Geld & Recht alle pijlers

Geen geld terug.

01-08-2016 12:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Heeft iemand voor mij een goed advies betreft de volgende situatie.

Ik heb mij vorig jaar aangemeld voor een sport evenement helaas door lichamelijke omstandigheden heb ik dit in Maart moeten annuleren.

Dit was geen probleem en het geld wat ik al had betaald zou terug gestort worden.

Nu 5 maanden later nog steeds geen geld terug gehad iedere keer word het beloofd maar ook iedere keer niet gedaan. Ik heb alles zwart op wit omdat het contact via de mail gaat.

Zijn er stappen die ik kan zetten om het geld nu echt eens terug te krijgen. Ik ben het nu wel zat dat het iedere keer word beloofd en steeds niet word gedaan
Een deurwaarder inschakelen. Kost je wel een percentage.
Via social media aankaarten? Twitter, Facebook of klacht.nl? Dat wil nog wel eens helpen.

Om hoeveel geld gaat het?
Aangetekende brief met verzoek om het binnen bv 10 dagen te storten, anders "schakel jij de rechtsbijstand in" zal waarschijnlijk wel helpen.

Of je nu rechtsbijstand hebt of niet
Mocht je lid van de consumentenbond zijn, dan kun je hen inschakelen. Geen enkel bedrijf of instantie eindigt graag in de rubriek Stekeligheden van hun maandblad.
Well behaved women rarely make history.
quote:gizzmo-returns schreef op 01 augustus 2016 @ 12:08:

Via social media aankaarten? Twitter, Facebook of klacht.nl? Dat wil nog wel eens helpen.

Om hoeveel geld gaat het?Het gaat om 275 euro. Ik heb hier inderdaad over nagedacht maar ik zet liever een andere stap
quote:LyanneAnna schreef op 01 augustus 2016 @ 12:13:

[...]

Het gaat om 275 euro. Ik heb hier inderdaad over nagedacht maar ik zet liever een andere stapWat voor stap?
quote:LyanneAnna schreef op 01 augustus 2016 @ 12:13:

[...]

Het gaat om 275 euro. Ik heb hier inderdaad over nagedacht maar ik zet liever een andere stapMaar zoveel andere mogelijkheden heb je dus niet. Je hebt zelf al van alles geprobeerd en als ze niet reageren zal je ze voor de rechter moeten slepen. Via sociaal media dit soort kwesties oplossen is een beproefd recept.
quote:Cateautje schreef op 01 augustus 2016 @ 12:06:

Een deurwaarder inschakelen. Kost je wel een percentage.

dat kan pas als je een uitspraak hebt van de rechter. Je zult eerst de vordering moeten laten vaststellen door de rechter met een uitspraak dat de tegenpartij moet betalen. Dan kan je een deurwaarder inschakelen.

Een incassobureau zou je mogelijk wel kunnen inschakelen, alleen hebben die juridisch weer geen enkel machtsmiddel.
quote:minnimouse schreef op 01 augustus 2016 @ 12:15:

[...]

Wat voor stap?Inderdaad iets in de zin van een aangetekende brief of via juridische rechtsbijstand. En was gewoon even benieuwd of er nog een andere weg is.
quote:gizzmo-returns schreef op 01 augustus 2016 @ 12:17:

[...]

dat kan pas als je een uitspraak hebt van de rechter. Je zult eerst de vordering moeten laten vaststellen door de rechter met een uitspraak dat de tegenpartij moet betalen. Dan kan je een deurwaarder inschakelen.

Een incassobureau zou je mogelijk wel kunnen inschakelen, alleen hebben die juridisch weer geen enkel machtsmiddel.K ga even informeren dankjewel!
Een rechtszaak is qua kosten veel duurder dan die 275 euro. Dat is geen bedrag waar je een rechter voor inschakelt.
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 augustus 2016 @ 12:27:

Een rechtszaak is qua kosten veel duurder dan die 275 euro. Dat is geen bedrag waar je een rechter voor inschakelt.Dat is niet gezegd, als je een sterke zaak hebt, en de kans groot is dat je wint, is het het risico soms waard, zeker als je de tegenpartij kan laten veroordelen tot de kosten.
Of nog 1x een mail waarin je aangeeft dat je er graag samen uit wil komen en dat je het jammer zou vinden als je voor zoiets socialmedia of je rechtsbijstand in zou moeten schakelen. Als ze daar niet op reageren dan zijn ze gewaarschuwd...

Ik heb zoiets ooit eens gemaild en dat gaf verbluffend snel resultaat.
quote:Sjors007 schreef op 01 augustus 2016 @ 12:39:

Of nog 1x een mail waarin je aangeeft dat je er graag samen uit wil komen en dat je het jammer zou vinden als je voor zoiets socialmedia of je rechtsbijstand in zou moeten schakelen. Als ze daar niet op reageren dan zijn ze gewaarschuwd...

Ik heb zoiets ooit eens gemaild en dat gaf verbluffend snel resultaat..

Die gaat ik zeker even proberen dankje wel
Heb je ook al eens gebeld? Stuk persoonlijker dan mail en dringt vaak beter door dan een mailtje.
quote:Sjors007 schreef op 01 augustus 2016 @ 12:39:

Ik heb zoiets ooit eens gemaild en dat gaf verbluffend snel resultaat.Idd, of zoiets op social media zetten, dan kah het ook vaak ineens snel opgelost worden.
Ik heb ooit gedreigd met aangifte bij de politie wegens diefstal. Het werkte als een tierelier, de volgende dag had ik mijn geld terug.
Heb een keer een soortgelijk iets gehad. Kwam zelf ook niet verder met betreffende bedrijf. Rechtsbijstand ingeschakeld. Die heeft even een nette maar wel eisende/dreigende brief met dure woorden erin gestuurd, en hoppa, binnen no-time stond geld op mijn rekening.
quote:piepp schreef op 01 augustus 2016 @ 21:23:

Heb een keer een soortgelijk iets gehad. Kwam zelf ook niet verder met betreffende bedrijf. Rechtsbijstand ingeschakeld. Die heeft even een nette maar wel eisende/dreigende brief met dure woorden erin gestuurd, en hoppa, binnen no-time stond geld op mijn rekening.En hoe zat het met het eigen risico wat je betaald voor je rechtsbijstand kon je dit verhalen op de betreffende partij?
quote:LyanneAnna schreef op 02 augustus 2016 @ 08:49:

[...]

En hoe zat het met het eigen risico wat je betaald voor je rechtsbijstand kon je dit verhalen op de betreffende partij?

Die heb ik niet. Dat is niet standaard.

En 2x gebruik gemaakt van ze. Nog nooit wat betaald.
quote:Goede-Fee schreef op 02 augustus 2016 @ 09:10:

[...]

Die heb ik niet. Dat is niet standaard.

En 2x gebruik gemaakt van ze. Nog nooit wat betaald.Oke is misschien alleen voor echt grotere dingen dan. Ik ga even bellen vandaag dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven