Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Peanut79 Wat fijn dat ze langskomt .

@women1989 Wat fijn dat het geregeld is op werk! Dan hoef je daar niet meer zo over te stressen. Nu uitkijken naar je verlof

Mijn ouders wonen ook aan de andere kant van Nederland maar komen zodra ik ben bevallen gelijk deze kant op om op bezoek te komen . Ik heb ook nog 2 zussen maar ik denk dat er maar 1 op bezoek zal komen aangezien de ander mijn vriend niet accepteert en helemaal niks over mijn zwangerschap wil horen en weten. Mijn vriend en ik hebben al met mijn ouders afgesproken dat we sowieso 1x p.m langskomen bij hun met de kleine, natuurlijk zullen we vaker gaan als er tijd is en zullen ze ook deze kant op komen maar die 1x p.m staat sowieso vast.
Wat een fijne updates!

@Women, wat fijn dat het nu goed geregeld is! En nu echt bijna verlof, dat heb je knap volgehouden... Vanaf volgende week benen omhoog! Je klinkt opgelucht . Wel vervelend van je klachten, maar hopelijk kun je vanaf volgende week nog veel meer rusten en wordt het dan toch nog wat beter... Leuk dat je ouders langskomen, en héél goed dat ze een huisje hebben geboekt. Ik lees hier ook wel eens over ouders die dan thuis logeren, dat zou ik echt niet willen...

@Peanut, ook goede geluiden! Fijn dat het onder controle is en dat er nu geen direct gevaar is... Zo'n soort deal als met jouw ouders heb ik ook met mijn broer, die zit langere tijd in Azië, dus heeft eind september een vlucht geboekt. Dan zullen ze er wel zijn . Komt jullie nanny bij jullie in huis wonen? Hoop dat dat ook goed bevalt en snel geregeld is! Hier trouwens ook al 2 dametjes van meer dan 2 kg, met de dag wordt het allemaal minder riskant.

@ineke, lekker, jij nu ook bijna verlof! Ben benieuwd of iedereen in verlof nog enorme groeispurten gaat maken :-).

Net voor het eerst gezwommen zonder elke 2 baantjes een beetje maagzuur uit te boeren . Volgens mij heb ik een top medicijn gekregen! Ik voel me wel ongelofelijk 'vol', moeilijk voor te stellen dat dat nog steeds erger zal worden... Volgens gynaecoloog was er nog genoeg ruimte om te groeien voor de meisjes (kon hij aan het vruchtwater zien), maar zo voelt het niet!
@muziekmeisje Vervelend dat maagzuur, helemaal als je wil gaan slapen. Fijn dat je een medicijn hebt gekregen.
Ja ben ook echt opgelucht.

Mijn leidinggevende zal misschien niet heel happy zijn maar die heeft dan pech hihi.

Mijn ouders begrijpen gelukkig heel goed dat je als hoogzwangere niet op een vol huis zit te wachten. Maar ze willen natuurlijk wel graag betrokken zijn dus dit is de ideale oplossing

Ik ben nu 33 weken zwanger en heb gewoon opnieuw last van ochtendmisselijkheid hebben daar meer mensen last van?

En ik merk dat ik nu weer sneller last van mijn rug en bekken krijg. Mijn verlof maandag komt echt mooi op tijd.
@women1989 Geen last van ochtendmisselijkheid wel maagzuur .

Vandaag mijn ouders op bezoek gehad, veel gelopen zonder tussen de middag geslapen te hebben. Het was hartstikke gezellig maar ik ben wel erg moe nu. Zaterdag begint de kermis hier, ik ga middags een rondje met mijn vriend lekker een roze zuurstok halen aangezien een wijnstok nu niet mag .
Check up bij verloskundige was weer goed.

Koppie ligt mooi beneden

Over 3 weken liggingsecho en bespreken wanneer ik moet bellen enz.

Spannend! Komt nu dichterbij.
Hoe was de Kermis @rozediamant? Even een rondje kan toch stiekem best vermoeiend zijn...

@woMen, hier sowieso amper last van ochtendmisselijkheid gehad (ik moest wel snel eten na wakker worden), dus nu ook niet. Vervelend!

Schiet ook al op @ineke! Baby zal nu vast wel blijven liggen toch?

@Peanut, alles nog goed?

Ik zit nu op 34 weken, het punt waar weeën niet meer geremd gaan worden... wel weer een soort mijlpaal... kijken of ik het nog een week of 3/4 kan rekken!

Straks de deur uit voor een soort half jog, half wandelrondje. Steeds 2 minuten joggen en 1 minuutje wandelen. Het ziet er vast heel grappig uit: zo'n groot waggelend lijf, vreselijk laag tempo en enorme buik. Elke week denk ik dat het de laatste week is maar gaat het toch nog best wel . Ik moet er alleen echt van bijkomen, pas na m'n middagslaapje ben ik echt weer hersteld. Nu standaard mobiel, ovkaart en geld mee en een gps-tracker aan, zodat man me telkens kan volgen .
@muziekmeisje Vanmiddag begint de kermis, mijn vriend zegt dat we middags een rondje kunnen doen omdat als we avonds gaan ik te moe ben. Ik slaap wel vanmiddag wel want ik wil gewoon avonds naar de kermis dat vind ik leuker . Joggen, wat knap dat je dat nog doet! Ik zou het niet kunnen nu, veel plezier! Vergeet geen flesje water mee te nemen .
Hallo allemaal,

Ik lees met jullie mee hoor, ben mijn laatste 2 wkn werken aan het door buffelen. Valt mij zwaar en ben zo toe aan verlof. Alles doet mij zeer en ben moe en een erg kort lontje

Vandaag zijn mijn ouders hier om mij te helpen en wat is dat fijn! Zoon vind het heerlijk en helpt oma met klusjes doen in huis. Hij is zo trots dat hij helpt. Mooi gezicht

Maandag weer naar de vk en ik hoop dat baby is gedraaid, al denk ik van niet.

Jullie nog plannen dit weekend?
Hier ook gisteren de 34 weken aangetikt en mijn verlof is begonnen!

We gaan komende vrijdag nog een weekje weg dus ik denk dat het vooral daarna heel snel zal gaan! Dan moet in elk geval alles klaar zijn haha.

Verder ligt de beeb gelukkig met zijn hoofdje naar beneden en begint hij al lekker te dalen. Over 2 weken de laatste echo en dan krijg ik officieel groen licht voor een badbevalling (als alles goed blijft uiteraard).

Iedereen eruit qua naam?

En hebben jullie een bevalplan? Mijn verloskundige begint er steeds over, terwijl er voor mij maar 2 dingen belangrijk zijn haha (bad en geen ruggenprik). Voor de rest wil ik het op me laten afkomen.
Waarom denk je eigenlijk dat een badbevalling zo goed werkt voor jou? Ik ken ook best veel verhalen van meiden die daar helemaal niet op zaten te wachten toen puntje bij paaltje kwam, en die juist veel meer baat hadden bij andere houdingen ofzo.
Ja ik houd er ook rekening mee dat ik er misschien wel helemaal niks aan vind haha.

Maar in principe lijkt het me meer ontspannen, de combinatie van het warme water en de manier waarop je de pijn beleeft kan zorgen voor natuurlijke pijnstilling. Over het algemeen is de verloop van een bevalling gemiddeld sneller en ook de kans op inscheuren is kleiner. Daarnaast zou de overgang van baarmoeder naar buitenwereld kleiner zijn maar dat is niet per se een reden voor mij.
@melbourne88 Een badbevalling klinkt interessant als ik het zo lees.

Gisterenavond een rondje over de kermis gelopen met vriendlief, het was toch wel vermoeiend en ik kreeg ontzettende last van mijn bekken, onderrug en schaambeen. Dus een zuurstok gehaald en richting huis gegaan. Ik heb sinds een paar dagen best veel druk op mijn schaambeen en bekken, en ook dat mijn handen in eens tintelen, slapen en vol vocht zitten dan moet ik mijn handen even laten hangen en dan gaat het over.
@rozediamant niet om je ongerust te maken maar houd je de tintelende handen en het vocht vasthouden even in de gaten? Klinkt als symptomen van zwangerschapsvergiftiging.

Hopelijk wel een beetje van de sfeer van de Kermis kunnen proeven ook al mag je bijna nergens in.

Hier was in juni Kermis en vond het heerlijk er even overheen te lopen en zijn daarna nog even in het reuzenrad geweest lekker burgerlijk hihi maar wel leuk.
@moniek24 Bedankt voor de tip , morgen weer naar de VK dus daar kan ik het gelijk aangeven. De sfeer was gezellig maar ook een beetje jammer dat je nergens in mag. Er staat hier trouwens een kraam waar je Toblerone, Twix of Snickers van 2kg kan winnen. Ik ga het volgende week voor de lol een keer proberen
Goedemiddag dames,

Hier had ik vrijdag mijn laatste werkdag en heb dus nu ook heerlijk verlof.

Heb meteen een lijst gemaakt met alles wat ik nog wil doen en dat is behoorlijk wat hihi. Volgens mij was de kleine ook aan het indalen begonnen vrijdag of ik moet me vergissen. Maar voelde zo'n druk ook tussen mijn benen zeg maar.

16e hebben we nog een laatste echo dus ben benieuwd.

Gister date Night gehad met m'n man en dus bewust genoten van het samenzijn.

@roze diamant altijd gezellig ff over de kermis wandelen. Lekker van genieten.

Nu ben ik vandaag begonnen met de box opschuren en in de grondverf zetten enzo en manlief is met de tweede trap bezig om deze te bekleden.

Hebben jullie eigenlijk nog klusjes in huis die nog echt gedaan moeten worden?

Wij hebben namelijk meteen het moment aangepakt om vanalles in huis aan te pakken hihi.

Dus nieuwe meubels, trappen bekleden, ff nog witten in de trapopgang, inbouwkast en begin september gaan we onze oprit opnieuw bestraten. Laatste komt omdat een aantal mensen in onze straat dat gaan doen en vroegen of we meteen meededen.

Hierna is ons hele huis wel lekker fris en opgeknapt hihi. Vorig jaar hadden we namelijk ook al beneden verbouwd.

Ben wel blij als het klaar is hoor.

Nu de laatste loodjes voor iedereen: spannend!
@bamboebeer sterkte met deze laatste twee weken werken. Hopelijk kun je je er nog beetje toe zetten. Werk je door tot 36 weken?

@melbourne ga je voor een badbevalling thuis? Zijn ook wat eisen allemaal voor he? Bed moet binnen zoveel meter staan, zoveel ruimte erom heen etc. Tenminste dat had ik gelezen.

Het lijkt me idd ook wel ontspannender maar ik ben echt totaal onervaren hihi.

@muziekmeisje: respect voor jou dat je nog zo sportief blijft hoor!

Ik probeer nu vaak grote wandelingen met de hond te maken. Alleen laatste tijd krijg ik tijdens zo'n grote wandeling plots zoveel pijn dat ik amper nog kan lopen en dan baal ik want moet toch naar huis dus ff stoppen en dan weer doorzetten.
@woman1989 nee ik ga in het ziekenhuis bevallen! Op 2 van de verloskamers is een bevalbad aanwezig dus op tijd bellen als de bevalling begint

Ik ben verder ook compleet onervaren maar dat ben ik net zo min met een bevalling op bed haha, en daar voel ik echt helemaal niks bij (en zeker niet op mijn rug liggend). We zullen het mee maken!

Hier ook wel dingen die ik nog wil / moet doen in huis, van de babywasjes tot de badkamer grondig tot het bed op klossen en de id-kaart van mijn man op tijd verlengen
Ben heel benieuwd hoe het bevalt (hehehe) Melbourne! Ik heb wel in mijn bevalplan staan dat mocht ik uiteindelijk toch poliklinisch bevallen (ik laat het open) dat ik dan het bad wel wil proberen. Heel benieuwd of het uiteindelijk thuis of het ziekenhuis wordt (we wonen er vijf min vandaan, dus kan lekker last minute beslissen).

Qua huis: we kunnen nog best een hoop doen en mijn man heeft opeens ook wel kluskriebels (ergere nesteldrang dan ik :D ) Maar echt nodig is het niet perse, alleen het wassen/geboortekaartje uitzoeken/adreslijst compleet maken moet echt nog wel als ik verlof heb (en klossen enzo zijn besteld, als die er zijn is het klaarzetten een klein klusje). En vluchttas inpakken ga ik volgende week denk ik ook maar eens doen. Maar eerst klaar zijn met werken, nog een weekje!
Oja geboortekaartjes haha. Gelukkig zijn wij niet zo kieskeurig en worden ze een beetje dezelfde stijl als de raamsticker die we besteld hebben. Ik ga echt niet 100 kaartjes bekijken en dan wikken en wegen welke het wordt

Zetten jullie ook iets van een gezegde / gedichtje op zo'n kaartje? Ik vind de meeste zoooo
Ik heb nog totaal geen idee over de geboortekaartjes haha. Willen er niet teveel energie in steken maar moet wel beetje leuk kaartje zijn. Qua tekst dus ook nog niet over nagedacht.

Ik heb een ooievaar gekocht hihi die het raam binnen vliegt. Vind dan toch dat die er een beetje bijhoort. Beetje traditioneel
In wist ongeveer wat in wilde qua kaartje. 3 boeken meegenomen van de drukkerij en per boek bleven er maar 2 kaartjes over dus 6 totaal.

had al een favoriet en toen mijn vriend laten kiezen uit die 6 (wilde hij zelf hij had geen zin om al die kaartjes te moeten beoordelen veel te veel zei hij) en toevallig koos hij mijn favoriet.

Versiering huis laat ik aan de vrienden en familie over tegen die tijd. Ze mogen zich uitleven haha bemoei ik me niet mee.

Moet alles nog wassen, een babyfoon en een niet al te duur wiegje scoren en mijn bed op klossen

Hebben jullie ook zoveel kleertjes al gekregen? Ik heb al verschillende maten van 50 tot 68. Zouden jullie alles al wassen nu of alleen het kleinste?
Ik denk dat ik tot en met 62 was! En het beddengoed en hydrofiele luiers.

Ik heb wel een beetje stress dat ik te weinig heb in 50/56 en dan met name kleding voor óver de rompertjes. Van de andere kant, daar hebben we een wasmachine voor haha.

Zo'n ooievaar is ook wel grappig ja! Wij doen alleen een sticker. Beetje jammer dat we in een doodlopende straat wonen waar hooguit 4 buren kunnen langs rijden
@melbourne88 Ik moest wel een beetje lachen toen ik dat net las over die straat (sorry).

Een geboortekaartje hebben wij ook al uitgekozen maar over de tekst zijn we er nog niet uit. Ik schrok toen ik afgelopen week alle kleertjes op bed legde, wat veel . Ik heb kleertjes in maat 50 tot 68 ik heb alles maar gelijk gewassen dan is dat ook gelijk gebeurt. Qua raamversiering vind ik het lastig, ik vind het leuk maar we wonen op 3 hoog dus of veel mensen het dan zien.. Ik denk het eigenlijk niet .
Als je te weinig 50/56 hebt voor over het rompertje kan je altijd nog de pijpjes en mouwtjes omrollen van 62 voor nood

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven