Laptop +/- 14 inch, welke?

29-07-2016 22:26 40 berichten
Ik heb op dit moment een 'kleine laptop'. Zo'n 13,5 inch. Van Samsung. Super tevreden mee, maar hij is een jaar geleden gevallen, en het scherm zit gedeeltelijk los van het toetsenbord. Nu wacht ik al een jaar op het punt van overlijden, maar hij wil niet dood, dus het schiet niet op. Nu begint hij beetje kuren te vertonen en heb ik besloten dat ik nu toch wel een nieuwe wil. Nu het probleem...

Wat ik zoek is een 'simpele' laptop. Ik wil er op tekstverwerken, emailen, beetje surfen en netflix kijken. Ik heb na lang zoeken en overwegen en tweakers bekijken gekozen voor de Lenovo G50-45 15,6 inch. Leek op papier een goede keus. Maar na een week van bekijken en proberen, vond ik hem toch te groot en het scherm ook niet heel fijn. Dus terug gestuurd. Ik wil dus toch echt wel een kleinere. Maar nu ben ik dus even de draad kwijt. Ik denk nu aan een Lenovo Ideapad. Ben helemaal niet gehecht aan Lenovo ofzo, ik zou het liefst weer voor Samsung gaan, maar blijkbaar doen die niet meer in laptops.

Wie kan me hierin adviseren? Is zo'n Lenovo Ideapad wat? Of juist niet? Waar moet ik op letten? Ik ben namelijk niet zo technisch aangelegd en kom niet verder dan hoe groot het scherm moet zijn en dat ik er het liefst niet meer dan 400 euro aan uit wil geven.
quote:vpktje schreef op 30 juli 2016 @ 13:49:

Wat vind je hiervan Pluisje?

https://tweakers.net/pric ... ook-13-7310-6696/reviews/

http://www.laptopshop.nl/ ... 500-14ibd-80n4012fnx.html

Ik twijfel over deze Dell of de Lenovo Yoga. De Dell heeft maar 16 GB opslag en de Lenovo 500 GB. Dat lijkt me een mega groot verschil... Ik blijf steeds terugkomen bij die Lenovo, maar dat is dus ook een tablet. Dat zit me niet lekker. Ik heb altijd het idee dat als een apparaat 2 dingen moet doen, dat nooit zo goed werkt, als dat logisch klinkt...

Dus eigenlijk wil ik zoiets als de Lenovo (dat scherm is ook beter dan andere suggesties) maar dan geen tablet mogelijkheden... Djeeez wat lastig. "Gelukkig" wil ik nog even wachten tot het geld van de teruggestuurde laptop op mijn creditcard staat, wel zo fijn.

Nog ideeën Pluisje?
De Lenovo is gewoon een laptop met touchscreen. Je kunt het toetsenbord zo draaien dat het op een tablet lijkt . Maar het is en blijft een laptop met touchscreen, omdat het toetsenbord niet eraf gehaald kan worden en geen enkele tablet heeft 500gb.

Dus om je gerust te stellen. Die Lenovo is een laptop (dus geen 2 in 1 geval)
quote:Rusticaa schreef op 31 juli 2016 @ 22:57:

De Lenovo is gewoon een laptop met touchscreen. Je kunt het toetsenbord zo draaien dat het op een tablet lijkt . Maar het is en blijft een laptop met touchscreen, omdat het toetsenbord niet eraf gehaald kan worden en geen enkele tablet heeft 500gb.

Dus om je gerust te stellen. Die Lenovo is een laptop (dus geen 2 in 1 geval)Dat stelt wel gerust Rusticaa, tnx. Ik heb net teruggezocht dat mijn huidige laptop een mindere resolutie heeft (en dat werkt voor mij prima) dus ik kan mijn zoekveld iets verbreden. Dacht dat ik nu ook 1920x1080 had maar dat is dus niet zo. Agh het houd me van de straat he...
De jeugd van tegenwoordig moet toch wat doen hé

Waarschijnlijk had je oude laptop HD ready (zo heette dat volgens mij) en is deze full HD. Daar zit wel verschil in, maar HD ready vind ik zelf al goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 31 juli 2016 @ 23:07:

De jeugd van tegenwoordig moet toch wat doen hé

Waarschijnlijk had je oude laptop HD ready (zo heette dat volgens mij) en is deze full HD. Daar zit wel verschil in, maar HD ready vind ik zelf al scherm genoeg.Ik ook! Helemaal op een 13/14 inch!
Heb ook sinds kort een Lenovo Ideapad (500s 14 inch) en ben er erg blij mee. Perfect formaat, licht en heel snel. Wel met ssd kaart, dus daar zou ik inderdaad ook voor doorsparen.

Medion is het merk dat door geloof ik Aldi op de markt wordt gebracht. Helemaal niet slecht voor de prijs, maar ook geen hoogstandje.
Geld is terug inmiddels, zoektocht voortgezet. Vraagje:

Wat is het verschil tussen HDD en SSD?

Wat is het verschil tussen Edge-lit en Backlit?
Ik kijk nu naar deze twee:

https://tweakers.net/pric ... 1la-fn260t/specificaties/

https://tweakers.net/pric ... 1/asus-x302la-fn169t.html

De eerste lijkt op meerdere plekken beter te scoren bij gebruikens. Maar ook weer zelf geen ervaring met Asus. Ideapad van Lenovo blijft ook een optie, maar daar zijn er wel 200 verschillende van... Om het makkelijk te maken ofzo.
Dan zou ik voor die bovenste gaan. Deze heeft een ssd.

SSD is veel sneller als een HDD.

En hier iets over edge lit en backlit;

https://www.youtube.com/watch?v=tVqR9YqRiFo
quote:pluisje26 schreef op 06 augustus 2016 @ 17:13:

Dan zou ik voor die bovenste gaan. Deze heeft een ssd.

SSD is veel sneller als een HDD.

En hier iets over edge lit en backlit;

https://www.youtube.com/watch?v=tVqR9YqRiFo

Zeer informatief, dankje! Ik dacht oké, backlit dus. Kom ik tot de conclusie dat ik nu edgelit heb, en alles wat ik nu heb bekeken zo ongeveer edgelit is. What the hell, edgelit it is dan maar.

Het gaat de eerste Asus worden die met SSD Pluisje, tnx voor je advies! Aangezien ik geen laptop adviezen of tweakers gebabbel meer aan kan zien, ga ik hem vanavond maar meteen bestellen voor ik me bedenk.

Ik laat nog wel weten of hij bevalt
quote:vpktje schreef op 06 augustus 2016 @ 17:38:

[...]

Zeer informatief, dankje! Ik dacht oké, backlit dus. Kom ik tot de conclusie dat ik nu edgelit heb, en alles wat ik nu heb bekeken zo ongeveer edgelit is. What the hell, edgelit it is dan maar.

Het gaat de eerste Asus worden die met SSD Pluisje, tnx voor je advies! Aangezien ik geen laptop adviezen of tweakers gebabbel meer aan kan zien, ga ik hem vanavond maar meteen bestellen voor ik me bedenk.

Ik laat nog wel weten of hij bevalt

.

Tof! Kan me wel voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent. Ik hoop dat deze laptop bevalt! Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn!
Die heb ik tijdens mijn zoektocht ook gezien. Enige wat ik zelf een minpunt vond was dat ik de 13,3 inch net te klein vond. Als je daar wel naar op zoek bent zoals jij, heb je echt een goede keuze!

Asus staat bekend als goed merk.
Ik heb hem nu een week in huis, maar gisteren pas aangezet (druk druk druk). Ik twijfel een beetje. Hij lijkt groter omdat de omlijsting van het scherm wat breder is (oké dat is dus beetje zeuren)... Maar ik vind het muis-deel ding, hoe noem je dat, niet heel prettig. Hij lijkt nu minder gevoelig, als in, ik klik minder snel per ongeluk met de muis van mijn hand (oké nu word het warrig)... Maar ik vind de toetsen van je muis (??) niet fijn. Je moet heel hard duwen voor hij reageert. Je gebruikt dat natuurlijk niet zo heel vaak, want meestal klik ik op de pad zelf, maar met scrollen ofzo wel...

Volg je me nog? Kortom... denken jullie dat dit zal wennen of is het een verloren zaak?

Verder istie verbazingwekkend snel!
Hoi!

Ik denk dat een nieuwe laptop altijd even wennen is. Je kan als het goed is scrollen aan de rechterkant van je muispad inschakelen bij geavanceerde instellingen. Ik denk dat dat al erg scheelt.

Mijn pas gekochte laptop is ook erg stijf met reageren. Ik denk dat dat bij alle laptops wel zo is. Ik hoop dat je er gauw wat vertrouwd mee raakt. Je hebt zeker geen miskoop gedaan.
Om er aan te wennen is het waarschijnlijk wenselijk om er ook op te werken? Dit typ ik vanaf de oude laptop lol. Oeps. Je hebt gelijk. Hij kan binnen 30 dagen ofzo zelfs nog terug. Als ik niet op zit, went het nooit. Ik ga er morgen mee aan de slag. Dat scroll ding zal ik eens uitvissen, bedankt voor de tip!

Telkens als de boel hier weer vastloopt denk ik grrrr. Ik wen slecht aan nieuwe dingen (net nieuwe mobiel ook, ook geen fan tot nu toe). Morgen ga ik echt mijn best doen! Misschien moet ik maar eens netflix er op aan zetten, kan ik het beeld goed testen. Hoewel het nu lijkt of het scherm scheef staat. Maar dat is wrs omdat ik al een jaar naar een scheef scherm kijk, en ik dus nu scheef voor recht aan zie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven