Entertainment alle pijlers

RIO 2016

11-07-2016 23:06 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
RIO '16

Wanneer

5 t/m 21 aug

Klik hier voor het volledige programma + Nederlandse deelnemers.

GOUD

Anna van der Breggen (wielrennen)

Dames licht dubbel twee (roeien)

Dorian van Rijsselberghe (windsurfen)

Elis Ligtlee (Keirin)

ZILVER

Tom Dumoulin (tijdrit)

Dames dubbel vier (roeien)

BRONS

Anicka van Emden (judo)

Anna van der Breggen (tijdrit)

Holland acht mannen (roeien)

Hoeveel medailles wint Nederland in totaal?

Totaal aantal stemmen: 90

1 - 5 (7%)
5 - 10 (10%)
10 - 15 (26%)
15 - 20 (26%)
20 - 25 (23%)
25 - 30 (9%)
Toch wel echt een mooie prestatie van onze dames! Heel knap!
quote:MevrouwJack schreef op 09 augustus 2016 @ 23:13:

USA staat zo voor dat ze alleen maar een beetje hoeft rond te huppelen, dan halen ze het zelfsBij de Belgen zeiden ze vorige week al: het is niet de vraag wie er gaat winnen, maar met hoeveel punten verschil
quote:MevrouwJack schreef op 09 augustus 2016 @ 23:15:

HvZ houdt niet echt van de Amerikaanse houding geloof ik

Terwijl ik al die zogenaamde elegante bewegingen tussendoor niet zo boeiend vind. Die power van de Amerikanen des te meer.Mee eens.
quote:-Isabella- schreef op 09 augustus 2016 @ 23:17:

[...]

Bij de Belgen zeiden ze vorige week al: het is niet de vraag wie er gaat winnen, maar met hoeveel punten verschil Dit is zeker waar. Amerika had een tweede team kunnen sturen en dan gewoon goud en zilver kunnen winnen ongeveer zoveel goede turnsters hebben ze daar op het moment... Je zag het ook in de individuele stand, nummers 1, 2, 3 waren Amerikaans... Bizar gewoon!
mooi, wedstrijd binnen voor de beachvolleyballers
Tjezus, wat vals
Zeker bizar. Maar je kan het klasseverschil ook wel echt heel goed zien. Ze zijn echt geweldig goed.
quote:MevrouwJack schreef op 09 augustus 2016 @ 23:24:

mooi, wedstrijd binnen voor de beachvolleyballers
Ik zit even schoonspringen te kijken, maar dat zwembadwater is helemaal groen. Dat ziet er vreemd uit.

Ik ga naar mijn bed! Welterusten!
Ik hou het weer voor gezien voor vandaag.

Slaap lekker!
ik ga zo ook mijn bed opzoeken, toe aan een normaal nachtje
Tjezus, wat vals
Laat ik dat ook maar eens doen. Tot morgen
Tsss, heb ik tijd, ligt iedereen al te bedde
quote:friezinnetje2014 schreef op 10 augustus 2016 @ 00:46:

Tsss, heb ik tijd, ligt iedereen al te bedde Is er wat boeiends nu dan?
Beachvolleybal komt zo nog bij de vrouwen en die moeten winnen en straks nog finale 4x 200m van de mannen in het zwembad.
quote:pruttel schreef op 09 augustus 2016 @ 22:47:

[...]

En waar heb je mij zien schrijven dat ik sportliefhebber ben?

Ik weet trouwens wel dat die lui hard trainen. Heb nergens gezegd dat dat niet zo is.

Maar het ziet er dus uit alsof ze halfdood zijn. En halfdooie bezwete mannetjes die met elkaar knuffelen en af en toe langs elkaar kop slaan, vind ik niet sexy.

Jij wel?o, dus als het sexy is, is het sport. Is het niet sexy dan is het 'sport'. Goh.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Lady_Grey schreef op 09 augustus 2016 @ 23:22:

[...]

Dit is zeker waar. Amerika had een tweede team kunnen sturen en dan gewoon goud en zilver kunnen winnen ongeveer zoveel goede turnsters hebben ze daar op het moment... Je zag het ook in de individuele stand, nummers 1, 2, 3 waren Amerikaans... Bizar gewoon!En dan ben je derde in de kwalificatie als individu en mag je niet naar de finale omdat er maar 2 plekken per land zijn. Dan baal je volgens mij wel even extra.
quote:hatsetats schreef op 10 augustus 2016 @ 05:55:

[...]

o, dus als het sexy is, is het sport. Is het niet sexy dan is het 'sport'. Goh.Dat staat er niet, zeg ik niet en is geen antwoord op de vraag. Vervelende manier van communiceren hou je er op na. Is zuigen ook een "sport"?
Phelps al zijn 21e!!! Gouden medaille.. Bizar als je de lijst met meest succesvolle olympische sporters ziet.

1 Phelps

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Dan ergens

2 tm 5: 4 sporters met 9 gouden
Phelps is echt buitenaards goed.
Maar is het niet zo dat je bij bepaalde sporten zoals zwemmen ook niet heel veel onderdelen/wedstrijden hebt waardoor je veel medailles kunt winnen? Bij dressuur mag je bijvoorbeeld maar een keer op en dat was het dan. Daar heb je geen kür van 3 minuten of 5 minuten of met of zonder galopwissel of alleen in draf. Ik noem maar wat. Bij zwemmen mag je zoveel verschillende soorten slagen en afstanden doen waardoor je ook meer kans hebt om meerdere medailles te winnen.

Evengoed knap hoor, daar niet van. Hij is oppermachtig.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik vind eigenlijk ook dat er teveel medailles zijn bij het zwemmen en vooral dat één persoon ze theoretisch gezien allemaal mag winnen.

Ik vind dat bij het schaatsen al veel, maar bij het zwemmen is het nog meer.

Hockeyers of handballers spelen een heel toernooi tijdens de spelen: om de dag een wedstrijd. Aan het einde worden er maar 2 gouden medailles uitgereikt: één voor de beste mannen en één voor de beste vrouwen.

Puur 'economisch' gezien is de waarde van een hockeymedaille (of handbal, of dressuur zoals hierboven staat) dus meer 'waard' dan een zwemmedaille...
quote:pruttel schreef op 10 augustus 2016 @ 07:35:

[...]

Dat staat er niet, zeg ik niet en is geen antwoord op de vraag. Vervelende manier van communiceren hou je er op na. Is zuigen ook een "sport"?Ja Hats is de Phelps van het zuigen. Nou dan ben je goed hoor.
Hele leuke dag vandaag trouwens!!!

13.30 uur: tijdrit vrouwen, met Anna van der Breggen en Ellen van Dijk

15.00 uur: roeien, halve finales, met o.a. Maaike Head / Ilse Paulis

15.00 uur: dressuur individueel en team, met o.a. Adeline Cornelissen en Edward Gal

15.00 uur: roeien, herkansingsronde, met Holland Acht mannen

15.00 uur: tijdrit mannen, met Tom Dumoulin

15.34 uur: roeien finale, met Dubbelvier vrouwen

16.00 uur: judo, laatste 16 met Kim Polling (-70 kg)

16.00 uur: tennis, mixed-dubbel van Bertens / Rojer tegen Williams / Ram

16.35 uur: volleybalsters, met Nederland - Italië

18.00 uur: zwemmen, series 100 meter vrije slag, met Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk

18.15 uur: zeilen, met o.a. Marit Bouwmeester in Laser Radial

20.50 uur: judo, halve finales met mogelijk Kim Polling (-70 kg)

21.00 uur: turnen, individuele meerkampfinale mannen, met Bart Deurloo

21.30 uur: beachvolleybal, derde groepsduel van Robert Meeuwsen en Alexander Brouwer

22.00 uur: judo, finale met mogelijk Kim Polling (-70 kg)

23.00 uur: hockeysters, met China - Nederland

00.50 uur: handbalsters, met Nederland - Zuid-Korea

03.12 uur: zwemmen, halve finales 100 meter vrije slag, met mogelijk Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk
ja mooie dag en ik ben vandaag vrij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven