Oystercard London capping

31-07-2016 13:29 16 berichten
Dinsdag ga ik eend ag naar londen vanaf m n UK vakantieadres. Kom aan met de trein op liverpoolstreetstation. Ik heb nog een Oystercard van drie jaar geleden waar nog wat saldo opstaat. Ik begrijp uit de website dat ik er gewoon weer wat ponden op kan zetten bij de automaat. Begrijp iknu ook goed dat je max £ 6,50 op een dag kwijtbent als je steeds met je oystercard inen uitcheckt? En heet dat capping? Moet ik dat apart ' aanslaan ' op de automaat of gaat dat vanzelf?
Dat gaat vanzelf. Je kan er gewoon ponden opzetten en dat in en uitchecken. Boven de 6,80 per zone wordt er niets meer afgeschreven. Maar als je naar meerdere zones gaat wel. Nu zul je waarschijnlijk vooral binnen zone 1 blijven en dan betaal je gewoon 6,80 per dag
Top! Dank je wel. Ik maak minimaal drie ritten dus dat komt dan wel goed
Alle reacties Link kopieren
Als je binnen zone 1 en 2 blijft, dan is je daily cap £6.50

http://content.tfl.gov.uk/adult-fares.pdf

Gaat gewoon automatisch.

En is inclusief bus (en ook DLR, overground, en metro)
Mag ik ook wat vragen?

Hoe duur is het om een oystercard te kopen? En zit er dan gelijk £6,50 op?

Ik ga voor 1 1/2 dag naar London volgende week namelijk.
quote:zeeuwsknoopje schreef op 31 juli 2016 @ 14:16:

Mag ik ook wat vragen?

Ik ga voor 1 1/2 dag naar London volgende week namelijk.Nee, je betaalt 3 pond voor een 'lege kaart', welke je dan zelf nog moet opladen. Net zoals een ov chip die je moet opwaarderen. De 6,50 is een maximum bedrag per dag wat er af gaat ( capping). Dus als je binnen de zones (1+2?) meer verbruikt wordt dat niet afgeschreven
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Nee hij is eenmalig iets van 5 pond dacht ik. Maar hij blijft lang geldig.......
3 pond dus...sorry. Mooi systeem hoor en veel goedkoper dan losse kaartjes
Dat dacht ik eerlijk gezegd ook (5 pond), maar dat staat niet op hun website

Linkje
Een oystercard kost £5 om aan te schaffen en dan moet je hem nog opwaarderen net als bij een ov-kaart.

To ik weet niet of je van plan bent binnen zone 1-2 te blijven, want als je daarbuiten gaat is het maximale bedrag iets hoger dan £6.50
quote:Pochacco schreef op 31 juli 2016 @ 14:38:

Dat dacht ik eerlijk gezegd ook (5 pond), maar dat staat niet op hun website

LinkjeDat is de (nieuwere) Oyster Visitor. Ik heb een gewone Oyster, die kost 5 pond, maar die kun je weer terugkrijgen als je hem inlevert. Of je ook bij de Oyster Visitor die eenmalige kosten terugkrijgt weet ik niet.
quote:Erizon schreef op 31 juli 2016 @ 14:46:

[...]

Dat is de (nieuwere) Oyster Visitor. Ik heb een gewone Oyster, die kost 5 pond, maar die kun je weer terugkrijgen als je hem inlevert. Of je ook bij de Oyster Visitor die eenmalige kosten terugkrijgt weet ik niet.Ah, dat verklaart het verschil. Deze is non-refundable
Aha, ik begreep het niet helemaal via de site. Bedankt iedereen!
De visitor oyster card kun je in London niet kopen, die is alleen via partners te koop, bijvoorbeeld VisitBritain

Deze is £3 en dit bedrag kun je niet terug krijgen.

De gewone Oyster, die je op ieder underground station kan kopen, is £5 en dat krijg je weer terug als je de kaart in levert.

De kaart blijft echter altijd geldig en verloopt niet (in tegen stelling tot de OV chip)
quote:zeeuwsknoopje schreef op 31 juli 2016 @ 14:16:

Mag ik ook wat vragen?

Ik ga voor 1 1/2 dag naar London volgende week namelijk.

Ik dacht dat ik daar ooit GBP 3,- heb betaald (ik kan het pond-teken niet typen dus gebruik ik de valutacode GBP voor pond) voor de Oyster Card alleen. Daarna ging er GBP 8,- aan saldo erop.

Betekent capping dat je dagelijks nooit meer zult betalen dan het daly cap ook al reis je veel op één dag. Toen ik in Londen was gebruikte ik vooral de London Underground. Een keer besloot ik met de bus te gaan en kon ik gewoon met de Oyster Card inchecken.
World of Warcraft: Legion
Vandaar die vijf euro...die heb ik toen ook Betaald. We blijven idd in zone 1-2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven