Meisjesnamen
donderdag 4 augustus 2016 om 00:18
quote:joosje1 schreef op 03 augustus 2016 @ 22:29:
Ik meld me ook weer. Nog steeds geen naam voor onze dochter. Eigenlijk is mijn droomnaam Eline, maar dochter van broer heet inmiddels zo Echt geen optie dus. Hebben jullie alternatieven voor Eline?
Iets wat ik daar op de een of andere manier bij vind passen:
Myrthe
Madelief
Annabel
Marjolein
Simone
Phileine
Jasmijne
Sabine
Rosalie
Isabel
Ik meld me ook weer. Nog steeds geen naam voor onze dochter. Eigenlijk is mijn droomnaam Eline, maar dochter van broer heet inmiddels zo Echt geen optie dus. Hebben jullie alternatieven voor Eline?
Iets wat ik daar op de een of andere manier bij vind passen:
Myrthe
Madelief
Annabel
Marjolein
Simone
Phileine
Jasmijne
Sabine
Rosalie
Isabel
donderdag 4 augustus 2016 om 00:20
donderdag 4 augustus 2016 om 03:30
Veerle
Vieve
Sofia
Yenthe
Aimee
Merle
Mirthe
Niene
Suze
Tessa
Iva
Lenne
Leah
Nadia
Stella
Vera
Evie
Zoë
Flore
Isa
Sara
Fenne
Romi
Noëlle
Lotte
Emily
Felice
Nadine
Quinty
Leanne
Indy
Eva
Veerle
Vieve
Sofia
Yenthe
Aimee
Merle
Mirthe
Niene
Suze
Tessa
Iva
Lenne
Leah
Nadia
Stella
Vera
Evie
Zoë
Flore
Isa
Sara
Fenne
Romi
Noëlle
Lotte
Emily
Felice
Nadine
Quinty
Leanne
Indy
Eva

donderdag 4 augustus 2016 om 06:02
Jozine
Josephine
Lize
Karlijn
Cathelijne
Rosalie
Rosalinde
Dagmar
Charlotte
Mathilde
Marije
Machteld
Hedwig
Jozine
Josephine
Lize
Karlijn
Cathelijne
Rosalie
Rosalinde
Dagmar
Charlotte
Mathilde
Marije
Machteld
Hedwig
donderdag 4 augustus 2016 om 09:00
donderdag 4 augustus 2016 om 09:34
Elora
Eluna
Linn
Joline
Jolize
Evalot
Lanou
Felize/Felise
Lise
Liene
Fiene
Juna
Misschien zit hier iets tussen?
Elora
Eluna
Linn
Joline
Jolize
Evalot
Lanou
Felize/Felise
Lise
Liene
Fiene
Juna
Misschien zit hier iets tussen?
donderdag 4 augustus 2016 om 09:42
Ik meld me ook weer. Nog steeds geen naam voor onze dochter. Eigenlijk is mijn droomnaam Eline, maar dochter van broer heet inmiddels zo Echt geen optie dus. Hebben jullie alternatieven voor Eline?Ik vind Luna wel een leuk alternatief voor Eline, beide een zachte naam
Ik meld me ook weer. Nog steeds geen naam voor onze dochter. Eigenlijk is mijn droomnaam Eline, maar dochter van broer heet inmiddels zo Echt geen optie dus. Hebben jullie alternatieven voor Eline?Ik vind Luna wel een leuk alternatief voor Eline, beide een zachte naam
donderdag 4 augustus 2016 om 14:32
quote:Isabeaud schreef op 04 augustus 2016 @ 09:00:
Super bedankt voor alle opties. De bedoeling was inderdaad de tweede naam een beetje vlot te houden. Aangezien mijn vriend ook al een franse achternaam heeft. Helaas kunnen namen als romee, Mae allemaal niet omdat die hetzelfde eindigen als de achternaam. Zooooo moeilijk allemaal
Ik doe nog een gooi (heb de andere lijstjes niet bekeken, dus er zullen vast dubbelen in staan):
Isabelle Coco
Isabelle Julie
Isabelle Nova
Isabelle Luisa
Isabelle Moira
Isabelle Danée/Danae
Isabelle Loïs
Isabelle Cleo
Isabelle Cato
Isabelle Esra
Isabelle Madée
Isabelle Janoa
Isabelle Mira
Isabelle Jorinde
Isabelle Eluna
Isabelle Neline
Isabelle Janou
Isabelle Milou
Isabelle Finou
Isabelle Naeva
Isabelle Marthe
Isabelle Manon
Super bedankt voor alle opties. De bedoeling was inderdaad de tweede naam een beetje vlot te houden. Aangezien mijn vriend ook al een franse achternaam heeft. Helaas kunnen namen als romee, Mae allemaal niet omdat die hetzelfde eindigen als de achternaam. Zooooo moeilijk allemaal
Ik doe nog een gooi (heb de andere lijstjes niet bekeken, dus er zullen vast dubbelen in staan):
Isabelle Coco
Isabelle Julie
Isabelle Nova
Isabelle Luisa
Isabelle Moira
Isabelle Danée/Danae
Isabelle Loïs
Isabelle Cleo
Isabelle Cato
Isabelle Esra
Isabelle Madée
Isabelle Janoa
Isabelle Mira
Isabelle Jorinde
Isabelle Eluna
Isabelle Neline
Isabelle Janou
Isabelle Milou
Isabelle Finou
Isabelle Naeva
Isabelle Marthe
Isabelle Manon
zaterdag 6 augustus 2016 om 21:03
Hi allemaal,
Via dit topic ben ik 1,5 jaar geleden op de naam van mijn dochter gekomen: Ilva! Nog steeds erg blij met de naam! En nu... komt er een kleintje bij! Jongensnaam hadden we al maar een meisjesnaam nog niet. Ben heel benieuwd of ie weer uit het forum naar boven komt! Namen die we mooi vinden zijn:
- Isabel (alleen mag misschien nog iets "bijzonderder" zijn)
- Flore (nichtje heet alleen Floor dus dit gaat m helaas niet worden)
- Romee
- Vida
- Nova
- Novi
- Rosa
- indi
- Jula
Enerzijds klassieke namen en anderzijds misschien wat aparter. Sta heel erg open voor suggesties!!
Via dit topic ben ik 1,5 jaar geleden op de naam van mijn dochter gekomen: Ilva! Nog steeds erg blij met de naam! En nu... komt er een kleintje bij! Jongensnaam hadden we al maar een meisjesnaam nog niet. Ben heel benieuwd of ie weer uit het forum naar boven komt! Namen die we mooi vinden zijn:
- Isabel (alleen mag misschien nog iets "bijzonderder" zijn)
- Flore (nichtje heet alleen Floor dus dit gaat m helaas niet worden)
- Romee
- Vida
- Nova
- Novi
- Rosa
- indi
- Jula
Enerzijds klassieke namen en anderzijds misschien wat aparter. Sta heel erg open voor suggesties!!
zaterdag 6 augustus 2016 om 21:54
Engeltje;
Wat leuk dat je hier toen dé naam hebt gevonden, mooie naam is het ook!
Vita
Elin
Julot
Maira
Bibi
Julin
Marèt
Marlize
Lauren
Amarens
Marinte
Suze
Aimee
Stella
Demi
Nena
Yuna
Leone/Leona
Viv
Madée
Loren
Vicky
Jill
Lenne
Tirza
Phileine
Merle
Jindra
Kendra
Jade
Viënne
Fiore
Emmely
Zinzi
Noëmi
Amélie
Loïs
Wat leuk dat je hier toen dé naam hebt gevonden, mooie naam is het ook!
Vita
Elin
Julot
Maira
Bibi
Julin
Marèt
Marlize
Lauren
Amarens
Marinte
Suze
Aimee
Stella
Demi
Nena
Yuna
Leone/Leona
Viv
Madée
Loren
Vicky
Jill
Lenne
Tirza
Phileine
Merle
Jindra
Kendra
Jade
Viënne
Fiore
Emmely
Zinzi
Noëmi
Amélie
Loïs
zondag 7 augustus 2016 om 16:44
quote:joosje1 schreef op 04 augustus 2016 @ 10:16:
Bedankt voor het meedenken. Van jullie namen vind ik mooi:
Niene
Flore
Lotte
Veerle
Sofia
Suze
Lise
Allemaal mooie namen. Maar ook voor ons??? Zo moeilijk!
In deze trant misschien nog (zonder naar de al genoemde opties te hebben gekeken):
Laure
Mirre
Lize
Lente
Jonne
Jinthe
Ella
Roza
Anna
Ik vind jouw lijstje (en de mijne ook haha) trouwens veel leuker dan de naam Eline. Vind die naam zó degelijk, de andere namen veel frisser ofzo.
Bedankt voor het meedenken. Van jullie namen vind ik mooi:
Niene
Flore
Lotte
Veerle
Sofia
Suze
Lise
Allemaal mooie namen. Maar ook voor ons??? Zo moeilijk!
In deze trant misschien nog (zonder naar de al genoemde opties te hebben gekeken):
Laure
Mirre
Lize
Lente
Jonne
Jinthe
Ella
Roza
Anna
Ik vind jouw lijstje (en de mijne ook haha) trouwens veel leuker dan de naam Eline. Vind die naam zó degelijk, de andere namen veel frisser ofzo.
Ik spreek toch geen Chinees?!

dinsdag 9 augustus 2016 om 14:52
quote:joosje1 schreef op 09 augustus 2016 @ 13:35:
Bedankt voor de aanvulling Tinkerbel. En wat vind je van Flore of Lotte?Allebei erg leuk. Lotta vind ik nóg leuker maar ik weet niet dat jullie aanspreekt? Als ik zou moeten kiesen tussen Flore of Lotte zou ik gaan voor Flore.
Bedankt voor de aanvulling Tinkerbel. En wat vind je van Flore of Lotte?Allebei erg leuk. Lotta vind ik nóg leuker maar ik weet niet dat jullie aanspreekt? Als ik zou moeten kiesen tussen Flore of Lotte zou ik gaan voor Flore.
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 9 augustus 2016 om 20:50
Misschien kunnen jullie mij ook helpen? Na twee zoons verwachten wij in december een dochter. Nu dacht ik eerst ooh yes dat maakt het verzinnen van een naam vast makkelijker. Nóg een jongensnaam bedenken die we net zo leuk vinden leek onmogelijk. Nou, een meisjesnaam verzinnen blijkt ook niet zo makkelijk.
De namens van de jongens hebben beide 3 letters, 1 lettergreep. Nederlandse namen of i.i.g. Nederlandse klank, maar geen Oud Hollandse namen zeg maar.
Onderstaande vind ik leuk, maar heb nog niet het Yes!gevoel dat we bij de namen van de jongens hadden.
Liv
Evi , maar wel erg populair (te?)
Isa Ize Iza
Jill
Tess (maar hond van gezin vriend heette Tessa)
Suze
Hebben jullie nog leuke ideeën? Liever geen lange namen gezien de korte namen van de broers.
De namens van de jongens hebben beide 3 letters, 1 lettergreep. Nederlandse namen of i.i.g. Nederlandse klank, maar geen Oud Hollandse namen zeg maar.
Onderstaande vind ik leuk, maar heb nog niet het Yes!gevoel dat we bij de namen van de jongens hadden.
Liv
Evi , maar wel erg populair (te?)
Isa Ize Iza
Jill
Tess (maar hond van gezin vriend heette Tessa)
Suze
Hebben jullie nog leuke ideeën? Liever geen lange namen gezien de korte namen van de broers.