Ben jij stamceldonor?
maandag 8 augustus 2016 om 06:53
Ja, ik sta geregistreerd als stamceldonor. Nog nooit opgeroepen.
Ben ook bloeddonor, maar kan maar zelden geven ivm te lage bloeddruk of te laag ijzer (of allebei); meestal word ik weer weggestuurd na de medische check. De volgende keer ga ik eens vragen of plasmadonatie misschien beter is voor mij dan volbloed.
En sta ook geregistreerd als orgaandonor.
Ben ook bloeddonor, maar kan maar zelden geven ivm te lage bloeddruk of te laag ijzer (of allebei); meestal word ik weer weggestuurd na de medische check. De volgende keer ga ik eens vragen of plasmadonatie misschien beter is voor mij dan volbloed.
En sta ook geregistreerd als orgaandonor.
maandag 8 augustus 2016 om 07:28
Ik wilde het wel maar mag niet omdat ik een auto-immuunziekte heb. Die is niet overdraagbaar maar vanwege mijn gezondheid ben ik dus uitgesloten. Jammer want ik had het mooi gevonden zo iemand te kunnen helpen (al is de kans dat je wordt opgeroepen klein).
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
maandag 8 augustus 2016 om 08:08
Ik ben stamceldonor, voor nog een jaar, dan ben ik te oud. Ook bij het aanmelden 5 jaar geleden heb ik de laboratorium-kosten zelf moeten betalen vanwege de leeftijd. Ze hebben liever jongere donoren.
Ik was bloeddonor, maar mijn aders zijn niet meer te vinden, de laatste keer kon niemand ze meer vinden en ben ik uitgeschreven.
Ook orgaandonor.
Ik was bloeddonor, maar mijn aders zijn niet meer te vinden, de laatste keer kon niemand ze meer vinden en ben ik uitgeschreven.
Ook orgaandonor.
"Boring conversation anyway"
maandag 8 augustus 2016 om 08:17
quote:stellar schreef op 08 augustus 2016 @ 08:13:
Wel aangemeld maar verder nooit meer iets over gehoord.
Moest er toevallig gister nog aan denken toen ik er iets over op tv zag.
Vond t best raar nml dat ik nooit ergens voor opgeroepen ben.Ik kreeg een pakketje thuis met wattenstaafjes waarmee ik zorgvuldig in elke mondhoek moest schrapen en dat elk apart in een buisje terug opsturen.
Vond t best raar nml dat ik nooit ergens voor opgeroepen ben.Ik kreeg een pakketje thuis met wattenstaafjes waarmee ik zorgvuldig in elke mondhoek moest schrapen en dat elk apart in een buisje terug opsturen.
"Boring conversation anyway"
maandag 8 augustus 2016 om 08:20
maandag 8 augustus 2016 om 08:24
quote:stellar schreef op 08 augustus 2016 @ 08:13:
Vond t best raar nml dat ik nooit ergens voor opgeroepen ben.
Heb je wel (bijv met wattenstaafje) dna ingeleverd?
Ik heb destijds een bevestiging gekregen dat ik was ingeschreven, en krijg zo af en toe (denk 1x per jaar ofzo?) een infofolder thuisgestuurd. Als je dat allemaal niet hebt gehad is er denk ik iets misgegaan met je aanmelding.
Echt opgeroepen word je alleen als er een match is vastgesteld met iemand die stamcellen nodig heeft.
Vond t best raar nml dat ik nooit ergens voor opgeroepen ben.
Heb je wel (bijv met wattenstaafje) dna ingeleverd?
Ik heb destijds een bevestiging gekregen dat ik was ingeschreven, en krijg zo af en toe (denk 1x per jaar ofzo?) een infofolder thuisgestuurd. Als je dat allemaal niet hebt gehad is er denk ik iets misgegaan met je aanmelding.
Echt opgeroepen word je alleen als er een match is vastgesteld met iemand die stamcellen nodig heeft.
maandag 8 augustus 2016 om 08:31
Ik ben stamcel-, bloed-, en orgaandonor. Bij ons hebben ze uitgelegd dat stamcellen tegenwoordig niet meer via een punctie maar gewoon via het bloed worden afgenomen. Mocht ik ooit zelf stamcellen, bloed of een orgaan nodig hebben, hoop ik uit de grond van mijn hart dat het beschikbaar is. Het lijkt me dus niet meer dan eerlijk om zelf ook te doneren.