Mij even voorstellen

03-08-2016 17:48 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben nieuw op dit forum en wilde even de groeten doen aan jullie en kennis maken met mogelijk leuke lieden.

Af en toe komen er bij mij issues op die ik dan graag wil bespreken met gelijkgezinden of lotgenoten. Op die manier zoek ik steun, bevestiging en voorzover mogelijk oplossingen. Tot nu toe heb ik diverse andere discussiefora gebruikt voor dit doel.

Ik woon in een extended stay hotel (langverblijfshotel) in de VS. Het is de Ramada Inn en het valt ergens tussen 5 sterren hotel (zoals de Hilton) en budgethotel zoals het Motel 6 in. Hier heb je een buitenzwembad, kamerschoonmaak, en al de voorzieningen waaronder haarfohn, wifi, platscherm tv, strijkijzer, fitnesskamer, continentalontbijt (al is dat niet voor mij inclusief maar toch). Ik betaal hier een speciaal maandtarief wat voor mij redelijk betaalbaar is, dus ik word hier niet failliet van. ;)

Ik schrijf dit omdat ik hiervoor een ware nachtmerrie heb gehad met het zoeken en vinden van betaalbare, veilige, en aangename huisvesting.

Mijn eerste vraag aan jullie is, hoe gaat jullie trouwens met jullie woningen? Hebben jullie ook dit soort hotels in Nederland waar men langdurig verblijft en op basis van een maandbedrag betaalt?

Als er ook iets anders is wat jullie met mij willen bespreken, dan kan dat natuurlijk altijd.

Nogmaals begroet!
quote:Bayrampasa schreef op 03 augustus 2016 @ 18:07:

Oke dan! Sorry! Alhoewel mijn gedachtes hetzelfde blijven, wil ik hier op VIVA in peace blijven Je mening hoeft ook niet aangepast te worden (al zou geen enkele andere forummer het met je eens zijn), het gaat om de manier waarop je die ventileert.
Hoi Hdero ik ben Murrmurr en woon in een appartement met duiven op het balkon.
Hdero in Nederland hebben wij nog sociale huurhuizen, waarvoor je als je te weinig inkomen hebt een toelage in de huur krijgt van de overheid.Maar zo'n hotel lijkt me wel wat.Altijd weer die hoge verhuis/inrichtingskosten als je wilt verhuizen, daar ben je dan mooi vanaf.
quote:Bayrampasa schreef op 03 augustus 2016 @ 17:50:

--Jij en TO kennen elkaar?
quote:IBIopviva schreef op 03 augustus 2016 @ 18:07:

TO, zover ik weet kennen wij hier in Nederland niet het principe van langdurig wonen in hotels. Dat is ook niet te betalen.

Mij lijkt het zo onpersoonlijk, echt niet iets waar ik jaloers op ben. Verlang je niet heel erg naar een eigen plekje?Behalve in Meerdijk
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 03 augustus 2016 @ 18:30:

[...]

Behalve in Meerdijk dacht ik net aan.
quote:_Doortje_ schreef op 03 augustus 2016 @ 18:30:

[...]

Behalve in Meerdijk ik dacht idd zelf ook wel even aan de Rozenboom toen ik mijn bericht schreef.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Mutsje78 schreef op 03 augustus 2016 @ 17:55:

Gestaft, verkapte spam voor dat fantastische goedkope hotel. Spammers worden steeds creatiever.

Spam

Alsof het zin zou hebben te spammen voor een longstay hotel in de States.
quote:Bayrampasa schreef op 03 augustus 2016 @ 17:56:

Ik vind hem een beetje aan het uitsloven. Echt zo van ' kijk mij nou! Ik woon in een 5 sterren hotel en we hebben hier een buitenzwembad, kamerschoonmaak, en al de voorzieningen waaronder haarfohn, wifi, platscherm tv, strijkijzer, fitnesskamer, continentalontbijt. ' het spijt me maar ik denk dat TS gewoon wilt laten zien hoe leuk, rijk, hij in het buitenland woont. Sorry maar dit vind ik geen voorstel!Je komt over als een jaloers wicht.
quote:IBIopviva schreef op 03 augustus 2016 @ 18:07:

TO, zover ik weet kennen wij hier in Nederland niet het principe van langdurig wonen in hotels. Dat is ook niet te betalen.

Mij lijkt het zo onpersoonlijk, echt niet iets waar ik jaloers op ben. Verlang je niet heel erg naar een eigen plekje?

Was wel even geschrokken van een paar van de reacties maar ben daar inmiddels weer overheen (heb het de juiste plek kunnen geven).

Ik wil juist iets onpersoonlijks. Ik wil gewoon mijn leven kunnen leiden zonder teveel op te vallen. Dat is toch hetzelfde met die rijtjeshuizen in Nederland? Tenminste het idee erachter?

In sommige motels en hotels is ook iedere kamer apart ingericht of anders qua grootte/vorm. Vooral in de motels gebouwd in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw is dit zo. Bij die motels kom je al met 125-175 per week aan een kamer.
quote:Valia_1 schreef op 03 augustus 2016 @ 18:01:

[...]

In de VS zijn er veel mensen die langere termijn in een motel leven omdat ze zich geen huurhuis kunnen veroorloven omdat je dan de eerste maand huur + borg moet betalen. Mensen met een lager inkomen kunnen dat bedrag moeilijk bij elkaar sparen en zijn hierdoor aangewezen op motels die uiteindelijk duurder zijn maar waar ze per week kunnen betalen. Bovendien heb je bij huren garanties en een stabiel inkomen nodig. Zeker mensen die geen stabiel inkomen hebben maar op basis van 0 uren contracten werken hebben dus minder kans om een huis te kunnen huren.

Klopt, ik moet eerlijk toegeven dat de huurwoningsector hier inmiddels kapot is gegaan.

Veel teveel geld aan gemoeid, de verhuurders zien alleen in alles geldtekens. Je betaalt jezelf blauw aan iets ter grootte van een kledingkast en dan is het ook nog eens ongemeubileerd. EN je moet de wc/keuken (als die al uberhuapt bestaat) delen met een ander of anderen. En dan heb ik niet alleen over het stedelijk leven maar zelfs in het platteland is deze trend doorgezet.

En de instapeisen zijn belachelijk hoog/veel. Het lijkt net alsof het bedoeld is om iedere mogelijke uitkeringtrekker of laagverdiener af te weren.

Je ziet het ook geregeld in de advertenties staan:

Geen huisdieren, Niet roken, Goede kredietwaardigheid en strafbladcontrole. Referenties verplicht. En soms moet je zelfs twee maanden borg betalen (een die zogenaamd als laaste maand huur doorgaat en de ander heet de echte huurborg).

En dan heb ik het nog niet specifiek over de prijs gehad. Een eenslaapkamer woning kost al gauw 800-950 en studio's zijn rondom de 700. Daarom zijn vele werkende mensen verplicht op kamers te gaan wonen en de woonruimte te delen. Wat ook lang niet altijd lukt aangezien vele liede daar uit noodzaak wonen en daarom chagrijning, slecht aangepast of ronduit kwaad. En dan vechten ze constant met elkaar over van alles en nog wat. In een zo'n situatie heb ik gewoond alvorens hier te komen.

En nee, ik probeer niet te pronken of zo, ik liet mijzelf enkel een beetje gaan, zeg maar, uit blijdschap over mijn huidige omstandigheden na zo lang in letterlijke ellende geleefd te hebben. Het was zelfs een gettobuurt waar ik zat.

Als het kon, zou ik ook graag hebben dat jullie allemaal in 5 sterren hotels konden leven.
quote:Bayrampasa schreef op 03 augustus 2016 @ 17:56:

Ik vind hem een beetje aan het uitsloven. Echt zo van ' kijk mij nou! Ik woon in een 5 sterren hotel en we hebben hier een buitenzwembad, kamerschoonmaak, en al de voorzieningen waaronder haarfohn, wifi, platscherm tv, strijkijzer, fitnesskamer, continentalontbijt. ' het spijt me maar ik denk dat TS gewoon wilt laten zien hoe leuk, rijk, hij in het buitenland woont. Sorry maar dit vind ik geen voorstel!

ok.

Nou, nou.

Het is me wat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Voor de beeldvorming willen we wel even weten waar in de US die Ramada Inn van nou staat, dat maakt nogal verschil.
quote:Murrmurr schreef op 03 augustus 2016 @ 19:14:

Voor de beeldvorming willen we wel even weten waar in de US die Ramada Inn van nou staat, dat maakt nogal verschil.

In het oostgedeelte van de Staat Pennsylvania.

Ongeveer 2 1/2 uur van Manhattan verwijderd.
Hdero, ik ben echt razend nieuwsgierig.

Hoe ben je in de VS terechtgekomen. Ben je Amerikaan?

Je komt op me over als een man. Klopt dat?
quote:EHR schreef op 03 augustus 2016 @ 19:18:

Hdero, ik ben echt razend nieuwsgierig.

Hoe ben je in de VS terechtgekomen. Ben je Amerikaan?

Je komt op me over als een man. Klopt dat?

Ik woon hier al vanaf kinds. Mijn ouders hebben me meegenomen. Ik zie me als een wereldburger, mag dat?

Ja man.
Hdero hier in Nederland in de particuliere sector zijn er ook vaak eisen van geen uitkering, geen huisdieren, niet roken.Soms zelfs geen kinderen bij flats waar veel ouderen wonen
quote:Hdero schreef op 03 augustus 2016 @ 19:22:

[...]

Ik woon hier al vanaf kinds. Mijn ouders hebben me meegenomen. Ik zie me als een wereldburger, mag dat?

Ja man.

Ja hoor!

Ik ben jaloers op je. Ik heb zelf een half jaar in de States gewoond en gewerkt. Zou er graag mijn definitieve woonplaats vinden. Helaas onhaalbaar.
quote:EHR schreef op 03 augustus 2016 @ 19:31:

[...]

Ja hoor!

Ik ben jaloers op je. Ik heb zelf een half jaar in de States gewoond en gewerkt. Zou er graag mijn definitieve woonplaats vinden. Helaas onhaalbaar.

Grappig de VS als land om in te wonen trekt me totaal niet.!

Onder andere vanwege de enorme kloof tussen rijk en arm en de vrij algemene conservatieve gedachten over homo)sexualiteit.
Een 5 sterren hotel is dan wel goedkoop? Ik geloof er geen zak van...
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:EHR schreef op 03 augustus 2016 @ 19:31:

[...]

Ja hoor!

Nederland is ook prochtig in vele opzichten. Nederlanders zijn over het algemeen rustiger, meer nadenkend, beter opgeleid en ik vind de cultuur hier totaal niet te vergelijken. Nederland vond ik anyway, minder gespannen en avontuurlijk als de VS>

Er zijn ook hier problemen zat. Ik zou gewoon blijven
quote:Mutsje78 schreef op 03 augustus 2016 @ 20:24:

Een 5 sterren hotel is dan wel goedkoop? Ik geloof er geen zak van...Hou toch eens op! Er is niets ongeloofwaardig aan, waarom zou iemand een hotel ergens in Amerika hier gaan spammen. Echt, je zeurt.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Mutsje78 schreef op 03 augustus 2016 @ 20:24:

Een 5 sterren hotel is dan wel goedkoop? Ik geloof er geen zak van...

Niemand zei dat het goedkoop was. Maar wat ik bedoel is dat er een speciaal soort van subsidieprogramma aangeboden wordt door de management zelfs wat armere mensen hier in staat stelt maandenlang te wonen waar ze anders nooit bij zouden komen.

Maar er worden alleen een zeer beperkt aantal kamers tegen dit tarief aangeboden. Het overgroot deel moet gewoon van nacht tot nacht betalen, en ja, dat is inderdaad niet te doen, tenzij je Donald Trump heet.
quote:Hdero schreef op 03 augustus 2016 @ 19:17:

[...]

In het oostgedeelte van de Staat Pennsylvania.

Ongeveer 2 1/2 uur van Manhattan verwijderd.Aha, bedankt....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
TO: hier in nl. heb je dit soort subsidies niet. Wie hier niet rijk is is aangewezen op de steeds duurder wordende sociale huurmarkt met wachtlijsten tot 8 jaar! Dus velen zijn gedwongen om dan thuis bij de ouders of kennissen in te blijven wonen.

Ik weet niet of hotels het hier goed vinden als je er lang wilt verblijven. Geen idee.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven