Werk & Studie alle pijlers

Gesprek directeur

13-08-2016 13:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al jaren een trouwe lezeres van het viva forum, maar nu is het tijd om zelf om hulp te vragen.

Ik heb vorig jaar mijn hbo diploma SPH gehaald en werk inmiddels al 3 jaar in de psychiatrie (naast m'n studie al begonnen met bijbaantjes in de psychiatrie). Ik vind mijn werk als begeleider erg leuk, maar ik mis de uitdaging om meer iets op hbo niveau te doen.

Nu stond er een interne vacature voor manager in de zorg. Hierop heb ik gesolliciteerd, ook al had ik geen management opleiding of ervaring. Aan de overige eisen voldeed ik wel, dus ik dacht; niet geschoten is altijd mis, ik probeer het gewoon.

Nu ben ik gebeld naar aanleiding van m'n sollicitatie. Ze kunnen hierin niet met me verder, omdat ik geen management opleiding en ervaring heb. Maar.. De directeur wilde graag op korte termijn een afspraak met me plannen om te praten over mijn ambities.

Maar nu zit ik steeds te bedenken; wat willen ze precies bespreken? Is dit positief? Wat kan ik verwachten?

Hebben jullie enig idee? Misschien dat ik daardoor wat meer kan ontspannen en me gerichter kan voorbereiden.

Alvast bedankt!
Ik denk dat het positief is? Misschien zijn ze (positief) verrast vanwege je ambities en wil het bedrijf je wel een opleiding aanbieden of een toekomstplan/perspectief bedenken samen... of misschien zijn ze gewoon benieuwd waarom je hebt besloten om te solliciteren en wordt het een soort 'medewerkers tevredenheid' gesprek?

Als ik jou was zou ik gaan mailen, vragen wat precies de bedoeling van het gesprek is zodat jij je hier zo nodig op kunt voorbereiden.
Nou dat lijkt me wel positief. Kan je aan je directe manager vragen of hij/zij iets weet?
Ik zou denken dat de directeur het vermoeden heeft dat je meer uitdaging nodig hebt, omdat je immers intern aan het solliciteren bent. Als hij of zij een afspraak met je inplant neemt hij/zij dat serieus en wil hij/zij vast met jou verder kijken wat binnen de organisatie mogelijk is en waar je ambities precies liggen. Ik zou er heel open ingaan. Wellicht nog vragen of je vast iets kan doen ter voorbereiding op het gesprek, dat staat altijd netjes. Succes!
Komt op mij over als een 'we willen je niet kwijt maar door je brief zijn we bang dat je elders gaat werken waar je wel uitdaging krijgt' gesprek. Ik zou dus niet te bang zijn vooraf maar wel goed voorbereiden welke kant je uiteindelijk met je opleiding uit wilt en alvast nadenken welke mogelijkheden er binnen de organisatie zijn die jou aanspreken (zowel korte als lange termijn). Ik denk namelijk dat ze met jou willen gaan kijken hoe jij uitdaging in je huidige werk houd en ondertussen ervaring op kan doen om uiteindelijk door te stromen naar een andere functie.

Is het gesprek al ingepland? Anders kun je bij het inplannen vragen of je nog wat moet voorbereiden en/of meenemen. Wellicht dat je dan wat meer duidelijkheid krijgt
Het is positief. Hij/zij wil met je praten over je ambities en het hebben over je ontwikkelingsmogelijkheden.

Wat je alvast kunt doen is voorbeelden bedenken uit het verleden waaruit je competenties blijken. En goed nadenken over wat je graag zou willen doen voor de organisatie. Succes!
Een jaar afgestudeerd en krap 3 jaar werkervaring en dan solliciteren op een managementfunctie zou in mijn vakgebied totale zelfoverschatting zijn Maar als de directeur tijd in je wil steken is dat meestal gewoon positief. Ik zou me wel voorbereiden, hierboven al genoeg tips gegeven.
Ja hoor, dat is positief. Jij laat zien dat je ambitieus bent en je directeur kan samen met jou een traject uitstippelen om je verder te ontwikkelen.

Hartstikke goed gedaan juist!
KLinkt me heel positief. Ze weten nu dat je meer uitdaging zoekt, en ze gaan naar je luisteren wat je graag wilt. Zet dat dus als voorbereiding op het gesprek voor jezelf op een rijtje. Wil je echt een managementsfunctie, of wil je iets anders, wat zijn de mogelijkheden binnen jullie bedrijf, en zou je evt openstaan voor het volgen van een (management)opleiding? Bereid je goed voor, dan kun je wellicht veel bereiken.
Ik denk ook dat het positief is. Goede suggestie van star om aan je direct leidinggevende te vragen of die er meer van weet. Je zou ook kunnen vragen of er iemand van HRM bij dat gesprek is. Zij kunnen dan wellicht ook nog meer informatie geven over de inhoud van het gesprek en de eventuele voorbereiding.

Succes!
klinkt positief!

Waarom doe je niet middle management.

staat altijd goed op je cv, krijg je wat management opleiding en het is heel simpel te halen

je besteld gewoon de twee boeken en bestudeerd ze

dan meld je je aan via de associatie voor de twee examens en bij voldoende resultaat krijg je je diploma
Dit is positief hoor! Ik denk dat ze met je willen kijken hoe je jouw carrière ziet, wat zij eventueel willen en of kunnen bieden en misschien wel interne opleiding bespreken.

Zet van tevoren je eigen wensen waar je heen wilt op een rijtje. Wat vind je leuk, wat zijn je sterke punten. Praten werkt altijd het beste als je weet waar je heen wilt en wat je doel is.
Dankjewel voor jullie reacties!

Ik denk ook dat het gesprek positief is, want anders hadden ze me wel afgewezen en verder niks. Ik vind het gewoon spannend, omdat ik niet precies weet wat ik kan verwachten en wat zijn bedoeling is. Maar met jullie tips kan ik zeker iets! Het gesprek is maandagochtend al, en ze hebben me vrijdagmiddag pas gebeld. Dus ik heb ook geen tijd meer om anderen te mailen of te bellen voor advies. We gaan het zien! Ik hou jullie op de hoogte!
Dat was bij ons (ook zorg) standaard als je intern solliciteerde maar niet uitgenodigd werd, dat je dan een gesprek aangeboden kreeg.

Zie het als een kans om je ambities te bespreken en vraag naar de mogelijkheden om een opleiding te gaan volgen.
En TO? Hoe is het gesprek gegaan?
Het gesprek was heel fijn! Hij vond dat ik een hele goede brief en cv had en hij raadde me aan om via de organisatie een management opleiding te gaan doen. Daarnaast komen er binnenkort vacatures vrij voor teamleiders. Daar vond hij me een goede kandidaat voor.

Heel positief dus!
Leuk!
Je moet er wel vanuit gaan dat het positief is en een soort van functioneringsgesprek. Maak een POP voor jezelf die je mee kunt nemen naar het gesprek. Bespreek je ambities en wellicht heeft je directeur iets in petto om je vooruit te helpen.
quote:Lola1993 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:06:

Het gesprek was heel fijn! Hij vond dat ik een hele goede brief en cv had en hij raadde me aan om via de organisatie een management opleiding te gaan doen. Daarnaast komen er binnenkort vacatures vrij voor teamleiders. Daar vond hij me een goede kandidaat voor.

Heel positief dus!Wat goed! Dan zijn ze toch oprecht geïnteresseerd in je, al kan je nu dan niet als manager aan de slag. Plus je hebt nu een voetje over de drempel dus als je aan die opleiding zou beginnen er komen vacatures voor teamleiders vrij, dan maak je daar denk ik in ieder geval al een goede kans op.
Estranged met een hoofdletter D
Wat fijn zeg! Mooie carrière gewenst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven