Het Boycot-de-Schoonzus-Groepje
vrijdag 25 september 2009 om 15:28
Hier live op het forum begin ik bij dezen een groepje, jawel. In het topic over Divagedrag hebben zich al 6 leden gemeld, het wachten is nog op Fleurtje.
Voor iedereen die dat topic gemist heeft, maar wel een vervelende schoonzus heeft: Weest welkom!
Spui de verhalen en praat van je af, wellicht kunnen we over een tijdje een verkiezing houden over wie echt de allerallerergste schoonzus heeft....
Dames, we zijn in de lucht!
Voor iedereen die dat topic gemist heeft, maar wel een vervelende schoonzus heeft: Weest welkom!
Spui de verhalen en praat van je af, wellicht kunnen we over een tijdje een verkiezing houden over wie echt de allerallerergste schoonzus heeft....
Dames, we zijn in de lucht!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
donderdag 11 augustus 2016 om 16:11
quote:mayfair schreef op 25 september 2009 @ 16:46:
wat een herkenning hier!
ik woon gelukkig in het buitenland, dus voor herkenning ben ik niet heel bang.
De broer van mijn man, laten we hem R noemen. is ook zo'n leuke dame getrouwd. en inderdaad wat een raadsel dat ze vriendinnen heeft, ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n sekreet megemaakt. broer van man was een leuke, spontane man, lachen, borreltje drinken, gezelligheid, niet te serieus.
Tegenwoordig is het een schaduw van zijn vroegere ik.
zo hadden wij laatst een verjaardag van hun zoontje die 2 werd. man en ik, en andere broer van man met vrouw en kinderen en ouders van man kwamen tegelijk binnen.
R was er niet. mijn man is nogal dik met hem dus die belde gelijk. bleek meneer op pas gestuurd te zijn om een taart en een bob de bouwer ballon te halen. laat die nou de ballon vergeten zijn. daar werd ze zo boos over dat R zei: ik ga maar even een blokje om.
Sfeer was gezet.
een uurtje later komt schoonzus vragen of we pasta willen. nee zgt broer van mijn man, we gaan zo uit eten.
oei, een blik van madam en iedereen viel stil.
schoonzus vroeg of R. dan niet had egzegd dat er eten was? nee zij broer.
Wat een vuile klootzak is het toch ook!
mijn reactie was: wat zeg je? maar zelfs mama van het slachtoffer keek er niet van op. zo is ze nou eenmaal.Ik heb dit 3 gelezen en ik snap het nog steeds niet helemaal denk ik.
wat een herkenning hier!
ik woon gelukkig in het buitenland, dus voor herkenning ben ik niet heel bang.
De broer van mijn man, laten we hem R noemen. is ook zo'n leuke dame getrouwd. en inderdaad wat een raadsel dat ze vriendinnen heeft, ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n sekreet megemaakt. broer van man was een leuke, spontane man, lachen, borreltje drinken, gezelligheid, niet te serieus.
Tegenwoordig is het een schaduw van zijn vroegere ik.
zo hadden wij laatst een verjaardag van hun zoontje die 2 werd. man en ik, en andere broer van man met vrouw en kinderen en ouders van man kwamen tegelijk binnen.
R was er niet. mijn man is nogal dik met hem dus die belde gelijk. bleek meneer op pas gestuurd te zijn om een taart en een bob de bouwer ballon te halen. laat die nou de ballon vergeten zijn. daar werd ze zo boos over dat R zei: ik ga maar even een blokje om.
Sfeer was gezet.
een uurtje later komt schoonzus vragen of we pasta willen. nee zgt broer van mijn man, we gaan zo uit eten.
oei, een blik van madam en iedereen viel stil.
schoonzus vroeg of R. dan niet had egzegd dat er eten was? nee zij broer.
Wat een vuile klootzak is het toch ook!
mijn reactie was: wat zeg je? maar zelfs mama van het slachtoffer keek er niet van op. zo is ze nou eenmaal.Ik heb dit 3 gelezen en ik snap het nog steeds niet helemaal denk ik.
donderdag 11 augustus 2016 om 16:13
quote:Goede-Fee schreef op 11 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Ik heb dit 3 gelezen en ik snap het nog steeds niet helemaal denk ik.
De man van de verschrikkelijke schoonzus had niet bij de uitnodiging vermeld dat het mét eten was.
Schoonzus werd boos toen bleek dat hij het vergeten was om te vertellen, en dat de gasten na de verjaardag gingen uit eten.
[...]
Ik heb dit 3 gelezen en ik snap het nog steeds niet helemaal denk ik.
De man van de verschrikkelijke schoonzus had niet bij de uitnodiging vermeld dat het mét eten was.
Schoonzus werd boos toen bleek dat hij het vergeten was om te vertellen, en dat de gasten na de verjaardag gingen uit eten.
donderdag 11 augustus 2016 om 17:12
De zus van je partner
De vrouw van je broer
De vrouw van de broer van je partner
Jammer dat daar geen verschillende woorden voor zijn.
Zo vind ik de woorden neef en nicht onduidelijk. Voor mij zijn de kinderen van een oom of tante neef en nicht en kinderen van mijn zus of broer zijn voor mij oomzeggers. Alleen zeggen ze dat nooit, want dat is achterhaald.
De vrouw van je broer
De vrouw van de broer van je partner
Jammer dat daar geen verschillende woorden voor zijn.
Zo vind ik de woorden neef en nicht onduidelijk. Voor mij zijn de kinderen van een oom of tante neef en nicht en kinderen van mijn zus of broer zijn voor mij oomzeggers. Alleen zeggen ze dat nooit, want dat is achterhaald.
Saai maar spannend
zondag 14 augustus 2016 om 07:59
Ik heb twee hele lieve, leuke en attente schoonzussen (vriendin van mijn broer en de zus van mijn man).
Dus geen verkeerd woord over beiden.
Jaren geleden had ik wel een vervelende schoonzus. Een heel achterbaks type. Moest altijd het beste hebben en zijn. Ik was destijds een jaar of 20 en had een secretaresse opleiding afgerond. Haar woorden: 'hihi ja dat kunnen we allemaal wel, koffie halen voor de baas'. De manier waarop he, met een grote smile alsof ze me het allerbeste wenst maar altijd die steek onder water.
Zelfde als toen ze zei dat haar broer wel van 'lekker dik en sappig' hield, toen schoonmoeder vroeg wie er een sappige peer wilde. Ok, ik was destijds niet slank, maar toch.
Toen mijn ex uiteindelijk vreemdging met een vriendin van zijn zus, toen reageerde ze met 'oh ja die passen wel leuk bij elkaar'
Dit is maar een greep uit de verhalen. Ben blij dat ik er al jaren vanaf ben.
Dus geen verkeerd woord over beiden.
Jaren geleden had ik wel een vervelende schoonzus. Een heel achterbaks type. Moest altijd het beste hebben en zijn. Ik was destijds een jaar of 20 en had een secretaresse opleiding afgerond. Haar woorden: 'hihi ja dat kunnen we allemaal wel, koffie halen voor de baas'. De manier waarop he, met een grote smile alsof ze me het allerbeste wenst maar altijd die steek onder water.
Zelfde als toen ze zei dat haar broer wel van 'lekker dik en sappig' hield, toen schoonmoeder vroeg wie er een sappige peer wilde. Ok, ik was destijds niet slank, maar toch.
Toen mijn ex uiteindelijk vreemdging met een vriendin van zijn zus, toen reageerde ze met 'oh ja die passen wel leuk bij elkaar'
Dit is maar een greep uit de verhalen. Ben blij dat ik er al jaren vanaf ben.
zondag 4 maart 2018 om 15:02
Ze zegt dat ze arts is, maar ze heeft slechts mbo?? Hoe heb je haar terug op aarde gebracht. Ik vind het kostelijk om je verhaal te lezen. Wel lachen die schoonzussen. Tussen zwagers bestaat dit soort haat niet. Hoogstens dat je weinig tegen elkaar zegt, maar verder hoeven we niks van elkaar. Schoonzussen schijnen een soort best friend te moeten worden. Wat vaak mislukt.
Saai maar spannend