Werk & Studie alle pijlers

Ziekmelden werk

10-08-2016 23:22 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Volgende week vrijdag is mijn moeder jarig, ik heb dit aangegeven bij mijn leidinggevende en gezegd dat ik niet kon werken.

Zij plant me doodleuk toch in, en nu moet ik dus toch gaan werken. Maar nu ben ik van plan om vrijdag gewoon naar de winkel te bellen en me ziek te melden. Zij is er nooit om die tijd dus ik weet ook niet of zij het te weten komt.

Ik ben trouwens 17 en heb een bijbaantje.

Kan iemand mij even helpen met wat ik moet doen?

Ik vind mezelf echt een sukkel dat ik hier een topic over moet maken, maar het is even niet anders.
Ik zou me niet ziekmelden, maar het wel nog een keer aangeven bij leidinggevende en proberen te ruilen met een collega.
Alles komt goed
Alsof je baas het niet zal weten.
Ziekmelden voor een verjaardag never nooit doen! Gewoon gaan werken. Werk heeft meer prioriteit dan een verjaardag. Dat je dit überhaupt overweegt zegt wel wat over jouw werkhouding.
Ik heb aan elk persoon gevraagd die dan beschikbaar is maar niemand kan. En ik vind mn moeders verjaardag wel echt belangrijk.
Jij kan wel zeggen dat je niet kan komen werken maar misschien lukt voor het bedrijf niet om je verlof te geven.
Ruilen.

Natuurlijk heeft ze het door. Daarbij belazer je de boel voor zoiets sufs als een verjaardag.
Zo snel mogelijk contact opnemen en zeggen dat je vrijdag niet kunt.
quote:Unpocoloco schreef op 10 augustus 2016 @ 23:24:

Ziekmelden voor een verjaardag never nooit doen! Gewoon gaan werken. Werk heeft meer prioriteit dan een verjaardag. Dat je dit überhaupt overweegt zegt wel wat over jouw werkhouding.Het is een bijbaantje geen full time baan.
Niet ziek melden als je niet ziek bent is mijn advies. Je moeder is wel vaker jarig dus het lijkt mij geen probleem als je dan moet werken. Staat er iets belangrijks te gebeuren op je moeders verjaardag dan in gesprek gaan met leidinggevende. Heb je zelf al een vervanger geregeld? Kun je dat ook voorstellen tijdens het gesprek.
Ik heb al contact opgenomen en ze zegt dat ik moet ruilen maar zoals ik net al aangaf niemand kan ruilen.
Pfoe je merkt wel echt aan jouw bericht dat je 17 bent en nog lekker onvolwassen. Ik denk dat je dit jaar gewoon pech hebt hoor. Wat dacht je van mensen in de zorg die op de meest onmogelijke dagen en tijden moeten werken.
Gewoon gaan werken. Als je straks volwassen bent en een echte baan hebt ben je ook niet vrij als je moeder jarig is. Ik neem aan dat je niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat hoeft te werken, dus je kan waarschijnlijk gewoon 's avonds op de verjaardag van je moeder zijn.
quote:Pindakoekje schreef op 10 augustus 2016 @ 23:25:

[...]

Het is een bijbaantje geen full time baan.

Het is een baan en jij wordt er voor betaalt. Je bent niet ziek, dus meld je je niet ziek.

Zou je ook niet naar school gaan en meld je je voor altijd ziek op haar verjaardag?
Dan nog. Welcome to the real world.
Je hoeft toch niet heel de dag te werken zeker?
Wat een instelling zeg. Als je mijn dochter was zou ik je een schop onder je hol geven.
Ook een bijbaan is een baan. Kun je zonder deze baan?
Maar waarom kun je niet werken? Je moeder is de hele dag jarig, dan kun je toch best een paar uurtjes werken?

En als je dat echt niet wil kun je je ziekmelding, maar sta er dan niet vreemd van te kijken als je helemaal niet meer terug hoeft te komen.
"After all this time?" "Always."
quote:Unpocoloco schreef op 10 augustus 2016 @ 23:26:

Pfoe je merkt wel echt aan jouw bericht dat je 17 bent en nog lekker onvolwassen. Ik denk dat je dit jaar gewoon pech hebt hoor. Wat dacht je van mensen in de zorg die op de meest onmogelijke dagen en tijden moeten werken.Dankje voor je aardige bericht. Mensen levens kan je niet vergelijken met een suf bijbaantje, ik zou nooit iemands verjaardag belangrijker vinden dan iemands leven. Aub toch
Misschien kan je aangeven dat als het rustig is je graag wat eerder weg zou willen. Maar ziekmelden voor de verjaardag van je moeder?? Ik vraag me af waarom je het zo belangrijk vindt om de hele dag op de verjaardag te zijn....
quote:Pindakoekje schreef op 10 augustus 2016 @ 23:25:

[...]

Het is een bijbaantje geen full time baan.Ik denk dat je straks geen bijbaan meer hebt met deze houding. Ziekmelden heeft consequenties voor je baas, daar al aan gedacht. Wat ben jij egoïstisch TO.
quote:Severus_Snape schreef op 10 augustus 2016 @ 23:27:

Maar waarom kun je niet werken? Je moeder is de hele dag jarig, dan kun je toch best een paar uurtjes werken?

En als je dat echt niet wil kun je je ziekmelding, maar sta er dan niet vreemd van te kijken als je helemaal niet meer terug hoeft te komen.Omdat ik pas in de avond moet werken (5-8) dus hef gaat moeilijk als ik iets wil doen
Ik zou je als moeder zijnde persoonlijk op je werk afzetten trouwens.
quote:Unpocoloco schreef op 10 augustus 2016 @ 23:28:

[...]

Ik denk dat je straks geen bijbaan meer hebt met deze houding. Ziekmelden heeft consequenties voor je baas, daar al aan gedacht. Wat ben jij egoïstisch TO.Rekening houden is ook niet zo moeilijk, ik heb het ruim van te voren aangegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven