Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
Je kunt dit topic nu zo zwaar beladen maken als je zelf wilt,

waar het míj om gaat is waarom hebben mannen er moeite mee dat er gespeeld wordt met meisjesspeelgoed of meisjesrollenspel?

WAT MAAKT HET ALLEMAAL UIT???

Ik ben dolgelukkig met mijn vent die soms eens laat blijken dat hij wil dat zoon liever alléén met stoere dingen speelt.

Voor de duidelijkheid wil ik ook nog even zeggen dat parelman het woord homo niet zelf in zijn mond heeft genomen en ook niet doet t.a.v. ons kind, dat waren de kinderloze mannen....

Ik denk er idd luchtig over, misschien zal het ooit een issue worden als zoon met die mededeling komt.

Nou én?
Ik snap het echt niet. Wij willen allebei geen kids, maar zaken als geloof, discriminatie, homosexualiteit etc zijn vrij vroeg aan het begin van onze relatie besproken.

Ik moet geen vent die in dergelijke zaken lijnrecht tegenover me staat, of ik nu kids neem of niet.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 december 2008 @ 12:52:

Ik snap het echt niet. Wij willen allebei geen kids, maar zaken als geloof, discriminatie, homosexualiteit etc zijn vrij vroeg aan het begin van onze relatie besproken.

Ik moet geen vent die in dergelijke zaken lijnrecht tegenover me staat, of ik nu kids neem of niet.

en kinderen NEEM je ook niet.

(of denkt de partner daar anders over?
quote:Costello schreef op 05 december 2008 @ 12:48:

[...]

Dat Parel's man een type stoere kerel was had ik al begrepen. Dat jij Parel in het echt kent en meer info hebt is dan wellicht in jouw voordeel, maar je kunt het de andere forummers toch niet kwalijk nemen als haar topic online dan niet helemaal uit de verf komt?

Voorts ben ik blij dat Parel tegen haar vent kan opboksen.

Ja, daar heb jij dan weer helemaal gelijk in.

Ik vond/vind het alleen zo sneu dat Parel nu ineens haar keuze voor haar man moet gaan verdedigen, terwijl ze daar gewoon achterstaat en ze ook echt een leuke en goede relatie hebben. Maar dat weet ik dan inderdaad wel en jij en de rest niet, dus je hebt gelijk.
Vrijheid van meningsuiting is belangrijk. Maar het is een teken van beschaving als je andere bevolkingsgroepen met respect of in ieder geval neutraal behandeld.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 december 2008 @ 12:52:

Oei, foute pijlert.

*pakt klapstoel*
Parel, kinderen neem je wel. En ja, in vind ook dat je dit soort dingen hoort te weten van elkaar voordat je ze neemt.
Wat het uitmaakt als het een issue wordt bij jullie thuis?? Uhh nou dat de vader zijn kind niet respecteerd misschien? Ruzie? Je kind dat geen contact meer wil met zijn pa?

Dat is echt niet zo vergezocht hoor, ik ken dergelijke verhalen van jonge homo's, zelfs als ze uit zgn 'openminded' gezinnen komen.

Maar goed joh, wat maakt het uit? je kind kan hooguit doodongelukkig worden van zo'n stuk verdriet van een vader, meer niet.
quote:Costello schreef op 05 december 2008 @ 12:42:

[...]

jouw sociale kringen zijn duidelijk niet representatief.

Ja maar ik heb dan ook alleen maar Tokkies om me heen hoor,

niet écht een goed voorbeeld hé?
De discussie gaat lekker..

Maar is er nou niemand die zich afvraagt waarom veel mannen zo spastisch over meisjesspeelgoed denken en vrouwen veel minder?

Zou het onderzoek dat ik aanhaalde geen achterliggende reden kunnen aangeven?

Dat jongens over het algemeen van typisch jongensspeelgoed houden als autootjes, terwijl meisjes geen voorkeur hebben en poppen en auto's in principe even leuk vinden. Dat hun (in vrouwenogen overtrokken en starre) reactie dus gewoon hormonaal bepaald is?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
och jezus Parel ga je daar nu over zitten mierenneuken? Makkelijk he, leidt de aandacht van jou en je vent af.....

Ik ga de discussie over kids nemen/krijgen niet aan.
En bedankt H5 :-)
Wááát, nu is Parelman ook ineens gedegradeerd tot een stuk verdriet van een vader volgens HPL. Een beetje een nare woordkeuze en een behoorlijk subjectieve aanname lijkt me.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 december 2008 @ 12:56:

Wat het uitmaakt als het een issue wordt bij jullie thuis?? Uhh nou dat de vader zijn kind niet respecteerd misschien? Ruzie? Je kind dat geen contact meer wil met zijn pa?

Dat is echt niet zo vergezocht hoor, ik ken dergelijke verhalen van jonge homo's, zelfs als ze uit zgn 'openminded' gezinnen komen.

Maar goed joh, wat maakt het uit? je kind kan hooguit doodongelukkig worden van zo'n stuk verdriet van een vader, meer niet.Zo ontzettend eens.
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:52:

...waarom hebben mannen er moeite mee dat er gespeeld wordt met meisjesspeelgoed of meisjesrollenspel?Dat is wéér een onjuiste algemeenheid die je baseert op je eigen sociale omgeving.quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:44:

[...]...Misschien vind jij het kortzichting maar het interesseert me niet wat jij ervan vindt.quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:28:

waarom zit jij dan in hemelsnaam op een díscussieforum?! I rest my case.
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:44:

[...]

Deze 3 dingen zaken die jij opnoemt zijn tijdens onze beslissing nog nooit tersprake gekomen wat betreft onze kinderwens.

KNIP

En tja, noem me dom....ik noem het niet zo zwaar beladen.....ik noem je niet dom, maar ik ben heel erg verbaasd. We hebben het er niet over of je man graag gestampte muisjes op brood heeft of boterhamworst! Ik geloof meteen dat je kinderen liefdevol en harmonieus opgevoed worden daar niet van, maar ik zeg alleen dat IK me niet kan voorstellen dat je in zee gaat met iemand en uitgerekend deze drie essentiele dingen niet bespreekt.
Heb ik gezegd dat de man van Parel een stukl verdriet is? Nee. Hij is wél ene stuk verdriet als hij hun kind inderdaad niet respecteerd als het moment daar is. Maar dat gaat nu nog niet op.

je kind kan hooguit doodongelukkig worden van zo'n stuk verdriet van een vader, meer niet.

oooh jij maakt hier echt een hele grote gruwelijke fout.

maar ik zal eroverheen stappen.

Ik ben zó klaar met jou.
HPL, wij hebben het over zulke zaken niet woordelijk gehad voor we aan kinderen begonnen, maar ken mijn vriend goed genoeg om te weten hoe hij tegenover bepaalde dingen staat.

En Parel, mijn vriend heeft geen moeite met jongens-/meisjesspeelgoed. Kind krijgt wat ze leuk vindt.
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 12:56:

De discussie gaat lekker..

Maar is er nou niemand die zich afvraagt waarom veel mannen zo spastisch over meisjesspeelgoed denken en vrouwen veel minder?

Zou het onderzoek dat ik aanhaalde geen achterliggende reden kunnen aangeven?

Dat jongens over het algemeen van typisch jongensspeelgoed houden als autootjes, terwijl meisjes geen voorkeur hebben en poppen en auto's in principe even leuk vinden. Dat hun (in vrouwenogen overtrokken en starre) reactie dus gewoon hormonaal bepaald is?

Is heel logisch verklaarbaar. Vrouwen zijn gewend ook met jongensspeelgoed te spelen en weten dat je daar heus geen lesbische gevoelens van krijgt. Waarom zouden ze anders denken als het om een jongetje gaat?

Mannen zijn daarentegen opgegroeid in een maatschappij waarin het vertonen van vrouwelijke trekken als niet mannelijk wordt beschouwd en dus, zwak, vrouwelijk, homo. Is een soort van erfgoed uit het verleden dus. Ik denk wel dat het steeds minder zal worden in de loop der tijd.
Iedereen die een ander niet respecteerd zoals ie is, is een stuk verdriet in mijn ogen.

je kind kan hooguit doodongelukkig worden van zo'n stuk verdriet van een vader, meer niet.HPL, nee je hebt gezegd dat Parelman een stuk verdriet van een vader is. Precies, wat ik dus al zei.
Tja Parel, dat krijg je als je alles persoonlijk maakt. Dan vat je opmerkingen die niet persoonlijk zijn wél zo op. Beetje sneu.
quote:parel27 schreef op 05 december 2008 @ 12:56:

[...]Ja maar ik heb dan ook alleen maar Tokkies om me heen hoor,

niet écht een goed voorbeeld hé?

Nou highfive, daar kun je 't mee doen!

Maar ff serieus, Parel; waar haal je dat tokkie verhaal nou weer vandaan? Ik wil wel graag dat je even bevestigt dat dat je éigen conclusie is, en niet mijn bewering. Ík probeer namelijk niet beledigend te zijn, en vind het jammer dat jij een verwijzing naar je eigen omgeving opvat als een verwijzing naar "Tokkies"
quote:Eowynn_ schreef op 05 december 2008 @ 12:55:

Vrijheid van meningsuiting is belangrijk. Maar het is een teken van beschaving als je andere bevolkingsgroepen met respect of in ieder geval neutraal behandeld.mee eens, maar iemand gristen noemen en daar dan disrespect achter zoeken is echt zooooo lichtgeraakt. we moeten ook een beeeetje tegen een stootje kunnen en onszelf en elkaar niet zo serieus nemen. Zo'n mohammedcartoon of iets dergelijks ben ik ook niet dol op per se.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven