Geld & Recht alle pijlers

Spaargeld vraag

09-08-2016 20:52 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn spaargeld dat per oktober vrijkomt. Het komt van een deposito rekening. Het is niet zo heel veel zo'n €5600. Mijn vader helpt me met adviseren, maar ik was wel benieuwd wat jullie zouden doen. Een nieuwe deposito is waarschijnlijk niet echt een optie. Ik dacht zelf aan vastzetten en een klein bedrag per maand sparen? Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Alvast bedankt,

Groetjes
Ik zou het op een gewone spaarrekening zetten en van een gedeelte iets kopen /doen waar je anders een paar jaar op moest wachten.
Niks. Gewoon op je spaarrekening. Te weinig om serieus wat mee te doen of zo
Op de spaarrekening tot je het nodig hebt..
Hallo,

Dank voor de antwoorden. Ik ben alleen zo bang dat het dan zo op is, dus misschien zijn er dan opties om er een rekening van te maken waar je niet bij kan komen? Bestaat zoiets?
Je kan er toch gewoon van af blijven?
Zelfbeheersing?
.
Klopt, ik heb een uitkering en dit is wat ik heb kunnen sparen. Ik ben €32 en ik heb nooit kunnen werken.
Zonder € natuurlijk.
Hopelijk geen bijstandsuitkering?
Je kunt het altijd nog een keer vast laten zetten, maar als je het dan wel plotsing nodig bent moet je het weer vrijkopen als het binnen zoveel jaar is. Hoelang weet ik niet precies.
quote:spinnekop schreef op 09 augustus 2016 @ 21:06:

Krap 6000 is echt weinig in de grote mensen wereld. Weet niet hoe oud je bent?Kom nou.
Je kunt wel spaarrekeningen openen waar je niet bij kan, je kan dan zelf aangeven wanneer je er wel bij wilt kunnen ( dit is vaak een paar jaar wat je vast kan zetten en dit moet je vóoraf aangeven)

Maar kun je er niet gewoon af blijven dan?

Laat je informeren bij de bank als je echt zo iets wil.

Als je een bijstandsuitkering hebt dan is dat sowieso teveel vermogen en zou ik dat maar niet weg zetten zo.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Nee geen bijstandsuitkering. Hoezo? Op zich is dat vastzetten dus geen probleem want het is de bedoeling om er echt niet aan te komen.
quote:SG2012 schreef op 09 augustus 2016 @ 21:00:

Hallo,

Dank voor de antwoorden. Ik ben alleen zo bang dat het dan zo op is, dus misschien zijn er dan opties om er een rekening van te maken waar je niet bij kan komen? Bestaat zoiets?Dan moet je het vastzetten voor een paar jaar en genoegen nemen met nauwelijks rente
Waarom vind je een nieuw deposito geen optie?
quote:spinnekop schreef op 09 augustus 2016 @ 21:06:

Krap 6000 is echt weinig in de grote mensen wereld. Weet niet hoe oud je bent?Nou, ik loop al heel lang mee in de grote mensenwereld, maar ik wou dat ik dat had zeg!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
@girasole, ja zoiets zal het ook wel worden.
quote:SG2012 schreef op 09 augustus 2016 @ 21:14:

Nee geen bijstandsuitkering. Hoezo? Op zich is dat vastzetten dus geen probleem want het is de bedoeling om er echt niet aan te komen.Ivm vermogensgrens, maar gelukkig niet aan de orde dus.
quote:SG2012 schreef op 09 augustus 2016 @ 21:14:

Nee geen bijstandsuitkering. Hoezo? Op zich is dat vastzetten dus geen probleem want het is de bedoeling om er echt niet aan te komen.Waar is het geld voor bedoeld?
@maline, vanwege de lage rente, tenminste dat zegt mijn vader. Dat dat wel jammer is.
@reisa1978, nou eigenlijk voor later. Blijven doorsparen.
Dan zet je het een paar jaar vast, kun je er niet bij. Maar heb je geen zelfbeheersing dan? Jaag je je maandelijkse uitkering er ook in no time door dan ?

Ga naar de bank om jezelf te laten informeren hierover. Mogelijk is het wel verstandig iemand mee te laten kijken naar je financiën en hoe je het allemaal doet, als je die beheersing niet hebt is dat altijd wel verstandig
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Te weinig om je druk over te maken. Gewoon op de spaarrekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven