Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).

Succes allemaal!

We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4

Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen

De start van dit topic vind je hier
Haha ik heb hem niet bedankt, hij mag ze zelf opeten. En graag een beetje snel voordat ik me aan ze vergrijp
Uhm... stuff... and things
Ha topic gevonden! Ik ben 1.78m, dus mijn bmi is niet te hoog. Maar wanneer ik afval, gaat dit van mijn buik af en dat vind ik wel een stuk mooier en gezonder.

Ik ben wel benieuwd naar skyr. Eerst mijn yoghurt maar opmaken.
Wow wat wordt hier veel geschreven! Leuk!!! Maar moeilijk om alles te onthouden en overal op te reageren haha.

Veel herkenning! Ook hier een vriend die echt alles kan snaaien wat hij wil en hij komt geen grammetje aan. Als ik zou snaaien wat hij soms doet dan had ik me kunnen opgeven voor Obese denk ik

Ook ik ben lang (1.81m) dus heb wel een gezond bmi. Maar zou graag wat van mijn buik, heupen en bovenbenen af willen. Ik ben helemaal tevreden met mijn figuur wanneer ik rond de 74kg weeg dus dat is het ultieme streefgewicht. Maar ben eigenlijk al blij met iedere kilo die er af gaat!

Oeeh Kruidentheetje, wat een verleiding zo'n doos met bonbons in de kast! Maar jij gaat ze weerstaan!!

Riboho zet 'm op!! Ook jij kan dit :-) Lekker veel wandelen met de kleine in de wagen. Het mooie weer komt er aan dus dan is dat genieten!
Heb ik net vandaag in de ochtend anderhalve Lu Belvita op en een paar dropjes.

En na tienen vanavond nog anderhalf, Ben benieuw of ik al wat lichter ben, maar vanaf morgen tot de 8e zal ik wel weer veel teveel fout eten.

Toch even morgen bij mijn ouders op de weegschaal staan, daar weeg ik altijd een kilo lichter.
Ik kon de verleiding niet weerstaan om toch even de weegschaal op te kruipen... 72.7... Eindelijk weer eens onder de 73. Dit is echt alweer 3 jaar terug ofzo... Nu doorzetten! Dit geeft wel goede motivatie!

Morgen naar Amsterdam Kookt.... Hoop dat ik me daar ook wat in kan houden.. Gaat wel een uitdaging worden vrees ik.
quote:Flow186 schreef op 05 augustus 2016 @ 08:48:

Ik kon de verleiding niet weerstaan om toch even de weegschaal op te kruipen... 72.7... Eindelijk weer eens onder de 73. Dit is echt alweer 3 jaar terug ofzo... Nu doorzetten! Dit geeft wel goede motivatie!

Morgen naar Amsterdam Kookt.... Hoop dat ik me daar ook wat in kan houden.. Gaat wel een uitdaging worden vrees ik.

Goed bezig Flow186!

Amsterdam kookt, er zullen vast wel gezonde opties zijn. Of dat je thuis alvast wat eet?
Flow186 lees ik het goed dat je al meer dan 1 kilo kwijt bent?? Wow! Wat is jouw geheim?

Hier gaat het goed, bijna weekend! Voor het eerst in maanden vanmiddag met de week boodschappen geen chips/koekjes/chocola op het lijstje. Ben benieuwd hoe ik het weekend door ga komen nu ik ook nog net ongesteld ben geworden. Ik verander dan meestal in een chocolademonster..

De weegschaal was vriendelijk vanmorgen dus ga het toch proberen!

Succes iedereen vandaag! Eerste weegmoment komt in zicht...
Woe flow! Knap hoor!

Ik ga pas weer wegen op maandag, ik houd de spanning erin. Vannacht opgezeten met baby. Super honger en stress dus naar kast gelopen en chips gepakt maar toen dacht ik neeeee das zonde, snel weer teruggelegd.

De carrotcakemuffins zitten in de oven. Ben benieuwd!
Ik ben er ook weer stiekem opgestaan, 300gram minder dan gisteren.

Maar ik besef me ook heel goed dat het gewicht iedere dag schommelt door vocht etc , maar ben er wel blij om.

Ik moet nog ontbijten, alleen een augurk gehad nog. Ben te lui om wat te maken.

Echt geen oog dichtgedaan vanacht dus ben nog half in slaapmodus.

Oh en ik ben trouwens ook maar klein
Wat doen er trouwens veel dames mee
Ze zijn heerlijk!!! Zeker voor herhaling vatbaar.
quote:theeleut88 schreef op 05 augustus 2016 @ 09:20:

Flow186 lees ik het goed dat je al meer dan 1 kilo kwijt bent?? Wow! Wat is jouw geheim?

Jaa meer dan een kilo alweer. Zal wel voornamelijk vocht zijn, maar toch.

Eindelijk weer eens die knop echt omgezet. Normaal eten en niet 's avonds tijdens het koken koekjes wegwerken en na het eten nog chips. En op je werk gewoon normaal lunchen (2 a 3 broodjes is voor mij echt genoeg) en niet nog 2 crackers met hagelslag erbij "omdat je altijd met zoet moet eindigen".

Ik had het niet echt door, maar at eigenlijk constant teveel. Ook met het avondeten. Nu stop ik als ik vol zit.
Flow186 dat klinkt goed! Hier lukt dat ook redelijk.

Fresiaatje knap dat je vannacht sterk bent gebleven! Een emo-eter? Hier nog één..

Ben vandaag weer begonnen met opmaken van m'n eiwitproducten. Vanavond heerlijke zelfgemaakte soep die nog in de vriezer stond met een salade. Morgen weer zonder de eiwitproducten.
Ik eet ook geen koekjes/snoep meer.' s avonds. Zorg dat ik t gewoon niet in huis heb

Als ik nog trek heb,dan neem ik een beetje kwark of een paar nootjes (stuk of 5).

Ook eet ik mijn avondeten een stuk langzamer waardoor ik sneller volzit.

Gisteren wel 1x keer gezondigd. Was in de stad en had een banaan meegenomen. Die opgegeten maar had later opeens zo' n trek.... en was vlakbij de Bram Ladage (frietkraam) dus broodje kroket gehaald. Maar t smaakte zo vet dus maar voor de helft opgegeten en later naar huis gelopen (was ook al lopend naar de stad gegaan). Dus die calorieën was ik weer kwijt (2x wandeling van 25 minuten).
Goed bezig meiden!!!

Hier vanmorgen als ontbijt havermout met melk op en net een schaaltje aardbeien gegeten. Lunch wordt speltbrood met kipfilet en een met humus. Vanavond staan wraps op het menu.

En lekker wezen zwemmen met zoontje (1jr) vanmorgen. Recreatief natuurlijk dus geldt niet als sporten maar was wel erg fijn.

Ben erg benieuwd naar maandag!
Ik koop ook zo min mogelijk snoep en koek... Inderdaad zorgen dat je het niet in huis hebt is voor mij de beste oplossing CherokeeRose!
Goed bezig iedereen!!

Wel blij te merken dat meer mensen het af en toe even lastig hebben :P

Voor mijn gevoel eet ik (vooral doordeweeks) zo weinig kcal/zo gezond, maar ik merk aan m'n lijf nog weinig, ben benieuwd wat de weegschaal maandag zegt!

Hier op het werk zitten een aantal meiden op een andere afdeling die, naar mijn idee, te obsessief bezig zijn met eten. En dit terwijl ze het amper nodig hebben. En dat vind ik vermoeiend. Dan neemt iemand lekker chocolade mee om uit te delen. Ik neem het niet, omdat ik afspraken met mezelf heb. Maar zij moeten ook nog eens benoemen hóe slecht het allemaal wel niet is. Om zichzelf te overtuigen vermoed ik..

Ik vind het belangrijk jezelf af en toe te kunnen trakteren op iets lekkers. Al is het 's avonds 1 klein stukje donkere chocolade bij de thee.. Je moet toch ook kunnen genieten van iets wat je oprecht lekker vind?

Nou, we gaan er weer voor. Zometeen lunch met crackers, kip en avocado
Ja zeker Marrebas, het moet natuurlijk wel leuk blijven, anders hou je het ook niet vol denk ik! Hier hadden we gister ook een zak snoep op het werk. Heb wel bewust gekozen om er niet teveel van te nemen en ook even gewacht met een snoepje pakken totdat mij collega's al een groot deel hadden opgegeten (anders weet ik dat ik teveel neem en nu was de zak al bijna leeg).
Zeker belangrijk om af en toe ook echt te kunnen genieten. Als ik nooit meer iets lekkers zou mogen word ik daar echt diepongelukkig van. Ik vind het alleen jammer dat ik en geen maat kan houden en het vaak alles of niks is. Tijdje het laten gaan en dan kan ik ook niet meer normaal ontbijten en lunchen. Dan wordt dat ook meteen of overslaan en aan de chips of 3 tostis/pannekoeken en dan heb ik mijn eten achter de kiezen en dan weer trek, hoppa 6 koekjes. Elke dag (!) snoep. Als t er niet is ga ik het halen. Of dan maar zelf appelflappen maken oid. Als t maar zoet/vet is. En daarbij dan 0.0 beweging. Ik ben nooit dik geweest dus daar hoefde ik t niet voor te doen en maar weinig mensen hebben echt zicht op wat ik eet. Eet/snoep vaak alleen.

Ik wil eigenlijk naar een eetpatroon wat in de kern gezond en voedzaam is met min 2 keer per week sporten waarbij ik dan best wel eens een lekker patatje, taartje, snoepje mag.

Ik vermoed dat als ik regelmatiger eet/gezonder/en meer voedzamer en ben Afgekickt van de suiker dat die drang vanzelf minder wordt en het te handhaven is. Als ik straks weer ga werken zijn er al 3 dagen gevuld, dat scheelt.
quote:kruidentheetje schreef op 04 augustus 2016 @ 21:31:

Ik weet even niet meer wie, maar iemand vroeg of mijn ene broodje als lunch genoeg was en dat wist ik nog niet. Maar het was ruim voldoende, ik had hem dik belegd en het broodje zelf was ook best zwaar. Ik had nog wat kipfilet en komkommer over en dat heb ik rond 3 uur nog gesnackt. Kon daarna ook prima sporten.

Dat was ik! Mooi dat het genoeg was, klinkt ook als een lekkere lunch.

Ik lees dat een aantal van jullie ontbijten met cruesli. Hopelijk komt dit niet te betweterig over, maar in cruesli zit veel suiker. In muesli al minder en er zijn ook veel recepten te vinden om het zelf te maken. Misschien een tip.

Hier gaat het goed, maar het weekend gaat een uitdaging worden. Verjaardag, uit lunchen, we krijgen eters en gaan een dagje weg.
Mijn lijstje van gisteren:

- havermout met melk en bosbessen

- 2 speltdesemboterhammen met sla en gebakken ei

- druiven

- rijst, kip met mango en groene salade

- schaaltje biogarde
Zojuist een slimme keuze gemaakt voor de lunch. Normaal halen we een patatje of kroketje bij de snackbar, maar heb nu samen met mn collega een salade gemaakt met gerookte kip en mango. :-)
quote:Flow186 schreef op 05 augustus 2016 @ 13:53:

Zojuist een slimme keuze gemaakt voor de lunch. Normaal halen we een patatje of kroketje bij de snackbar, maar heb nu samen met mn collega een salade gemaakt met gerookte kip en mango. :-)Lekker en gezond!
wat is iedereen goed bezig !!! dat motiveert mij ook weer

en Flow 186.....strakke actie !!!

Hier ook weer een goede dag. vanmorgen hardgelopen, net terug van een bezoeken aan een XXL AH. Jeeeeetje, wat een megawinkels zijn dat zeg. (heerlijk, ik hou van boodschappen doen en allerlei nieuwe dingen bekijken/ meenemen ) Maar heb me deze keer goed aan mijn lijstje gehouden. * trots*

Wel hele zak avocado´s mee en een aantal nieuwe vega burgers om te proberen, dus ik kom het weekend wel door

Dames, allemaal een goed en gezond weekend gewenst . Ben benieuwd hoe we er maandag voorstaan
Hier ook weer wat verleidingen weerstaan. Vrijdag ben ik meestal vrij en op donderdagavond vieren we regelmatig het weekend vast met een hapje eten ergens en in ieder geval een wijntje. Maar gisteravond een maaltijdsalade gemaakt, en geen alcohol. En een stukje wezen hardlopen. Vanmorgen op baby-bezoek met beschuit met muisjes en worstebroodjes als lunch, maar beiden afgeslagen en mijn meegebrachte crackers met avocado gegeten. Dus dat gaat goed. Vanavond uit eten met een vriendin, ook beetje proberen te matigen/goede keuzes maken, maar wel een wijntje

Ik lees dat er meer zijn met uitdagingen dit weekend, maar ik lees ook veel goede verhalen over weerstane verleidingen en bewuste keuzes. Zet 'm op iedereen dit weekend! Maandag weegdag dus een mooie stok achter de deur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven