Geld & Recht alle pijlers

Wekelijkse boodschappen.

24-04-2016 14:41 788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.

Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.

Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.

Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.

Daarom start ik dit topic opnieuw.

Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.

Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.

Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
Hoezo 15-20€ aan fruit? Ik had vorige week 2 dozen aardbeien voor 4€, een TROS bananen voor 1€ en 10 perziken voor 1,60€
Ik vind 2 dozen aardbeien, 10 perziken en 6 bananen wat aan de krappe kant voor 4 personen voor een hele week, Vergeetmijnietje. Bij ons gaat er met 2 volwassenen, 1 puber en een peuter wel meer doorheen met 2 stuks fruit pp per dag.

Meestal tussen de 8 en 10 euro hier.
Only dead fish go with the flow
Wij hebben hellofresh ook een keer of 2 gedaan. We kookten dan samen en de recepten waren super gezond en lekker! Maar heb ivm de kosten na 2 keer wel opgezegd. Ik denk dat je het wel red hoor, 50 euro voor de resterende 4 dagen. Gewoon goed op de aanbiedingen letten en daaromheen je weekmenu plannen
Ik wilde er mee zeggen dat 20€ aan fruit mij nogal veel lijkt, zak appels er bij en je zit nog altijd rond de 8€.

Overigens eet mijn man fruit op z'n werk, en heb ik een kleuter en baby hier thuis.

En ikzelf eet niet braaf 2 stuks fruit per dag:-) soms eet ik meer, soms minder, en soms gewoon zelfs een dag niet.

Heb ook nog een tas appels en tas pruimen gekregen van een kennis, als ik het zelf had gekocht was ik misschien 10€ totaal kwijt. En het is zoveel dat ik het niet eens op krijg deze week.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 15 augustus 2016 @ 18:25:

Hoezo 15-20€ aan fruit? Ik had vorige week 2 dozen aardbeien voor 4€, een TROS bananen voor 1€ en 10 perziken voor 1,60€

Oei neen wij eten hier echt wel meer fruit met 2:

Pompelmoes 4

Appels 4

Meloen 1

Bananen tros

Kersen

Druiven

En soms nog wat meer...
quote:Dreamglasses schreef op 15 augustus 2016 @ 19:23:

Wij hebben hellofresh ook een keer of 2 gedaan. We kookten dan samen en de recepten waren super gezond en lekker! Maar heb ivm de kosten na 2 keer wel opgezegd. Ik denk dat je het wel red hoor, 50 euro voor de resterende 4 dagen. Gewoon goed op de aanbiedingen letten en daaromheen je weekmenu plannen

We zullen zien. Twee keer eten we al niet thuis. Dan zouden we 1 keer lowbudget eten en laatste moeten we nog iets voor verzinnen.

Het gaat ook over het gezond koken

Was het wat verzorgd? Die boxen?

We kunnen de eerste twee week zijn aan 30% daarna zien we
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 15 augustus 2016 @ 18:25:

Die prijzen vind je hier eigenlijk ook niet

Tros bananen 2 euro

2 aarbeien 5,5 euro

10 perziken 4 euro

Maakt toch al 11,5

Prijzen genomen van de Collect and go van de Colruyt. Dat is bijna het dubbelen van wat jij zegt betaald te hebben.

Misschien os het hier gewoon veel duurder.
quote:mlsc schreef op 15 augustus 2016 @ 19:44:

[...]

We zullen zien. Twee keer eten we al niet thuis. Dan zouden we 1 keer lowbudget eten en laatste moeten we nog iets voor verzinnen.

Het gaat ook over het gezond koken

Was het wat verzorgd? Die boxen?

We kunnen de eerste twee week zijn aan 30% daarna zien we

Ja het is heel verzorgd! Je hebt alles erin wat je nodig hebt voor die 3 dagen. En mijn dochter van toen 10 jaar vond het ook heerlijk. Geen pakjes en zakjes, alles vers. En leuk om eens wat nieuws te proberen.

Ik kook voor ons gezin heel gezond en we eten vooral vegetarisch (met vervangers) en elke week 1 x vis. Peuter krijgt ook nog wel vlees en dochter ook af en toe. Meestal red ik het wel met 65 a 70 euro per week. Inclusief luiers. Van eigen merk en de echte ( voor 's nachts). Ik koop de dure luiers wel alleen als ze sterk afgeprijsd zijn bij een winkel en dat is hier afwisselend bijna wekelijks: ene keer kruidvat, dan weer een supermarkt. Vandaag een pak voor 6 euro p st. Dan koop ik meestal meer in.

Hebben jullie ook geen lidl of aldi in België?
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 15 augustus 2016 @ 19:36:

Ik wilde er mee zeggen dat 20€ aan fruit mij nogal veel lijkt, zak appels er bij en je zit nog altijd rond de 8€.

Overigens eet mijn man fruit op z'n werk, en heb ik een kleuter en baby hier thuis.

En ikzelf eet niet braaf 2 stuks fruit per dag:-) soms eet ik meer, soms minder, en soms gewoon zelfs een dag niet.

Heb ook nog een tas appels en tas pruimen gekregen van een kennis, als ik het zelf had gekocht was ik misschien 10€ totaal kwijt. En het is zoveel dat ik het niet eens op krijg deze week.

In de zomer is meer verkrijgbaar tegen lagere prijzen. In de winter minder afwisseling en duurder. Ik bezuinig in ieder geval vrijwel nooit op groenten en fruit, tenzij bepaalde dingen in de aanbieding zijn. Dan koop ik dat. Behalve gala meloenen. Die komen bij ons echt niet op, aangezien maar 1 persoon het lust.

Ik bezuinig vooral op melk, eieren, brood, aardappels etc en wij eten geen vlees. Wel vis. En verder koop ik veel van eigen merk. Maandelijkse voorraad mbt huishoudelijke dingen koop ik bij vaak bij Lidl. Ik koop daar ook mijn hooikoortspillen.
Jawel hoor. Maar Aldi is niet meer dichtbij. Vroeger wel en dan kochten we een deel daar. Wel vinden wij de groeten en fruit daar niet zo verzorgd.

Lidl zou ik inderdaad eens moeten proberen.

Wij zullen ook eerder besparen op andere dingen dan op fruit.

WoW dat is weinig!
Ha maar je eet geen vlees. Dat is al een grote kost.

Mss wel veel noten enz?
We eten wel regelmatig vervangers maar die zijn minder duur dan vlees heb ik het idee. Het ligt er ook aan hoeveel je eet voor het diner. Wij eten liever flinke lunch dan warm eten. Ook wel noten en soms helemaal geen vervanger. Maar meestal dan in de zomer. In de winter heeft mijn man vooral wel wat meer nodig dan alleen groenten en aardappels/ rijst/ pasta

Misschien kun je 1 x per maand naar de goedkopere winkels om bepaalde houdbaardere voorraad in de slaan? Overigens doen wij met een zak aardappels van 5 kilo ook 3 a 4 weken. Die leg ik op een donkere plek. Dan krijgen ze geen uitlopers.

We kopen ook wel eens vega gehakt daar voor in de lasagne, pasta of burritos. Daar proef je minder van. Maar het vult wel meer.
ik maak graag gebruik van jullie aanbod dat jullie meekijken en mij eventueel adviseren.

Jumbo

appelsiente 1,22

olijven 2,99

Bananen 0,83

Kaas bel. 4,85

Boerenlan karnemelk 1,07

Rijst Tosya, 3x 1,61 4,83

Buitenei M 10 stuks 2,09

cashew noten 2,75

citroenen 2 stuks 1,29

dikkie dik koekjes 1,39

Duyvis borrelnoten 1,74

Volkoren brood half 0,53

Fruit to go drink 1,37 (actie)

suikerklontjes midi

2x 0,83 1,66

goudkuipje nat. 1,32

halvamel pak 0,93

Belegen plakkaas 2,52

Komkommer 0,49

zoete puntpaprika 1,68

junami appels 1,63

kipkerrie mild 1,99

letterbeertje choc 1,61

maggi opkkikker 0,77

maggi opkkikker 0,77

Megaforce blik 0,40

melk halfvol

4 x 1,13 4,52

molk vol Lactosev 1,22

pate 1,19

prince tonijnblik 2,80 (actie 3 stuks)

scharrel kipkluifjes 2,10

sesampasta 2,39

SERA Pepperoni 1,39

Verkade kokoschoc 0,97

verse pruimen 2,00

Wassa sandwich 1,13

witte bollen 10x 1,39

---------

subtotaal 63,88

Dezelfde dag nog 40 euro bij de LIDL uitgeven maar die bon heb ik helaas niet meer
quote:real_tweety schreef op 16 augustus 2016 @ 16:25:

ik maak graag gebruik van jullie aanbod dat jullie meekijken en mij eventueel adviseren.

Jumbo

appelsiente 1,22

olijven 2,99

Bananen 0,83

Kaas bel. 4,85

Boerenlan karnemelk 1,07

Rijst Tosya, 3x 1,61 4,83

Buitenei M 10 stuks 2,09

cashew noten 2,75

citroenen 2 stuks 1,29

dikkie dik koekjes 1,39

Duyvis borrelnoten 1,74

Volkoren brood half 0,53

Fruit to go drink 1,37 (actie)

suikerklontjes midi

2x 0,83 1,66

goudkuipje nat. 1,32

halvamel pak 0,93

Belegen plakkaas 2,52

Komkommer 0,49

zoete puntpaprika 1,68

junami appels 1,63

kipkerrie mild 1,99

letterbeertje choc 1,61

maggi opkkikker 0,77

maggi opkkikker 0,77

Megaforce blik 0,40

melk halfvol

4 x 1,13 4,52

molk vol Lactosev 1,22

pate 1,19

prince tonijnblik 2,80 (actie 3 stuks)

scharrel kipkluifjes 2,10

sesampasta 2,39

SERA Pepperoni 1,39

Verkade kokoschoc 0,97

verse pruimen 2,00

Wassa sandwich 1,13

witte bollen 10x 1,39

---------

subtotaal 63,88

Dezelfde dag nog 40 euro bij de LIDL uitgeven maar die bon heb ik helaas niet meer

net een heel bericht getypt, wil ik hem verzenden, poef alles weg. dus bij deze een nieuwe (kortere) poging).

Leuk!

Altijd leuk als mensen mee komen schrijven (en ik vind het stiekem ook gewoon leuk om commentaar/advies te geven)

Is er een reden dat je kiest voor bepaalde merken tegenover huismerken?

Ik zie bijvoorbeeld;

appelsientje 1.22, huismerk is 0.86 (scheelt 0.36)

Goudkuipje 1.32, huismerk is 0.76 (scheelt 0.56)

10 eieren 2.09, merkloze scharreleieren 1.49 (scheelt 0.60)

4*1,13 = 4.52 halfvolle melk, 2 kannen van 2 liter melk 1.98 (scheelt 2.54)

cashewnoten 2.75 (dat zijn die in plastic bakjes of niet?), jumbo heeft ook cashewnoten in zakken (scheelt ongeveer 5 euro per kilo)

letterbeertje 1.61 (150 gram) en dikkie dik koekjes 1.39 (138 gram) die zijn waarschijnlijk voor je kindje of niet? Ik heb zelf twee kinderen (twee en drie jaar oud) en mijn ervaring is dat ze al gaan glunderen van het woord koekje en dat het niet veel uitmaakt of het dan een lange vinger of een koekje met een leuk figuurtje is. Dus misschien een idee om over te stappen op biscuitjes (400 gram voor 0.60) en lange vingers (125 gram voor 0.47)? (scheelt 1.93 en je hebt 237 gram meer aan koekjes)

En ik zie een blok belegen kaas, maar ook belegen kaas in plakken. Voorgesneden kaas is meestal heel wat duurder dan een blok kaas, vanwaar beide?

Zo maar wat kleine dingen die mij opvielen.

Daarnaast staan er nog wat dingen tussen die ikzelf niet snel zou kopen omdat ik ze te duur vind voor wat je ervoor krijgt en je ze makkelijk zelf kunt maken, zoals de wassa sandwich en fruit to go.

De meeste mensen kopen de producten die ze gewend zijn om te kopen en zijn daarom minder snel geneigd om een ander (goedkoper) product te proberen, nou weet ik natuurlijk niet of dit ook voor jou geldt (ik ken je immers niet) maar wellicht kun je iets met bovenstaande tips.

Ik hoop dat je er wat aan hebt (en ik wil best vaker meekijken met je lijstjes als je wil (vooral bij de jumbo kom ik heel vaak, waardoor ik het assortiment en mogelijk goedkopere alternatieve vrij goed weet.)
Dank je wel Stripverhaal.

vervelend dat je alles kwijtraakte. Fijn dat je moeite genomen hebt opn te typen.

Blok en gesneden kaas idd. Gesneden is voor op brood en blok dat raspen we over pizza of pasta gerechten. Soms ook tussen brood maar dat is teveel moeite. Scheelt maar 1 euro per kilo ofzo toch?

Fruit to go zit in knijpzakjes. Daar lok ik mijn peuter de auto mee in als we ergens naar toe moeten.

Qua koekjes heb je gelijk. dikkie dik of Nijntje hoeft niet idd.

Cashewnoten zijn idd plastic bakken. Zijn die in zakjes wel net zo lekker?

Goudkuipje en Appelsiente zal ik ook eens kijken of ik huismerk lekker vind.

Je hebt het over 2 kannen van 2 liter melk. Is dat houdbare want ik ook koop wel houdbare. En kan zo'n grote kan ook makkelijk in de koelkast? Dat zijn natuurlijk vaak dingen waardoor we meer uitgeven. De gedachte dat klein makkelijker is.

Hartelijk dank voor het meekijken! ik zal als ik weer boodschappen gedaan heb, het weer plaatsen. Op die manier leer ik waarschijnlijk ook goedkoper boodschappen doen. IK doe inderdaad graag de meeste boodschappen bij de Jumbo (ook tussendoor AH en Lidl en Dirk)
@real_tweety

Nee, de melk waar ik het over had is verse melk. Ik koop zelf bijna alleen maar verse melk, die passen trouwens gewoon in de deur van de koelkast. Ik heb altijd wel enkele pakken houdbare melk op voorraad (ik woon in een plaats zonder supermarkt, dus wil niet onder het koken zonder blijken te zitten). Mijn houdbare melk haal ik bij de AH, daar hebben ze houdbare melk in een verpakking van zes liter pakken bij elkaar voor 2,65. Dat is omgerekend 0,44 per liter.

ik heb nogal een hoofd voor cijfertjes, ken een hoop prijzen uit mijn hoofd en het valt mij ook op als een product duurder is geworden in vergelijking met de vorige keer, scanfoutjes van de kassa vallen mij ook heel snel op aangezien ik de meeste prijzen uit mijn hoofd weet

En qua cashewnoten, die plastic bakjes en die zakken zijn beide van het jumbo eigen merk, dus heel erg veel verschil zal er niet tussen. Die in de plastic bakjes ken ik persoonlijk niet qua smaak, maar die uit de zakken vind ik hartstikke lekker.

En wat je zegt, "klein is makkelijker" dat klopt, maar meestal wel duurder. Toiletpapier koop ik bijvoorbeeld in een pak van 24 rollen, hetzelfde toiletpapier heb je ook in pakken van 10 of 6 rollen, maar dan ben je per rol meer kwijt. En toiletpapier gaat niet over datum, dus voorraad is niet erg.

Er viel mij nog iets op aan jouw lijstje, er staat lactose vrije melk op, maar ook gewone melk en kaas. Is er binnen jouw gezin iemand die lactose intolerant is? Want dat kan het soms wel lastiger maken om goedkoop boodschappen te doen (aangezien er niet altijd een goedkope melkvrije variant is).
Real_tweety, dan kijk ik ook nog maar even mee..

ik zie maggi opkikker, is dat voor thuis? Want dan zijn de potten tuinkruidenbouillon denk ik goedkoper, en minder afval.

Ik heb als regel hier dat we door de week geen nootjes ed eten. (hooguit een zak die het weekend niet op is gegaan). Voordelig en goed voor de lijn.

Knijpzakjes is echt iets wat je aan en af kan wennen. Je peuter zou niet gelokt hoeven te worden met iets te eten of te drinken, maar moet gewoon luisteren als hij de auto in moet. Volgens mij is het ook geen gezond voer.

Kaas; ik koop een groot blok, en het laatste deel rasp ik op voor over de pasta ed en gaat de diepvries in. Voordeel is dat ik niks weggooi en precies zoveel kan pakken als ik wil, het beschimmeld niet.

Koekjes zou ik ook merkloos doen. Ik bak ze het liefst zelf, heb hele simpele recepten, en als je het recept verdubbeld kan een deel zo de diepvries in (ongebakken dus ) en dat bak ik dan later af.

Scheelt ook veel afval.

Melk; ik heb ook de 2 liter cans verse melk, die zijn goedkoper, en huismerk houdbare melk. Daar maakt zoon de brinta mee aan.

Suikerklontjes... ik weet het niet zeker maar lijkt mij duurder dan losse suiker. Geen suiker is natuurlijk altijd beter

Witte bollen; mag bij ons alleen in het weekend, en dan die van de AH huismerk. 0,99 cent voor 10 bollen.

Ik denk dat in heel veel gevallen het kan helpen om te zien wat je als luxe kan beschouwen, en dat dus sporadisch koopt, en wat basis is. Als je wat meer naar basis neigt, kun je denk ik echt met minder geld uit.

Hier redden we het voor 92 euro per week, gezin met twee volwassen kinderen.

Ook schoonmaakmiddelen ed zitten erbij.

Het is hier heel helder wanneer ik die 92 euro niet redt; dan is er een feestje . Dan wijk ik af van 'basis' en gaat het gelijk mis. Wat dan niet erg is want we weten waar het van komt.

Bovendien is er genoeg inkomen om een keer meer geld uit te geven. Voor mij is het vooral een sport om binnen de 92 euro te blijven.

Laatste tip; goed inkopen als er gunstige aanbiedingen zijn, en je weekmenu maken op de reclamefolders.

hoop dat je hier iets mee kan. Eens op een andere manier kijken is best leuk
Deze week niet veel gekocht. Dit omdat we van vrijdagavond tot woensdagmorgen weg zijn. We hadden voor 52 euro. Grootste hap waren de blokjes voor het afwasmachine 18 euro.

Afwasblokjes finish

Afwasmiddel

Vuilzakjes

Salami 150 gr

Brochette kip 2

Brochette varken 2

wokvlees

Wokgroenten

Sla

Tomaten 1 kg

Komkommer

Courgette

Ajuin

Aardappelen

Bananen tros

Pompelmoezen 6

Appels 6

Perzik 4

Kaas

Chaumes

Griekse yoghurt

Brood

Volgende week moeten we maar 1 maaltijd kopen. We zien benieuwd of het gaat lukken.
Stripverhaal, inderdaad lactosevrije melk. Ik heb geen dikke darm meer en drink daardoor lactosevrije melk. Is idd duurder. Daarom moet ik nootjes bouilion ed elke dag. Daar zitten zouten in.

Ik zal ook eens naar de grote liter pakken kijken van gewone melk. Bolletjes kopen wij niet elke week maar ik vraag me af of gewoon brood goedkoper is, omdat witte bolletjes meer vullen.

ambra, jij ook bedankt. Bouilion in potten is goed idee. ik zal eens kijken.

leuk dat je koekjes bakt. Zou ik simpel recept per pb mogen?

Mijn peuter zou niet gelokt moeten worden idd maar ze is heel eigenwijs .. en ik heb de energie niet voor een strijd.. ik kan het afbouwen. Zitten waarschijnlijk ook suikers in die fruit(knijp)zakjes.
Wat zijn eigenlijk witte bollen?
quote:mlsc schreef op 17 augustus 2016 @ 15:32:

Wat zijn eigenlijk witte bollen?ronde broodjes, die andere zijn puntjes. Zachte witte broodjes dus.
Is dat wat wij een pistolet noemen?

http://static.webshopapp. ... x300x2/vloer-pistolet.jpg
pistolet is harder
puntjes worden ook wel kadetjes genoemd.
Een sandwiches dan eerder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven