man gevangen in je eiegen lichaam

31-07-2016 11:34 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een 25 jarige vrouw die vast zit in het mannen lichaam en naar 25 jaar vechten met je zelf je niet compleet voelen, afvragen waarom sommigen puzzel stuken vandaan komen en steeds meer worden en steeds groter worden en daarom heb ik besloten me zelf het geluk toe te gaan lachen als vrouw

Nu gaat een hele lange weg vol onzekerheid volgen en ook een heel spannende maar toch beetje beangstigende weg maar wel de weg waar ik 25 jaar op gewacht heb, dat de weg zich zichtbaar zou worden

Me hele leven had ik me levens weg in grote lijnen zelf in handen weten te houden en op de meeste dingen de controller gehad, maar deze weg wat open is gegaan door verlangens gevoelens emoties verdriet en vraagtekens en vast houden aan mijn gevoel die ik al sinds klein af aan had, en dat zijn vrouwe gevoelens en eerst kon ik het onder drukken om dat ik jong was en het raar vond niet vond kloppen en dacht dat ik niet goed wijs was maar met de jaren je ouder wordt op school komt vrienden maakt en je eerder sex had met een jongen dan met een meisje en je al sinds vroeger graag vrouwe kleding aan trekt, en die drang steeds groter word en me lichaam en geest ook heel veel vrouwelijke trekjes blijven vertonnen en meer en meer word en me altijd veel beter begrepen voel bij vrouwen en beter kan praten over gevoelens met vrouwen en de gevoels ver over een komen me die van een vrouw en je al kan janken als er iemand dood gaat in een film al z'n dingetjes hebben mij laten in zien dat ik gevangen zit in mijn eigen lichaam en er uit wil en dat gaat ook gebeuren ik ben alle balletjes aan het rollen aan het brengen eerst huis arts, dan Vumc, en hopelijk dan de hormonen en steunt het Vumc mij niet, ga ik zelf hormonen nemen zonder toezicht van Vumc maar liever met ivb vele complicaties die er kunnen optreden qua veranderingen van je gevoel en emoties en angsten, je beleefd dan gewoon een tweede puberteit alleen dan die van het gewenste geslacht... maar mijn keuze staat vast ik ben een vrouw en een vrouwen lichaam zou mij compleet maken en mij gelukkig maken en alleen jij zelf bepaald je eigen geluk in je leven, wacht niet op de droom, begin zelf de droom!!!

Voor de mensen die het leuk lijkt om op de hoogte te blijven van mijn gelslachts verandering van man naar vrouw

Ik zal wekelijks hier een verhaaltje neer zeten over de ervaringen en de verdere ontwikkelingen...

Veel lieve groetjes

Roswhita (marvin)
Ik wens je heel veel succes maar ga aub niet rommelen met hormonen zonder toezicht.

Misschien heb je ook wat aan deze link.

http://forum.fok.nl/topic/2267016
Succes. Ik weet niet of je verhaal op de goede pijler staat. hij staat nu bij seks maar past eigenlijk meer bij lijf en lijn of psyche. Transgender gaat niet over seks het gaat over identiteit toch?
quote:prada schreef op 31 juli 2016 @ 11:37:

Ik wens je heel veel succes maar ga aub niet rommelen met hormonen zonder toezicht.

Misschien heb je ook wat aan deze link.

http://forum.fok.nl/topic/2267016

...

Veel succes!
anoniem_292847 wijzigde dit bericht op 31-07-2016 11:46
Reden: Lezen is moeilijk
% gewijzigd
Wat goed van je dat je deze knoop doorhakt! Ik hoop dat het je lukt, dat het allemaal voorspoedig verloopt, en dat het je mag brengen wat je tot nu toe gemist hebt. Veel geluk!
Ik denk dat het een zwaar proces is waar je door heen zal gaan. Heb je een familie-vrienden-kennissen die je steunen? Sterkte en succes!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Roswhita, veel succes met je reis en dat je maar een heel gelukkige dame mag worden.
Well behaved women rarely make history.
"Alleen jij bepaalt je geluk in je leven", dit zinnetje triggerde me. Als jij volledig de baas bent over je geluk waarom lukt dat dan niet als man?
Heel veel succes, TO! En eens met boven: niet zelf rommelen met hormonen! Hormonen hebben super heftige effecten op je lichaam, daar moet je niet alleen voor staan!
Hakuna Matata
Succes TO. Mooi dat je deze lastige knoop hebt doorgehakt. Je hebt nog een lastige weg te gaan, maar elke stap zal je dichter bij je doel brengen. Wanneer heb je een afspraak bij het VUmc? En heb je lotgenotencontact? Lijkt mij heel prettig om met gelijkgestemde mensen te kunnen praten.
quote:S-Meds schreef op 31 juli 2016 @ 11:38:

Succes. Ik weet niet of je verhaal op de goede pijler staat. hij staat nu bij seks maar past eigenlijk meer bij lijf en lijn of psyche. Transgender gaat niet over seks het gaat over identiteit toch?Ach, seks, sekse... klein verschilletje.
Wat dapper! Ik volg je verhaal graag!

(Alleen zou ik dit topic inderdaad niet bij Seks zetten)
Niet zelf gaan lopen kutten met hormonen zonder toezicht van de genderkliniek, hoe moeilijk het ook is om een tijd te moeten wachten.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:zenica schreef op 31 juli 2016 @ 11:50:

[...]

Ach, seks, sekse... klein verschilletje.

Het gaat niet over seks of sekse maar over gender.

Succes TO, ik hoop dat je goede begeleiding en steun hebt.
quote:Annelaure schreef op 31 juli 2016 @ 12:03:

[...]

Het gaat niet over seks of sekse maar over gender.

Succes TO, ik hoop dat je goede begeleiding en steun hebt.Dit en daarbij denk ik dat TO andere reacties krijgt op de psyche pijler dan op de sekspijler. Als ik jou was TO zou ik dus even een overplaatsing vragen in het algemeen modtopic op Overig
Wat dapper van je. Heel veel sterkte en succes. Het is een lange weg dus ik wens je vooral ook heel veel kracht
Ik zou een andere voornaam kiezen. Klinkt als Rosita met een splaakgeblek.
Heel veel succes, een moedige beslissing! En dat je een heel fijn leven als vrouw mag krijgen.
Tvp
Ik wil je veel sterkte, geluk en succes wensen. Wat zal jij diep ongelukkig zijn (geweest) dat je deze beslissing neemt. Heb veel respect voor je.
Sterkte TO, ik hoop voor je dat het niet tegen valt als je ontdekt dat jouw beeld van "vrouw" door veel vrouwen niet gedeeld wordt. Emotionele diarree maakt je niet vrouwelijk.

Persoonlijk geloof ik er niets van dat je op de goede weg bent en ook al is get politiek correct om nu respect en hulde te roepen: ik denk dat je meer opschiet met een therapeut, maar ik weet ook wel dat je dat nu niet wil horen.

Dus ja, sterkte
Ik zou mij goed laten begeleiden door het Vumc. Waarom zouden die jouw niet willen helpen. Het lijkt mij geen kort traject waar je in stapt. Maar het moet naar mijn idee wel met begeleiding. Het is voor heel je leven. Er was laatst een programma die jongeren volgde die vrouw of man wilden worden. Kun je terug zien bij de Npo uitzending gemist. Mooi programma. Misschien kun je dat terug kijken. Is er geen vereniging voor transgenders ? Misschien kun je in de tijd die je wacht op je traject daar je ei kwijt.

Succes
Dankje mara2

Ik ga zeker die uitzending vanavond kom terug kijken en zal me ook zeker goed laten begeleiden is net wat je zelf zegt is wel hoor heel je leven! dan is gezondheid en welzijn van groot belang! En ben ook op zoek Naar een vereniging in de buurt wok zo veel mogelijk contacten legen om ervaringen uit te wisselen enc

Dankje voor je reactie

En de rest ook van alle lieve reacties

De minderen reacties Achja hou je toch hé. ;)

Groetjes Rozwhita
Neeeeeeeeee, niet op eigen houtje hormonen gaan nemen! Maar dat adviseren anderen hier gelukkig ook.

Enorm veel succes (en geduld?) gewenst! Het wordt tijd dat je buitenkant met je binnenkant gaat matchen.
Ja ik denk dat je hier betere reacties krijg roswitha, ik ga je topic volgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven