Citytrip Amsterdam

17-08-2016 16:38 72 berichten
Volgende week gaan mijn man en ik drie dagen naar Amsterdam. Het is de eerste keer dat we naar jullie hoofdstad komen (Wij zijn Belgen). Hoe zouden jullie deze drie dagen invullen?

Enige tips voor gezellige restaurantjes waar je lekker kunt eten?
Breng een bezoek aan het Anne Frank museum! Heel indrukwekkend.
Restaurant Amsterdam

Shoppen in Amsterdam, kleurrijke kleding gezocht!

"Toeristische Cadeautip" Amsterdam/Den Haag/Leiden

Dagje Amsterdam

Restaurant in Amsterdam
Alle reacties Link kopieren
Vermijd eten op de grote toeristische pleinen (Leidseplein / Rembrandtplein / Dam) : overpriced en niet erg lekker, kies eerder voor de Jordaan of de Pijp. Daar zitten de leukste plekjes om te eten en café's.

Qua restaurants ligt het vooral aan de prijs, er is echt voor ieder wat wils! Zelf houd ik er van :

- Loetje aan het IJ (een van de beste biefstuk en prachtig uitzicht)

- De Reiger in de Jordaan (op en top huiskamergevoel met leuke service)

- Luden (voor de goed gevulde saladeliefhebbers)

- Toscanini (een van de beste italiaan)

Ik weet niet waar jullie van houden? In de zomer zijn er ook veel evenementen in de stad. Volgens weekend is bijvoorbeeld het Jordaanfestival, dat is zeker leuk om een kijkje te nemen. (marnixstraat)

Aanraders:

- de Hallen (voor een hapje of drankje 's avonds)

- Rijksmuseum

- Albert Cuyp

- Wandelen over de wallen uiteraard en bij mooi weer langs de gracht bij op de Oudezijds

- 's Avonds naar Hilton hotel voor het rooftop terras. Hier heb je uitzicht over de hele stad: geweldig!

- Appeltaart eten bij Winkel 43, beste appeltaart van Amsterdam - waarna je daarna over de Haarlemmerdijk kan struinen.

- 3 Graefjes voor de zoete kauw, heerlijke koffie en taartjes (kies de locatie achter de dam)

- Winkelen en verdwalen bij de 9 straatjes (een van de mooiste plekken van Amsterdam)

Niet doen:

- Anne Frank Huis, rijen zijn lang.. Reken maar op 3 uur wachten. Dus als je daar per se heen wilt koop een kaartje
Als je naar de 9 straatjes gaat moet je zorgen voor een goed slot op je portemonnee. Ik kom altijd geheel blut terug thuis
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
En de rest van de tips van Limoncello zijn ook heel goed.

Eye is ook de moeite waard en dan een drankje en een hapje bij Hannekes Boom: Grachtengordel Yuppen bekijken
Anne Frankhuis adverteert dat je zonder online ticket pas om 15:30 naar binnen kunt, dus probeer vooraf online to boeken of sluit 's middags aan in de rij.

Een pontje nemen is wel een must, neem dan een van de langere, zie http://www.ilovenoord.nl/de-pont/
quote:Kwebbeltje91 schreef op 17 augustus 2016 @ 16:43:

Breng een bezoek aan het Anne Frank museum! Heel indrukwekkend.Zou ik sterk afraden
Eten: Riva, vlak bij Amstelstation. Of Okura, meer in get centrum
Bugs, waarom? En 'sterk' afraden nog wel? Wat heb je ertegen, enkel de drukte of meer?
Afrader: waterfietsen door de grachten.

Aanrader: elektrisch bootje huren bij de westergasfabriek.

Willen jullie ook richting Volendam enzo? Of echt alleen de hoofdstad?
quote:Erizon schreef op 17 augustus 2016 @ 17:55:

Bugs, waarom? En 'sterk' afraden nog wel? Wat heb je ertegen, enkel de drukte of meer?De drukte, en feitelijk is er gewoon niets te zien. Het is alleen "indrukwekkend" vanwege een idee. Lees dan liever het dagboek. Ik vond het volstrekte verspilling van tijd
Tja smaken verschillen. Het is inderdaad een (lange) wachtrij maar ik vond het destijds wel de moeite waard. Maar smaken verschillen.

Zo zijn er mensen die madame tussauds ook aanraden maar daar vind ik dus juist weer niets aan.
Waar logeren jullie TO?
quote:Kwebbeltje91 schreef op 17 augustus 2016 @ 18:03:

Tja smaken verschillen. Het is inderdaad een (lange) wachtrij maar ik vond het destijds wel de moeite waard. Maar smaken verschillen.

Zo zijn er mensen die madame tussauds ook aanraden maar daar vind ik dus juist weer niets aan.Het is inderdaad heel indrukwekkend! Maar er zijn nu echt veel toeristen, dus je staat minimaal 3 uur (soms hoor je mensen over 5 tot 6 uur) in de rij voor het kleine achterhuis. Als je zo kort in Amsterdam bent zou ik niet de hele middag gaan wachten voor een vlugge blik bij Anne Frank. - Ik weet dat ik er vroeger letterlijk doorheen gelopen ben en na 15 minuten weer buiten stond.
quote:Kwebbeltje91 schreef op 17 augustus 2016 @ 18:03:

Zo zijn er mensen die madame tussauds ook aanraden maar daar vind ik dus juist weer niets aan.Ik ook niet
Haha zijn we het iig over 1 ding eens :P
Als je lekker wilt eten in de pijp:

de paskamer. luxe kleine hapjes, echt heerlijk!

Of voor pizza: Renato's, district V(daar hebben ze ook een heerlijk toetje, de chocolade flan!)

Voor vlees: Carbon

Ik doe zelf bijna altijd in een nieuwe stad een free tour. Hebben ze ook hier, startpunt de Dam. Maar weet niet of je je aan moet melden.
quote:Limoncello1 schreef op 17 augustus 2016 @ 18:15:

[...]

Het is inderdaad heel indrukwekkend! Maar er zijn nu echt veel toeristen, dus je staat minimaal 3 uur (soms hoor je mensen over 5 tot 6 uur) in de rij voor het kleine achterhuis. Als je zo kort in Amsterdam bent zou ik niet de hele middag gaan wachten voor een vlugge blik bij Anne Frank. - Ik weet dat ik er vroeger letterlijk doorheen gelopen ben en na 15 minuten weer buiten stond.

Nee, het IS dus niet heel indrukwekkend. Jij was kennelijk onder de indruk en met jou vast vele anderen. Ik niet, en met mij vele anderen (waaronder iedereen die ik het gevraagd heb).

TO zal natuurlijk zelf een keuze moeten maken, maar smaak is subjectief.

Persoonlijk zou ik mijn tijd in get Stedelijk besteden
quote:Oudblond schreef op 17 augustus 2016 @ 17:07:

Als je naar de 9 straatjes gaat moet je zorgen voor een goed slot op je portemonnee. Ik kom altijd geheel blut terug thuis Hehe, ik ook.... Maar dat is juist een goed teken toch? ;)
quote:Kwebbeltje91 schreef op 17 augustus 2016 @ 18:16:

Haha zijn we het iig over 1 ding eens :PHoe denk jij over het Stedelijk?
Oh, en Roest, voor de liefhebber een fijne locatie voor lunch
quote:Bugs_Bunny schreef op 17 augustus 2016 @ 18:18:

[...]

Hoe denk jij over het Stedelijk?Ben ik nog nooit geweest.
quote:Kwebbeltje91 schreef op 17 augustus 2016 @ 18:22:

[...]

Ben ik nog nooit geweest. die zag ik niet aankomen
quote:Bugs_Bunny schreef op 17 augustus 2016 @ 18:24:

[...]

die zag ik niet aankomenHaha. Moest even googlen want ik dacht dat je met Stedelijk gewoon Amsterdam zelf bedoelde, in het algemeen. Dus vandaar :P maar in dat museum ben ik nog nooit geweest :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven