Geld & Recht alle pijlers

Rood staan ING

31-07-2016 15:05 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een schuld van 1500.. Ik dacht als ik nou een kwartaallimiet aanvraag bij de ING van 1500 euro.. Dan heb ik mijn schulden in 1 keer afbetaald en kan ik met een "schone lei" beginnen.. Ik loop vanzelf mijn roodstaande rekening dan wel weer in.. Is dit een goed idee? Hebben meerdere mensen ervaring met rood staan bij ING..

Graag tips
Vergelijk de rentepercentages en reken uit wat je daadwerkelijk kwijt bent met de rente op dat krediet bij de ING.

En waarom zou je dat wel kunnen terug betalen, en kun je de schuld van 1500,- nu níet aflossen?
Denk je erom dat je rente betaald over 1500 euro roodstand. Dat kan wel eens 15 euro per maand zijn. Hoe denk je dit bedrag in te gaan lopen, plus ook nog de roodstand?

Kun je niet beter / is het niet goedkoper om met de schuldeisers betaalafspraken maken?
Bij een girokwartaalkrediet moet je eenmaal per 3 maanden saldo hebben, gedurende 1 dag.

Dus als je 1500 rood wilt staan, moet je inkomen wel meer dan 1500 zijn.

Dat is overigens ook een voorwaarde, je krijgt pas een krediet van 1500 als je inkomen boven de 1500 is
Waarom denk je dat het geen goed idee is?
quote:Tia.Dalma schreef op 31 juli 2016 @ 15:06:

Vergelijk de rentepercentages en reken uit wat je daadwerkelijk kwijt bent met de rente op dat krediet bij de ING.

En waarom zou je dat wel kunnen terug betalen, en kun je de schuld van 1500,- nu níet aflossen?Omdat ik liever geen betalingsregeling tref.. Als ik het in 1 keer af los dan ben ik er van af..
Daarbij: als je dan ineens dat hele krediet opneemt om die 1500,- af te betalen, sta je rood zonder verder nog geld te kunnen betalen (automatisch of contante opname). Dan heb je jezelf dus volkomen vastgezet, financieel gezien.
quote:loveyouforever schreef op 31 juli 2016 @ 15:08:

[...]

Omdat ik liever geen betalingsregeling tref.. Als ik het in 1 keer af los dan ben ik er van af..

Maar waarom niet? Wat zijn de voorwaarden van die betalingsregeling? Zit daar ook rente op?

Rente op roodstand is vaak een procent of 10.
quote:loveyouforever schreef op 31 juli 2016 @ 15:08:

[...]

Omdat ik liever geen betalingsregeling tref.. Als ik het in 1 keer af los dan ben ik er van af..Je betaald liever veel rente over een roodstand, dan dat je het aandurft om de telefoon te pakken en een voorstel te doen om in termijnen terug te betalen? Snap ik niets van.
Bedenk eerste alle redenenen waarom het GEEN goed idee is. Je opent je eerste post niet voor niks met dit onderwerp, dus je zal vast zelf ook je bedenkingen hebben.

En waarom geen betalingsregeling treffen. Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Lees alle reacties nig eens goed door.

Persoonlijk vind ik het een beetje dom om zo met bestaande schulden om te gaan.
Rood staan is niet 'afbetalen'! Dat is zoals we zeggen 'het ene gat met het andere dichten'. En dat is nooit een goed idee. Je kunt een ongunstige lening wel herfinacieren, maar dat moet je echt alleen doen als de voorwaarden veel beter Ijn. Bijvoorbeeld minder kosten, lager rentepercentage en betere voorwaarden bij laat betalen.

Ik denk dat je eerst een betaalregeling moet aanvragen om te kijken hoe de voorwaarden zijn.

Rood staan is meestal duurder en vaak komen mensen er nooooit meer uit!!!
Of heb je schulden in de onderwereld? Gokschulden bij een clandestiene zaak?
Als je dit als reden gebruikt voor je lening gaan ze m niet goedkeuren denk ik.
hahaha nee! Ik heb gewooon te veel huurtoeslag ontvangen. Dom! Eigen schuld! Maar ik heb liever geen schulden op mijn naam en ik dacht dan betaal ik het liever in 1 keer af..

maarja zoals ik nu goed begrijp zou ik geen geld meer kunnen pinnen als ik in de - sta op de rekening?
Roodstand is ook een schuld.
Bel/schrijf gewoon de belastingdienst voor een regeling. Volgens mij zijn ze best coulant.
quote:loveyouforever schreef op 31 juli 2016 @ 15:20:

hahaha nee! Ik heb gewooon te veel huurtoeslag ontvangen. Dom! Eigen schuld! Maar ik heb liever geen schulden op mijn naam en ik dacht dan betaal ik het liever in 1 keer af..

maarja zoals ik nu goed begrijp zou ik geen geld meer kunnen pinnen als ik in de - sta op de rekening?Dat is de beste schuldeiser! Die mag je in 24 maanden afbetalen namelijk. 1500 gedeeld door 24 = € 62.50 euro per maand. En meer als je dat voor elkaar krijgt. Hoef je alleen maar gewoon in je internetbankieren vast te leggen voor de komende 2 jaar en klaar ben je.
quote:Starshine-2 schreef op 31 juli 2016 @ 15:23:

Bel/schrijf gewoon de belastingdienst voor een regeling. Volgens mij zijn ze best coulant.Hoeft niet eens. Je krijgt een brief met een voorstel en daar kun je dan mee akkoord gaan, simpelweg door te beginnen met betalen. Echt, dit is het allergemakkelijkst.
quote:loveyouforever schreef op 31 juli 2016 @ 15:20:

maarja zoals ik nu goed begrijp zou ik geen geld meer kunnen pinnen als ik in de - sta op de rekening?Dat zijn vervelende dingen ja, ik het vaker van mensen. Nogmaals, als jij in dit geval terugbetaling wilt financieren door elders in de min te willen staan is dat echt geen slim plan. Een betalingsregeling met dit soort dingen is de meest makkelijke weg.
Een "schuld" bij de belastingdienst is de beste die je kan hebben! (oké, op de Duo na dan).

Je betaalt heel weinig rente en je mag over hele lange tijd terugbetalen.

Wij hadden 600 euro te veel zorgtoeslag ontvangen, betalen 30 euro per maand af, en als we wat over hebben kunnen we meer afbetalen.

Ik zou hiervoor geen lening afsluiten, je snijdt jezelf enorm in de vingers.

(rekenvoorbeeld : 1500 in 2 jaar terugbetalen. Bij de BD: ca 1590 betaald (3%)

Bij bank: ca 1800 betaald (10%)
En de rente bij de belastingdienst is veeeeel lager dan rood staan. Ik zou inderdaad gewoon de beschikking van de BD afwachten (als je die niet al gehad hebt) en dan afbetalen volgens de regeling maar meer als het kan.
Je schuld is dus bij de Belastingdienst? Vraag gewoon of het in termijnen mag. Ik heb daar eens een grote schuld gehad van 8000 euro en niet het inkomen of een buffer om dat snel terug te betalen. Ik heb toen een afspraak gemaakt op het belastingkantoor en een begripvolle mevrouw heeft toen verteld hoe ik kon zorgen dat ik het op langere termijn af mocht lossen.

Rood staan werkt bij veel mensen ook niet (incl. ikzelf), want het voelt dan alsof je meer te besteden hebt dan je daadwerkelijk hebt. Ik heb meerdere vriendinnen die standaard 1000 euro rood staan. Zelf heb ik toen ik laatst geld terugkreeg van de BD meteen gezorgd dat ik niet meer rood kan staan. Heb ik dat probleem ook niet meer, anders maak ik het toch maar op. Ik ken mezelf inmiddels

Anyway, 1500 rood staan kan ook niet zomaar, dan moet je wel een goed inkomen hebben.
Je kunt het ook laten verrekenen met je huurtoeslag wanneer je die nog ontvangt.

De rente bij de BD is iets van 4%(?) bij de ING 9,9%(?)

Rood staan bij de bank is ook een schuld op jouw naam.
Ahh super bedankt! Ik dacht juist dat de Belastingdienst echt moeilijk zou gaan doen.. Maar goed om te weten!

Ja ik verdien wel meer als 1500 euro per maand dus ik zou inprincipe elke maand weer positief staan voor een week ofzo.. Dus vandaar dacht ik dat et geen probleem zou hoeven te zijn.. Maar 63 euro per maand aflossen klinkt wel iets beter inderdaad!

Volgens mij kan ik het niet verrekenen met mijn zorgtoeslag he? Ik heb namelijk geen recht meer op huurtoeslag en heb die ook al een paar maanden uit staan (gelukkig)!
quote:loveyouforever schreef op 31 juli 2016 @ 15:33:

Ahh super bedankt! Ik dacht juist dat de Belastingdienst echt moeilijk zou gaan doen.. Maar goed om te weten!

Ja ik verdien wel meer als 1500 euro per maand dus ik zou inprincipe elke maand weer positief staan voor een week ofzo.. Dus vandaar dacht ik dat et geen probleem zou hoeven te zijn.. Maar 63 euro per maand aflossen klinkt wel iets beter inderdaad!

Volgens mij kan ik het niet verrekenen met mijn zorgtoeslag he? Ik heb namelijk geen recht meer op huurtoeslag en heb die ook al een paar maanden uit staan (gelukkig)!Weet je dan zeker dat je nog recht hebt op zoegtoeslag? Als je meer dan 1500 netto per maand verdiend is dat onwaarschijnlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven