Jongensnamen topic
donderdag 4 augustus 2016 om 22:43
zaterdag 13 augustus 2016 om 08:47
quote:satire schreef op 13 augustus 2016 @ 08:34:
Wij krijgen een tweede zoontje . We hebben de naam Jelmer in gedachte. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie van deze naam vinden. En welke associaties hebben jullie erbij? Tnx!Voor mij een heel neutrale naam. Niet superhip, niet ordinair, niet te apart, niet kak, niet boers.. dus eigenlijk geen associaties bij de naam. Niet lelijk, ook niet supermooi maar best een leuke naam.
Wij krijgen een tweede zoontje . We hebben de naam Jelmer in gedachte. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie van deze naam vinden. En welke associaties hebben jullie erbij? Tnx!Voor mij een heel neutrale naam. Niet superhip, niet ordinair, niet te apart, niet kak, niet boers.. dus eigenlijk geen associaties bij de naam. Niet lelijk, ook niet supermooi maar best een leuke naam.
zaterdag 13 augustus 2016 om 08:48
Ik zou me er ook niet door laten tegenhouden, Framboosje. Tenzij opeens blijkt dat het iets schunnigs of lulligs betekent in een andere taal. Maar ik ben gewoon erg benieuwd naar associaties van anderen bij deze naam.
Mijn man is opgegroeid in Friesland en wil graag een Friese naam (Nederlands of Scandinavisch mag ook, hoor). En hij vindt bijna niets mooi. En ik vind heel veel namen mooi.
Mijn man is opgegroeid in Friesland en wil graag een Friese naam (Nederlands of Scandinavisch mag ook, hoor). En hij vindt bijna niets mooi. En ik vind heel veel namen mooi.
zaterdag 13 augustus 2016 om 08:53
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 04 augustus 2016 @ 22:43:
[...]
Bram is er op de misschien lijst bij gekomen. Denken er nog over maar kunnen vooral Ruben wel waarderen merken we.
Dankjewel in ieder geval weer!Bram zit in de lift volgens mij. Hier in de wijk zijn in 1 week maar liefst 3 brammetjes geboren
[...]
Bram is er op de misschien lijst bij gekomen. Denken er nog over maar kunnen vooral Ruben wel waarderen merken we.
Dankjewel in ieder geval weer!Bram zit in de lift volgens mij. Hier in de wijk zijn in 1 week maar liefst 3 brammetjes geboren
zaterdag 13 augustus 2016 om 08:58
quote:satire schreef op 13 augustus 2016 @ 08:48:
Ik zou me er ook niet door laten tegenhouden, Framboosje. Tenzij opeens blijkt dat het iets schunnigs of lulligs betekent in een andere taal. Maar ik ben gewoon erg benieuwd naar associaties van anderen bij deze naam.
Mijn man is opgegroeid in Friesland en wil graag een Friese naam (Nederlands of Scandinavisch mag ook, hoor). En hij vindt bijna niets mooi. En ik vind heel veel namen mooi.Lars? Ido? Finn? Viggo? Bent? Abel?
Mijn man is opgegroeid in Friesland en wil graag een Friese naam (Nederlands of Scandinavisch mag ook, hoor). En hij vindt bijna niets mooi. En ik vind heel veel namen mooi.Lars? Ido? Finn? Viggo? Bent? Abel?
zaterdag 13 augustus 2016 om 08:58
Hahaha, Soundsofsunshine! Dat is een assiciatie die ik wel kan 'handelen'
.
Tnx voor je reactie, Mandy!
Mijn favorieten zijn trouwens Boris en Wieger. Man vindt Pieter en Sverre leuk. En Jelmer dus. Ik vind Jelmer ook heel mooi, maar (nog) niet de allergaafste naam die er is. En ik heb al heel veel geopperd (van Kasper en Felix tot Ivo), maar man vindt echt bijna niets mooi. Al is zo'n beperkte keuze ergens ook wel handig, moet ik zeggen.
Tnx voor je reactie, Mandy!
Mijn favorieten zijn trouwens Boris en Wieger. Man vindt Pieter en Sverre leuk. En Jelmer dus. Ik vind Jelmer ook heel mooi, maar (nog) niet de allergaafste naam die er is. En ik heb al heel veel geopperd (van Kasper en Felix tot Ivo), maar man vindt echt bijna niets mooi. Al is zo'n beperkte keuze ergens ook wel handig, moet ik zeggen.
zaterdag 13 augustus 2016 om 09:31
quote:satire schreef op 13 augustus 2016 @ 08:34:
Wij krijgen een tweede zoontje . We hebben de naam Jelmer in gedachte. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie van deze naam vinden. En welke associaties hebben jullie erbij? Tnx!Ik ken twee Jelmers. Allebei aardige mannen. Ik vind het een leuke naam. Niet te populair maar ook niet super onbekend. Makkelijk uit te spreken en te spellen. En geen associaties verder wat ik zelf alleen maar positief vindt.
Wij krijgen een tweede zoontje . We hebben de naam Jelmer in gedachte. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie van deze naam vinden. En welke associaties hebben jullie erbij? Tnx!Ik ken twee Jelmers. Allebei aardige mannen. Ik vind het een leuke naam. Niet te populair maar ook niet super onbekend. Makkelijk uit te spreken en te spellen. En geen associaties verder wat ik zelf alleen maar positief vindt.
zaterdag 13 augustus 2016 om 11:50
Ja, Boris is mooi, he? Vindt man niet... En Floris en Joris ook niet. De naam Jesper is voorbij gekomen. Maar man kent een nare Jesper en heeft daarom geen positieve associatie bij de naam. Ik vind vooral de naam Boris mooi bij de naam van onze oudste. Ik ga deze naam niet letterlijk noemen ivm vindbaarheid. Maar oudste heet hetzelfde als die sneeuwpop in frozen. Uiteraard is hij daar niet naar vernoemd, maar iedereen begint er steeds over. Gevalletje jammer
. Ik wil jullie vragen om deze naam niet te noemen in posts met namensuggesties voor zijn broertje. Thanx!
Remert is leuk! Man vindt het verschrikkelijk zei hij net.... Zucht
. Jurre is ook voorbij gekomen. Mooi, maar iets te populair.
Remert is leuk! Man vindt het verschrikkelijk zei hij net.... Zucht
zaterdag 13 augustus 2016 om 14:56
zaterdag 13 augustus 2016 om 16:04
quote:-tinkerbell- schreef op 13 augustus 2016 @ 14:56:
Satire
Bij de naam van je zoon vind ik ook Ralph, Fedde, Lasse, Jarde, Mika en Mart/Marten mooi, misschien is dat nog wat?
Even een eigen favoriet van mij, misschien is het toevallig ng wat voor jullie al denk ik van niet: Elmar of Ebian.Fedde en Marten vind ik leuk, maar die zijn bezet in onze directe omgeving. Ebian is wel mooi qua klank, maar iets te apart. Voorkeur gaat uit naar een klassieke naam die niet superveel voorkomt. Elias vind ik bijv. ook heel mooi. Maar guess what.... Man vindt het niks
. Thanx voor de suggesties!
Satire
Bij de naam van je zoon vind ik ook Ralph, Fedde, Lasse, Jarde, Mika en Mart/Marten mooi, misschien is dat nog wat?
Even een eigen favoriet van mij, misschien is het toevallig ng wat voor jullie al denk ik van niet: Elmar of Ebian.Fedde en Marten vind ik leuk, maar die zijn bezet in onze directe omgeving. Ebian is wel mooi qua klank, maar iets te apart. Voorkeur gaat uit naar een klassieke naam die niet superveel voorkomt. Elias vind ik bijv. ook heel mooi. Maar guess what.... Man vindt het niks
zaterdag 13 augustus 2016 om 16:13
quote:mendy schreef op 13 augustus 2016 @ 15:22:
Satire, namen die ik leuk vind passen;
Casper -- mooi, stond bij 1e zoon op lijstje.
Tobias -- mooi, net niet mooi genoeg.
Ruben -- Vind ik om een of andere reden heel lelijk.
Vincent -- Mooi!
Victor -- Heel mooi, een van mn favo's. Man vindt het niet mooi.
Jorg -- Nee
Jurriaan -- Leuk, niet leuk genoeg.
Michel -- Nope
Misha -- Ik houd niet zo van namen die eindigen op een a.
Bjorn -- Mwah..
Quinten -- Aardig, maar niet echt gaaf.
Jurgen -- Mooi
Maxim -- Nope
Jonathan -- Nope
Steven -- Wel aardig
Gabriël -- Nope
Hugo -- Heel mooi! Zit al in directe omgeving.
Pepijn -- Heel mooi! Vindt man niet.
Fabian -- Nope
Menno -- Mooi, maar niet bij achternaam
Mathijs -- Mooi, maar lijkt in ons geval een vernoeming, dat willen we niet. Dank voor het meedenken! Suggesties blijven welkom. Ik houd van Berend, Arthur, Victor, Felix etc., maar man absoluut niet. Hij van Pieter, Jelle, Sverre etc. We liggen dus niet mijlenver uit elkaar qua smaak, maar ook niet helemaal op een lijn. Jelmer is dus een van de namen die we beiden mooi vinden, evenals Abe of Wieger. Suggesties blijven welkom! Tnx!
Satire, namen die ik leuk vind passen;
Casper -- mooi, stond bij 1e zoon op lijstje.
Tobias -- mooi, net niet mooi genoeg.
Ruben -- Vind ik om een of andere reden heel lelijk.
Vincent -- Mooi!
Victor -- Heel mooi, een van mn favo's. Man vindt het niet mooi.
Jorg -- Nee
Jurriaan -- Leuk, niet leuk genoeg.
Michel -- Nope
Misha -- Ik houd niet zo van namen die eindigen op een a.
Bjorn -- Mwah..
Quinten -- Aardig, maar niet echt gaaf.
Jurgen -- Mooi
Maxim -- Nope
Jonathan -- Nope
Steven -- Wel aardig
Gabriël -- Nope
Hugo -- Heel mooi! Zit al in directe omgeving.
Pepijn -- Heel mooi! Vindt man niet.
Fabian -- Nope
Menno -- Mooi, maar niet bij achternaam
Mathijs -- Mooi, maar lijkt in ons geval een vernoeming, dat willen we niet. Dank voor het meedenken! Suggesties blijven welkom. Ik houd van Berend, Arthur, Victor, Felix etc., maar man absoluut niet. Hij van Pieter, Jelle, Sverre etc. We liggen dus niet mijlenver uit elkaar qua smaak, maar ook niet helemaal op een lijn. Jelmer is dus een van de namen die we beiden mooi vinden, evenals Abe of Wieger. Suggesties blijven welkom! Tnx!
zaterdag 13 augustus 2016 om 17:01
zaterdag 13 augustus 2016 om 22:17