Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hoi dames!

Ben een newbee hier maar wil graag mijn verhaal kwijt. Sinds 2 maanden aan het ontpillen en dacht al gelijk zwanger te zijn maar het bleken helaas ontpillingsklachten.

Deze maand opnieuw geprobeerd, morgen zou ik ongesteld moeten worden als m'n cyclus 28 dagen is. Voor de pil (meer dan 10 jaar geleden) was die volgens mij redelijk stabiel. Morgenvroeg zou ik dus kunnen testen, lig er nu wakker van... pffff!

Ik weet dat het ff kan duren voordat alle troep uit je lichaam is van de pil maar hoop dat het nu al raak is (ben dus al wel 1 keer ongesteld geweest). Spannend allemaal!
Inderdaad spannend. Maar relax. Door stress kan je menstruatie ook uitblijven.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
quote:Mama30037 schreef op 09 augustus 2016 @ 01:03:

Inderdaad spannend. Maar relax. Door stress kan je menstruatie ook uitblijven.Dit.Behoedt jezelf voor een teleurstelling en test niet te snel.
Bedankt, heb besloten om het even te laten rusten en komend weekend pas te testen.
Je kan natuurlijk wel testen om de zoveel tijd, als je nog geen menstruatie hebt gehad. Zolang je je wel realiseert dat de kans er ook is dat je menstruatie uitblijft omdat je nog niet zo lang met de pil bent gestopt.
28 dagen cyclus is het gemiddelde, het kan zomaar zijn dat jij een cyclus hebt van 26, 30 of 34 dagen, of het is elke maand anders.

Ik snap dat het spannend is, en je het graag wilt maar je lijf is geen atoomklok, dus kijk het nog even aan, en anders om de dag testen.

Succes!
Toen ik stopte met de pil ,kwam ik uit op gemiddeld 32 dagen. Dat werden er na verloop van tijd 28 en de laatste keer voor deze zwangerschap 25 dagen. En dat in 16 jaar tijd. Het kan gek lopen.
Jullie hadden gelijk dames. Vandaag ongesteld geworden helaas. Normaal voel ik dat heel duidelijk aankomen, maar deze keer niet.

We zijn heel enthousiast (misschien té) begonnen maar ik begrijp nu wel dat je geduld moet hebben. En ik probeer m'n enthousiasme in te tomen maar dat is niet altijd makkelijk. ????Vooral niet als overal om je heen dikke buiken zijn en geboortes plaatsvinden... komt wel goed: geduld is een schone zaak! Fijn weekend!
quote:Anoniempje144 schreef op 13 augustus 2016 @ 09:54:

Jullie hadden gelijk dames. Vandaag ongesteld geworden helaas. Normaal voel ik dat heel duidelijk aankomen, maar deze keer niet.

We zijn heel enthousiast (misschien té) begonnen maar ik begrijp nu wel dat je geduld moet hebben. En ik probeer m'n enthousiasme in te tomen maar dat is niet altijd makkelijk. ????Vooral niet als overal om je heen dikke buiken zijn en geboortes plaatsvinden... komt wel goed: geduld is een schone zaak! Fijn weekend!

Heel begrijpelijk! Zeker als de wens zo groot is.

Succes!
Hallo dames,

Dit zal wel de 100ste vraag zijn maar ik wil de mijne toch ook vragen.

Ik heb de clearing Blue plus test gedaan, ongeveer 7 dagen te vroeg. Ik weet het veeteelt te vroeg maar ik ben zo zenuwachtig. Nu geeft de test zoals altijd 2 dikke strepen aan. 1 in het controle venster en 1 in het venster die aangeeft of je zwangerbent. Verticaal op de die lijn staat toch echt (wel heel onduidelijk maar hij staat er echt) een dun lijntje. Betekent dit dat ik nu echt zwanger ben. Ik wil nog niet te vroeg juichen omdat het nog afgebroken kan worden. Of misschien is het wel helemaal niet zo en ben ik niet zwanger. Ik hoor graag jullie meningen.

Lieve groetjes van mij
Het kan, het kan ook een indroogstreepje zijn (weet niet hoe lang na de test dat super-vage-lijntje verscheen) het kan ook zijn dat je toch op je normale tijd nog ongesteld wordt.

Zeven dagen voor je NOD testen is niet echt verstandig, heel veel vroege miskramen gebeuren juist in die periode volgens m'n Gyn (die zegt minstens 30%), dan weet je normaal niet eens dat je zwanger bent en ben je dus ook minder van slag en verdrietig als het toch niet door blijkt te zetten.

Als ik jou was zou ik dus gewoon over een week nog eens testen. (Of als je echt zo lang niet kunt wachten over een dag of drie vier en dan kijken of de streep donkerder wordt.
7 dagen voor nod is er nog geen innesteling dus geen hcg
Zou kunnen. Heb je een foto van de streep? Bij mijn huidige zwangerschap zag je op 8/9 dagen na mijn eisprong ook al een streepje. Wanneer je NOD is, is minder belangrijk, als de periode tussen ovulatie en menstruatie bij jou gemiddeld 16 dagen duurt, dan kun je zeker zeven dagen voor NOD al testen, maar wanneer dit 12 dagen is, dan pas drie dagen voor NOD. Het gaat erom dat er voldoende tijd is geweest voor bevruchting en innesteling voordat je een test doet. Minimaal een dikke week.

Ik ben het niet eens met mensen die zeggen dat je niet vroeg moet testen, want ook als het misgaat kan dit nuttige informatie zijn, mocht je ooit bij een gynaecoloog terechtkomen omdat het niet lukt om zwanger te worden/blijven. Niet dat je je daar nu druk om moet maken hoor. Maar mocht het misgaan, noem het dan gewoon een misnesteling en geen miskraam. Niets aan de hand, gebeurt zo vaak. Bovendien, je weet het van tevoren, dat nog iets van 50% in die fase kan stranden.

Indroogstrepen schijnen te bestaan, maar ik heb ze bij mijn testen van Kruidvat, Sensitest en Action nog nooit gezien. Na tien minuten staren naar een wit venster heb ik er hooguit wel eens een streep bij gehallucineerd

Als je graag vroeg test, koop dan alsjeblieft niet die peperdure krengen van ClearBlue. Die merken die ik noem zijn net zo goed en spotgoedkoop. Die van de Action kosten zelfs maar 0,75 cent per stuk, dan kun je nog eens een testje voor de lol doen

Als ik jou was dan zou ik een paar testen van de Action in huis halen, vanavond vanaf twee uur voordat je naar bed gaat niets meer drinken, dan voordat je naar bed gaat je blaas legen en de volgende ochtend heb je ongezond geconcentreerde urine Succes!

xxx
Bedankt voor jullie reacties. Word er toch een soort van gerust van. Ik kan er hier geen foto bij plaatsen geloof ik. Ik natuurlijk stiekem dat het nu al gelukt is. Maar ga er vanuit dat het niet zo is.
Uploaden via tinypic! Nu zijn we wel nieuwsgierig natuurlijk
Haha het lukt me echt niet.
quote:Ladyboss1986 schreef op 20 augustus 2016 @ 15:11:

Haha het lukt me echt niet.Wat ontzettend spannend! Action test 4 dagen voor nod. Nog even geduld hebben en gewoon nog eens testen.
Goedemorgen. Laatst had ik op 1.8 en 2.8 pozitief getest en opeens verdween het op 8.8 ook bloed was onder de 5.

Deze keer heb k iets geks gedaan en met de clearblue 8 en 6 dagen van te voren getest. 18.8 was heeeeeel licht en 22.8 die was eerst heel donker dat k het bijna niet geloven kon. Maar het werd naar zo'n 20 minuten toch wat lichter.

K had ook van va de internet besteld en vanmorgen zie k een dikke negatief bij deze. (Moet k die van de internet niet vertrouwen) en zal k gewoon ff 2 dagen voor nod weer testen?

Zo zag het eruit na 15/20 minuten eerst was het nog donkerder (en op foto heb ik nooit kunnen zien wat k met blote ogen zeer goed zie)
Ik zou gewoon testen op de dag dat je je menstruatie verwacht. Verder snap ik niet zo heel veel van je verhaal, sorry.
quote:21m12 schreef op 23 augustus 2016 @ 07:00:

Goedemorgen. Laatst had ik op 1.8 en 2.8 pozitief getest en opeens verdween het op 8.8 ook bloed was onder de 5.

Deze keer heb k iets geks gedaan en met de clearblue 8 en 6 dagen van te voren getest. 18.8 was heeeeeel licht en 22.8 die was eerst heel donker dat k het bijna niet geloven kon. Maar het werd naar zo'n 20 minuten toch wat lichter.

K had ook van va de internet besteld en vanmorgen zie k een dikke negatief bij deze. (Moet k die van de internet niet vertrouwen) en zal k gewoon ff 2 dagen voor nod weer testen?

Zo zag het eruit na 15/20 minuten eerst was het nog donkerder (en op foto heb ik nooit kunnen zien wat k met blote ogen zeer goed zie)Dit is een CB+ test toch? Die lijkt me negatief.
quote:lux. schreef op 23 augustus 2016 @ 08:03:

[...]

Dit is een CB+ test toch? Die lijkt me negatief.Ja het is een cb+ maar met blote ogen is er echt een plusje te zien. K heb vaker een - lijntje gezien bij cb+ maar deze is wel anders.
Ik zie het wel maar heeeel licht... Je zult toch af moeten wachten!
Ik zie het ook niet op de foto.

En testen van internet zijn net zo goed hoor.

Je moet echt wat meer geduld hebben, want zes dagen en acht dagen na je ovulatie testen is bijna altijd te vroeg. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je zo kort na je ovulatie zo'n duidelijke test hebt zoals je zegt. En als je een ongeduldige tester bent, gebruik dan alsjeblieft niet van die dure cb testen.
quote:21m12 schreef op 23 augustus 2016 @ 08:11:

[...]

Ja het is een cb+ maar met blote ogen is er echt een plusje te zien. K heb vaker een - lijntje gezien bij cb+ maar deze is wel anders.Bij cb+ zie je bij sommige testen de afdruk van waar het zou moeten komen te staan.. Heb ik ook een keer gehad. Weet heel zeker dat hij niet positief was, want onderga nu IVF voor slecht zaad
Nadat ik heb gelezen dat de afdruk bij sommeige testen te zien is heb ik nog eentje gedaan en ja hoor deze keer geen + k ga er gwn van uit dat het deze keer ook - is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven