Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
je moet jezelf sowieso niet in je kind projecteren,dejavu. als ik een dochter had, was ik weliswaar ooit een meisje geweest maar dan nog zou een prinsessenjurkje me niet meer aanspreken. dat neemt niet weg dat kleine meisjes dat mooi vinden.
Haha, ik wilde ook een keukentje kopen voor onze tweejarige zoon, maar dat mocht niet van m'n man. Ik vond het al zo'n onzin, maar blijkbaar komt het vaker voor.
..
quote:reizigster2004 schreef op 05 december 2008 @ 11:06:

Haha, ik wilde ook een keukentje kopen voor onze tweejarige zoon, maar dat mocht niet van m'n man. Ik vond het al zo'n onzin, maar blijkbaar komt het vaker voor.

Mijn zoon heeft ook een keukentje.

Kennis van me wilde dat ook voor haar zoon kopen maar mocht niet van haar man. Belachelijk vind ik dat!
ik heb het wel een keer meegemaakt dat ik met mijn half marokkaanse zoon bij een marokkaans klasgenootje was en die vond het heel vreemd dat zoon de zelfgebakken koekjes had uitgestoken, die ik meegenomen had. dat vond ik toen heel opvallend, wat ik hier allemaal lees nog meer.
quote:dropshot1000 schreef op 05 december 2008 @ 11:08:

[...]

Mijn zoon heeft ook een keukentje.

Kennis van me wilde dat ook voor haar zoon kopen maar mocht niet van haar man. Belachelijk vind ik dat!ik vind het nog belachelijker als je aan zoiets toegeeft alleen om je man te plezieren.
Princessetamtam, ik koop eigenlijk alleen maar speelgoed voor mijn kinderen dat ik zelf ook leuk vindt. Hier geen Cars of (gruwel, gruwel) Kabouter Plop en andere Studio 100-meuk. Daarin begrijp ik mijn man wel.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik verbaas me ook altijd over dergelijke reacties van mannen hoor.

Mijn man is echt geen homofoob ofzo,maar hij ziet ons zoontje (ruim 2) toch echt liever met zn auto's spelen dan met de poppen van zijn oudere zus.

Maar mijn zoon vind het dus ook leuk om met buggy's poppen, jurken en meer van dat soort meisjesspul te spelen en van mij mag hij!

Hij heeft voor z'n 2e verjaardag een poppenbuggy gekregen omdat hij steeds aan het ruziemaken was met zijn zus om die van haar. Nu hebben ze er beide 1.

Ik heb in de kinderopvang gewerkt en daar was ooit een jongetje van een jaar of 3 en die wilde graag verkleden...hij wilde ook een jurk aan.

Van ons mocht dat natuurlijk maar toen vader hem op kwam halen en hij zijn zoon zag in die jurk was hij op zn zachtst gezegt ' not amused'.

Hij was echt pisnijdig zelfs. Want ja; een stoere jongen trek je toch geen jurk aan!!??

Als dat jochie dat nou zelf wil?? Lekker belangrijk zeg.

Ik heb ook een foto van mijn kinderen waarbij ze allebei een prinsessenjurk dragen en lippenstift op hebben, Als ik die foto laat zien zeg ik ook altijd, wat vind je van mijn prinsesjes??

Soms krijg ik weleens van die reacties van; maar dat is toch een jongetje? Ja, en, dus?? Al zou ie ermee over straat gaan... zal mij een worst zijn.

Hij vind het leuk.

En tja.. dan blijkt ie inderdaad misschien wel homo te zijn...so what?

Als HIJ maar gelukkig is... en dat zal echt niet komen doordat wij hebben hebben laten spelen met meisjesspullen.

Homosexueel ben je of ben je niet... dat zit in je genen en heeft geen moer te maken met wie of wat je gespeelt hebt als kind.
Ik had vroeger een jongetje in de klas, die wilde altijd bij mij spelen omdat ik barbies had, hij wilde trouwens ook altijd de prinsessen zijn uit de disneyfilms Die woont nu wel samen met zijn vriend :p

Maar ik ben het er helemaal mee eens dat speelgoed je echt geen homo maakt oid, slaat nergens op. Ik vind het heel schattig als mijn oppaskindjes (twee jongetjes) thee gaan zetten voor mij op hun fornuisje!
Na zes jaar is het eerste pistooltje dus eindelijk in huis. Mijn schoonzus had opruiming gehouden op zolder, en mij eerst de zak gegeven, met de mededeling dat er óók een pistooltje in zat, en dat ik anders maar even moest gaan schiften.

Ach, we zijn inmiddels -tig keer doodgeschoten, maar Moppekind is nog steeds net zo lief en ondeugend als vóórdat hij een pistool kreeg.

De échte pijl-en-boog die papa voor hem heeft gemaakt van een boomtak en rietstengels is een stuk gevaarlijker, maar blijkbaar wel opvoedkundig verantwoord ? Puur natuur, helemaal zelf gemaakt, en hij schiet er 30 meter mee !!!!!
Hier een man die daar heel relaxed mee omgaat. Als zoon een pop wil dan krijgt zoon een pop. Nu wil zoon geen poppen maar auto's, maar hij kan wel erg lief doen met zijn knuffels Wij hebben beiden niet zo'n moeite met het feit dat jongetjes met meisjesdingen willen spelen en andersom.
zo kun je erover denken dejavu. waarom niet ? ieder het zijne.

maar dan nog, de houten blokken die dan wel koopt vind jij ook niet geweldig aantrekkelijk om mee te spelen, de kinderen hopelijk wel.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar sinds wanneer zijn koken en boodschappen doen vrouwendingen?
Leuk topic dit, o dit soort momenten in de opvoeding ben ik blij dat pa niet in de picture is, dat is namelijk ook zo'n man. Ik heb een zoon van bijna 5 en hij speelt ook graag met zijn keuken en zijn servies. Boeien! Maar hij is in veel dingen ook echt wel een jongetje hoor (vechten, gooien, ravotten, voetbal ed) Ik mag wel gaan uitkijken, ik heb namelijk heel veel homovrienden, mischien is het wel besmettelijk *grinnik*
mijn zoon heeft dat ook, hij is nog altijd gek op zijn knuffels. er is er soms 1 jarig en dan vieren ze met hem feest. zo lief...

dan zegt ie bijvoorbeeld, deze is nog een peutertje, ik moet hem de taart voeren. een pop heeft ie nooit gehad.
Homo of niet. Geluk daar ga ik voor.....

Dat kindje in het winkelcentrum is de mijne!!! Jack is 4 en vindt makeup (mascara met name) geweldig. In de zomer heel drama gehad omdat meneer roze glitter lelly kelly schoenen wilde...dat vond ik persoonlijk dan toch weer te ver gaan.

Zijn uiteindelijk zilveren sportschoenen geworden....

Verder hier keukens, buggy's, pony's, knuffels etc in overvloed. Bedenk me nu dat alleen de jongste 2 auto's heeft...ahum.
ik maak mijn zoon bang met lelli kelli schoenen. als hij heel ondeugend doet ga ik die voor hem kopen en als die het dan nog bonter maakt een barbierugzakje erbij. werkt als een trein overigens.
Ghe, mijn zoon kan ook glimmen van een broche, zo'n hele foute nepgouden met een plastic steen.

Draagt het nog op school ook. En het interesseert hem niet wat anderen daarvan vinden -ik vind het toch nodig om hem op de mogelijkheid te wijzen dat ze het niet geweldig vinden- want híj vindt het mooi.
ik had een klasgenoot op de middelbare school die fluwelen jasjes droeg en lang haar had en die deed ook alles om wat ie maar in handen kreeg of vond, een tijd ook een rozenkrans. iedereen dacht wel dat ie homo was, dat is ook zo maar hij was eigenlijk een soort beau van erven dorens in de dop. maar mijn zoon maakt de mannenmode nu al saai, helaas.
Princess TT, dat zou bij mijn oudste ook werken (die is 7).
quote:Nellebelletje schreef op 05 december 2008 @ 11:37:

Princess TT, dat zou bij mijn oudste ook werken (die is 7).je moet soms wat he...
Die kerels die moeite hebben met "meisjes"-speelgoed voor hun zoons, doen die zelf ooit iets in het huishouden?
quote:Miffy schreef op 05 december 2008 @ 11:41:

Die kerels die moeite hebben met "meisjes"-speelgoed voor hun zoons, doen die zelf ooit iets in het huishouden?goeie vraag, dat wil ik ook wel weten.
Mijn dochter heeft van alles gekregen van de sint, maar de trein en de bus zijn absoluut favoriet bij dochterlief. Mijn schoonmoeder gaf aan dat zij dat vroeger ook had: auto's speleen etc. Zij is nu lesbisch.....
Mijn man is anti-meisjes speelgoed, maar kookt elke avond en doet ook de boodschappen. Hij vindt zo'n keukentje onzin, ook met het argument dat het veel leuker is om echt te koken dan met nep-eieren in een neppannetje op een nepvuur van een nepfornuis. Hij ziet de lol daar gewoon niet van in.

Oudste zoon van 2 'helpt' dan ook af en toe al mee in de keuken (sperziebonen knakken, groente wassen etc).
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Toen mij oudste nu 6 jarige zoontje 1,5 was heb ik voor hem ook een pop gekocht. Man vond dat eerst heel raar. Waarom kocht ik nou een pop voor hem, het was toch een jongen? Ik zei dat ik vond dat jongens net zo goed met poppen konden spelen. Man vond het maar vreemd maar zei er verder niet zo veel van. Nu zijn we een paar jaar verder en ziet hij zelf (we hebben inmiddels drie kinderen) dat jongens en meisjes allebei zowel met poppen als auto's kunnen spelen. Mijn jongste zoontje is dol op poppen en knuffels en sleept ze altijd mee in de buggy maar daarnaast is hij ook dol op duplo en treinen. De oudste heeft nooit veel met poppen (en ook niet met auto's trouwens) gespeeld maar het keukentje was wel erg geliefd bij hem.

Mijn zoontjes dragen ook wel roze shirts als dat zo uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven