Van slag na vakantie

15-08-2016 20:47 27 berichten
Telkens als ik van huis ben, een paar dagen of drie weken, dan ben ik van slag als ik weer thuis ben. Chagerijnig en gestresst van wat er allemaal moet gebeuren.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben en of je dan door hebt waardoor het gebeurd.

E?n vermoeden is dat ik slechter en korter slaap, maar er lijkt meer.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.

In mijn geval 'baal' ik dan voornamelijk van het feit dat ik weer al die 'verplichtingen' heb waar ik me druk om maak.
Ja, dat heet teruggaan naar de realiteit en is helaas niet aan te ontkomen. Maarja, ik heb het ook net vóórdat we op vakantie gaan. Want dan moet er ook veel gebeuren.
Ja herkenbaar, vooral vermoeidheid.
Zeer herkenbaar! Dan begint het hele circus weer en moet ik de eerste week echt een lijstje maken met alles wat moet gebeuren, terwijl ik die normaal gesproken gewoon tussendoor doe (van boodschappen tot e-mailtjes beantwoorden e.d.)
Ik heb het andersom. Ik ben altijd gestressed als ik op vakantie ben. Tijd zat om na te denken.
Relax. Wat.moet er allemaal gebeuren dan?
quote:pangea schreef op 15 augustus 2016 @ 20:54:

Ja, dat heet teruggaan naar de realiteit en is helaas niet aan te ontkomen. Maarja, ik heb het ook net vóórdat we op vakantie gaan. Want dan moet er ook veel gebeuren.Idem.
Ja, herkenbaar. Kan er echt helemaal somber van worden. Alles begint weer, blegh. Wat dat betreft kan je beter niet op vakantie gaan denk ik wel eens. Al weet ik inmiddels dat het snel weer over is zodra ik weer in het ritme van alledag zit. Het heeft bij mij ook wel te maken met het naderend einde van de zomer, daar ben ik ook altijd nogal gevoelig voor.

Maar ik weet niet of dit is wat je bedoelt eigenijk, als je zegt dat er bij jou "meer" lijkt te spelen?
Nothing happens for a reason
Och als het aan mij lag zou ik eeuwig op vakantie gaan!
We komen er niet uit. Vermoeidheid sowieso. Uit ritme lijkt het en ik zie idd op tegen alles wat weer moet.

Ik word ook angstig, bang dat ik weer overspannen raak.

En er moet wel wat, we zijn net verhuisd en nog niet alles is uitgepakt en/of over.
quote:Betweter_ schreef op 15 augustus 2016 @ 21:08:

Och als het aan mij lag zou ik eeuwig op vakantie gaan!Ik voel me dan meestal ook een ander mens.
quote:Betweter_ schreef op 15 augustus 2016 @ 21:08:

Och als het aan mij lag zou ik eeuwig op vakantie gaan!Herkenbaar! Ik heb nu al wel een tijd vakantie, maar eerder als ik na de vakantie aan de slag moest voelde ik ook van die stress. Daar heb ik nu gelukkig niet last van, maar goed, ooit krijg ik leuk werk en hopelijk blijft die stress dan weg!
Pluk de dag, voor je het weet ben je dood
Ook herkenbaar voor mij. Toen ik terug was van mijn laatste vakanties moest ik huilen.... de laatste keer was het zo erg dat ik onbetaald verlof aanvroeg en nu dus het.vooruitzicht heb van vier maanden backpacken :-)
Waarom ga je dan op vakantie?
Mijn man zit as we speak weer op de fiets richting werk en ik moet in het weekend weer beginnen.

Ik raak er nu al depressief van. Heb er echt zo geen zin in. De kinderen hebben nog 3 weken maar dan begint het hele circus weer. Bah.
Wat mij iig helpt, merk ik, is dat mijn werk-mail gewoon door gaat. Als mijn vakantie voorbij is ligt er geen bult werk op me te wachten.
Dat noem ik geen vakantie, op je vakantie bezig blijven met je werkmail. Meer een niet kunnen loslaten issue.
quote:hamaika schreef op 16 augustus 2016 @ 08:01:

Dat noem ik geen vakantie, op je vakantie bezig blijven met je werkmail. Meer een niet kunnen loslaten issue.Boeiend zeg, hoe jij dat noemt!
Als je er echt een depressie van krijgt moet je niet gaan en de HA eens bezoeken voor hulp.
quote:OmeHenk schreef op 15 augustus 2016 @ 21:28:

We komen er niet uit. Vermoeidheid sowieso. Uit ritme lijkt het en ik zie idd op tegen alles wat weer moet.

Ik word ook angstig, bang dat ik weer overspannen raak.

En er moet wel wat, we zijn net verhuisd en nog niet alles is uitgepakt en/of over.

Elke dag 3 dozen uitpakken?

Als je er angstig if depressief van wordt, zou ik eens langs de huisarts gaan
quote:hamaika schreef op 16 augustus 2016 @ 08:01:

Dat noem ik geen vakantie, op je vakantie bezig blijven met je werkmail. Meer een niet kunnen loslaten issue.Als het voor Bugs_bunny werkt is het toch prima? Al kan je een berg emails ook negeren als je terug komt. Alles ouder dan een paar dagen is niet urgent en wellicht al lang opgelost.
quote:Bugs_Bunny schreef op 16 augustus 2016 @ 07:54:

Wat mij iig helpt, merk ik, is dat mijn werk-mail gewoon door gaat. Als mijn vakantie voorbij is ligt er geen bult werk op me te wachten.Als dat afhandelen inhoudt dat je het niet maar simpelweg forward naar de volgende in de rij, dan loopt het wel lekker door ja. Vaak zijn er vragen verwerkt in de e-mails en kan de rest ook weer door als daar ook een antwoord op gegeven wordt.
Ik herken het ook helemaal. Op vakantie, en in de week ervoor, ben ik zorgeloos en ontspannen. Maar al op de terugreis raak ik gespannen. Jammer he. Het ebt weer weg, maar sep/ok zijn mijn minste maanden van het jaar.

Weet niet goed wat er aan te doen.
quote:Idris schreef op 16 augustus 2016 @ 10:24:

[...]

Elke dag 3 dozen uitpakken?

Als je er angstig if depressief van wordt, zou ik eens langs de huisarts gaan

Het zijn er wat meer. Vandaag even getut en extra geslapen. Helpt wel.

Het gebeurt vaker, de huisarts kan dan ook niet veel doen. Uiteindelijk moet ik het zelf handelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven