Viva kattenvraagbaak deel 6
donderdag 2 augustus 2007 om 07:47
quote:
Hallo allemaal,
1 van mijn katten heeft waarschijnlijk een te snel werkende schildklier.
Heeft er hier iemand ervaring met deze kwaal?
Qua medicatie en andere behandelingen?
Propje
Een van mijn katten had het en die is destijds geopereerd. Ik dacht dat ze dat meestal aanbevelen, tenzij de kat echt heel oud is, dan willen ze nog wel eens medicijnen geven. Mijn kat was toen 12 jaar en heeft erna nog 4 of 6 jaar (weet ik niet meer) gezond geleefd. Na de operatie nergens meer last van gehad.
Hallo allemaal,
Propje
Een van mijn katten had het en die is destijds geopereerd. Ik dacht dat ze dat meestal aanbevelen, tenzij de kat echt heel oud is, dan willen ze nog wel eens medicijnen geven. Mijn kat was toen 12 jaar en heeft erna nog 4 of 6 jaar (weet ik niet meer) gezond geleefd. Na de operatie nergens meer last van gehad.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 2 augustus 2007 om 14:20
Weet je ook de oorzaak? Meestal is dit een tumor. Mijn dierenarts vertelde dat er twee opties zijn
1 - medicatie
2 - operatie
De medicatie moet de kat de rest van zijn/haar leven slikken. De kat moet meestal 2 soorten pillen slikken (hartmedicatie en medicatie voor schildklier). Dit betekende voor mij dat ik mijn kat elke dag twee pillen moest geven. Deze pilletjes moet je ook nog eens splitsen omdat ze van de ene een kwart moest hebben).
Ik zag niet zitten om mijn kat elke dag pillen te moeten geven. Daarbij leek het mij erg lastig om nog op vakantie te gaan. Een kat eten geven is een maar om ook nog eens pillen te moeten gaan geven vind ik toch weer wat veel gevraagd. Daarbij bleken de kosten van de medicatie na een jaar even hoog te zijn als een operatie.
Ik zag wel een beetje tegen een operatie op omdat mijn kat al oud is (ze was ten tijde van de operatie 17 jaar). Maar de dierenarts verzekerde me dat dit geen probleem was omdat ze in goede conditie was. Voor de operatie is ze twee weken op medicatie gezet. De operatie is voorspoedig gegaan en ze is nu volledig hersteld.
Ik merkte al heel snel na de operatie al verschil. Ze kwam aan en haar vacht werd veel mooier.
Het komt soms voor dat je na de operatie nog wel hartmedicatie moet geven omdat de hart erg onder een te snel werkende schildklier te lijden heeft en hierdoor schade kan zijn ontstaan. Gelukkig was dit bij ons niet het geval omdat we er snel bij waren.
Oja misschien goed om te weten voor andere omdat dit een erg veel voorkomende kwaal is bij (oudere) katten, de signalen van een te snel werkende schilklier (kunnen) zijn:
1 - actiever worden / zeer actief zijn
2 - meer miauwen
3 - meer drinken
4 - meer eten / constand honger hebben / zeuren om eten
4 - dunner worden
Heel veel sterkte!
1 - medicatie
2 - operatie
De medicatie moet de kat de rest van zijn/haar leven slikken. De kat moet meestal 2 soorten pillen slikken (hartmedicatie en medicatie voor schildklier). Dit betekende voor mij dat ik mijn kat elke dag twee pillen moest geven. Deze pilletjes moet je ook nog eens splitsen omdat ze van de ene een kwart moest hebben).
Ik zag niet zitten om mijn kat elke dag pillen te moeten geven. Daarbij leek het mij erg lastig om nog op vakantie te gaan. Een kat eten geven is een maar om ook nog eens pillen te moeten gaan geven vind ik toch weer wat veel gevraagd. Daarbij bleken de kosten van de medicatie na een jaar even hoog te zijn als een operatie.
Ik zag wel een beetje tegen een operatie op omdat mijn kat al oud is (ze was ten tijde van de operatie 17 jaar). Maar de dierenarts verzekerde me dat dit geen probleem was omdat ze in goede conditie was. Voor de operatie is ze twee weken op medicatie gezet. De operatie is voorspoedig gegaan en ze is nu volledig hersteld.
Ik merkte al heel snel na de operatie al verschil. Ze kwam aan en haar vacht werd veel mooier.
Het komt soms voor dat je na de operatie nog wel hartmedicatie moet geven omdat de hart erg onder een te snel werkende schildklier te lijden heeft en hierdoor schade kan zijn ontstaan. Gelukkig was dit bij ons niet het geval omdat we er snel bij waren.
Oja misschien goed om te weten voor andere omdat dit een erg veel voorkomende kwaal is bij (oudere) katten, de signalen van een te snel werkende schilklier (kunnen) zijn:
1 - actiever worden / zeer actief zijn
2 - meer miauwen
3 - meer drinken
4 - meer eten / constand honger hebben / zeuren om eten
4 - dunner worden
Heel veel sterkte!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.

donderdag 2 augustus 2007 om 15:47
nu we onze poes dan ook daadwerkelijk willen laten castreren, heb ik nog 1 vraagje; hoelang duurt het ongeveer voordat ze hiervan hersteld is?wij gaan namelijk over 2 weken een paar dagen weg en nemen haar dan mee. ik wil haar het liefst zo snel mogelijk laten helpen, maar als ze er een paar weken last van zal hebben, dan vind ik het zielig om het voor die tijd te laten doen, omdat ze dan niet in haar eigen omgeving is (wel ergens waar ze al vaker geweest is, maar toch).zwangere poes is nog altijd erg zwanger, ik hou het in de gaten.
donderdag 2 augustus 2007 om 16:26
Ik zou wachten totdat je weer thuis bent. Want ik weet niet hoe snel je terecht kunt bij je dierenarts maar ik kan niet meteen morgen terecht voor een operatie.
Mijn poes is de hele dag bij de dierenarts geweest na haar operatie en pas toen ze volledig uitgeslpaen was kreeg ik haar mee. En toen dacht ze ook meteen dat ze alles weer kon (wat eigelijk ook wel zo was). Meteen weer op tafel springen e.d. Maar of dat bij elke kat zo is weet ik niet. Ik was in ieder geval wel voorzichtig met haar. Ze mocht zolang de hechtingen er in zaten niet naar buiten. En ik zou haar zeker niet mee op reis hebben genomen. Maarja misschien ben ik een beetje een bezorgde poezenmamma:P
Mijn poes is de hele dag bij de dierenarts geweest na haar operatie en pas toen ze volledig uitgeslpaen was kreeg ik haar mee. En toen dacht ze ook meteen dat ze alles weer kon (wat eigelijk ook wel zo was). Meteen weer op tafel springen e.d. Maar of dat bij elke kat zo is weet ik niet. Ik was in ieder geval wel voorzichtig met haar. Ze mocht zolang de hechtingen er in zaten niet naar buiten. En ik zou haar zeker niet mee op reis hebben genomen. Maarja misschien ben ik een beetje een bezorgde poezenmamma:P

donderdag 2 augustus 2007 om 19:24
AnneDaisyMay; ik neig ook meer na het naar de tijd te laten doen. heb trouwens geen flauw idee hoe snel het zou kunnen. anders maak ik binnenkort vast een afspraak voor na die tijd, want die week ben ik nog thuis (colleges beginnen pas later). maar dacht dat als ze er maar paar dagen last ervan heeft het misschien ook voor de tijd kon. denkend aan de poes is erna wel verstandiger (en voor mij dan meteen ook, want ik ben ook best een bezorgde poezenmama. als ik 1 nacht thuis weg ben mis ik haar al en ben ik al bang dat er ik weet niet wat gebeurd...).
donderdag 2 augustus 2007 om 19:32
Hoi Yin,
Lijkt me ook verstandig. Want waarschijnlijk gaat alles goed en is ze snel weer de oude maar je weet maar nooit. Het is toch een hele buikoperatie, anders dan bij katertjes. Maar mijn Siamees was er trouwens ook goed ziek van hoor. Ze gaan toch onder narcos.
En ik denk zou je nu bellen voor een afspraak dat je misschien pas eind volgende week maar meer waarschijnlijker de week erna terecht kan.
Succes!
Lijkt me ook verstandig. Want waarschijnlijk gaat alles goed en is ze snel weer de oude maar je weet maar nooit. Het is toch een hele buikoperatie, anders dan bij katertjes. Maar mijn Siamees was er trouwens ook goed ziek van hoor. Ze gaan toch onder narcos.
En ik denk zou je nu bellen voor een afspraak dat je misschien pas eind volgende week maar meer waarschijnlijker de week erna terecht kan.
Succes!

vrijdag 3 augustus 2007 om 15:13
Onderstaand kwam ik tegen, toen ik aan 't googlen was, naar een tip om mn kat z'n medicijnen te geven...
hoe een kat medicijnen toedienen
Neem de kat in de knik van je linkerarm, alsof je een baby vasthoudt.
Leg de rechterduim en middenvinger aan beide kanten van het bekje en oefen
lichte druk uit, totdat de kat het bekje opent.
Schuif het pilletje naar binnen en laat de kat haar bekje dichtdoen.
Raap het pilletje van de vloer een haal de kat achter de bank vandaan. Neem
de kat weer op je arm en herhaal stap 1.
Haal de kat uit de slaapkamer en gooi het besabbelde pilletje weg.
Neem een nieuw pilletje uit de verpakking, de kat opnieuw vast onder je arm
en houd met je linkerhand de poten vast.
Dwing de kaak van de kat open en schuif de pil in het achterste deel van het
bekje. Sluit het bekje en tel tot 10.
Vis het pilletje uit de goudvissenkom en de kat van de kapstok.
Roep je partner uit de tuin.
Kniel op de grond en klem de kat tussen je knieën.
Negeer het grommen van de kat.
Vraag je partner dat hij de kop van de kat vasthoudt en de kat een houten
liniaal in de keel schuift.
Laat het pilletje langs de liniaal naar beneden glijden en wrijf het
kattenkeeltje.
Haal de kat uit de gordijnen.
Neem een nieuw pilletje uit de verpakking.
Noteer dat je een nieuwe houten liniaal koopt en het gordijn repareert.
Wikkel de kat in een groot badlaken. Drapeer het pilletje in het laatste
eindje van een rietje.
Vraag je partner om de kat in de houdgreep te nemen, zodat alleen het kopje
uit de elleboogknik piept.
Wrik met behulp van een pen het kattenbekje open en blaas het pilletje door
het rietje in de keel.
Lees even na op de bijsluiter van de pilletjes dat ze ongevaarlijk zijn voor
mensen.
Drink een glas water om de vieze smaak weg te spoelen.
Verbind de arm van je partner en haal het bloed uit het tapijt met koud
water en zeep.
Haal nu de kat uit het tuinhuisje van de buren.
Pak opnieuw een nieuw pilletje. Sluit de kat op in een kast en duw de deur
ter hoogte van de nek stevig dicht, zodat de kop naar buiten kijkt. Wrik het
bekje open met een dessertlepel. Schiet het pilletje met behulp van een
elastiekje in de keel.
Haal een schroevendraaier uit de garage en hang de kastdeur terug in het
scharnier.
Leg koude kompressen op je gezicht en check even de datum van je laatste
tetanusinenting.
Gooi je met bloed bespikkelde T-shirt weg en haal een nieuw en schoon
T-shirt uit de slaapkamer.
Laat de brandweer de kat uit de boom tegenover halen.
Verontschuldig je naar je buren die uit schrik om de kat te ontwijken tegen
zijn tuinhekje is gereden.
Haal het laatste pilletje uit de verpakking.
Bind nu de voor- en achterpoten van de kat met waslijnen aan elkaar. Knoop
de pootjes aan een poot van de eetkamertafel.
Trek tuinhandschoenen aan, open het bekje met behulp van een breekijzer.
Stop de pil naar binnen, gevolg door een groot stuk ossenhaas.
Houd de kop van de kat verticaal en kiep er water achteraan, om het pilletje
naar beneden te spoelen.
Laat je door je partner naar de EHBO brengen.
Zit stil terwijl de dokter je vingers en arm hecht en het pilletje uit je
rechteroog haalt.
Stop op de terugweg even bij de meubelzaak en bestel een nieuwe
eetkamertafel.
Schiet de kat dood en koop een paard!

vrijdag 3 augustus 2007 om 18:10
Sweetdevil; die's leuk he?! ik had 'em ook al een keer geplaatst in een vorig kattentopic, vorig jaar ofzo. blijft leuk.verder een vraag: we hadden het vermoeden al, maar onze poes plast op plekken buiten de kattenbak. niet elke dag, maar op een gegeven moment rook de badmat toch wel erg vies, en net lag er een plas in de gang. enig idee wat er aan de hand kan zijn? de kattenbak scheppen we regelmatig en ook maak ik 'em regelmatig schoon. wil sowieso al maandag de dierenarts bellen om een afspraak te maken voor entingen en castratie, dus dan kan ik het ook vragen, maar vraag me toch af wat er is. verder is 1 van haar oogjes nogal waterig/nat de afgelopen dagen (hoeft er niets mee te maken te hebben, maar toch) en vind ik haar wat lauw/ongeïnteresseerd reageren op sommige momenten.één van de poezenmama's hier een idee?
vrijdag 3 augustus 2007 om 20:19
quote:
Hallo allemaal,
Propje
En toen was er ander nieuws: het zijn de nieren.
1 Van de nieren werkt niet meer goed.
Een beetje beduusd ben ik de proefverpakkingen dieetvoer gaan halen maar nu ik eenmaal thuis en achter de laptop zit komen de vragen toch naar boven.
Na een beetje ge-googled te hebben kom ik erachter dat er wel degelijk medicatie bestaat.
Niet ter genezing maar wel om alles te vertragen.
En ik wil toch ook wel weten hoe slecht de nieren eigenlijk zijn.
Ik ben ook niet gegaan met typische nierklachten maar omdat mijn kat zoveel at. Puur toeval dus dat dit nu eruit is gekomen.
Na de eerste beduusdheid komen bij mij altijd de vragen naar boven.
En zo door de telefoon alles te horen krijgen is ook niet ideaal.
Maandag toch maar even langs gaan dus, en in de tussentijd hoor ik graag jullie ervaringen.
Hallo allemaal,
Propje
En toen was er ander nieuws: het zijn de nieren.
1 Van de nieren werkt niet meer goed.
Een beetje beduusd ben ik de proefverpakkingen dieetvoer gaan halen maar nu ik eenmaal thuis en achter de laptop zit komen de vragen toch naar boven.
Na een beetje ge-googled te hebben kom ik erachter dat er wel degelijk medicatie bestaat.
Niet ter genezing maar wel om alles te vertragen.
En ik wil toch ook wel weten hoe slecht de nieren eigenlijk zijn.
Ik ben ook niet gegaan met typische nierklachten maar omdat mijn kat zoveel at. Puur toeval dus dat dit nu eruit is gekomen.
Na de eerste beduusdheid komen bij mij altijd de vragen naar boven.
En zo door de telefoon alles te horen krijgen is ook niet ideaal.
Maandag toch maar even langs gaan dus, en in de tussentijd hoor ik graag jullie ervaringen.
vrijdag 3 augustus 2007 om 22:25
Hoi Propje,
Wat een vervelend nieuws. Ik heb helaas geen ervaringen met nierproblemen. Maar ik zou idd gewoon langs gaan bij de DA en me heel goed laten voorlichten over de diverse behandelmogelijkheden en diverse medicaties.
Sterkte!
Knuffel van
Anne Daisy May
Wat een vervelend nieuws. Ik heb helaas geen ervaringen met nierproblemen. Maar ik zou idd gewoon langs gaan bij de DA en me heel goed laten voorlichten over de diverse behandelmogelijkheden en diverse medicaties.
Sterkte!
Knuffel van
Anne Daisy May
zaterdag 4 augustus 2007 om 07:15
quote:klik hier voor link
Misschien heb je aan bovenstaande link wat. Het is wel zielig maar volgens mij veel info over katten met een blaas en/of nierprobleem.
Die had ik al gevonden:)
Voorlopig zie ik het nog niet somber in, m'n kater is in goeie conditie en vertoont nog geen symptomen.
Het is eigenlijk toeval dat er, samen met de schildklier test, ook een algemene bloedtest is gedaan waar dit uitkwam.
We zijn er hopelijk dus vroeg bij.
Als het al zover was geweest dat er echte symptomen te zien waren was de ziekte al verder geweest natuurlijk.
En, het dieetvoer vinden ze lekker:D
Misschien heb je aan bovenstaande link wat. Het is wel zielig maar volgens mij veel info over katten met een blaas en/of nierprobleem.
Die had ik al gevonden:)
Voorlopig zie ik het nog niet somber in, m'n kater is in goeie conditie en vertoont nog geen symptomen.
Het is eigenlijk toeval dat er, samen met de schildklier test, ook een algemene bloedtest is gedaan waar dit uitkwam.
We zijn er hopelijk dus vroeg bij.
Als het al zover was geweest dat er echte symptomen te zien waren was de ziekte al verder geweest natuurlijk.
En, het dieetvoer vinden ze lekker:D
zaterdag 4 augustus 2007 om 10:41
Zo leuk, met dit mooie weer heb ik mijn 4 maanden oude katertje aan een tuigje met draad in de tuin gehad, half uurtje om te beginnen en ondertussen met wat voer is het me gelukt mijn bijna 3 jaar oude poes door het kattenluik naar buiten te krijgen. Ze snapte er niks van , maar wanneer ik het luikje een klein stukje open zet met wat vlees kruipt ze toch door het gat 
Nu wil ze natuurlijk weer naar buiten, maar vind het zelf allemaal nog veel te spannend, 3 maanden geleden ging ze via openstaande deur naar buiten, schrok van de wind en was 1,5 dag weg. Heb toen 's nachts de deur opengelaten omdat ze het luikje niet kent. Nu ga ik langzaam aan oefenen en wanneer ik thuis ben mag ze dan naar buiten. Wel lastig, want het katertje wil ik niet los buiten hebben, maar goed, dat komt dan nog wel.

Nu wil ze natuurlijk weer naar buiten, maar vind het zelf allemaal nog veel te spannend, 3 maanden geleden ging ze via openstaande deur naar buiten, schrok van de wind en was 1,5 dag weg. Heb toen 's nachts de deur opengelaten omdat ze het luikje niet kent. Nu ga ik langzaam aan oefenen en wanneer ik thuis ben mag ze dan naar buiten. Wel lastig, want het katertje wil ik niet los buiten hebben, maar goed, dat komt dan nog wel.
zaterdag 4 augustus 2007 om 14:13
Gister is Bo Ghi voor zijn laatste prikje naar de DA geweest. Oh zegt ze (DA), ik had van de week ook al zo'n mooie kitten. (vorige keer zei ze het tig keer dat ze hem zo mooi vond). Ik verwierp het gevoel dat ze dat waarschijnlijk tegen alle trotse poezemoeders zou zeggen of dat haar hormonen heen en weer sprongen bij zo'n lief klein ding. Ik wierp nog een blik op haar overdikke buik die op alle dag stond. En dacht, ja je hebt gelijk, Bo Ghi is gewoon heel lief en mooi. Keek nog even verliefd naar Bootje en dacht, zie je wel, ik ben niet de enige die je mooi vindt.

zaterdag 4 augustus 2007 om 14:22
Hij is ook erg mooi Mylene, en volgens mij ook erg lief 
Nou, morgenochtendvroeg gaan we op vakantie. 8 dagen zonder mijn kattenliefjes ;(
Van de week had ik hier nog gepost met het probleem van wie er voor mij katten zou zorgen als er iets met mij gebeurt.
Ik was dinsdag bij mijn ouders en ik vroeg als grapje aan mijn vader (die niet van katten houdt) of hij ook nog een dagje op ze ging passen. Tuurlijk niet was het antwoord.
Ik; en wat als vriendlief en ik een ravijn in rijden?
Mijn moeder; nou, dan nemen wij ze lekker in huis (
?:D)
Ik heb mijn moeder daarna nog 10x gevraagd of het een grapje was of serieus. Absoluut serieus, daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Je snapt hoe opgelucht ik was.
Ik denk niet dat ze ook echt voor altijd in huis houden, maar ze zal er wel voor zorgen dat er een goed huisje voor ze komt.

Nou, morgenochtendvroeg gaan we op vakantie. 8 dagen zonder mijn kattenliefjes ;(
Van de week had ik hier nog gepost met het probleem van wie er voor mij katten zou zorgen als er iets met mij gebeurt.
Ik was dinsdag bij mijn ouders en ik vroeg als grapje aan mijn vader (die niet van katten houdt) of hij ook nog een dagje op ze ging passen. Tuurlijk niet was het antwoord.
Ik; en wat als vriendlief en ik een ravijn in rijden?
Mijn moeder; nou, dan nemen wij ze lekker in huis (
Ik heb mijn moeder daarna nog 10x gevraagd of het een grapje was of serieus. Absoluut serieus, daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Je snapt hoe opgelucht ik was.
Ik denk niet dat ze ook echt voor altijd in huis houden, maar ze zal er wel voor zorgen dat er een goed huisje voor ze komt.
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 4 augustus 2007 om 14:50
Ohhh C, wat een fijne opmerking voor je vakantie. Waarom zouden ze het niet menen. Ik weet ook van mijn ex M. dat hij niet van katten houdt. Maar dat ik even geen huis had mochten we wel met zijn allen bij hem in huis. En ik weet diep in mijn hart als mij wat overkomt dat hij mijn katten neemt ondanks dat ik iets geregeld heb. Het is ook vaak een houding van weg met die beesten. Niet eens bij naam noemen, maar M. noemt ze bijv. vlooienbaal (ze hebben geen vlooien hoor). Maar dat hij hier laatst sliep zij hij toch "ach laat die kleine er even in, om vervolgens met hem in bed te spelen".
Oh ik dwaal weer af. Nee ik denk wel dat je moeder het echt meent. Iig lief dat ze zo reageert. Ze weten dat het je poezenkindjes zijn.
Voordat je straks hier niet meer leest wil ik je heeeeeel veel plezier wensen op jullie vakantie.
Geniet lekker en maak je geen zorgen. *; xmv en de rest van het ongeregeld zooitje
.
Oh ik dwaal weer af. Nee ik denk wel dat je moeder het echt meent. Iig lief dat ze zo reageert. Ze weten dat het je poezenkindjes zijn.
Voordat je straks hier niet meer leest wil ik je heeeeeel veel plezier wensen op jullie vakantie.
Geniet lekker en maak je geen zorgen. *; xmv en de rest van het ongeregeld zooitje

maandag 6 augustus 2007 om 08:57
quote:
Helaas. onze kater Harrie is niet meer...;(
Sterkte!!!
Het konijn bij mijn ouders (van mijn zusje) is afgelopen weekend ook richting de huisdierenhemel vertrokken...
Het ging al een hele tijd niet echt goed, zaten er serieus over na te denken om naar de dierenarts te gaan voor advies (Hij at en dronk nog wel gewoon). Hij bleef omvallen....
Mijn zusje had nog afscheid genomen voordat ze voor 4 maanden op reis zou gaan. Dus daar heeft hij blijkbaar op gewacht.
Helaas. onze kater Harrie is niet meer...;(
Sterkte!!!
Het konijn bij mijn ouders (van mijn zusje) is afgelopen weekend ook richting de huisdierenhemel vertrokken...
Het ging al een hele tijd niet echt goed, zaten er serieus over na te denken om naar de dierenarts te gaan voor advies (Hij at en dronk nog wel gewoon). Hij bleef omvallen....
Mijn zusje had nog afscheid genomen voordat ze voor 4 maanden op reis zou gaan. Dus daar heeft hij blijkbaar op gewacht.

woensdag 8 augustus 2007 om 08:57
en jeey, we kunnen hier weer reageren.
vind het nieuwe forum nog wel even wennen, komt waarschijnlijk nog wel.
laatste nieuws over de buurpoes; was gister erg hard aan het miauwen, veel aandacht zoeken, beetje nat tussen de pootjes, maar heb verder nog niets gezien. wel even gemeld natuurlijk, maar daar werd niet veel mee gedaan, we zagen het vanzelf wel.
onze poes gaat het weer goed mee. schreef een paar dagen terug over dat plassen, raar oogje, sowieso raar gedrag, maar oog is weer normaal, heb nog geen nieuwe plasjes gevonden en ze is weer lekker knuffelig. weet niet wat er aan de hand was.
nou, ik ga ervandoor, vandaag een drukke dag met veel visite, moet nog boodschappen doen, stofzuigen (alweer, Mousy haart als een gek) en het huis kindproof maken voor ons nichtje van anderhalf. genoeg te doen dus!
vind het nieuwe forum nog wel even wennen, komt waarschijnlijk nog wel.
laatste nieuws over de buurpoes; was gister erg hard aan het miauwen, veel aandacht zoeken, beetje nat tussen de pootjes, maar heb verder nog niets gezien. wel even gemeld natuurlijk, maar daar werd niet veel mee gedaan, we zagen het vanzelf wel.
onze poes gaat het weer goed mee. schreef een paar dagen terug over dat plassen, raar oogje, sowieso raar gedrag, maar oog is weer normaal, heb nog geen nieuwe plasjes gevonden en ze is weer lekker knuffelig. weet niet wat er aan de hand was.
nou, ik ga ervandoor, vandaag een drukke dag met veel visite, moet nog boodschappen doen, stofzuigen (alweer, Mousy haart als een gek) en het huis kindproof maken voor ons nichtje van anderhalf. genoeg te doen dus!