Hoeslakenprobleem

05-08-2016 18:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een matras van 80 x 200. Ik heb een hoeslaken gekocht voor deze maat (Damai geschikt voor matrassen tot 25 cm) maar nu zit hij niet mooi strak om het matras heen. Mijn matras is ongeveer 16 cm hoog.Tegenwoordig heb je van die hoge hoeken lijkt het wel.. Herkennen jullie dit probleem? Wat zal ik doen, eentje van 70 x 200 kopen? Of bestaan er nog hoeslakens die niet zulke hoge hoeken hebben?
Dan trek je hem toch strak onder het matras? Ik snap het "probleem" niet zo.
Kruislingse elastieken aan de onderkant naaien die aan 1 kant makkelijk los te maken zijn?
Koop niet een 100% katoenen hoeslaken, maar eentje met stretch. Dat zit er altijd , ook na een nacht slapen, strak om de matras.
quote:Rooss4.0 schreef op 05 augustus 2016 @ 18:24:

Kruislingse elastieken aan de onderkant naaien die aan 1 kant makkelijk los te maken zijn?Op de markt te koop. Bedspanners.
quote:janna-sophie schreef op 05 augustus 2016 @ 18:24:

Koop niet een 100% katoenen hoeslaken, maar eentje met stretch. Dat zit er altijd , ook na een nacht slapen, strak om de matras.

Dit ja.

Jersey hoeslakens. Ik vind ze van de Hema fijn.

Dochters hebben ook een 80 matras en ongeveer 14 hoog. Dat blijft prima zitten. .
Heb je hem al een keer gewassen? Meestal krimpen ze nog wat en zitten ze daarna goed strak.
Nee, geen 70-200 kopen want dan krijg je je matras dus niet in de hoeken gepropt.
quote:draadvlechtmandje schreef op 05 augustus 2016 @ 18:23:

Dan trek je hem toch strak onder het matras? Ik snap het "probleem" niet zo.Ik al helemaal niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind juist dat een Jersey hoeslaken van dezelfde maat als mijn matras aan de zijkanten naar binnen trekt, dus dat je het matras gaat zien. Voor mijn matras van 1.60 haal ik dus een hoeslaken van 1.80.

Hoge hoeken boeien me niet. Die zie ik toch niet met mijn ogen dicht
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik trek hem gewoon strak aan de zijkanten van het bed.

Jersey hoeslakens vind ik zo vies aanvoelen en ze kruipen aan de zijkanten op.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Heb je misschien een hoeslaken voor een boxspringmatras gekocht? Ik heb laatst nog hoeslakens gekocht en die hebben niet van die hoge hoeken.
quote:Bluegreen schreef op 05 augustus 2016 @ 18:25:

[...]Op de markt te koop. Bedspanners.Dit... Lakenspanners, paar euro bij bijv. Jysk.
Goeie tip! Dank je, ga ik eens naar op zoekquote:lulletjerozenwater schreef op 05 augustus 2016 @ 20:27:

[...]

Dit... Lakenspanners, paar euro bij bijv. Jysk.
Ik heb nog 90 x 200 katoenen hoeslakens liggen die passen als een zonnetje. Trekken mooi strak om het matras maar ja die hoeken zijn niet zo hoog. Zijn die nog verkrijgbaar ergens?
Ben net een beddenwinkel binnengelopen en die vrouw zei dat ik een hoeslaken moest hebben voor een topper.. weet ik dat ook weer. €50,- door de wc gespoeld maar enfin..

Moet je hier een hoeslaken voor kopen?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 06 augustus 2016 @ 19:06:

[afbeelding]

Moet je hier een hoeslaken voor kopen? Nee voor mijn matras van 16 cm hoog maar daar is de topper hoeslaken ook voor geschikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven