrustig van wordt. Ook het draaien is daardoor nog ongemakkelijker dan dat het al was.

Maar de verloskundige maakte zich geen zorgen omdat het overdag niet buitensporig en pijnlijk is en omdat de urine schoon was.

Ze gaf aan dat het wel een teken is van rustiger aan gaan doen. Maar mijn verlof is nu begonnen dus dat moet lukken.

Voor de rest gaat het wel prima. Ik vind het vooral allemaal spannend. Vriend en ik nemen het er nog even lekker van en doen ieder weekend wat leuks, of meerdere leuke dingen. Hoe moe ik ook ben. Maar gewoon nog even van de tijd samen genieten. Maar bovenal kijken wij natuurlijk enorm uit naar de komst van die kleine!

Psycho, ik vraag mij af of er ooit iemand bij een eerste mentaal voorbereid was. Komt vast goed . Ik herken het overigens wel.

Heerlijk dat je lichamelijk weinig klachten heb, houden zo!

Crazycat, inderdaad lekker aan toegeven. Heerlijk he een bed? Toch raar dat die nachten zo rampzalig kunnen zijn en overdag slapen geen probleem is

Bubje, leuk de liggingsecho! Hopelijk ligt ze goed. Is waarschijnlijk dan je laatste echo he?

Deadpool, begrijpelijk. Doen waar jij je fijn bij voelt, voor zover dat kan. Hopelijk is iedereen om je heen een beetje lief voor je!
@Fitz: Lekker dat je je laatste werkdag hebt gehad. Ik vind het zoveel fijner nu ik verlof heb. Dan zit je er ook wat minder mee als je een slechte nacht hebt (tenminste, dat is bij mij het geval). Wel vervelend hoor, dat je zo vaak wakker wordt. Hopelijk gaat de pijn weg nu je rustiger aan kan doen.

Wij hadden gisteren dus de liggingsecho. De laatste echo was in de 16e week dus dit was echt zo leuk. We waren allebei helemaal verliefd weer. En alles was goed. Ze lag er netjes bij, was al iets ingedaald en qua groei zat ze overal op het gemiddelde.
Oh dat was wel heel lang geleden Bubje, kan me voorstellen dat je er dan extra naar uit keek. grappig hè dat ze nu echt niet meer in het beeld passen en alles in stapjes moet. Ik heb donderdag weer controle. Twee weken terug een groei echo gehad en toen lag ze al geheel ingedaald en konden ze het hoofdje niet meer meten :-)

Nu een week verlof hier en ik vind het heerlijk. Had nog best wat klusjes waarvan ik vond dat het nog moest gebeuren, dus heb een mooi to do lijstje gemaakt. En het hangt van de vorm van de dag af wat ik kan doen. Heb er ook dagen tussen zitten dat ik zo moe ben en alles zeer doet. Die breng ik dan in het zwembad en in bed door. Op de betere dagen kan ik wat meer deon, maar lig elke middag nog minimaal 2 uurtjes op bed. Het slapen blijft dramatisch haha. Elk half uur wel weer wakker en nog steeds max 4 uur per etmaal dat ik slaap.

Alle babyspullen en kamer zijn nu compleet en klaar, de bevaltas staat ook al klaar, dus nu is het een kwestie om het huis schoon te houden en hier en daar nog wat kasten op te ruimen.

@deadpool, ik vind het nog steeds zo erg voor je dat het zo verlopen is. De manier waarop verdient echt geen schoonheidsprijs. Ik kan me goed voorstellen dat je wat meer op jezelf richt en wat fijn dat je man zo'n steun kan zijn!
Ja, was een heel andere echo. En zoveel dingen dus al te zien. Ze heeft waarschijnlijk best wat haar zei de VK en haar teen naast de grote teen is groter (net als bij mij). Echt zo leuk. Ik word nog elke keer weer verliefd als ik eraan terugdenk.

Dan ligt ze bij jou al best vroeg helemaal ingedaald! Geen last ervan? Hier is ook al een to do lijstje gemaakt, hij pronkt op de koelkast. En als alles af is, mogen we als beloning nog leuke babyspullen kopen haha. Bij mij wisselt het ook qua dagen. Ik merk dat de vermoeidheid weer terug begint te komen helaas. Was even vergeten HOE moe ik was in het begin.
Fijn bubje, dat je die kleine weer even hebt gezien! Als het goed is krijg ik die echo morgen. Fijn!

Heb je nog veel spullen nodig?

Lekker he Meme, verlof! Ik geniet er ook van

Fijn dat alles klaar staat! ben je al "klaar" om te bevallen?

Fitz, wat knap dat jullie, ondanks je fysieke klachten, nog zoveel ondernemen! Lekker van genieten!

En... echt aan jezelf denken hoor!

Deadpool

Psycho, ik neem aan dat jouw laatste werkdag ergens deze week is? Knap dat je het zo lang hebt volgehouden!

Heb je verder de meeste spullen al in huis/klaar?

Eenhoorn

Hier.... nog steeds aan het verbouwen... vandaag 36 weken en het begint nu echt te kriebelen hoor, pff!

Man doet enorm zijn best, het schilderen duurt wat langer dan verwacht. Maar er lijkt een eind aan te komen en ik hoop zoooo dat ik dit weekend kan beginnen met poetsen.. Mijn handen jeuken behoorlijk en voel me een beetje kansloos dat ik niks "kan doen". Oh, wat wil ik graag de kleertjes wassen en de commode inrichten!

Verder voel ik me op zich prima, wel weer wat vaker misselijk de laatste dagen. Herkent iemand dit? Zal wel komen dat de baby steeds groter wordt ofzo.

Morgen weer controle en als het goed is een liggings-echo (die zou ik krijgen met 36 weken) dus dat is leuk!

Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar hoe ze eruit ziet.. spannend!
Hoi iedereen,

Ben hele tijd niet actief geweest, kwam doordat ik er zelf persoonlijk nogal doorheen zat omtrent de zwangerschap enz. dit is dan ook de reden dat ik vandaag naar ziekenhuis ga, en ze me gaan primen en hopelijk pakt me lichaam het op en kunnen ze me vandaag of morgen gaan inleiden!

Ik laat jullie nog weten als ze geboren is, iedereen hier wil ik alvast heel veel succes wensen.. Heb jullie verhalen wel altijd meegelezen, en deadpool sterkte kan me voorstellen hoe je je voelt.

Liefs
Wat leuk om te lezen hoe iedereen zich al voorbereid heeft op wat er komen gaat!

Hier ook de laatste dingetjes bij elkaar aan het shoppen, de grootste klussen zijn gedaan. Vandaag nog even met moeders de keuken uitsoppen en de kleine man zijn kamer helemaal op orde maken en dan mag hij zich wel gaan melden.

Bedje en co-sleeper maak ik bewust nog niet op, staat alleen maar stof te vangen. Mooi klusje voor de kraamzorg.

Gisteren was het zo'n drukke bedoeling in mijn buik dat het soms echt even zeer deed. Van beneden ook een lichte menstruatie pijn... Spannend hoor allemaal.

Donderdag de laatste echo in het LUMC, hopen dat deze net zo positief is als de vorige keer.
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
@Crazycat: Hier staat vandaag ook de keuken op het programma. :-D

Ik ga de bedjes ook niet opmaken denk ik... Gewoon lekker alles wassen en in de commode leggen, klaar.

Sinds eergisteren is het in mijn buik soms ook ietwat aan de krappe kant, auw! Vooral onderin wil dat nog wel pijnlijk zijn.

@Suze: Jeetje, nog steeds aan het verbouwen. Wat knap dat je het volhoudt. Ik ga voor je duimen dat je heeeeeel snel aan de slag kunt met wassen, poetsen en indelen. Ik ben niet echt misselijk, wel heb ik het idee dat ik 's avonds weer minder eetlust heb.
Hoi allemaal,

Even voor degenen die op FB zitten.

Afgelopen maandag zijn wij de trotse ouders geworden van een prachtige en gezonde zoon!

In het weekend ben ik ziek geworden. In eerste instantie kon men niet echt de vinger er op leggen en is er allerlei onderzoek gedaan.

Maar zondag bleek dan toch dat ik weer een HELLP aan het ontwikkelen was. Langzaamaan stegen mijn leverfuncties. Ik kreeg nog longrijping en toen die maandag ingewerkt waren, was er geen reden meer om langer te wachten en mij zieker te laten worden.

Ik heb in rust een keizersnede gehad, maar helaas was ik alles behalve rustig en volkomen in paniek. Zo bang dat er nog iets ging gebeuren.

En toen kwam het moment dat ze hem er niet uit kregen. Hij zat helemaal bovenin mijn buik en ze konden er niet goed bij.

Uiteindelijk is er 3x een vacuüm gedaan, hebben ze met hun volle gewicht boven op mijn buik moeten duwen, maar werd hij gelukkig met een goede start geboren.

Bij mij en man was de paniek natuurlijk volledig. Gelukkig zei de gynaecoloog achteraf dat ze geen seconde heeft getwijfeld of ze hem er wel uit kreeg, maar op het moment zelf voelde dat dus wel anders.

En als klapper op de vuurpijl bleek hij een ware knoop in de navelstreng te hebben. Wat ben ik dankbaar dat daar niets mee gebeurd is.

Zoonlief heeft nog een dag ondersteuning bij de ademhaling gehad en we hebben dus toch gescheiden gelegen, maar nu liggen we samen en zijn we alles aan het inhalen.

Ik baal er heel erg van dat er op het laatst toch weer van alles is gebeurd, dingen die ook heel erg mis hadden kunnen gaan.

Maar ik wil daar niet in blijven hangen net zoals bij dochter.

Hij is er nu, hij is gezond, we zijn beiden aan het opknappen.

Het was een intensieve en spannende reis en nu mogen we gaan genieten en dat gaan we doen ook!
Voor iedereen hier: heel veel succes met alle laatste loodjes.

Ik wens jullie een ontzettende mooie bevalling toe en natuurlijk een wolk van een baby.

Ik weet het heel cliché en zelfs ik ga het zeggen na deze zwangerschap: het is het zo waard als hij of zij in je armen ligt.

Toi toi toi allemaal!!

En tussen de voedingen door blijf ik natuurlijk gewoon meelezen!
Nogmaals van harte gefeliciteerd Eenhoornn!!

Nu inderdaad lekker bijkomen van alles en genieten van elkaar! Fijn om te horen dat hij het goed doet!

En wat vind je dochter van de gezinsuitbreiding? Heeft zoonlief er een tweede moeder bij of moet ze nog een beetje wennen?
Eenhoorn gefeliciteerd!!!

Geniet van je mooie gezinnetje
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Gefeliciteerd, eenhoornn! Wat fijn dat hij er is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven