Eind maart 2017 uitgerekend
maandag 1 augustus 2016 om 15:08
NaamLeeftijd/leeftijd partnerUitgerekende datumOudere kinderenGeslachtGeboorte/bevallingKimJ2526/2522-03-20170Meisje31-03 bevallen van een dochter!Madiran29/3326-03-20173Verrassing13-03 bevallen van een zoon!Globetrotter9125/3024-03-20170VerrassingPurdey197738/4825-03-20170Verrassing09-04 bevallen van een dochter!Fruitsalad29/3523-03-20170Jongetje03-03 bevallen van een zoon!Pinnetje27/2725-03-20170Meisje28-03 bevallen van een dochter!Bosje1524/2829-03-20171Jongetje26-03 bevallen van een zoon!Schelp8728/2721-03-20170Verrassing23-03 bevallen van een dochter!Happymommy2727/2722-03-20171MeisjeVi00ltje-199026/2921-03-20170JongetjeZeeuwse8828/3327-03-20170Meisje29-03 bevallen van een dochter!Sunshine24627/3023-03-20170Jongetje13-02 bevallen van een zoon!Procne29/3027-03-20170Meisje06-04 bevallen van een dochter!Ice-lady28/2824-03-20170Meisje16-03 bevallen van een dochter!Floortje198134/3801-04-20170Jongetje10-03 bevallen van een zoon!Wortelsap22/3327-03-20170Meisje28-02 bevallen van een dochter!Mama123429/2729-03-20171Jongetje06-03 bevallen van een zoon!Ingeow27/3126-03-20170Meisje20-03 bevallen van een dochter!Minichibi-201625/2518-03-20170JongetjeAirballoon8828/2717-03-20170Meisje29-03 bevallen van een dochter!Mels12323/2723-03-20171MeisjeJazzie8432/3828-03-20171Meisje06-04 bevallen van een dochter!Nogablok?19-03-20171Jongetje27-03 bevallen van een zoon!Irmsz31/2829-03-20170Meisje02-04 bevallen van een dochter!Honingbijtje?20-03-20171Meisje03-04 bevallen van een dochter!
vrijdag 5 augustus 2016 om 10:52
Schelp87... je zit nu in je afspraak! Hoop zo dat alles goed is! Heel veel succes! Dat jij ook zo misselijk enzo bent Naar dat je op de vleeswaren/kaas afdeling werkt en de hele dag eten om je heen hebt, daar zou ik echt nog misselijker van worden denk ik! Ik heb een drukke kantoorbaan in de HR... die stress en werkdruk is ook erg vervelend als je zwanger bent, kan ik je vertellen Moet je ook overgeven? Ik nog steeds niet gelukkig!
Globetrotter... Jaaaaa wat fijn zeg om te lezen dat je het hartje hebt zien/horen kloppen en dat alles goed zit! Gefeliciteerd!!!!
Pffff meiden ik ben zo blij als deze dag voorbij is en het weer lekker weekend is! Ik moet nog veel dingen doen op mijn werk vandaag en ik ben niet vooruit te branden.
Globetrotter... Jaaaaa wat fijn zeg om te lezen dat je het hartje hebt zien/horen kloppen en dat alles goed zit! Gefeliciteerd!!!!
Pffff meiden ik ben zo blij als deze dag voorbij is en het weer lekker weekend is! Ik moet nog veel dingen doen op mijn werk vandaag en ik ben niet vooruit te branden.
vrijdag 5 augustus 2016 om 10:57
Nog even een vraag aan alle meiden die rond deze tijd een echo hebben... is het een inwendige echo?
Ik vind namelijk dat ik pas zooooo laat de echo heb, de 29ste pas, terwijl bijna iedereen hier al eerder gaat. Hoe komt het eigenlijk dat daar zo'n groot verschil in zit?
De meiden die ongeveer nu hun echo hebben; hebben jullie dan rond de 10 weken ook weer een echo? Hebben jullie die eerste echo zelf als ''extra'' geboekt of zit dit bij jullie erbij?
Ik zit zelf te twijfelen om een pretecho te boeken, ik kan daar terecht op 9 of 16 augustus (tenminste, nu nog wel, ik kan online reserveren). Het kost 25 euro, een echo van 10 minuten met twee foto's dacht ik. 16 augustus ben ik naar verwachting 8 weken, dus 9 augustus is misschien nog vrij vroeg om dan al te gaan, maar zou wel kunnen (ze doen deze vanaf 7 weken). Maar tussen 16 augustus en 29 augustus zit ook weer niet zoooo veel verschil in tijd, misschien dan toch afwachten tot de 29ste?
Twijfel twijfel, wat zouden jullie doen?
Ik vind namelijk dat ik pas zooooo laat de echo heb, de 29ste pas, terwijl bijna iedereen hier al eerder gaat. Hoe komt het eigenlijk dat daar zo'n groot verschil in zit?
De meiden die ongeveer nu hun echo hebben; hebben jullie dan rond de 10 weken ook weer een echo? Hebben jullie die eerste echo zelf als ''extra'' geboekt of zit dit bij jullie erbij?
Ik zit zelf te twijfelen om een pretecho te boeken, ik kan daar terecht op 9 of 16 augustus (tenminste, nu nog wel, ik kan online reserveren). Het kost 25 euro, een echo van 10 minuten met twee foto's dacht ik. 16 augustus ben ik naar verwachting 8 weken, dus 9 augustus is misschien nog vrij vroeg om dan al te gaan, maar zou wel kunnen (ze doen deze vanaf 7 weken). Maar tussen 16 augustus en 29 augustus zit ook weer niet zoooo veel verschil in tijd, misschien dan toch afwachten tot de 29ste?
Twijfel twijfel, wat zouden jullie doen?
vrijdag 5 augustus 2016 om 11:06
vrijdag 5 augustus 2016 om 12:26
Ben benieuwd naar Schelp!
Fruitsalad, ik weet ook niet anders dan dat in principe je eerste echo de termijnecho is en die is tussen 10 en 12 weken. Bij bloedverlies of medische indicatie of eerdere miskramen krijg je wel eens eerder. Ik heb ivm bloedverlies wel eerder echos gehad, voor de 7 weken waren die inwendig. Ik zit nu ook te dubben over zon 7 weken echo, bij pretechos maken ze geloof ik enkel uitwendige echos. Hier vertelde ze dat als je met een volle blaas komt en niet te dikke buikwand hebt het wel goed moet komen. Maar het kan ook voor nog meer onzekerheid zorgen natuurlijk..
Hoever ben jij kimj bij de echo ?
Fruitsalad, ik weet ook niet anders dan dat in principe je eerste echo de termijnecho is en die is tussen 10 en 12 weken. Bij bloedverlies of medische indicatie of eerdere miskramen krijg je wel eens eerder. Ik heb ivm bloedverlies wel eerder echos gehad, voor de 7 weken waren die inwendig. Ik zit nu ook te dubben over zon 7 weken echo, bij pretechos maken ze geloof ik enkel uitwendige echos. Hier vertelde ze dat als je met een volle blaas komt en niet te dikke buikwand hebt het wel goed moet komen. Maar het kan ook voor nog meer onzekerheid zorgen natuurlijk..
Hoever ben jij kimj bij de echo ?
vrijdag 5 augustus 2016 om 12:41
Wauw!! Dat was gaaf.... Het zit allemaal goed en een mooi kloppend hartje! In ben in de wolken. En 3 foto's!! Zo gaaf.
Heb tabletjes gekregen tegen de misselijkheid. Vanmorgen nog overgegeven. Ze zag ook aan me dat ik er niet goed uit zag. ( Ai )
Ik moet over 2 weken nog een keer voor een echo.
Bij mij zijn de echo's zo 'vroeg' omdat ik in het ICSI traject zit. En idd deze was inwendig. Na de 2e echo over 2 weken ben ik weer 'normaal' en kan ik gewoon ergens thuis voor de volgende echo's gaan. Geen zkh meer Yes! (Zo vaak geweest afgelopen tijd) oooo ik hoop voor jullie allemaal dat de echo's snel komen.
Heb tabletjes gekregen tegen de misselijkheid. Vanmorgen nog overgegeven. Ze zag ook aan me dat ik er niet goed uit zag. ( Ai )
Ik moet over 2 weken nog een keer voor een echo.
Bij mij zijn de echo's zo 'vroeg' omdat ik in het ICSI traject zit. En idd deze was inwendig. Na de 2e echo over 2 weken ben ik weer 'normaal' en kan ik gewoon ergens thuis voor de volgende echo's gaan. Geen zkh meer Yes! (Zo vaak geweest afgelopen tijd) oooo ik hoop voor jullie allemaal dat de echo's snel komen.
vrijdag 5 augustus 2016 om 12:55
Wat fijn schelp!! Gelukkig is alles goed!
@echo's, dat verschilt heel erg. Bij mijn zoontje had ik met 9 weken een inwendige echo (is wel heel duidelijk en krijg je mooie foto's van).
Nu ga ik weer met 9 week (andere vk) en deze doet een uitwendige.
Bijzonder dat er zulke verschillen in verloskundigen zijn. Ik krijg bij mijn intake gratis een pretecho om het hartje te checken en een week later de termijnecho ook gewoon bij de vk. Bij mijn vorige vk moest ik inderdaad betalen voor extra echo's
@echo's, dat verschilt heel erg. Bij mijn zoontje had ik met 9 weken een inwendige echo (is wel heel duidelijk en krijg je mooie foto's van).
Nu ga ik weer met 9 week (andere vk) en deze doet een uitwendige.
Bijzonder dat er zulke verschillen in verloskundigen zijn. Ik krijg bij mijn intake gratis een pretecho om het hartje te checken en een week later de termijnecho ook gewoon bij de vk. Bij mijn vorige vk moest ik inderdaad betalen voor extra echo's
vrijdag 5 augustus 2016 om 13:44
vrijdag 5 augustus 2016 om 13:49
Zo! Knap hoor, alleen.
Ja idd inwendig. Heb 1x anders gelezen bij iemand.
Nee wij zitten in leeuwarden in samenwerking met Groningen. We wonen zelf op een Waddeneiland dus was voor ons ook veel 'gedoe' kwa reizen en reis tijd. Maar het er natuurlijk allemaal voor over! En van elke keer weer naar de wal maakten we dan ook maar een feestje.
Ja idd inwendig. Heb 1x anders gelezen bij iemand.
Nee wij zitten in leeuwarden in samenwerking met Groningen. We wonen zelf op een Waddeneiland dus was voor ons ook veel 'gedoe' kwa reizen en reis tijd. Maar het er natuurlijk allemaal voor over! En van elke keer weer naar de wal maakten we dan ook maar een feestje.
vrijdag 5 augustus 2016 om 15:36
Hoi!
Ik lees sinds een paar dagen mee, maar wil ook graag mee gaan schrijven. Toch wel fijn om snel reacties te kunnen krijgen van ervaringsdeskundigen
Ik zal me meteen maar even voorstellen: ik ben Inge, 27 jaar (manlief 31) en precies een week geleden een positieve test gedaan, sinds maandag ook last van alle kwaaltjes (misselijk, geen honger, alles heeeel goed ruiken, gevoelige borsten en niet vooruit te branden.
Eerste x zwanger, dus retespannend allemaal. Eergisteren extreme buikkrampen gehad, gisteravond heel ietsje bloedverlies (HELP) maar vandaag niet, dus ik ga er maar vanuit dat het goed zit.
Internet zegt dat ik 22-3 ben uitgerekend, 23-8 pas afspraak bij de verloskundige dus nog even afwachten.
Ik lees sinds een paar dagen mee, maar wil ook graag mee gaan schrijven. Toch wel fijn om snel reacties te kunnen krijgen van ervaringsdeskundigen
Ik zal me meteen maar even voorstellen: ik ben Inge, 27 jaar (manlief 31) en precies een week geleden een positieve test gedaan, sinds maandag ook last van alle kwaaltjes (misselijk, geen honger, alles heeeel goed ruiken, gevoelige borsten en niet vooruit te branden.
Eerste x zwanger, dus retespannend allemaal. Eergisteren extreme buikkrampen gehad, gisteravond heel ietsje bloedverlies (HELP) maar vandaag niet, dus ik ga er maar vanuit dat het goed zit.
Internet zegt dat ik 22-3 ben uitgerekend, 23-8 pas afspraak bij de verloskundige dus nog even afwachten.
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:45
Hoi allen
Vienna dikke knuffel ba niks he
Dankje jullie voor jullie medeleven en knuffels
Ik voel me ok. Soms met vlagen verdrietig maar op na volgde ronde. Ik idd kort 2 vakantie kunnen genieten.
Globetrotter. Dat echo goed was. Fijn.
Hoop snel veel postief echo te zien zijn
Veel zwanger plezier neem de pijntjes maar voor lief
Vienna dikke knuffel ba niks he
Dankje jullie voor jullie medeleven en knuffels
Ik voel me ok. Soms met vlagen verdrietig maar op na volgde ronde. Ik idd kort 2 vakantie kunnen genieten.
Globetrotter. Dat echo goed was. Fijn.
Hoop snel veel postief echo te zien zijn
Veel zwanger plezier neem de pijntjes maar voor lief
vrijdag 5 augustus 2016 om 22:07
Ah Dank je. Alleen de echo krijg ik niet. De verloskundige die ik bij de intake heb kan geen inwendige uitvoeren en eerder hadden ze geen plek.
Dus wel een beetje gek idee eerst een intake en 4 dagen later kijken of er een hartje klopt.
Nu hebben we wel contact gehad met het ziekenhuis in verband onze vorige en ik mocht meteen komen als ik zou willen,maar ik wacht even tot woensdag met 7 weken zodat je ook echt wat ziet. Hoe moeilijk ook :/
Dus wel een beetje gek idee eerst een intake en 4 dagen later kijken of er een hartje klopt.
Nu hebben we wel contact gehad met het ziekenhuis in verband onze vorige en ik mocht meteen komen als ik zou willen,maar ik wacht even tot woensdag met 7 weken zodat je ook echt wat ziet. Hoe moeilijk ook :/
zaterdag 6 augustus 2016 om 07:45
zaterdag 6 augustus 2016 om 09:45
Hoi allemaal,
Ik ben weer terug van vakantie. Ik heb zojuist het vorige topic gelezen
en deze nieuwe versie gevonden. Wat verdrietig Marije en. Vienna..
Met mij gaat het goed. Steeds meer last van misselijkheid, dat was de laatste
Dagen op vakantie wel lastig. Verder extreem moe en goed reukvermogen.
Ik heb vandaag weer een test gedaan en dat was duidelijk een lichtere streep.
Wie heeft dit ook gehad of weet hier meer van? Het maakt mij wel wat ongerust,
maar misschien is dat niet nodig.
Aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste afspraak en echo. Ik kijk er erg naar uit,
maar ik vind het ook superspannend want ik heb nog nooit zoiets
'inwendigs' meegemaakt en ik hoop zo dat ik het hartje kan zien kloppen en alles goed is.
Leuk om met jullie mee te schrijven!
Ik ben weer terug van vakantie. Ik heb zojuist het vorige topic gelezen
en deze nieuwe versie gevonden. Wat verdrietig Marije en. Vienna..
Met mij gaat het goed. Steeds meer last van misselijkheid, dat was de laatste
Dagen op vakantie wel lastig. Verder extreem moe en goed reukvermogen.
Ik heb vandaag weer een test gedaan en dat was duidelijk een lichtere streep.
Wie heeft dit ook gehad of weet hier meer van? Het maakt mij wel wat ongerust,
maar misschien is dat niet nodig.
Aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste afspraak en echo. Ik kijk er erg naar uit,
maar ik vind het ook superspannend want ik heb nog nooit zoiets
'inwendigs' meegemaakt en ik hoop zo dat ik het hartje kan zien kloppen en alles goed is.
Leuk om met jullie mee te schrijven!