En wat nu (baby)?

10-08-2016 07:43 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Bedankt allemaal voor alle berichten en adviezen. Man is inmiddels onder behandeling en heb er volop vertrouwen in dat alles goedkomt. Nogmaals bedankt!
quote:duende12 schreef op 10 augustus 2016 @ 08:50:

[...]

Bij de opties in de OP staat: of moet ik niks doen en geloven dat het niet meer gebeurt?Ze had er ook over klunnen zwijgen en zich niks hardop afvragen. Gelukkig zoekt ze naar oplossingen.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
quote:kers schreef op 10 augustus 2016 @ 08:49:

"Neem verdorie je kind in bescherming tegen die man!"

Daar is ze mee bezig he...Dat betwijfel ik.
quote:SallySpectra schreef op 10 augustus 2016 @ 08:53:

[...]

Dat betwijfel ik.Anders had ze geen topic geopend maar was fijn meegegaan in zijn zwijgen en downplayen. Hadden we er niks over gelezen. Vind het dapper dat je open bent, TO,dat is echt de eerste stap naar de oplossing
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
hier nog wat opties

1. scheiden

2. veilig thuis inschakelen

2e is eigenlijk een moetje en geen optie
quote:Yasha schreef op 10 augustus 2016 @ 08:47:

Ik ben hier letterlijk misselijk van.

Met een goede reden.

Ik ben het kind van dergelijke ouders.

Een die het niet aan kon door allerlei eigen problematiek. En de ander die vanuit begrip voor die problematiek die ouder de hand boven het hoofd hield.

En ik ben 47 en voor mijn leven getekend.

Ik gun jouw kinderen betere ouders, maar ik vrees dat ze net zulke ouders troffen als ik deed.

Arme kinderen

Ik vind dit heel erg voor je en heel erg om te horen.

Voorderest speelt er geen "problematiek" gelukkig en ik ben wel degelijk 100% toegeweid om mijn kind in veiligheid te stellen. De vraag bij mij is momenteel alleen hóé.
Overigens ook bijzonder dat je erbij haalt dat de band met het andere kind zo fantastisch is. Nee hoor, inderdaad helemaal niet schadelijk als je hoort hoe je (stief)vader je babybroer/zus mishandelt.
quote:S-Meds schreef op 10 augustus 2016 @ 08:54:

hier nog wat opties

1. scheiden

2. veilig thuis inschakelen

2e is eigenlijk een moetje en geen optieWat ik zo opvallend vind; 3 zinnen over de veiligheid van de baby en de mishandeling. En de rest van de OP gaat vooral over mans geestelijk welzijn en geld.
Je hoeft niet nu bij die man weg.

Je moet wel:

- je man niet meer alleen laten met de baby

- zorgen voor opvang op de dagen dat jij werkt (en blijven werken dus!)

- nu psychische hulp zoeken voor je man, niet wachten tot september

- vandaag veilig thuis om opvoedhulp vragen
Een baby (überhaupt een/JE kind) bij de keel grijpen en tikken uitdelen?!? Dan ben je niet helemaal goed hoor.

Maarja roepen dat TO weg moet gaat schiet ze ook niks mee op want dan komt er wellicht een omgangsregeling en dan is man dus nog alleen met de baby. Ik zou redden wat er te redden valt en ze voorlopig niet alleen laten met elkaar. Je kunt ook meteen ouderschapsverlof opnemen, hoef je geen jaar meer mee te wachten. Maar dat jouw haren niet recht overeind staan en je niet compleet uit je bol gaat als je hoort wat je man met jullie kind heeft gedaan baart mij ook zorgen hoor TO. Dit is echt far beyond "het loopt ff niet lekker".
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:Horseay schreef op 10 augustus 2016 @ 08:54:

[...]

Voorderest speelt er geen "problematiek" gelukkig en ik ben wel degelijk 100% toegeweid om mijn kind in veiligheid te stellen. De vraag bij mij is momenteel alleen hóé.Je had na de eerste keer al hulp moeten inschakelen. Je man moet zich laten behandelen. tot die tijd kan hij geen deel uitmaken van het gezin

[...]

Voorderest speelt er geen "problematiek" gelukkig en ik ben wel degelijk 100% toegeweid om mijn kind in veiligheid te stellen. De vraag bij mij is momenteel alleen hóé.

Dat is heel simpel: jij gaat weg of hij gaat weg, op zijn minst tot dit probleem onderkend en opgelost is.

Heel vervelend, maar het gaat om de veiligheid van jouw kinderen!
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 10 augustus 2016 @ 08:46:

Arme baby.

Een papa die hem bij de keel grijpt en slaat en een mama die de ballen niet heeft om haar partner tot de orde te roepen.

Ongelooflijk. Ook de smoesjes die je voor die vent bedenkt. Wat een lul van een vader.

Dit.

Hartstikke leuk dat depressief zijn als excuus gebruiken , agressie is geen symptoon van een depressie maar iets wat gewoon in hem zit.

Dat hij dat niet wil gaan bespreken met zijn hulpverleners zegt ook al genoeg.

Ik had hem er meteen uitgetrapt en ik zou hem zeker niet meer alleen laten met de baby zeker niet als hij zo lachoniek er over denkt.

Dus naar de opvang op die dag per direct.

[...]

Voorderest speelt er geen "problematiek" gelukkig en ik ben wel degelijk 100% toegeweid om mijn kind in veiligheid te stellen. De vraag bij mij is momenteel alleen hóé.Nou wat dacht je van vandaag nog die vent van je de deur uit te kiepen?
Je kunt je kind niet 100% veilig stellen. Je baby is geslagen en bij de keel gepakt. Verder speelt er geen problematiek????

wat bedoel je...je man mishandelt je baby en is depressief..hoeveel problematiek wil je er dan nog bij hebben voordat je het wel ernstig vindt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

[...]

Voorderest speelt er geen "problematiek" gelukkig en ik ben wel degelijk 100% toegeweid om mijn kind in veiligheid te stellen. De vraag bij mij is momenteel alleen hóé.Je bent er niet altijd bij hè? En blijkbaar verzwijgt hij graag dingen. En de "hoe" vraag is natuurlijk simpel te beantwoorden; die knakker niet alleen met je kinderen laten tot er een behandeling/gesprek heeft plaatsgevonden met een pro. En de keuze tussen een KDV of meppende papa zou heel eenvoudig moeten zijn. Op een KDV zit je kind ws veel veiliger.
quote:carrie-bradshaw schreef op 10 augustus 2016 @ 08:56:

Een baby (überhaupt een/JE kind) bij de keel grijpen en tikken uitdelen?!? Dan ben je niet helemaal goed hoor.

Maarja roepen dat TO weg moet gaat schiet ze ook niks mee op want dan komt er wellicht een omgangsregeling en dan is man dus nog alleen met de baby. Ik zou redden wat er te redden valt en ze voorlopig niet alleen laten met elkaar. Je kunt ook meteen ouderschapsverlof opnemen, hoef je geen jaar meer mee te wachten. Maar dat jouw haren niet recht overeind staan en je niet compleet uit je bol gaat als je hoort wat je man met jullie kind heeft gedaan baart mij ook zorgen hoor TO. Dit is echt far beyond "het loopt ff niet lekker".niet als je veilig thuis inschakelt en meldt wat er aan de hand is

[...]

Opvang regelen/ ouderschapverlof opnemen voor die dag als dat financieel te doen is.

En eisen dat hij wel dit gaat bespreken met zijn behandelaar.
quote:S-Meds schreef op 10 augustus 2016 @ 08:58:

[...]

niet als je veilig thuis inschakelt en meldt wat er aan de hand isWil die man überhaupt bij die baby zijn dan? Dat vraag ik me af.
Straks als het een peuter is jankt het ook vaak genoeg de boel bij elkaar, dus het is niet zo dat het echt minder wordt ofzo.
quote:sugarmiss schreef op 10 augustus 2016 @ 08:15:

[...]

Dat is nu juist het vreselijk gevaarlijke aan deze situatie. Als man niet de mogelijkheid ziet zich te herpakken kan hij het kind serieus blijvend letsel toebrengen of misschien zelfs vermoorden.

Ik zou echt niet rustig op mijn werk zitten als man dat heeft opgebiecht.

Ik ben tegen veel opvang voor edn baby maar in deze situatie waar man kind slaat kan het niet anders.

Volgens mij is TO direct aan het kijken naar oplossingen en ik wil ook helemaal niet zeggen dat die er niet meteen moet komen.

Maar ik weet verder niets van de situatie van TO en man. Ik gok dat zij wel wakker gerammeld wordt van de heftigheid van de reacties en realiseert dat ze een groot probleem heeft (hebben, hopelijk). Maar dan heb je het nog niet direct opgelost. Het helpt dan niet om de stress maar meteen maximaal te verhogen naar 'mieterdieventdedeuruit' en iedereen van dit gezin brandmerken als een soort tokkies die hun kinderen volledig verwaarlozen.

Ik snap wel dat alle mama's hier heilig zijn, maar kom aan. Ik heb ook naar mijn baby wel eens staan roepen in frustratie dat ze nu echt moet stoppen met huilen want dat ik het ook nog meer weet. Dat is geen tik (bij m'n baby kan ik die gelukkig niet heugen) en zeker geen keel dichtknijpen maar radeloos was ik op dat moment wel.

En gelukkig was er ondersteuning in de vorm van een vriendin die baby een paar uur mee nam, in de vorm van man die wat vaker s avonds overnam maar dan nog. Hysterisch schreeuwen verdient ook geen schoonheidsprijs maar overall doe ik het nog niet zo slecht als moeder.

Man heeft het gemeld. Dat vereist sowieso moed. Want DIT is wat hij kan verwachten als reactie, begrip niet. En de actie is buiten proportie, absoluut, dus moet er nu direct een plan komen. Maar hij hoeft niet ook ng gebrandmerkt en met pek en veren door de straat op dit moment lijkt me. Eerst maar eens even zorgen dat het risico er niet is voorlopig en kijken hoe het vertrouwen hersteld kan worden door hulp te zoeken. Stap voor stap. Man bij het grof vuil zetten kan dan altijd nog wel als dat toch nodig blijkt.
Pfff...ik snap je wel hoor ik ben als kind ook fysiek mishandeld en mijn spullen werden stuk gemaakt. Jaren later in therapie zei mijn moeder ook....ach zij is in ieder geval niet seksueel misbruikt. Ik heb weleens gedacht dat het echt erg was maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn.

Misschien kun je eens thee met haar drinken dan kunnen samen bespreken dat een baby slaan en bij de keel pakken niet echt problematisch is...jammer dat de rest van de wereld het daar niet mee eens is.

Ik voel mij al schuldig vanwege een kwijt geraakte knuffel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Marie89 schreef op 10 augustus 2016 @ 08:52:

Hoewel ik de geschrokken en felle reacties wel snap, is TO denk ik al verward genoeg. Ik zie niet in hoe keer op keer zeggen hoe gevaarlijk ze bezig is TO verder gaat helpen.

Maar TO, volgens mij zie je nu wel in dat de baby toch beter naar het KDV kan. En als je man hulp krijgt, komt het vast wel goed. Zeker aangezien je zegt dat hij met je oudere kind gewoon goed omgaat. Ik zie bij mijn man ook hoe machteloos hij kan worden als mijn zoontje (bijna 5 maanden) hard en veel huilt. Als jouw man al niet goed in zijn vel zit, zou ik zeker geen risico's nemen.

Veel succes, hopelijk komen jullie er samen uit

Bedankt!

Ik snap zeker ook alle felle reacties en zie zelf in dat er 100% iets moet gebeuren. Ik wil geen risico lopen en al helemaal geen "voorpaginanieuws" worden, zoals iemand aanhaalde.

Ik weet het echt pas net, dus ben wellicht nog wat verward. Ik heb me wellicht tevens te zwak uitgedrukt in de OP, sorry daarvoor. Ook corrigerende tikken etc vind ik not done, keur ik af etc. En ik wil niks goedpraten van mijn man, enkel een beeld schetsen (bijv dat het geen agressieve alcoholist is die al blowend de hele dag confrontaties zoekt maar een "normale man" die psychische hulp heeft aangevraagd en nu richting baby NIET normaal en slecht gedrag vertoont.

Dit beeld schets ik niet om het goed te praten, ook niet om m'n kop in het zand te steken. Enkel om een wat meer achtergrond te geveb.
Scarlet wanneer je man je baby geweld aan doet en al meermaals heeft geslagen en bij de keel gepakt dan moet je wel NU wat doen. Hoe lang wil je wachten dan .... tot de baby een keer bewusteloos in de wieg ligt...zou je dan wel meteen wat doen?
quote:scarlettmydear schreef op 10 augustus 2016 @ 09:00:

[...]

Volgens mij is TO direct aan het kijken naar oplossingen en ik wil ook helemaal niet zeggen dat die er niet meteen moet komen.

Maar ik weet verder niets van de situatie van TO en man. Ik gok dat zij wel wakker gerammeld wordt van de heftigheid van de reacties en realiseert dat ze een groot probleem heeft (hebben, hopelijk). Maar dan heb je het nog niet direct opgelost. Het helpt dan niet om de stress maar meteen maximaal te verhogen naar 'mieterdieventdedeuruit' en iedereen van dit gezin brandmerken als een soort tokkies die hun kinderen volledig verwaarlozen.

Ik snap wel dat alle mama's hier heilig zijn, maar kom aan. Ik heb ook naar mijn baby wel eens staan roepen in frustratie dat ze nu echt moet stoppen met huilen want dat ik het ook nog meer weet. Dat is geen tik (bij m'n baby kan ik die gelukkig niet heugen) en zeker geen keel dichtknijpen maar radeloos was ik op dat moment wel.

En gelukkig was er ondersteuning in de vorm van een vriendin die baby een paar uur mee nam, in de vorm van man die wat vaker s avonds overnam maar dan nog. Hysterisch schreeuwen verdient ook geen schoonheidsprijs maar overall doe ik het nog niet zo slecht als moeder.

Man heeft het gemeld. Dat vereist sowieso moed. Want DIT is wat hij kan verwachten als reactie, begrip niet. En de actie is buiten proportie, absoluut, dus moet er nu direct een plan komen. Maar hij hoeft niet ook ng gebrandmerkt en met pek en veren door de straat op dit moment lijkt me. Eerst maar eens even zorgen dat het risico er niet is voorlopig en kijken hoe het vertrouwen hersteld kan worden door hulp te zoeken. Stap voor stap. Man bij het grof vuil zetten kan dan altijd nog wel als dat toch nodig blijkt.een keer schreeuwen naar je kind of je kind drie keer slaan en naar de keel grijpen. Het is allemaal over de rand. Maar het ene is toch behoorlijk extremen dan het andere
Wat scarlettmydear zegt dus.

Man van TO is echt de eerste niet die die heftig gedrag vertoont en het gebeurt ook niet alleen bij mannen. Niet om het gedrag goed te praten, maar wel om aan te geven dat er een oplossing gezocht kan worden zonder meteen de man uit huis te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven