Het Boycot-de-Schoonzus-Groepje

25-09-2009 15:28 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier live op het forum begin ik bij dezen een groepje, jawel. In het topic over Divagedrag hebben zich al 6 leden gemeld, het wachten is nog op Fleurtje.

Voor iedereen die dat topic gemist heeft, maar wel een vervelende schoonzus heeft: Weest welkom!

Spui de verhalen en praat van je af, wellicht kunnen we over een tijdje een verkiezing houden over wie echt de allerallerergste schoonzus heeft....

Dames, we zijn in de lucht!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Mag ik ook meedoen? Ik ben ook behept met een vreselijke schoonzus. Hoewel schoonzus, ze is niet met mijn zwager getrouwd en ik hoop dat dat ook nooit gaat gebeuren. Het is een enorm naief en dom wicht met wie ik 0,0 connectie heb en ook niet wens te krijgen. Ik dacht dat mijn zwager naief was, maar zij slaat alles. Gelukkig zien we elkaar weinig. Maar als het dan weer eens zover is, erger ik me rot.
In de auto schoot me nog zo iets raars van haar te binnen, of misschien wel iets heel duidelijks...

Voor zijn verjaardag kreeg vriend een slipcursus van een dag cadeau, hartstikke leuk maar ook hartstikke duur. Haar ouders kregen een super de luxe alles er op en eraan verwendag bij de Zwaluwhoeve voor hun verjaardag. Nergens voor nodig al die dure cadeaus maar volgens hun ouders is dat haar manier om te uiten hoe blij ze met ze is en hoeveel ze om ze geeft. Nou oke jammer als je het alleen materialistisch kunt uiten maar goed. Voor mijn verjaardag kreeg ik... een bioscoopbon Tja dan weet je meteen weer waar je staat he...

Vriend is trouwens de keuken aan het schoonmaken, de lieverd, omdat ik gekookt had. Hij zei: ga maar even computeren dan gaan we zo met een dekentje op de bank *smelt*
Ik zou wel mee willen doen maar dan wordt het allemaal zo herkenbaar en de verhoudingen zijn al verstoord genoeg as it is. Maar ik lees wel mee met jullie, feest van herkenning namelijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Grappa schreef op 25 september 2009 @ 19:43:

Mag ik ook meedoen? Ik ben ook behept met een vreselijke schoonzus. Hoewel schoonzus, ze is niet met mijn zwager getrouwd en ik hoop dat dat ook nooit gaat gebeuren. Het is een enorm naief en dom wicht met wie ik 0,0 connectie heb en ook niet wens te krijgen. Ik dacht dat mijn zwager naief was, maar zij slaat alles. Gelukkig zien we elkaar weinig. Maar als het dan weer eens zover is, erger ik me rot.Ja join the club... als inwijdingsritueel moet je een vreselijk verhaal vertellen over je SZ.
quote:Wiebenik81 schreef op 25 september 2009 @ 15:48:

Oh ja, misschien is het handig als we erbij vermelden over welke vorm van schoonzusje het gaat.

Als in:

- vriendin van mijn broer of;

- zus(je) van mijn vriend/manO wacht ff. Ik heb het eigenlijk over de vriendin van mijn man's broer. Mag dat ook? Dat is toch ook een SZ? Of is het dan een zwagerin?
quote:TouchOfPink schreef op 25 september 2009 @ 19:45:

[...]

Ja join the club... als inwijdingsritueel moet je een vreselijk verhaal vertellen over je SZ.Oke, dat doe ik dan vanavond als de kids op bed liggen en manlief op de bank hangt voor Topgear....
quote:Bonny82 schreef op 25 september 2009 @ 19:33:

[...]

Dat ja! Gaarne nú met een verhaal over je SZ komen Queenie, anders zit je niet in het juiste groepje

Geloof me, ik kan er echt boeken over schrijven. Maar dat ga ik niet doen. Ten eerste rakel ik dan alles weer op bij mezelf waardoor ik alleen maar meer slapeloze nachten krijg en ik weer boos, verdrietig, gefrustreerd etc. raak. Ik help mezelf er dus helemaal niet mee.

Ten tweede heeft ieder verhaal twee kanten en vindt zij mij ook een niet zo leuke schoonzus, oftewel een trut. Ook al vind ik dat onterecht, ze vindt het wel. Net zo goed als ik dat van haar vind. Tja, waar 2 kijven hebben 2 schuld. Dat wil ik er maar mee zeggen.

Maar gaan jullie lekker verder. Ik weet hoe frusty het vaak is. En sommigen zijn ook echt te erg. Maar goed, veel plezier hier verder
...
Ja, ik sta er hetzelfde in als queenie. Mijn SZ en ik verschillen zoveel dat we elkaar niet snappen ofzo. Denk ik. Onze meningsverschillen zijn gekomen door verkeerde invullingen en sociale onhandigheden aan beide kanten denk ik. Maar goed, het contact en eigenlijk ook de vele ruzies die mijn man ook had met zijn broer heeft ervoor gezorgd dat we geen contact meer hebben, dat wil mijn man zelf niet meer, want het zoog energie.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:TouchOfPink schreef op 25 september 2009 @ 19:39:

[...]

tja dan ligt het toch alleen aan jou ben ik bang... hahaha nee grapje hoor maar dat geeft wel aan dat zij ook op een bepaalde manier naar jou kijkt. Hou daar wel rekening mee want als ze naar iets negatiefs van je zit te zoeken dan vindt ze dat ooit wel en dat gaat ze dan tegen je gebruiken.Tja, dat is van begin af aan zo geweest. Werkelijk iedere keer dat ik haar gezien heb, had ik wel iets gedaan of juist niet gedaan, gezegd of niet gezegd, op een bepaalde manier gekeken, gelachen of juist niet gelachen, waarover Broer dan weer belde achteraf dat SZ zich daar niet zo prettig bij heeft gevoeld. En echt, ik weet van mezelf wanneer ik niet lief ben, maar dit sloeg echt alles. Het is zelfs eens voorgekomen, 2 verjaardagen terug, dat Broer met haar naar mijn verjaardag kwam. Groep vrienden, collegae en zij twee. Dus ze komen binnen, gefeliciteerd, 3 zoenen, ik: dankjewel, ga zitten, wat willen jullie drinken? Verder gezellig gekletst met vrienden en collegae, Broer ook, alleen zij heeft de hele tijd naar mij zitten kijken met zo'n blik, hoe leg ik dat nou uit, zoals een tekenfilmbeestje zou kijken als hij bang en schoorvoetend moet uitbeelden zeg maar. Na een uurtje gingen ze weer, krijg ik te horen: Bon, dat is zielig, dat meisje is gewoon bang voor jou! Moeten jullie me even uitleggen wat ik dan verkeerd heb gedaan????
OMG, wat een verhalen!!
Wat een feest der herkenning! Ik heb 2 vreselijke schoonzussen, 1 is de partner van broer en 1 is de partner van zwager.

Mijn ouders zien schoonzus 1 ook niet graag en inmiddels is het zover dat zij niet meer bij mijn ouders komt en broer alleen komt. Onderwerp wordt gemeden en dan is het best gezellig. Ze valt in de categorie met fictieve aandoeningen, ze mankeert alles wat je zou kunnen bedenken maar vooral veel tussen d'r oren.

Schoonzus 2 is het lievelingetje van schoonouders, liegt erop los en ik heb t altijd gedaan. Beetje jammer. Ik negeer en ontloop haar zoveel mogelijk.
Schoonzus 2 biedt mij op verjaardagen geen koffie met gebak aan want ik ben toch al te dik En dan vindt schoonmoeder het raar dat ik weiger om nog op visite te gaan daar.....
Mariss

Kom jij trouwens ook uit het zuiden? Wij hebben het namelijk ook altijd over kouwe kant
anoniem_83326 wijzigde dit bericht op 25-09-2009 20:09
Reden: Vraag toegevoegd
% gewijzigd
Bengal Ik zou een complete taart in dr reet douwen.
quote:queenie1 schreef op 25 september 2009 @ 18:35:

[...]

Tja, en dat kan dus niet. Hij heeft voor haar gekozen, en hoe rot het ook is, daar verandert een persoon door. En dat hoeft echt niet negatief te zijn.

Zolang je dit slachtoffergedrag laat zien kom je niet verder. Je zult moeten accepteren dat je broer verandert door een persoon in zijn leven die hem zeer lief is en dat jij daardoor een aantal plaatsjes opschuift.

Hoe hard het ook klinkt vaak kunnen families het niet verkroppen dat er een wildvreemd persoon bijkomt die ineens hun zoon/broer 'verandert'. Bedenk wel dat dit de keuze is van die zoon/broer. Het klinkt eerder jaloers van jouw kant als dat die schoonzus nou zo beroerd is.

Hoi Queenie,

Broer heeft ondertussen vrouw aan de kant gezet, juist bovenvermelde redenen. Hij herkende zichzelf ook niet meer terug en was het zat zo daar haar gedomineerd te worden.

Jammer genoeg probeert ze hem nu emotioneel te chanteren in de hoop dat hij dan terug komt. En dat vind ik best pittig, eerlijk gezegd.
schoonmoeder is wel een hork maar schoonzus wel oke:P
quote:Bengal schreef op 25 september 2009 @ 20:06:

Schoonzus 2 biedt mij op verjaardagen geen koffie met gebak aan want ik ben toch al te dik En dan vindt schoonmoeder het raar dat ik weiger om nog op visite te gaan daar..... Niet!
Een keer liep ik op straat en kwam ik haar tegen, ik zei haar gedag en ze zei NIKS terug, ze deed net alsof ze me niet zag en liep me gewoon straal voorbij!! Ik was verbijsterd. Heb dit aan mijn broer verteld die verhaal ging halen en zij zei dat ze mij niet had gezien. Nou geloof me, ze had mij echt wel gezien hoor we keken elkaar aan, uiteraard geloofde hij haar.....

Overigens heb ik nog 3 schoonzussen die ik alle 3 graag mag en zij mij ook, geen van de 3 mag haar (the Biatch)...dus tja aan wie ligt het dan zou je zeggen....
quote:sheolin schreef op 25 september 2009 @ 16:03:

... gaat me hier toch een beerput open!!

Er is gewoon een markt voor schoonzussen-haters.... wow!

Voel gelukstranen opkomen...

moet nu gaan, maar ga straks alles lezen!

Bij mij gaat het overigens om de

vrouw van mijn vriends broer.

Aha, nog een medestander. Bij mij gaat het hier ook om.

Maakt het niet minder irritant en erg. Grrr.
Ik heb gelukkig 2 hele lieve, leuke en aardige schoonzussen. Vriendin van mijn broer en zus van mijn vriend. Allebei helemaal goed.

Maaaaaarrrrrr .... de zus van mijn ex. Dát was een bitch. Ze deed in je gezicht altijd net of je haar beste vriendin was maar zodra je je omgedraaid had dan wist ze vanalles over je te vertellen.

Ik weet nog dat ik voor de 1e keer bij mijn ex-schoonouders kwam. Had mw de zus al rond lopen bazuinen dat hij (ex dus) echt "een ontzettend dikke vriendin had". Ten 1e was ik helemaal niet "ontzettend dik" en ten 2e slaat het gewoon nergens op om dat te zeggen over iemand die je totaal niet kent. Zij had mij 1 keer tijdens het uitgaan gezien.

Op een gegeven moment zaten we een keer bij ex-schoonouders. Moeders vroeg aan ex of hij een "lekkere, dikke, sappige peer wilde" . Zegt zus (met haar liefste glimlach) dat "ex wel op dik en sappig valt". Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr woedend was ik.

Echt een overdreven type. Zij was altijd de leukste, de beste, de knapste. Toen ik een secretaresse opleiding ging volgen (wat het overigens niet was voor mij maar goed) en ik examen moest doen vroeg mevrouw of ik dan examen ging doen in het rondbrengen van koffie en thee. De arrogantie! Altijd denken dat ze beter was.

En toen zij dan via haar werk een HBO cursus ging volgen zei ze "ja, HBO he, HAAA-BEEE-OOO" . Fuck off dacht ik.

En altijd moest er drank in het spel zijn. Ik ben helemaal geen geheelonthouder en het interesseert me niet hoeveel anderen drinken maar ik ben nou eenmaal niet zo van de alcohol. Af en toe een glaasje is lekker maar zij greep elke gelegenheid aan om bier of wijn te drinken. Alles onder het mom van "pilsje!" of "wijntje!" en als je dan liever een non-alcoholisch drankje wilde dan was je "saai". Mensen in hun waarde laten kon ze niet.

Toen ik haar voor de laatste keer zag, net voor het uitging, was ze dronken en omhelsde ze me met de woorden dat wij "schoonzussen forever waren en ik alles aan haar kon vertellen". Pffff ... toen het uit was vertelde ze me alleen dat het tussen haar broer en zijn nieuwe vlam (vriendin van haar) toch niets kon worden. Maar een opbeurend woordje voor mij kon er natuurlijk niet af, na al die jaren.

Echt, ik was zó klaar met dat wijf he. Hahahaha gelukkig heb ik het naderhand heel wat beter getroffen.

Ik heb haar trouwens nog 1 keer gezien tijdens het uitgaan. Ze stond (met pilsje uiteraard) wat ongemakkelijk naast me en vroeg hoe het ging. "Goed" zei ik en ben verder gelopen.
Mijn zoon heeft ADD en een meervoudig tic-syndroom en is in dit geval met veel dingen een ongeleid projectiel ,en ja,ook hier in dit gezin zijn de scheldwoorden en het vloeken ook wel eens aanwezig.

Dit was voor haar aanleiding om mij via de mail er op te wijzen dat ze bang was voor de toekomst van mijn zoon en dat ik toch zeker hulp moest gaan zoeken en me niet onder moest laten sneeuwen!!!??

Hoe subtiel kun je zijn..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Heerlijk al die medestanders!

@Lichtbron: ongekend he, waar mensen zich mee menen te moeten bemoeien.

Mijn andere schoonzus, zus van Donny, is op zich echt een leuke meid en een lieverd, maar ze heeft wel trekjes. Om een of andere reden houdt ze zo'n beetje bij wat ik aan mijn schoonouders vertel, en als er iets voorvalt, of ik heb ergens iets over besloten of wat dan ook en ik heb het er nog niet over gehad, dan belt zij mij waarom ik dat niet aan haar ouders verteld heb. En toen ik eens op stap was in de stad waar Donny vandaan kwam, gewoon met vriendinnen, sprak ze er schande van dat ik niet ook even bij haar ouders (die ik vrijwel wekelijks zie!) op de koffie was geweest. Maar goed, dat wijt ik allemaal aan een bepaalde mentaliteit die meer mensen hier in het zuiden lijkt te kwellen. Verder is ze een lieverd en een engel in vergelijking met SZ de vriendin van mijn Broer...
Ah een groepje waar ik me in kan vinden!!!! Mag ik??!!

Mijn schoonzus is werkelijk een graftak. 't Is te laat om er dieper op in te gaan, maar ik zal er snel op terug komen;-) .

Edit: Ik kan er helaas even niet op terug komen i.v.m herkenbaarheid, de situatie is al gespannen genoeg en ik zou mijn familie niet op willen zadelen met nog meer gezeik. Maar ik blijf meelezen!
Nickname00: Het inwijdingsritueel is inmiddels beschreven. Dus vertelt uw verhaal, en u heurt erbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven