Eerst klussen dan waardebepaling?
dinsdag 9 augustus 2016 om 12:15
Wij zijn voornemens om het huis van een familielid te kopen. Alleen nu gaat dit waarschijnlijk sneller gebeuren dan gedacht. Nu moeten wij ook natuurlijk sneller ons huis verkopen. Er zijn nog wel wat klusjes die gedaan moeten worden. Nieuwe verfbeurt, trap beetje opknappen, nieuwe verwarming in badkamer (is aan t roesten en stukjes kapot) , vooral veel speelgoed van de kinderen opruimen en nog wat kleine dingetjes. Wat is wijsheid? Dit eerst aanpakken en dan makelaar laten komen? Dit kan je toch ook dan bespreken wat je wel en niet t beste kan doen?. Het gaat er nu even om dat we op korte termijn de evt verkoopwaarde weten zodat wij ook weten of we überhaupt het huis kunnen kopen en zodat het familielid ook weet waar hij aan toe is. Het echte verkopen kan nog even aantal weken wachten (gaan volgende week ook op vakantie). Dus met evt tips kunnen we dan aan de slag (na onze vakantie zijn we nog 1,5 week thuis voordat t werkende leven weer begint). Iemand ervaring?
dinsdag 9 augustus 2016 om 12:26
Toen ik na een scheiding zo snel mogelijk mijn huis wilde verkopen, had ik ook een hele lijst klusjes gemaakt (oa verlichting carport repareren, lekkende dakgoot, bladderende verf herstellen etc).
Bij taxatie aan verkopende makelaar laten zien, die raadde ons af het te doen. Zou ons veel moeite en geld kostten en was voor de waardebepaling niet van belang.
Na 5 werken was huis verkocht zonder gedoe over onderhoud.
Bij taxatie aan verkopende makelaar laten zien, die raadde ons af het te doen. Zou ons veel moeite en geld kostten en was voor de waardebepaling niet van belang.
Na 5 werken was huis verkocht zonder gedoe over onderhoud.
dinsdag 9 augustus 2016 om 12:32
Volgens mij leveren de dingen die je wil doen je nauwelijks extra geld op, het maakt het waarschijnlijk wel beter te verkopen als het er allemaal netjes en fris uitziet. Maar tenzij het er nu echt afgeleefd uitziet zorgen zulke cosmetische zaken niet voor en erg grote waardevermeerdering. Zeker als je de kosten die je er voor moet maken er vanaf trekt. Ik zou gewoon meerdere makelaars uitnodigen en vertellen wat je wil doen dan kunnen ze wel een goede inschatting maken maar ik zou sowieso niet verwachten dat het je echt veel oplevert.
Wij hebben ons huis laatst verkocht en geen extra onderhoud gedaan dat koste gewoon geld en het huis is alsnog goed verkocht. Maar als je in een flat woont waar nog tien huizen te koop staan dan kan het we het verschil maken in de snelheid waarmee het verkocht wordt dan is het het misschien wel waard.
Wij hebben ons huis laatst verkocht en geen extra onderhoud gedaan dat koste gewoon geld en het huis is alsnog goed verkocht. Maar als je in een flat woont waar nog tien huizen te koop staan dan kan het we het verschil maken in de snelheid waarmee het verkocht wordt dan is het het misschien wel waard.
dinsdag 9 augustus 2016 om 14:59
Wij waren voornemens op de zolder nog wat te schilderen voor de verkoop, was volgens de makelaar niet nodig. Hebben het dus ook niet gedaan. Eerste wat de nieuwe bewoners hebben gedaan was de zolder schilderen
maar hij was dan ook schilder.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.