Postcrossing deel 12
dinsdag 16 februari 2016 om 09:41
Praat hier mee over postcrossing!
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
maandag 15 augustus 2016 om 13:24
Ah. Ik snap nu waarom men in het buitenland nog weleens denkt dat Nederlanders teveel wiet roken. Jij wilt zo'n juweel niet favven, Dreamer? Het leek me nu juist zo leuk als wij met z'n allen dezelfde kaarten gaan liken
Het lijkt erop dat deze meneer Nederland zelf niet aan heeft staan, dus jullie kunnen opgelucht adem halen (en ik ga me nu zorgen maken)
Het lijkt erop dat deze meneer Nederland zelf niet aan heeft staan, dus jullie kunnen opgelucht adem halen (en ik ga me nu zorgen maken)
maandag 15 augustus 2016 om 13:32
quote:-Rivka- schreef op 15 augustus 2016 @ 13:19:
Heb hem gevonden. OMG, wat errug! Zoiets doe je toch niet?
Ben het trouwens met je eens, Dreamer, wat betreft privacyschending. Vandaar mijn suggestie om te favorieten. Je kunt altijd later weer "ontfavorieten".
Normaliter wel, maar stel dat hij denkt dat ik dat écht een leuke kaart vind en dat hij me een pb stuurt om te swappen
Ja, pas maar op, Snorhaar!
Heb hem gevonden. OMG, wat errug! Zoiets doe je toch niet?
Ben het trouwens met je eens, Dreamer, wat betreft privacyschending. Vandaar mijn suggestie om te favorieten. Je kunt altijd later weer "ontfavorieten".
Normaliter wel, maar stel dat hij denkt dat ik dat écht een leuke kaart vind en dat hij me een pb stuurt om te swappen
Ja, pas maar op, Snorhaar!
Later is nu
maandag 15 augustus 2016 om 14:00
quote:Dreamer schreef op 15 augustus 2016 @ 13:33:
OH en Rivka, als jij 'm nu favoriet, kan ik hier zijn naam weghalen
Gedaan! En nu maar hopen dat hij niet wil swappen.
Voor de liefhebbers heb ik trouwens nog een kaartje gefavoriet. Waar ik het hier al eens eerder over gehad heb. Van iemand die meer dan een half jaar naar iedereen het bedankkaartje van haar bruiloft heeft gestuurd. Kaartje is nog geregeld gefavoriet ook.
Ze vallen allebei wel wat uit de toon bij mijn andere favorieten.
OH en Rivka, als jij 'm nu favoriet, kan ik hier zijn naam weghalen
Gedaan! En nu maar hopen dat hij niet wil swappen.
Voor de liefhebbers heb ik trouwens nog een kaartje gefavoriet. Waar ik het hier al eens eerder over gehad heb. Van iemand die meer dan een half jaar naar iedereen het bedankkaartje van haar bruiloft heeft gestuurd. Kaartje is nog geregeld gefavoriet ook.
Ze vallen allebei wel wat uit de toon bij mijn andere favorieten.
maandag 15 augustus 2016 om 15:54
maandag 15 augustus 2016 om 15:56
Ik vind die karikatuur kaart nog wel origineel bedacht, al zou ik hem zelf wel afwisselen met andre kaarten, die foto van zichzelf in kerstbal is veeeellle malen erger. Gelukkig zijn die op
Bij zeeman is nu een wand kaartenrek, 6 euro, ik heb er 1 gekocht, erg blij mee!
Misschien ook wat voor 1 van jullie?
Het is een simpele rommelige, hihi, ik hou niet van zo clean. Die bij hema bv vind ik te netjes.
De kaartjes komen wel wat ver schuin naar voren, maar ik hou hem
Bij zeeman is nu een wand kaartenrek, 6 euro, ik heb er 1 gekocht, erg blij mee!
Misschien ook wat voor 1 van jullie?
Het is een simpele rommelige, hihi, ik hou niet van zo clean. Die bij hema bv vind ik te netjes.
De kaartjes komen wel wat ver schuin naar voren, maar ik hou hem
maandag 15 augustus 2016 om 17:49
Leuk Rivka, die kaartjes die je vandaag gefavoriet hebt! Wellicht ontvang je binnenkort zelf ook wel dit soort juweeltjes.
Vreselijk om steeds dezelfde kaarten te moeten versturen. Wat wordt Postcrossing dan saai. Die karikatuur had ik volgens mij al eens eerder gezien. En die Thank You cards... Leuk voor mensen die "weddings" in hun wensenlijstje hebben staan. Maar ik hoef 'm niet.
Ik ga ook even op zoek naar een vrouw (Nederlandse, een meelezer?) die ook aparte kaarten verstuurt. Ik hoop dat ik haar kan vinden. Wordt vervolgd...
Ik ben wel benieuwd naar dat kaartenrek Gele_suikerspin. Kom ik morgen nog langs de Zeeman, toevallig?
Vreselijk om steeds dezelfde kaarten te moeten versturen. Wat wordt Postcrossing dan saai. Die karikatuur had ik volgens mij al eens eerder gezien. En die Thank You cards... Leuk voor mensen die "weddings" in hun wensenlijstje hebben staan. Maar ik hoef 'm niet.
Ik ga ook even op zoek naar een vrouw (Nederlandse, een meelezer?) die ook aparte kaarten verstuurt. Ik hoop dat ik haar kan vinden. Wordt vervolgd...
Ik ben wel benieuwd naar dat kaartenrek Gele_suikerspin. Kom ik morgen nog langs de Zeeman, toevallig?
maandag 15 augustus 2016 om 21:49
maandag 15 augustus 2016 om 22:52
Yeahh
Love is in the air. Dat wordt dromen van Béki met zijn lange haren vannacht. Dezelfde muziek smaak heb ik niet maar dat moet hij dan maar als buiten de deur hobby doen.
Ik ga morgen onze bruiloft plannen
In de hoop hem te vinden kwam ik wel een andere Fransman tegen, Franseco, hij wil graag kaarten van een militaire mannen groep, ballerina's, disney prinsessen en knappe mannen.
Dat zegt genoeg.
Love is in the air. Dat wordt dromen van Béki met zijn lange haren vannacht. Dezelfde muziek smaak heb ik niet maar dat moet hij dan maar als buiten de deur hobby doen.
Ik ga morgen onze bruiloft plannen
In de hoop hem te vinden kwam ik wel een andere Fransman tegen, Franseco, hij wil graag kaarten van een militaire mannen groep, ballerina's, disney prinsessen en knappe mannen.
Dat zegt genoeg.
dinsdag 16 augustus 2016 om 09:55
quote:Snorhaar schreef op 15 augustus 2016 @ 15:54:
Die trouwkaart! Die heeft best een paar kritische comments gekregen (zeker in vergelijking met de blije enthousiaste opmerkingen die je normaal op Postcrossing leest...)
"So many thank you cards! What happened on your wedding? Guests didn't come?"
en nog iemand die het over "common sense" heeft.Waar staan deze comments? Het forum?
Die trouwkaart! Die heeft best een paar kritische comments gekregen (zeker in vergelijking met de blije enthousiaste opmerkingen die je normaal op Postcrossing leest...)
"So many thank you cards! What happened on your wedding? Guests didn't come?"
en nog iemand die het over "common sense" heeft.Waar staan deze comments? Het forum?
Later is nu
dinsdag 16 augustus 2016 om 09:57
dinsdag 16 augustus 2016 om 10:03
quote:Dreamer schreef op 16 augustus 2016 @ 09:55:
[...]
Waar staan deze comments? Het forum?
Nee bij het kaartje dat Rivka heeft gefavoriet.
Ik had nog een paar Hurrays, uit Rusland, Duitsland en Finland. Heb 1 adres aangevraagd: Duitsland (surprise ) en ik stuur 'm een kaartje van Stad van vroeger. Want hij wil cityviews en houdt erg van geschiedenis.
[...]
Waar staan deze comments? Het forum?
Nee bij het kaartje dat Rivka heeft gefavoriet.
Ik had nog een paar Hurrays, uit Rusland, Duitsland en Finland. Heb 1 adres aangevraagd: Duitsland (surprise ) en ik stuur 'm een kaartje van Stad van vroeger. Want hij wil cityviews en houdt erg van geschiedenis.
dinsdag 16 augustus 2016 om 11:01
ik stuurde chocolade naar Rusland en deze kwam na 20 dagen aan:
“Hi!! ) Many thanks for your wonderful postcard!
I definitely love your postcard!
It's so amazing!! And so beautiful stamps!!
So great, thank you, thank you, thank you
Best wishes and enjoy postcrossing
Happy postcrossing!
I love your postcard!!
Geeting from Russia,
Gisteren trouwens een setje 'gewone' buitenlandpostzegels gekocht (niet van WA, wel met molentje enzo) wat houd je dan een ruimte over! Ik wist niet wat ermee te doen!
“Hi!! ) Many thanks for your wonderful postcard!
I definitely love your postcard!
It's so amazing!! And so beautiful stamps!!
So great, thank you, thank you, thank you
Best wishes and enjoy postcrossing
Happy postcrossing!
I love your postcard!!
Geeting from Russia,
Gisteren trouwens een setje 'gewone' buitenlandpostzegels gekocht (niet van WA, wel met molentje enzo) wat houd je dan een ruimte over! Ik wist niet wat ermee te doen!
Later is nu