HELP! Kat heeft naast de bak geplast.

12-08-2016 14:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kat heeft blaasontsteking en heeft vannacht een aantal keer in de gang geplast. Wat een lucht!

Daar waar hij geplast heeft ligt laminaat, je weet wel van dat goedkope bouwmarkt laminaat. Ik heb het idee dat het ook in de naden is gelopen.

Na ik het al een aantal keer heb schoon gemaakt ben ik gaan googelen. Volgens Google ben ik fucked,die lucht leer je maar mee leven of ander huis kopen. Iemand die dé tip heeft om die pis-lucht weg te krijgen?

Kat is inmiddels bij de dierenarts geweest en heeft medicijnen. Hopelijk gebeuren er geen ongelukjes meer.
Kan nieuw laminaat dan niet? Alleen voor in de gang. Verder geen idee..
Normaal gesproken is het wel weg te poetsen.

Zit het niet gewoon in je neus? Als het echt tussen de naden is gelopen dan lijkt mij dat het ook in je ondervloer in getrokken, dus dan ben je sowieso de sjaak.
Tjah, tjah, tjah...
Ik weet niet of het werkt op laminaat, maar Urine-Off is echt geweldig spul. Dat haalde bij ons de urine-geur heel gemakkelijk weg uit verschillende materialen.
Piemeltje vasthouden en richten naar het bakje
Biotex groen sopje. En laat dat ook lekker tussen de naden lopen.
Ik heb hier ecodor voor ongelukjes ivm mijn inmiddels overleden incontinente siamees.

Dat vreet de urinelucht ook wel weg.
Eerst met groene Biotex (voor de vlek) en daarna met Ecodor UF2000 (voor de geur). Werkt echt.
quote:Wining schreef op 12 augustus 2016 @ 14:55:

Biotex groen sopje. En laat dat ook lekker tussen de naden lopen.Zou ik niet doen, dan krijg je straks kromtrekkend en omhoogstaand laminaat.
Azijn haalt de lucht weg. Schoonmaakazijn, gewoon te koop bij de supermarkt. over de vloer halen en goed nadrogen en in de ruimte zelf een week een glas azijn neerzetten.
Urine off gebruiken, i guess even googelen want het is niet bij iedere dierenwinkel te koop. Redelijk prijzig maar werkt als een tierelier! En als je nog een aantal jaartjes woonplezier wilt hebben is dat het geld wel waard.
Azijn! Gewoon er op gieten. Daar zitten enzymen in die kattenpis afbreken en het werkt!

Kat had op de nieuwe bank geplast, door en door dus ook de schuimrubberen onderlaag. 3 keer wat azijn gesprenkeld en weg. Wel een aantal dagen een azijnlucht wat ik weer weg heb gespoten met lavendel luchtverfrisser
Thanks voor de tips!

Zal de azijn proberen.
Is je kat gecastreerd? Katers krijgen regelmatig blaasontsteking. Meestal is de oorzaak gruis. Onze kater zit op speciaal voer zodat hij geen gruis aanmaakt en dus ook geen blaasontsteking meer krijgt
Eerst biotex sopje. Als dit droog is water met azijn dan nog goed af doen met water.

Alles even laten intrekken
quote:spinnekop schreef op 12 augustus 2016 @ 16:02:

Eerst biotex sopje. Als dit droog is water met azijn dan nog goed af doen met water.

Alles even laten intrekkenDan kan je daarna alsnog nieuw laminaat leggen.
Mijn kat heeft wel eens op het tapijt geplast. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt echt. Wat ik wel overal op internet tegenkom is dat je absoluut geen bleekwater moet gebruiken. Die lucht schijnen katten heel lekker te vinden en dan gaan ze juist op die plaats plassen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:Dragisa schreef op 12 augustus 2016 @ 16:03:

[...]

Dan kan je daarna alsnog nieuw laminaat leggen.nou ja, hoeft toch niet zeiknat allemaal? Gewoon met een doek in t sopje en weer weghalen na een minuut of 10. Zie niet in waarom dat je laminaat zou kosten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven