Oneerlijke gemene oma

02-08-2016 12:04 588 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft tijdens een bbq tegen mijn zoon en dochter beloofd het studiegeld van hun eerste studiejaar te betalen. Dit heeft ze gedaan bij mijn zoon. Nu een paar jaar later gaat mijn dochter studeren en wil ze niet meer betalen. De reden die ze aangaf was dat ze niet belde om te bedanken voor een verjaardagskaart van haar, maar dat heeft mijn zoon ook nooit gedaan. en omdat ze nu hbo gaat doen ipv een universitaire studie. Ik ben zo vreselijk kwaat op haar. als ik haar wil bellen gooit ze gewoon de hoorn op de haak. Ben met mijn dochter bij haar geweest maar ze zat gewoon verwaand in haar stoel en zei glashard dat ze niet ging betalen. Wat moet ik hiermee?

Seetje
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:48:

Amaqanda, Ze is 18 bijna 19. geen baby meer. en het is aan haar beloofd....Maakt geen zak uit. Ik snap ook niet waarom je er zo een probleem van maakt. Je kinderen betrek je niet in een 'ruzie' en al helemaal niet in een ruzie om geld. Je plaatst haar er middenin, heel oneerlijk zo.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:53:

Doreia, Ja, ik ben er rustig heen gegaan, heb haar hielen gelikt, heb een hoop shit over me heen laten komen, kalm... Samen met mijn dochter uitgelegd over het slagen, diploma laten zien, klassenfoto laten zien, over volgend stap, studie hbo. ging eerst (goed) Toen voorzichtig begonnen over die belofte, had ze immers ook gedaan bij zoon. Toen ging ze idd arrogant in haar stoel zitten schudden. Mijn dochter wist niet wat ze zag. ze zei; nu heb ik zelf gezien hoe oma is.Whahahaha . Subtiel hoor TO .
Music123, Het verteerd me. ze kwetst me, weet niet waar ik met mn verdriet heen moet
ze wilt gewoon niet voor je dochter betalen, heel lullig voor je dochter en jou en zeker ook oneerlijk vanwege belofte jaren terug. maar het zijt zo

waarom daarna nogmaals met dochter naar oma gaan (dat lees ik namelijk in je OP) en alsnog bellen over dat belofte

nee is nee, of heeft je moeder je dat niet aangeleerd ofzo ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

ze zei; nu heb ik zelf gezien hoe oma is.hier maak ik uit op dat jij, tegen je dochter, zelf ook niet al te positief over je moeder bent normaal?
Het gaat niet om het geld maar meer om oud zeer wat er nu uitkomt en dat dochter daar in feite de dupe van is want die moet daarbuiten staan. Het is een machtspelletje van oma. Negeren die handel ook al vreet dat energie en is dat hartstikke oneerlijk in jouw ogen to maar het is niet anders.

Ik zou mijn conclusies trekken en moeders fijn in haar eigen sop gaar laten koken.

Jullie hebben haar niet nodig.

Laat haar geen macht over je hebben to. Ze is het gewoon niet waard en de energie, verdriet, boosheid die het je kost ook niet.

Doreia, Ja, ik ben er rustig heen gegaan, heb haar hielen gelikt, heb een hoop shit over me heen laten komen, kalm... Samen met mijn dochter uitgelegd over het slagen, diploma laten zien, klassenfoto laten zien, over volgend stap, studie hbo. ging eerst (goed) Toen voorzichtig begonnen over die belofte, had ze immers ook gedaan bij zoon. Toen ging ze idd arrogant in haar stoel zitten schudden. Mijn dochter wist niet wat ze zag. ze zei; nu heb ik zelf gezien hoe oma is.

Hoe vaak zijn jullie eerder bij haar geweest? Of kwamen jullie alleen maar langs om te collecteren? ( waarom) Mocht oma er niet bij zijn op de diploma uitreiking van dochter? Wordt oma betrokken bij het leven van dochter en jullie gezin?

Ik probeer me oprecht een beeld van de situatie te vormen. Als jullie wekelijks op de koffie komen, er tussendoor ook nog even aanwaaien en regelmatig bellen is het anders dan wanneer jullie nu samen even komen herinneren aan de belofte die is gemaakt....

Doreia, Ja, ik ben er rustig heen gegaan, heb haar hielen gelikt, heb een hoop shit over me heen laten komen, kalm... Samen met mijn dochter uitgelegd over het slagen, diploma laten zien, klassenfoto laten zien, over volgend stap, studie hbo. ging eerst (goed) Toen voorzichtig begonnen over die belofte, had ze immers ook gedaan bij zoon. Toen ging ze idd arrogant in haar stoel zitten schudden. Mijn dochter wist niet wat ze zag. ze zei; nu heb ik zelf gezien hoe oma is.Dat vind ik eigenlijk nog veel vreemder. Zelf beginnen over het beloofde geld bij iemand waarmee de band heel slecht is.

Doreia, Ja, ik ben er rustig heen gegaan, heb haar hielen gelikt, heb een hoop shit over me heen laten komen, kalm... Samen met mijn dochter uitgelegd over het slagen, diploma laten zien, klassenfoto laten zien, over volgend stap, studie hbo. ging eerst (goed) Toen voorzichtig begonnen over die belofte, had ze immers ook gedaan bij zoon. Toen ging ze idd arrogant in haar stoel zitten schudden. Mijn dochter wist niet wat ze zag. ze zei; nu heb ik zelf gezien hoe oma is.Al met al een over en weer respectloze situatie. Je hebt al je gelijk dat het oneerlijk is. En nu?
S-Groot ???

Had ik eerst een knieval moeten doen en jaren lang hielen likken?
Vanaf nu nooit meer slijmen om geld.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:57:

S-Groot ???

Had ik eerst een knieval moeten doen en jaren lang hielen likken?Je moet niet verwachten dat iemand die je weinig spreekt en waar je geen goed woord voor over hebt dat wel even betaalt. Jarenlang niks anders dan negativiteit en puntje bij paaltje 'subtiel' op een belofte wijzen, nee dat is lekker.
Dacht emotioneel hier wel wat steun te kunnen krijgen maar blijkbaar zijn hier nogal wat gefrustreerde mensen die er een kick van krijgen om iemand het nog moeilijker te maken

Doreia, Ja, ik ben er rustig heen gegaan, heb haar hielen gelikt, heb een hoop shit over me heen laten komen, kalm... Samen met mijn dochter uitgelegd over het slagen, diploma laten zien, klassenfoto laten zien, over volgend stap, studie hbo. ging eerst (goed) Toen voorzichtig begonnen over die belofte, had ze immers ook gedaan bij zoon. Toen ging ze idd arrogant in haar stoel zitten schudden. Mijn dochter wist niet wat ze zag. ze zei; nu heb ik zelf gezien hoe oma is.

Hielen likken en shit over je heen krijgen? Waarom?

.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:57:

S-Groot ???

Had ik eerst een knieval moeten doen en jaren lang hielen likken?

Deze zin zegt eigenlijk al hoe respectloos jullie over je moeder denken.

Gewoon regelmatig een bezoekje brengen en een bakje koffie halen is geen optie?
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:59:

Dacht emotioneel hier wel wat steun te kunnen krijgen maar blijkbaar zijn hier nogal wat gefrustreerde mensen die er een kick van krijgen om iemand het nog moeilijker te maken

Een ontzettende kick.

Als jij niet inziet dat jij net zo goed fout zit, dan is er weinig steun te bieden.

Gewoon heel dom van je er van uit te gaan dat een moeder/oma die geen interesse heeft wel even over de brug komt, helemaal wanneer er van beide kanten geen interesse in elkaar is.
Amaqanda, Nee, tijdens een bbq je kleinkinderen beloven hun studiegeld te betalen en het dan bij 1 wel en 1 niet te doen, dat is lekker.....
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:38:

Er zijn veel goede reacties maar er zijn ook veel mensen die maar wat aannemen, zoals: ga niet op hoge poten geld opeisen. Ik eis niks op!!! zij heeft dit beloofd aan mijn dochter en wijst haar nu keihard af. DAAR gaat het om, niet om dat geld. Ik betaal het voor haar, zoals ik alles voor haar betaal en voor haar doe. En ik hou ook mijn hand NIET op, ik heb niet gebedeld. Zij heeft een belofte aan KINDEREN gedaan. wat ben je voor mens als je de een het wel geeft en de ander niet. Er is totaal geen verschil in band tussen oma en kleinzoon of kleindochter.Jullie nemen het geld toch aan? Als oma zo'n ongeinteresseerd mens is en nooit naar mijn kinderen heeft omgekeken, dan kan ze dat geld echt ergens steken waar de zon nooit schijnt.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:59:

Dacht emotioneel hier wel wat steun te kunnen krijgen maar blijkbaar zijn hier nogal wat gefrustreerde mensen die er een kick van krijgen om iemand het nog moeilijker te makenOf je kijkt in de spiegel die je hier wordt voorgehouden en kijk je naar je eigen aandeel in dit 'houden aan een belofte'.
Wie zegt dat oma zo respectvol is en was?
ach laat maar jullie snappen het toch niet
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:01:

Amaqanda, Nee, tijdens een bbq je kleinkinderen beloven hun studiegeld te betalen en het dan bij 1 wel en 1 niet te doen, dat is lekker.....En vervolgens geen goede band hebben met oma maar wel verwachten dat zij zich aan de gedane uitspraak zal gaan houden is op zijn minst naïef te noemen.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:48:

Amaqanda, Ze is 18 bijna 19. geen baby meer. en het is aan haar beloofd....Je lijkt wel een stampvoetende kleuter.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:01:

Amaqanda, Nee, tijdens een bbq je kleinkinderen beloven hun studiegeld te betalen en het dan bij 1 wel en 1 niet te doen, dat is lekker.....Kan jij daar iets aan veranderen? Lijkt me van niet. Ik zou me vooral concentreren op jezelf, aan je eigen kijk/houding/instelling kan je namelijk wel wat veranderen.
quote:rechthoek schreef op 02 augustus 2016 @ 12:15:

Niet so kwaat worre joh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven