Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
Hier in huis geen last van, maar in de familie wel. Ik schreef het gister ook al op een ander topic, maar ik heb hier een 2 jarige dame die helemaal niet van poppen en andere 'meisjesdingen' houdt. Ze is gek op auto's en dan vooral bussen en vrachtwagens, en puzzels en tekenen en dergelijke. Maar opa's en oma's blijven maar aankomen met knalroze speelgoed, prinsessenkleertjes, poppen, kettingen en ringen en meer van dat soort meuk. Leuk als je kind ervan houdt, maar dat dóet ze dus niet. Maar omdat ze toevallig een meisje is hoort dat kennelijk zo.

En zoon heeft nog niet echt een voorkeur, maar wordt nu al overladen met auto's, vrachtwagens, treinen en garage's.

Wij geven ze zelf redelijk neutraal speelgoed, en kijken naar wat ze leuk vinden, maar het lijkt erop dat de omgeving vooral naar het geslacht kijkt en vervolgens koopt wat daarbij hoort.

Beetje jammer.
quote:Nellebelletje schreef op 05 december 2008 @ 11:29:

In de zomer heel drama gehad omdat meneer roze glitter lelly kelly schoenen wilde....

Ik verbaas me hooglijk over dit topic. Ik had geen idee dat het zo regelmatig voorkomt dat mannen zo spastisch reageren hierop. Heb het wel eens gezien bij een hele gggggristelijke man, die het niet trok dat zijn 4-jarige zoon de kleren van zijn zus aantrok en nagellak opdeed.

Deze man doet zelf overigens wel veel in het huishouden.. (om maar even niet te bevooroordelend te zijn )
quote:princessetamtam schreef op 05 december 2008 @ 11:31:

ik maak mijn zoon bang met lelli kelli schoenen. als hij heel ondeugend doet ga ik die voor hem kopen en als die het dan nog bonter maakt een barbierugzakje erbij. werkt als een trein overigens.Hahaha, dacht dat ik de enige was die dat deed! Zoon (8) vind lelli kelli echt: ieuwwwwww!!!!!!!!!" Ook de kleur roze, k3, barbie, en megamindy hebben dat effect. (maar gelukkig wil hij kok worden, dat dan weer wel)
quote:Toetiexx schreef op 05 december 2008 @ 11:14:

Ik heb in de kinderopvang gewerkt en daar was ooit een jongetje van een jaar of 3 en die wilde graag verkleden...hij wilde ook een jurk aan.

Dat zou zo mijn neefje kunnen zijn! Hij is 3,5 en verkleed zich dagelijks in prinsessenjurken om toneelstukjes op te voeren. Moet ook eerlijk zeggen dat ik m nooit met auto's heb zien spelen. Mijn broer is er inmiddels relaxed over, maar in het begin had hij er wel wat moeite mee hoor. Nu ziet hij ook wel in dat het geen fluit uitmaakt waarmee het kind speelt, je 'kweekt' er echt geen homosexueel mee ofzo. Als het zo is, dan is het zo. En een schoonzoon levert volgens mijn broer minder problemen op dan een schoondochter, hehehe!
Mijne slaapt komende nacht onder een knalroze totally spies dekbed...aan de andere kant er staan wel drie mooie meiden op
Cherrytomaatje, wat heeft dat christelijk zijn er nou weer mee te maken, en is het nodig om dat totaal uit zijn verband op zo'n belachelijke manier te spellen? Heeft geen meerwaarde en het geeft alleen maar je eigen bekrompen denkwijze aan, ipv de in jouw ogen bekrompen denkwijze van deze meneer.

Dat gezegd hebbende: Dochter heeft dus wel een roze buggy, maar gebruikt het ding eigenlijk alleen om mee rond te scheuren en tegen dingen aan te botsen. Mijn lippenstift vind ze dan weer wél enorm interessant en ook roept ze regelmatig bij het aantrekken van een rokje 'nou ben ik héél mooi meisje'. Maar ze roept ook regelmatig dat papa een meisje dus, dus hoe betrouwbaar haar visie is
een flink stuk homofobie komt uit gristelijke hoek, of je t nou leuk vind of niet.
Mijn zoon is homo en hij heeft vroeger nooit met zogenaamd "meisjes speelgoed" gespeeld. Alleen maar met autootjes, technisch lego en dat soort zaken. Ook kan ik me niet herinneren dat hij ooit de behoefte had zich te verkleden in jurken o.i.d.

Vind het ook klinklare onzin dat mensen nog zulke belachelijke opvattingen hebben.
ChristenUnie bijvoorbeeld, die lopen niet echt weg met homos, daar lopen de homos weg.
quote:Zwieber schreef op 05 december 2008 @ 12:02:

Mijne slaapt komende nacht onder een knalroze totally spies dekbed...aan de andere kant er staan wel drie mooie meiden op Kijk... dat heeft ie dan toch maar goed bekeken hé, jou Zwiepje!
Vraag me echt af TO wat voor kerels dat zijn. Even net zo generaliseren als zij doen, het zijn zeker mannen die dol zijn op voetbal, bier drinken en blonde wijven met dikke tieten?
Domme kerels vind ik het en die man die pissig werd omdat je jongens zo soft maakt, wat een creep zeg! Hoop niet dat die ooit een zoon krijgt. Lijkt me echt zo'n dwingerig type, brrrrrrrrr.
Echt leuke stukjes staan ertussen!

Ben dus niet de enige die zich er zo aan kan ergeren

Mijn vriend doet 50% van het huishouden dus hij kookt, doet boodschappen en houdt de benedenverdieping schoon en ik doe de rest.

Erg leuk allemaal maar zodra zoonlief kopiegedrag gaat vertonen is het hek van de dam

Als dan het homo-argument weer op tafel komt wil ik hem er nog wel eens mee om de oren slaan dat hij dat gedrag dan ook vertoont (niet grappig volgens hem)

Naaah laat die jochies lekker!

Zo brengt mijn zoon iedere avond bob de bouwer naar bed

met verhaaltje en een dikke knuffelkus

Draagt hij roze polo's (en mén wat ziet dat er leuk stoer uit!)

Loopt hij 75% van de tijd met mama's sieraden om

Heeft hij een labello in zijn zak die hij tevoorschijn tovert als ik mn

lipgloss laat glanzen

Staat hij de halve dag te kokkerellen met onze pannen en doosjes rozijntjes

Heeeeerlijk zo'n lekker jochie!
Zaten al die mannen bij elkaar TO? Dan kan ik me dat machogepraat wel voorstellen, een overmaat aan testosteron in groepsverband heeft een typische uitwerking. De ene man moet dan nog stoerdere praat uitslaan dan de ander.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:Star schreef op 05 december 2008 @ 12:09:

Vraag me echt af TO wat voor kerels dat zijn. Even net zo generaliseren als zij doen, het zijn zeker mannen die dol zijn op voetbal, bier drinken en blonde wijven met dikke tieten?

haha nee juist he-le-maaaal niet!!

Daarom verbaast het mij juist ook zo....

Ik stond echt te klapperen met mn oren van wat ik allemaal hoorde over wat die jongetjes te wachten staat in de toekomst.
Parel27

En wat als jouw zoontje, of die van je vriendin homo blijkt te zijn?

Lijkt me lastig als hun eigen vaders nu al zulke wereldvreemde opvattingen over homoseksualiteit hebben.
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:16:

[...]

haha nee juist he-le-maaaal niet!!

Daarom verbaast het mij juist ook zo....

Ik stond echt te klapperen met mn oren van wat ik allemaal hoorde over wat die jongetjes te wachten staat in de toekomst.Oe vertel, hoe is de toekomst uitgestippeld door die mannen dan?
Parel, jouw kind is mijn kind! Loopt ook met labello etc, is dol op fornuisjes en boodschappenmandjes, grappig! Ook hier een man die dat het liefst allemaal niet ziet.

Hij was zelfs lichtelijk boos toen ik hem een keer samen met een vriendin van mij (die een dochtertje heeft, zelfde leeftijd) als meisje had verkleed. Ik lig weer in een deuk.. hij was toen een maandje of 4, zo onschuldig nog, en hij was van top tot teen in het zuurstokroze met accessoires erbij. Maar dit terzijde...
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 12:15:

Zaten al die mannen bij elkaar TO? Dan kan ik me dat machogepraat wel voorstellen, een overmaat aan testosteron in groepsverband heeft een typische uitwerking. De ene man moet dan nog stoerdere praat uitslaan dan de ander.

Yep, speelde absoluut mee hoor.

Er was behoorlijk gedronken en dan gaat het vaker hard tegen hard

in onze discussies

Alhoewel de meiden op een gegeven moment echt pissig werden hihi

De grap was ook nog dat er een homo in ons midden was die het allemaal maar zozo aanhoorde en op een gegeven moment de opmerking maakte;

"Hmm, ik speelde alleen maar met jongensdingen maar toen ik op een keer erg ziek werd bevielen de zetpillen me wel en zie hier het resultaat X-D"

Toen was de discussie wel een beetje klaar
quote:RosieRo schreef op 05 december 2008 @ 12:05:

een flink stuk homofobie komt uit gristelijke hoek, of je t nou leuk vind of niet.Goh, al die papa's hier opeens bekeerd?
.
Miffy; ja, mijn man doet wel het nodige in het huishouden, stofzuigen, dweilen, de was, het maakt het niet uit, zolang hij de ramen niet hoeft te doen en niet hoeft te koken.. Vind ik niet erg want beide kan hij absoluut niet!
Als Zwiepje ooit homo blijkt dan baal ik alleen maar van het feit dat kleinkinderen krijgen ingewikkeld gaat worden. Verder geen probleem, het blijft hetzelfde jochie.
O ja, mijn zoontje heeft ook een babypop trouwens. Die had ik nog liggen, want die had buiten in een doek aan de ooievaar gehangen
Parel27
En zo is het toevallig ook nog eens een keer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven