Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
quote:LunaBlue schreef op 05 december 2008 @ 12:17:

Parel27

En wat als jouw zoontje, of die van je vriendin homo blijkt te zijn?

Lijkt me lastig als hun eigen vaders nu al zulke wereldvreemde opvattingen over homoseksualiteit hebben.

Mijn vriend heeft 8 jaar bij het korps mariniers gewerkt.

Daar wordt die antipathie tegen homosexualiteit flink opgehitst als je het mij vraagt....

Als mijn zoon later homo blijkt te zijn?

So be it?! voor mij geen verschil hoor tussen mannen en vrouwenliefde, als je gelukkig bent maak je mij de blijste moeder ter wereld.

En mijn vriend? ik heb werkelijk geen idee.
quote:Star schreef op 05 december 2008 @ 12:18:

[...]

Oe vertel, hoe is de toekomst uitgestippeld door die mannen dan? Nou die gaan voortaan door het leven als een soort EDDEPET!!!
Tja; nogmaals: Ik verbaas me niet zozeer over het bestaan van mannen met dergelijke denkbeelden, maar des te meer over de verbazing die ik lees van vrouwen die met zo'n vent aan kinderen zijn begonnen en nu ineens verbaasd zijn over zijn gedachtengangen en daar ook nog eens onverbloemd mee te koop lopen op dit forum.

Die, zeg maar, indirect het topic openen: "Lieve forumsters; ik heb toch zo'n domme bekrompen kerel, wat vinden jullie daar allemaal van?"

Nou; dat kun je dus wel invullen, wat ik daar allemaal van vind... da's jóuw keuze en dus jóuw probleem.
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:21:

[...]

Goh, al die papa's hier opeens bekeerd?niet alle homohaters zijn christelijk en niet alle chistenen zijn homohaters. maar je kan niet ontkennen dat de katholieke en protestantse standpunten over homo's achterhaald, discriminerend en hatelijk zijn.
quote:Zwieber schreef op 05 december 2008 @ 12:21:

Als Zwiepje ooit homo blijkt dan baal ik alleen maar van het feit dat kleinkinderen krijgen ingewikkeld gaat worden. Verder geen probleem, het blijft hetzelfde jochie.

Het enige waar ik van baal is dat mijn zoon die homo is het soms een stuk moeilijker heeft dan mijn zoon die hetero is. Zoals ook weer uit dit topic blijkt zijn er nogal wat mensen met vooroordelen en is het laagje tolerantie flinterdun.

Helaas heeft mijn zoon dat al veelvuldig ondervonden. Tot wegpesten uit een opleiding en doodsbedreigingen aan toe. Ik zie dan ook niet zo de humor van dit soort vooroordelen in.

(heb het niet over jou hoor zwieber, maar over die mannen met die rare ideeen)

Opvallend is wel dat het gepest en bedreigingen alleen maar van jongens en mannen komt. Meisjes en vrouwen hebben er minder moeite mee.
Uit een recent wetenschappelijk onderzoek:

"Bij zowel rhesusapen als mensen spelen jongetjes het liefst met autootjes en ander bewegend speelgoed, terwijl meisjes al het speelgoed even leuk vinden.

Dat is een aanwijzing dat speelgoedvoorkeur niet is aangeleerd, maar bijvoorbeeld wordt bepaald door de hormonen waaraan een foetus in de baarmoeder is blootgesteld."

Zie: http://www.kennislink.nl/web/show?id=209960

De mannen hebben dus wel een beetje gelijk...
anoniem_68519 wijzigde dit bericht op 05-12-2008 12:30
Reden: Link toegevoegd
% gewijzigd
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:Costello schreef op 05 december 2008 @ 12:27:

Tja; nogmaals: Ik verbaas me niet zozeer over het bestaan van mannen met dergelijke denkbeelden, maar des te meer over de verbazing die ik lees van vrouwen die met zo'n vent aan kinderen zijn begonnen en nu ineens verbaasd zijn over zijn gedachtengangen en daar ook nog eens onverbloemd mee te koop lopen op dit forum.

Die, zeg maar, indirect het topic openen: "Lieve forumsters; ik heb toch zo'n domme bekrompen kerel, wat vinden jullie daar allemaal van?"

Nou; dat kun je dus wel invullen, wat ik daar allemaal van vind... da's jóuw keuze en dus jóuw probleem.nou, inderdaad zeg.
waarom zit jij dan in hemelsnaam op een díscussieforum?!
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:25:

[...]

Nou die gaan voortaan door het leven als een soort EDDEPET!!!Whoehahahahaahaha nee dat is een toonvoorbeeld van een stoere man
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:23:

[...]

...als je gelukkig bent maak je mij de blijste moeder ter wereld.

En mijn vriend? ik heb werkelijk geen idee.Dat bedoel ik: Hoe kán dat nou!! Je wéét toch hoe je vríend in elkaar steekt? Je wéét toch gvd wel hoe hij over homofilie en kinderen denkt? Dat is toch wel de moeite van het uitzoeken waard voordat je aan kinderen of úberhaupt een relatie begint?
whahaha star je hebt gelijk! enne eddepet is natuurlijk óók geen homo

(alhowel....hij maakte wel vaak schoon he in die serie??)
RosieRo, dat valt reuze mee in veel kerken. Maar dan nog, zelfs al ís het zo, is het dan nodig om een hele bevolkingsgroep belachelijk te maken met het opzettelijk verkeerd spellen van een naam?
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:28:

waarom zit jij dan in hemelsnaam op een díscussieforum?! Om mee te discussieren over dit soort zaken en in onderhavig geval aan TO uit te leggen maken waarom ik de situatie bedenkelijk vind. En de kwestie te dom voor woorden. Ook dát is een mening in deze discussie.
quote:LunaBlue schreef op 05 december 2008 @ 12:27:

[...]

Het enige waar ik van baal is dat mijn zoon die homo is het soms een stuk moeilijker heeft dan mijn zoon die hetero is. Zoals ook weer uit dit topic blijkt zijn er nogal wat mensen met vooroordelen en is het laagje tolerantie flinterdun.

Helaas heeft mijn zoon dat al veelvuldig ondervonden. Tot wegpesten uit een opleiding en doodsbedreigingen aan toe. Ik zie dan ook niet zo de humor van dit soort vooroordelen in.

(heb het niet over jou hoor zwieber, maar over die mannen met die rare ideeen)

Opvallend is wel dat het gepest en bedreigingen alleen maar van jongens en mannen komt. Meisjes en vrouwen hebben er minder moeite mee.Ik bedoelde meer dat ik niet opeens anders naar mijn kind zou gaan kijken. Wat jij zegt is inderdaad verschrikkelijk. Ik zou echt het liefst met een honkbalknuppel die mensen even een lesje willen leren als ze dat bij mijn zoon flikken. Wat moet jij je machteloos hebben gevoeld! En wat erg he, dat sommige mensen nog steeds zo denken.
quote:Costello schreef op 05 december 2008 @ 12:29:

[...]

Dat bedoel ik: Hoe kán dat nou!! Je wéét toch hoe je vríend in elkaar steekt? Je wéét toch gvd wel hoe hij over homofilie en kinderen denkt? Dat is toch wel de moeite van het uitzoeken waard voordat je aan kinderen of úberhaupt een relatie begint?

Oh alsjeblieft zeg!

Weet JIJ werkelijk alles van je vent??

Nou ik dus niet, zou ik ook niet willen trouwens.

Ik weet wel dat mijn vriend ook weer zo is dat mocht ons kind een homo blijken te zijn dat hij daar best wel een weg in weet te vinden.
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:29:

RosieRo, dat valt reuze mee in veel kerken. Maar dan nog, zelfs al ís het zo, is het dan nodig om een hele bevolkingsgroep belachelijk te maken met het opzettelijk verkeerd spellen van een naam?

oooooh wat ERG! een hele bevolkingsgroep helemaal BELACHELIJK!

Pff, grow up. heel vaak zeggen christenen zelf gristen, en gristus (heeft hans teeuwen nog een mooi stukkie over) dus wat is je probleem? Lekker lange tenen weer.

Als iemand zegt 'wijven' ipv vrouwen ga ik toch ook niet liigen janken.
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:29:

RosieRo, dat valt reuze mee in veel kerken. Maar dan nog, zelfs al ís het zo, is het dan nodig om een hele bevolkingsgroep belachelijk te maken met het opzettelijk verkeerd spellen van een naam?Weet jij toevallig waarom gristelijke mensen christelijk met een g uitspreken en niet met een k? Heb ik me nou altijd afgevraagd.
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:33:

[...]

Oh alsjeblieft zeg!

Ik weet wel dat mijn vriend ook weer zo is dat mocht ons kind een homo blijken te zijn dat hij daar best wel een weg in weet te vinden.WFT?? zelfs al weet je niet ALLES, je moet toch minstens weten hoe iemand denkt over zaken als geloof, discriminatie of homofobie voordat je een kind gaat maken samen?
Nou, RosieRo ik vind 'ggggristelijk' wel degelijk minachtend klinken. Als een vent ons zou uitschelden voor 'wijven' zou ik ook geïrriteerd zijn.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Luna,

Dat is idd heel triest dat je zoon dat zo ervaren heeft.

Ik weet van andere mensen hoe pittig het is om een weg te vinden daarin.

Blijkbaar blijft het dus vooral voor hetero mannen een issue waar ze niet mee geconfronteerd willen worden.
Costello IS een vent Parel
quote:Zwieber schreef op 05 december 2008 @ 12:35:

[...]

Weet jij toevallig waarom gristelijke mensen christelijk met een g uitspreken en niet met een k? Heb ik me nou altijd afgevraagd.
Ik heb dat nog nooit gehoord, ik woon op de biblebelt, ben zelf christelijk opgevoed, geloof in God en ging mijn hele leven naar de kerk, mar ik heb nog nóóit gehoord dat christelijk met een G werdt uitgeproken.
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:33:

[...]

Oh alsjeblieft zeg!

Ik weet wel dat mijn vriend ook weer zo is dat mocht ons kind een homo blijken te zijn dat hij daar best wel een weg in weet te vinden.For the record; ik bén een vent. En ik weet niet alles van mijn vriendin, maar wel hoe ze gevoelsmatig in dit soort relevante kwesties staat. Dat is één van de eigenschappen waardoor ik op haar val. Ik begrijp hoe ze denkt, en leid daaruit af, zonder het er specifiek met haar over te hebben gehad, dat onderhavige kwestie geen issue zou zijn, en dat ik niet voor het soort verassingen kom te staan dat jij beschrijft.
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:36:

Ik heb dat nog nooit gehoord, ik woon op de biblebelt, ben zelf christelijk opgevoed, geloof in God en ging mijn hele leven naar de kerk, mar ik heb nog nóóit gehoord dat christelijk met een G werdt uitgeproken.Joh? Ik heb het zo vaak gehoord. Ben toch wel benieuwd hoe het nou komt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven