Geld & Recht alle pijlers

Bouwdepot

15-08-2016 20:03 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anderhalf jaar geleden een huis gekocht met een terugkoop regeling. In de voorwaarden stond dat ik 10% van de koopsom als bouwdepot mocht nemen. Ik heb toen 6% genomen. Kan ik nu alsnog die 4% bouwdepot krijgen? En is dit dat tegen de huidige rente of voor de rente van toen? Ik weet dat ik dit het beste aan mijn hypotheekadviseur kan vragen maar ik weet nog of ik het zou willen, wil eerst wat meer informatie voordat ik stappen ga zetten.
Meestal zit er beperking qua tijd aan een bouwdepot waarbinnen je de uitgaven daaruit moet doen. Een bouwdepot geld alleen bij de aankoop van een huis (en dus voor een bepaalde tijd) heel misschien kun je die van jou nog ophogen als de termijn niet verstreken is, maar dat kun jij in de voorwaarden vinden.

Je kunt niet achteraf nog een nieuw bouwdepot afsluiten voor een huis wat je al bezit (voor zover ik weet)
Je kunt toch advies aan de hypotheekadviseur vragen zonder verder ook meteen stappen te nemen? Dit soort zaken kun je denk ik juist beter overlaten aan een professional.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Dat is gewoon een stukje extra lenen. Dan zul je het hele traject inclusief taxatie en loonstroken nogmaals door moeten.
Je zal dan een tweede hypotheek of onderhandse opname ( als je een verhoogde inschrijving hebt) moeten dan. De bank gaat dan weer opnieuw beoordelen of je het extra geld kan lenen. Veel banken hebben een minimaal bedrag van 12500 als extra hypotheek. Als je hiermee buiten die tien procent komt, heb je toestemming van de woningstichting nodig.
let je wel op met die terug koop regeling.....(valt voor heel veel mensen toch vaak tegen..wat er bij verkoop word getaxeerd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven