Stress door hond
zaterdag 30 juli 2016 om 20:36
Dag dames,
Na maandenlang meelezen heb ik mij toch eens aangemeld om een topic te openen. Ik kan wel wat advies of tips gebruiken.
Het gaat om onze hond. Zij is bijna 4 jaar bij ons maar vooral het laatste jaar niet met zoveel plezier dan daarvoor.
Zij blaft eigenlijk al zolang wij ons kunnen herinneren, maar de laatste tijd wordt dit wel errug vervelend! Het blaffen is vooral irritant als we visite krijgen, dan gaat ze net zo lang tekeer totdat iedereen rustig zit. O wee als iemand opstaat, dan wordt het geblaf gelijk weer aangewakkerd. Het lijkt vooral een soort angst te zijn op dit soort momenten, bij mensen die ze met meer regelmaat ziet blaft ze alleen even uit blijdschap en is daarna alles goed.
Ook zit ze te grommen/keffen voor het raam als ze buiten wat ziet (katten, mensen). Dit is meer een soort van "bescherming" denk ik. Wanneer we iets laten vallen, als ze buiten iets hoort of bij auto's die voor ons huis stappen, hetzelfde liedje.
Ook verhaart ze als een malle. Op zich niet heel erg als we geen baby hadden van 9 maanden oud die begint met kruipen. Als we niet 3 keer per dag stofzuigen, zit baby helemaal onder de haren, en dus ook op haar handen en in haar mond. Niet zo fris dus.
We hebben (bijna) alles al geprobeerd, ik kan wel alles neer gaan schrijven maar dan wordt dit verhaal nog langer . Alleen dingen als een hondentherapeut voor het blaffen of duurder voer voor het verharen hebben wij niet geprobeerd (geen budget voor).
Wij worden hondsdol van onze hond en zijn eigenlijk een beetje ten einde raad. Mijn vriend geeft de hond uit frustratie soms een tik en ik zelf wordt er ook moedeloos van. Als we alleen met hond zijn (en omgeving is doodstil) dan is het de allerliefste, maar anders.... We hebben het erover gehad haar "weg" te doen, het zou een hoop frustraties en stofzuigen schelen, maar we hebben haar nou eenmaal en willen het liefst nog al haar jaren samen meemaken maar niet op deze manier! Het levert ons zo veel stress op.
Excuses voor het (hopelijk niet te lange) verhaal, maar wilde een duidelijk beeld kunnen schetsen. Ik hoop dat er mensen zijn die er doorheen zijn gekomen en wat adviezen of tips hebben.
Bedankt!
zaterdag 30 juli 2016 om 20:43
zaterdag 30 juli 2016 om 20:44
Er is best wat veranderd in je huishouden met een baby enzo. Mijn kat verhaart momenteel ook heel erg. Ik vermoed dat je hond moeite heeft zich aan te passen en moeite heeft de wellicht de wat mindere aandacht, misschien ook wat minder beweging. Huisdieren en een baby: het is niet altijd makkelijk om je aandacht te verdelen en helaas gaat het soms weleens een tijd prut. De hond van mijn zusje werd ook nog meer waaks toen er een baby was en sloeg aan bij elke beweging in straat.
Momenteel lopen zij ook maar 2x 30 min met de hond terwijl de hond toch echt eigenlijk elke dag 40-60 min aaneen zou moeten lopen, ballen spelen. Het is een staffie - mix. Sinds zij weer zo weinig lopen en spelen met de hond maakt zij weer dingen stuk in huis zoals schoenen stuk bijten enzo terwijl zij het bij veel lopen en spelen niet doet. Best zielig, ik denk dat mijn ouders binnenkort ook meer met de hond gaan lopen (nu op vakantie).
Momenteel lopen zij ook maar 2x 30 min met de hond terwijl de hond toch echt eigenlijk elke dag 40-60 min aaneen zou moeten lopen, ballen spelen. Het is een staffie - mix. Sinds zij weer zo weinig lopen en spelen met de hond maakt zij weer dingen stuk in huis zoals schoenen stuk bijten enzo terwijl zij het bij veel lopen en spelen niet doet. Best zielig, ik denk dat mijn ouders binnenkort ook meer met de hond gaan lopen (nu op vakantie).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 30 juli 2016 om 20:44
quote:-Sarah schreef op 30 juli 2016 @ 20:43:
[...]
Elke dag, maar niet heel veel. Die tik komt eigenlijk bijna nooit voor hoor, was vooral om te schetsen hoe gek hij ervan wordt.Maar je weet toch dat een gemiddelde hond gewoon 2 uur per dag lichaamsbeweging nodig heeft?
[...]
Elke dag, maar niet heel veel. Die tik komt eigenlijk bijna nooit voor hoor, was vooral om te schetsen hoe gek hij ervan wordt.Maar je weet toch dat een gemiddelde hond gewoon 2 uur per dag lichaamsbeweging nodig heeft?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 30 juli 2016 om 20:45
zaterdag 30 juli 2016 om 20:45
quote:-Sarah schreef op 30 juli 2016 @ 20:43:
[...]
Elke dag, maar niet heel veel. Die tik komt eigenlijk bijna nooit voor hoor, was vooral om te schetsen hoe gek hij ervan wordt.Nog geen reden om tikken uit te delen. Of gaat hij dat ook doen wanneer de kleine driftbuien krijgt en niet stil te krijgen is en hij daar gek van wordt? Zou ik wel mee oppassen...
[...]
Elke dag, maar niet heel veel. Die tik komt eigenlijk bijna nooit voor hoor, was vooral om te schetsen hoe gek hij ervan wordt.Nog geen reden om tikken uit te delen. Of gaat hij dat ook doen wanneer de kleine driftbuien krijgt en niet stil te krijgen is en hij daar gek van wordt? Zou ik wel mee oppassen...
zaterdag 30 juli 2016 om 20:47
Je hond hoeft niet te verharen en de oplossing is goedkoop.
Doe elke dag een volle theelepel knoflookpoeder door z'n eten en het verharen stopt. Ik heb dat altijd gedaan met mijn honden en katten en had nooit een haartje in huis.
Wat betreft het blaffen, dat is inderdaad stress en het beste dat je kunt doen als er iemand komt is haar op te pakken, als dat kan. Niet aaien en verder ook geen aandacht aan besteden, alleen oppakken.
Voor de rest weet ik het niet en wens je veel succes en goede informatie.
Doe elke dag een volle theelepel knoflookpoeder door z'n eten en het verharen stopt. Ik heb dat altijd gedaan met mijn honden en katten en had nooit een haartje in huis.
Wat betreft het blaffen, dat is inderdaad stress en het beste dat je kunt doen als er iemand komt is haar op te pakken, als dat kan. Niet aaien en verder ook geen aandacht aan besteden, alleen oppakken.
Voor de rest weet ik het niet en wens je veel succes en goede informatie.