Napraattopic 64

29-07-2016 17:13 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb net toch met redelijk plezier alles bijgelezen in dat topic. Ik vermaak me wel, zo achteraf lezend, over alle onzin die geschreven wordt. Maar als ik midden in zo'n discussie zit ergert het me ook enorm hoor, hoe standvastig mensen onzin kunnen blijven verkopen.
quote:S-Meds schreef op 09 augustus 2016 @ 11:53:

Geen kritisch denkvermogen misschien? Veel mensen kennen het verschil ook niet tussen pseudo-wetenschap en wetenschap. Een onderzoekje van het Rens Kroes instituut wordt door hen op evenveel waarde geschat als een internationale metastudie door de WHO ofzo.

Kijk je naar Kijken in de Ziel? Daar zijn nu wetenschappers aan de beurt, o.a. iemand die zich bezighoudt met wetenschapscommunicatie. Die vertelde dat uitkomsten van goede onderzoeken (dus wetenschappelijk verantwoord) vaak in de media verkeerd worden voorgesteld, want veel simplistischer waardoor de informatie die niet meer klopt. Dat vind ik kwalijk!

Het is, als leek, soms echt niet eenvoudig om jezelf goed te informeren. Vaak is goede informatie moeilijk toegankelijk bij gebrek aan kennis (bij mij bijv. van de exacte vakken) terwijl eenvoudigere informatie vaak gebrekkig is (of bewust wordt ingezet om mensen iets te laten geloven wat wellicht niet klopt of behoorlijk eenzijdig is)
quote:LouisXIV schreef op 09 augustus 2016 @ 11:33:

Ik snap niet waarom iedereen ineens zegt dat brood slecht is en dat aardappelen hetzelfde zijn als snoepIk vind juist dat er meer redelijk denkende mensen zitten dan ik over het algemeen in dat soort topics aantref.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:bloosje schreef op 09 augustus 2016 @ 10:50:

Ik ook Poes! En toen ik je onderschrift las gebeurde er dit:

For real!
Welke pijler staan die dikke mensen?
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 09 augustus 2016 @ 12:44:

Welke pijler staan die dikke mensen?Lijf & Lijn: fossss in "Hoe beoordelen jullie te dikke mensen?"
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Dank!
quote:Woll_Stone schreef op 09 augustus 2016 @ 11:34:

Zeker op de Lijf en Lijn Pijler? Die heb ik geblokkeerd, lekker rustig.Dat ga ik ook maar eens doen.
Niet alleen De magie is weg.. TO ook.. vrees ik..
Nou ja.. dat dus..
quote:bloosje schreef op 09 augustus 2016 @ 13:47:

Niet alleen De magie is weg.. TO ook.. vrees ik..Dat denk ik ook. We hadden het natuurlijk allemaal met haar eens moeten zijn.
quote:Woll_Stone schreef op 09 augustus 2016 @ 12:21:

[...]

Kijk je naar Kijken in de Ziel? Daar zijn nu wetenschappers aan de beurt, o.a. iemand die zich bezighoudt met wetenschapscommunicatie. Die vertelde dat uitkomsten van goede onderzoeken (dus wetenschappelijk verantwoord) vaak in de media verkeerd worden voorgesteld, want veel simplistischer waardoor de informatie die niet meer klopt. Dat vind ik kwalijk!

Het is, als leek, soms echt niet eenvoudig om jezelf goed te informeren. Vaak is goede informatie moeilijk toegankelijk bij gebrek aan kennis (bij mij bijv. van de exacte vakken) terwijl eenvoudigere informatie vaak gebrekkig is (of bewust wordt ingezet om mensen iets te laten geloven wat wellicht niet klopt of behoorlijk eenzijdig is)Ja, dat onderzoekers hun onderzoeksresultaten in het persbericht chargeren en opleuken voor de media wist ik al. Doet verder niet af aan de kwaliteit van het onderzoek. Hier ligt ook een taak voor wetenschapsjournalisten die dingen te klakkeloos overnemen of hoofdredacteurs die geen ruimte beschikbaar stellen voor het hele verhaal
quote:bloosje schreef op 09 augustus 2016 @ 13:47:

Niet alleen De magie is weg.. TO ook.. vrees ik..Nou, ze is er hoor, maar het wordt er niet beter op.
Life is short. Eat dessert first.
Het magie topic is op magische wijze verdwenen?
quote:Amaqanda schreef op 09 augustus 2016 @ 16:27:

Het magie topic is op magische wijze verdwenen?Ja! Ik zag het gebeuren. De magie is terug blijkbaar
pluk de nacht
Heel bijzonder, ben erg benieuwd met welke smoes het verwijderd is.
Tss.
quote:S-Meds schreef op 09 augustus 2016 @ 11:37:

[...]

Gekkies zijn dat.

En Pejeka heeft geen gelijk hoor. Ja in de zwart/wit misschien. Maar onze wereld kent vele vele vele schakeringen grijs
LOEP ME MAAR aub.
quote:S-Meds schreef op 09 augustus 2016 @ 11:53:

Geen kritisch denkvermogen misschien? Veel mensen kennen het verschil ook niet tussen pseudo-wetenschap en wetenschap. Een onderzoekje van het Rens Kroes instituut wordt door hen op evenveel waarde geschat als een internationale metastudie door de WHO ofzo.
LOEP ME MAAR aub.
Lekker constructief weer Missie, lekkere zuigerd.
Wat leuk.. 2 moppen?
quote:Amaqanda schreef op 09 augustus 2016 @ 16:35:

Lekker constructief weer Missie, lekkere zuigerd.Pas maar op. Na zuigen komt straffen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:missie_m schreef op 09 augustus 2016 @ 16:34:

[...]

Ja ik snap dat je op de grond ligt van ellende

Moet je ook nog al die artikelen die je kopieert en plakt controleren op betrouwbaarheid
Tjezus, wat vals
quote:yasmijn schreef op 09 augustus 2016 @ 16:46:

Doe niet zo onaardig tegen me zeg
Tjezus, wat vals
Die ROFL smileys slaan echt nergens op. Het is toch gewoon de waarheid wat daar staat? Of wil jij beweren dat alles zwart-wit is?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven