Bloeding maar geen eisprong
dinsdag 16 augustus 2016 om 19:30
Hallo Meiden,
Ik weet even niet wat ik moet denken ik snap er niets van.
ik zal even uitleggen wat er is.
Wij zijn in april gestopt met de pil omdat we het graag willen proberen om voor een kindje te gaan.
De laatste vier maanden heb ik ongeveer een cyclus van 34 dagen.
Vorige maand heb ik denk ik voor het eerst een eisprong gehad dit denk ik omdat ik ontzettend krampen had in mijn buik en mijn tempratuur ging na die dag met een paar graden omhoog.
ik meet iedere ochtend mijn tempratuur om precies te zijn om half zeven.
Deze ligt altijd zo rond de 36.5 36.6 graden.
Vorige maand ging die ineens omhoog naar 36.8 36.9 hij bleef zo totdat ik ging menstrueren.
Daardoor dacht ik ik heb een eisprong gehad..Ik helemaal happy
Deze cyclus heb ik geen eisprong gehad denk ik omdat mij tempratuur niet hoger komt tot 36.6...Wel lager vandaag dus ook 36.2
Ik zit op cyclus dag 27 en normaal is mijn cyclus 34 dagen moet dus over 7 dagen ongesteld worden.
Heb het idee dat ik geen eisprong meer krijg...Maar nu heb ik vandaag wel een lichte bloeding gehad was 1 grote druppel daarna klein beetje bruin met afvegen..
Weet iemand wat dit kan zijn?
ik moet pas over een week ongesteld worden.
En waarom heb ik geen eisprong...
Ik maak me altijd al zorgen dat het niet lukt omdat ik 31 jaar ben..
Ik kan er met niemand over praten omdat niemand het weet.
Misschien is hier iemand die mij een beetje kan helpen
Dankje wel alvast!
Ik weet even niet wat ik moet denken ik snap er niets van.
ik zal even uitleggen wat er is.
Wij zijn in april gestopt met de pil omdat we het graag willen proberen om voor een kindje te gaan.
De laatste vier maanden heb ik ongeveer een cyclus van 34 dagen.
Vorige maand heb ik denk ik voor het eerst een eisprong gehad dit denk ik omdat ik ontzettend krampen had in mijn buik en mijn tempratuur ging na die dag met een paar graden omhoog.
ik meet iedere ochtend mijn tempratuur om precies te zijn om half zeven.
Deze ligt altijd zo rond de 36.5 36.6 graden.
Vorige maand ging die ineens omhoog naar 36.8 36.9 hij bleef zo totdat ik ging menstrueren.
Daardoor dacht ik ik heb een eisprong gehad..Ik helemaal happy
Deze cyclus heb ik geen eisprong gehad denk ik omdat mij tempratuur niet hoger komt tot 36.6...Wel lager vandaag dus ook 36.2
Ik zit op cyclus dag 27 en normaal is mijn cyclus 34 dagen moet dus over 7 dagen ongesteld worden.
Heb het idee dat ik geen eisprong meer krijg...Maar nu heb ik vandaag wel een lichte bloeding gehad was 1 grote druppel daarna klein beetje bruin met afvegen..
Weet iemand wat dit kan zijn?
ik moet pas over een week ongesteld worden.
En waarom heb ik geen eisprong...
Ik maak me altijd al zorgen dat het niet lukt omdat ik 31 jaar ben..
Ik kan er met niemand over praten omdat niemand het weet.
Misschien is hier iemand die mij een beetje kan helpen
Dankje wel alvast!
dinsdag 16 augustus 2016 om 19:33
Ik zou ovulatietesten gaan proberen, in plaats van dat gedoe met temperaturen. Veel duidelijker! (En dan die van Clearblue met een smiley, niet die met een streepje, want dan krijg je hetzelfde 'Is het nou wel of niet'-gedoe)
Als je dan inderdaad enkele cyclussen geen eisprong blijkt te hebben, zou ik eens langs de huisarts gaan.
Als je dan inderdaad enkele cyclussen geen eisprong blijkt te hebben, zou ik eens langs de huisarts gaan.
dinsdag 16 augustus 2016 om 19:40
Ja daar zat ik ook al aan te denken Nienke dankje wel voor je reactie.
Tempraturen maakt me ook wel een beetje gek hoor..hahha
Maar wanneer moet ik dan beginnen met ovulatie Testen?
En nee ik dacht ook 31 is niet te oud maar lees veel verhalen over na je 30 ste is het allemaal minder..pfff word er een beetje gek van...
Ging er juist leuk in zo van we zien het wel wanneer het komt.
Maar merk echt aan me zelf dat ik er zooo mee bezig ben had ik zoo niet verwacht.
Tempraturen maakt me ook wel een beetje gek hoor..hahha
Maar wanneer moet ik dan beginnen met ovulatie Testen?
En nee ik dacht ook 31 is niet te oud maar lees veel verhalen over na je 30 ste is het allemaal minder..pfff word er een beetje gek van...
Ging er juist leuk in zo van we zien het wel wanneer het komt.
Maar merk echt aan me zelf dat ik er zooo mee bezig ben had ik zoo niet verwacht.
dinsdag 16 augustus 2016 om 19:46
Ik startte altijd op dag 10 's ochtends met ovulatietesten, en dan iedere ochtend, tot ik een positieve had. Bij mij vaak dag 12 of 13, maar jij hebt een wat langere cyclus, dan kan het wat later zijn. (En verder gewoon niet teveel verhalen lezen. Ieder lichaam is anders, en meestal lukt het allemaal prima om zwanger te worden)
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:00
Begrijp ik het goed als dat je pas een maand tempt? Dan kan je helemaal nog niet met zekerheid zeggen dat jou temp 35.6 is.
Gebruik je een thermometer die 2 cijfers achter de komma gaat? Meet je meteen als je wakker bent of ga je eerst nog even plassen?
Ik kan zo niet zien of je met 35,6 35,6 een ei hebt gehad.
Je bent pas 4 maanden bezig waarom zou je nu al gaan temperaturen??? Of je bezig houden met ovulatietesten....
Gebruik je een thermometer die 2 cijfers achter de komma gaat? Meet je meteen als je wakker bent of ga je eerst nog even plassen?
Je bent pas 4 maanden bezig waarom zou je nu al gaan temperaturen??? Of je bezig houden met ovulatietesten....
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:05
quote:Veeanne1 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:00:
Begrijp ik het goed als dat je pas een maand tempt? Dan kan je helemaal nog niet met zekerheid zeggen dat jou temp 35.6 is.
Laat haar temperaturen/ovu testen als ze dat wil..
Ze vraagt om ervaringen, niet om jouw mening.
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:19
quote:bam1984 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:05:
[...]
Ik vraag hoor hoe ze tempt, en of ze wel met de juiste thermometer tempt. Want zo kan niemand aan haar temp zien of ze een ei heeft gehad. Dit vraag ik omdat ik er veel ervaring mee heb en haar er dus graag mee wil helpen.
En en ik ben oprecht benieuwd waarom zij al na 4 maanden de behoefte voelt om te temperaturen... Ik weet zelf uit ervaring dat het er niet leuker op wordt!
Dus eerst even goed lezen voor je mij de les wilt lezen!
[...]
Ik vraag hoor hoe ze tempt, en of ze wel met de juiste thermometer tempt. Want zo kan niemand aan haar temp zien of ze een ei heeft gehad. Dit vraag ik omdat ik er veel ervaring mee heb en haar er dus graag mee wil helpen.
En en ik ben oprecht benieuwd waarom zij al na 4 maanden de behoefte voelt om te temperaturen... Ik weet zelf uit ervaring dat het er niet leuker op wordt!
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:25
Het is 1 cijfer achter de comma.
En dit is de tweede maand dat ik tempratuur.
ik ben begonnen met tempraturen omdat ik gewoon heel onzeker ben wil gewoon zoo graag net als iedereen hier kijken of ik wel een eisprong heb.
ik dacht eerst ook ik ga me er niet mee bezig houden. We zien wel..
Maar toch doe ik het hahahah ...
En dit is de tweede maand dat ik tempratuur.
ik ben begonnen met tempraturen omdat ik gewoon heel onzeker ben wil gewoon zoo graag net als iedereen hier kijken of ik wel een eisprong heb.
ik dacht eerst ook ik ga me er niet mee bezig houden. We zien wel..
Maar toch doe ik het hahahah ...
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:25
quote:Meisje3776 schreef op 16 augustus 2016 @ 19:58:
Ja dankje wel ik deed tempraturen ook omdat ik dacht dat dit het betrouwbaarst was.
Maar wat is die grote druppel bloed vandaag dan geweest?
ik hoef pas over 7 dagen ongesteld te worden
Op dag 34 niet op 27
Kan eigenlijk vanalles zijn. Een hormonale disbalans of een contactbloeding als je onlangs seks hebt gehad.
Edit: Toevoeging: Het kan volgens mij ook zijn dat je lichaam nog 'op gang' moet komen na het stoppen met de pil. Dus dan kan zijn dat je nu een cyclus hebt zonder eisprong, maar dat betekent niet dat je nooit een eisprong hebt.
Ja dankje wel ik deed tempraturen ook omdat ik dacht dat dit het betrouwbaarst was.
Maar wat is die grote druppel bloed vandaag dan geweest?
ik hoef pas over 7 dagen ongesteld te worden
Op dag 34 niet op 27
Kan eigenlijk vanalles zijn. Een hormonale disbalans of een contactbloeding als je onlangs seks hebt gehad.
Edit: Toevoeging: Het kan volgens mij ook zijn dat je lichaam nog 'op gang' moet komen na het stoppen met de pil. Dus dan kan zijn dat je nu een cyclus hebt zonder eisprong, maar dat betekent niet dat je nooit een eisprong hebt.
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:31
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:36
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:50
quote:Marie89 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:25:
[...]
Oke dankje wel gelukkig dan maar kan van alles zijn dus!
Ik ga gewoon lekker verder met tempraturen en me proberen geen zorgen te maken.
[...]
Oke dankje wel gelukkig dan maar kan van alles zijn dus!
Ik ga gewoon lekker verder met tempraturen en me proberen geen zorgen te maken.
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:53
quote:Marie89 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:36:
Oh, en TO, ken je de website Fertility Friend al? Kan je je temperatuur (en allerlei andere zaken) invoeren en die schat aan de hand van de ingevoerde data in wanneer je eisprong was. Als je er dan toch mee bezig bent, kan je het misschien maar beter goed (en geïnformeerd) doen
Jaa was al gaan kijken had meer dames erover gehoord alleen mijn engels is zoo niet goed hahaha
Snap er niets van maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept.
Ga nog maar eens op onderzoek uit
Oh, en TO, ken je de website Fertility Friend al? Kan je je temperatuur (en allerlei andere zaken) invoeren en die schat aan de hand van de ingevoerde data in wanneer je eisprong was. Als je er dan toch mee bezig bent, kan je het misschien maar beter goed (en geïnformeerd) doen
Jaa was al gaan kijken had meer dames erover gehoord alleen mijn engels is zoo niet goed hahaha
Snap er niets van maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept.
Ga nog maar eens op onderzoek uit
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:53
quote:Veeanne1 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:31:
Ik zou je dan adviseren om een temp met 2 cijfers achter de komma te kopen. Daar zie je duidelijker een eventuele stijging.
Ja ik begrijp het helemaal je wilt natuurlijk meteen eerste ronde zwanger zijn! Maar als je er nu al zo mee bezig bent en het duurt wat langer dan wordt het er niet leuker op
Ik zou je dan adviseren om een temp met 2 cijfers achter de komma te kopen. Daar zie je duidelijker een eventuele stijging.
Ja ik begrijp het helemaal je wilt natuurlijk meteen eerste ronde zwanger zijn! Maar als je er nu al zo mee bezig bent en het duurt wat langer dan wordt het er niet leuker op
dinsdag 16 augustus 2016 om 20:56
quote:Veeanne1 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:31:
Ik ga zeker even kijken voor tempratuur met 2 cijfers achter de comma.
Tuurlijk wil iedereen dat eerste ronde zwanger worden.
Maar besef ook heel goed dat dat niet zo makkelijk is..
Ik wil ook gewoon heel graag me lichaam leren kennen.
Ik ga zeker even kijken voor tempratuur met 2 cijfers achter de comma.
Tuurlijk wil iedereen dat eerste ronde zwanger worden.
Maar besef ook heel goed dat dat niet zo makkelijk is..
Ik wil ook gewoon heel graag me lichaam leren kennen.
dinsdag 16 augustus 2016 om 22:55
quote:Veeanne1 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:19:
[...]
JIj vraagt WAAROM ze nu al temperatuurt en eventueel wil gaan ovu testen...
Het is niet mijn bedoeling om jou aan te vallen maar iedereen zit er altijd meteen bovenop als iemand "te snel" gaat temperaturen en/of ovulatie testen gebruikt, laat die mensen dat toch lekker zelf bepalen.
Zwanger raken is sowieso niet leuk als het niet (meteen) lukt. Zit zelf ook alweer in ronde 7 en ben ook direct gaan temperaturen en ovutesten, maar dan omdat ik afhankelijk ben van een donor, maar ik kan het me gewoon wel voorstellen dat mensen die zekerheid (=méér zekerheid) willen hebben..
[...]
JIj vraagt WAAROM ze nu al temperatuurt en eventueel wil gaan ovu testen...
Het is niet mijn bedoeling om jou aan te vallen maar iedereen zit er altijd meteen bovenop als iemand "te snel" gaat temperaturen en/of ovulatie testen gebruikt, laat die mensen dat toch lekker zelf bepalen.
Zwanger raken is sowieso niet leuk als het niet (meteen) lukt. Zit zelf ook alweer in ronde 7 en ben ook direct gaan temperaturen en ovutesten, maar dan omdat ik afhankelijk ben van een donor, maar ik kan het me gewoon wel voorstellen dat mensen die zekerheid (=méér zekerheid) willen hebben..
woensdag 17 augustus 2016 om 07:14
Bedankt voor jullie reactie allemaal!!
Bam1984 jij moet natuurlijk wel echt bij houden wanneer je eisprong is.
Spannend hoor doe je ook iedere dag tempraturen op de zelfde tijd stip?
Nu werd ik vanochtend wakker en ik ging plassen er kwam niet rood menstruatie uit maar Bruinig sorry
Weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Gisteren een druppel helder rood.
Houd dit nu in dat met menstruatie is begonnen?
En dat ik nu een cyclus hebt van 29 dagen ipv 34?
Hahaah sorry dat ik alleen maar vraag maar dacht misschien weten jullie meer dankje alvast
Bam1984 jij moet natuurlijk wel echt bij houden wanneer je eisprong is.
Spannend hoor doe je ook iedere dag tempraturen op de zelfde tijd stip?
Nu werd ik vanochtend wakker en ik ging plassen er kwam niet rood menstruatie uit maar Bruinig sorry
Weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Gisteren een druppel helder rood.
Houd dit nu in dat met menstruatie is begonnen?
En dat ik nu een cyclus hebt van 29 dagen ipv 34?
Hahaah sorry dat ik alleen maar vraag maar dacht misschien weten jullie meer dankje alvast
woensdag 17 augustus 2016 om 08:31
Wij weten niks van jouw menstruatie of cyclus. Jij kent je lijf het beste en zult gewoon af moeten wachten
Ik temperatuur niet meer elke dag nee. Ik ken m'n lijf en cyclus ondertussen zodanig dat ik m'n eisprong aan voel komen en rond die dagen wil ik nog wel eens temperaturen om bevestigd te zien dat ik m'n eisprong ook daadwerkelijk (gehad) heb. Wel heb ik voor komende maand weer een keer de duurdere ovulatie testen gehaald van clearblue met dubbele hormoon indicator, die heb ik nog niet gebruikt deze keer. Tijdens de vorige zwangerschap wel een aantal keer, wie weet brengt het geluk want ik ben er ook wel weer klaar mee met dat hele zwanger raken proces
Ik temperatuur niet meer elke dag nee. Ik ken m'n lijf en cyclus ondertussen zodanig dat ik m'n eisprong aan voel komen en rond die dagen wil ik nog wel eens temperaturen om bevestigd te zien dat ik m'n eisprong ook daadwerkelijk (gehad) heb. Wel heb ik voor komende maand weer een keer de duurdere ovulatie testen gehaald van clearblue met dubbele hormoon indicator, die heb ik nog niet gebruikt deze keer. Tijdens de vorige zwangerschap wel een aantal keer, wie weet brengt het geluk want ik ben er ook wel weer klaar mee met dat hele zwanger raken proces
woensdag 17 augustus 2016 om 12:53
Oke dan blijf ik mooi nog even verder gaan met tempraturen totdat ik een beter inzicht heb.
Jaa ik snap dat je er klaar mee bent hahaha
ik dacht ook ik ga er niet te veel mee bezig zijn..Maar toch doe ik het wil zo graag weten of ik ook een eisprong heb en dat alles goed zit net als iedereen hier.
Hoop voor jou dat het gauw raak is
Jaa ik snap dat je er klaar mee bent hahaha
ik dacht ook ik ga er niet te veel mee bezig zijn..Maar toch doe ik het wil zo graag weten of ik ook een eisprong heb en dat alles goed zit net als iedereen hier.
Hoop voor jou dat het gauw raak is
woensdag 17 augustus 2016 om 12:59
Meisje, het kan best zijn dat je nu al ongesteld bent. Zeker als je nog niet zo lang met de pil bent gestopt hoeft je cyclus nog niet zo regelmatig te zjin.
@Bam: Ik had jou al zo graag zwanger gezien! Maar ja, jij zelf natuurlijk ook. Ik hoop dat je niet meer zo lang hoeft te wachten in ieder geval
@Bam: Ik had jou al zo graag zwanger gezien! Maar ja, jij zelf natuurlijk ook. Ik hoop dat je niet meer zo lang hoeft te wachten in ieder geval
woensdag 17 augustus 2016 om 13:24
Meisje, ze adviseren om toch wel een aantal maanden achter elkaar te temperaturen om enigszins een inzicht te krijgen. Hopelijk is het nu al raak en kan je deze onzekerheid achter je laten en door naar de volgende onzekerheden
Dank je wel Marie89, wat lief!
Ja dat wachten ben ik wel (weer) beu maar ik probeer te blijven beseffen dat ik eigenlijk (nog) niet echt mag klagen..
Dank je wel Marie89, wat lief!
Ja dat wachten ben ik wel (weer) beu maar ik probeer te blijven beseffen dat ik eigenlijk (nog) niet echt mag klagen..