Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Maak jezelf niet zo gek en test gewoon pas op het moment dat je je menstruatie had verwacht.

Echt, dat scheelt een hoop frustratie!
quote:21m12 schreef op 23 augustus 2016 @ 09:36:

Nadat ik heb gelezen dat de afdruk bij sommeige testen te zien is heb ik nog eentje gedaan en ja hoor deze keer geen + k ga er gwn van uit dat het deze keer ook - is.

Heb je geld teveel?

Wel balen dat het nu een - is...!
quote:21m12 schreef op 23 augustus 2016 @ 09:36:

Nadat ik heb gelezen dat de afdruk bij sommeige testen te zien is heb ik nog eentje gedaan en ja hoor deze keer geen + k ga er gwn van uit dat het deze keer ook - is.

Ik weet hoe moeilijk het is hoor. Op dit moment draag ik een prachtig 6 dagen oud embryootje vol trots met me mee (1e terugplaatsing). Ik hoop zo intens dat hij of zij lekker blijft zitten. Maar weet je? Uiteindelijk, hoeveel testen je ook ertegenaan gooit, het gebeurt wel of het gebeurt niet. En dat nieuws komt vanzelf, onafwendbaar.

Leren genieten van het misschien, dat is de kunst voor mij natuurlijk makkelijker, omdat ik weet dat er een kleintje in mijn buik zit, maar ook moeilijker, omdat ik het ook kan verliezen.

Toch geniet ik van de mogelijkheid, van de hoop. En die test zal me straks de harde waarheid vertellen, of ik die nu wil horen of niet. Maar tot de testdatum blijf je bij negatief toch alleen maar denken: misschien wordt hij nog wel positief, dus wat heb je eraan?

Succes ermee je hoeft nog maar een paar daagjes.
Spannend Lux, ik heb zo globaal wel eens met je meegelezen, jij bent nu meer zwanger dan je ooit geweest bent Hopelijk een dikke plus voor jou volgende week zaterdag?! Of mag/kan je al eerder testen bij een terugplaatsing? Ik duim voor jullie op een positieve test
Hallo mensen! Ik zit met een probleem en ik weet echt niet wat ik moet doen.. 10 Dagen geleden heb ik seks gehad.. Ik zit aan de prikpil maar het condoom was wel gescheurd.. Ik word door de prikpil echt nooit ongesteld, al zo'n 1 jaar niet meer.. Nu heb ik sinds 3 dagen toch wel een heel appart gevoel.. Pijn in mijn buik, misselijkheid, hoofdpijn, en noem maar op.. Kan het zijn dat ik alsnog door de prikpil heen zwanger kan raken? Vanochtend ben ik heel erg geschrokken, ik had bruine slijm daar beneden. (Sorry) Ik maak mij nogal erg zorgen en vraag mij eigenlijk af na hoeveel dagen na de seks je een zwangerschapstest kan gaan doen aangezien ik niet ongesteld word.

Xxx
2 september mag ik we duimen heel hard dat het raak is! En onderussen genieten we intens van het feit dat er maar liefst 6 goede embryootjes waren ontstaan en dat er eentje nu bij ons is. Klinkt misschien heel zweverig maar dat is echt een gigamijlpaal voor ons na bijna 2 jaar lang niks.

En bovendien vinden we (tja ook zweverig ) dat dit kleintje ook liefde verdient, al is hij/zij maar 2 weken bij ons. Dus ik hoop ook op een dikke plus maar ben al zo blij dat ik verder ben gekomen dan ooit en dat mijn eitjes en zijn zaadjes zijn samengesmolten tot goede embryootjes
quote:Anoniem2411 schreef op 23 augustus 2016 @ 11:41:

Hallo mensen! Ik zit met een probleem en ik weet echt niet wat ik moet doen.. 10 Dagen geleden heb ik seks gehad.. Ik zit aan de prikpil maar het condoom was wel gescheurd.. Ik word door de prikpil echt nooit ongesteld, al zo'n 1 jaar niet meer.. Nu heb ik sinds 3 dagen toch wel een heel appart gevoel.. Pijn in mijn buik, misselijkheid, hoofdpijn, en noem maar op.. Kan het zijn dat ik alsnog door de prikpil heen zwanger kan raken? Vanochtend ben ik heel erg geschrokken, ik had bruine slijm daar beneden. (Sorry) Ik maak mij nogal erg zorgen en vraag mij eigenlijk af na hoeveel dagen na de seks je een zwangerschapstest kan gaan doen aangezien ik niet ongesteld word.

Xxx14 dagen na het seksueel contact. Als je de prikpil netjes op tijd laat zetten is er niet veel aan de hand. Bruinverlies duidt meestal op een doorbraakbloeding, dat kan soms optreden bij hormonale anticonceptie.
Okay, heel erg bedankt voor je antwoord! Ik ben dus zo dom geweest om te vergeten een nieuwe afspraak voor de prikpil te maken.. Ik zou echt niet weten wanneer ik hem voor het laatst gehad heb.. Zal zo even op de kalender kijken! En gelijk een nieuwe afspraak maken
quote:Anoniem2411 schreef op 23 augustus 2016 @ 11:57:

Okay, heel erg bedankt voor je antwoord! Ik ben dus zo dom geweest om te vergeten een nieuwe afspraak voor de prikpil te maken.. Ik zou echt niet weten wanneer ik hem voor het laatst gehad heb.. Zal zo even op de kalender kijken! En gelijk een nieuwe afspraak maken Tja dat is ook dom. Als je de laatste prik te lang geleden hebt gehad ben je nu dus niet beschermt tegen zwangerschap. En als dan het condoom scheurt moet je dus een morning after pill nemen. Dus je kunt idd zwanger zijn dan. Ik begrijp dat het ongewenst zou zijn? Dan als de test negatief is als de wiedeweerga een nieuwe prik en meteen ook een nieuwe afspraak voor de herhaling inplannen.
Dat ga ik zeker doen! Het zou niet de bedoeling zijn geweest nee, maar als het wel zo blijkt te zijn is het meer dan welkom.
Lux wat een mooie positieve instelling heb je! Klinkt mij niet zweverig, maar juist heel logisch. Zo had ik ivf nooit bekeken
Oh Lux, wat fantastisch en wat spannend! Je kent me niet, maar ik heb jouw verhaal wel gelezen.

Ik duim voor jullie mee!
Thanks meiden
quote:lux. schreef op 23 augustus 2016 @ 11:47:

2 september mag ik we duimen heel hard dat het raak is! En onderussen genieten we intens van het feit dat er maar liefst 6 goede embryootjes waren ontstaan en dat er eentje nu bij ons is. Klinkt misschien heel zweverig maar dat is echt een gigamijlpaal voor ons na bijna 2 jaar lang niks.

En bovendien vinden we (tja ook zweverig ) dat dit kleintje ook liefde verdient, al is hij/zij maar 2 weken bij ons. Dus ik hoop ook op een dikke plus maar ben al zo blij dat ik verder ben gekomen dan ooit en dat mijn eitjes en zijn zaadjes zijn samengesmolten tot goede embryootjes Dat is ook heel bijzonder! Absoluut niet zweverig. Je bent je gewoon heel erg bewust van wat zich er nu in je lichaam afspeelt. Spannend,eng,bijzonder,maar vooral zeer gewenst en jou heel erg gegund!
quote:ana_isabel schreef op 23 augustus 2016 @ 18:16:

[...]

Dat is ook heel bijzonder! Absoluut niet zweverig. Je bent je gewoon heel erg bewust van wat zich er nu in je lichaam afspeelt. Spannend,eng,bijzonder,maar vooral zeer gewenst en jou heel erg gegund!Ah lief dankje echt heeeeeeel gewenst idd
Hohoi ben ik alweer haha! Sinds vandaag last van krampjes en een soort van "plopjes" (kan het niet beter omschrijven). Normaal is mijn temperatuur rond de 35/36 graden en nu zit het op 38 graden.. Is dit normaal? Ik maak mezelf heel nerveus en heb van het zwangerschap echt geen enkel verstand..

Groetjes!
Bijna alles kan een zwangerschapssymptoom zijn, of niet. Op oa dit forum is vaak te lezen dat vrouwen zich zwanger voelen, maar het toch niet zijn.

Wil je het zo snel mogelijk weten? Drink dan vanavond vanaf twee uur voor het slapen niks meer, ga plassen voor het slapen, vang morgenochtend je eerste urine op in een schoon, droog en zeepvrij bekertje en zorg dat je zo snel mogelijk een test van de Action of het Kruidvat haalt om te gebruiken. Als je zwanger bent is de kans groot dat dat 12 dagen na de seks te meten is. Maar als de test negatief is, dan geeft dat nog niet de garantie dat je ook echt niet zwanger bent.

Succes!
Meet je elke dag in de ochtend je temperatuur in 2 tienden achter de komma voor minstens 2 maanden?

Nee? Dan zegt t niks. Tis 35 graden buiten....

Doe een test
Ik heb al een test in huis! In de bijsluiter staat dat ik minimaal 19 dagen moet wachten na de gemeenschap.. Dus moet nog even geduld hebben haha
Is die test wel uit deze eeuw? Ik ken alleen maar testen die al vanaf een paar dagen voor de verwachte menstruatie te gebruiken zijn.
Mijn menstruatie is onregelmatig.. En ik hou nooit bij wanneer mijn menstruatie is dus stond erbij dat als je het niet wist dat je het dan 19 dagen na de gemeenschap moest doen. Gewoon een normale test van de Etos! Haha
Je hebt geen verstand van zwangerschap maar meet wel elke dag je temperatuur? Why? Doe die test gewoon als ie negatief is haal je weer een twee nieuwe voor anderhalve euro..
Ik heb de test gedaan.. Natuurlijk best dom aangezien ik minimaal 19 dagen moest wachten maar ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen.. Hij geeft een hele lichte 2e streep aan, zo licht dat je er echt naar moet turen.. Over een paar daagjes nog een doen en dan wel de 19 dagen aanhouden
Die 19 dagen hoef je niet naar te kijken als het maar van een keer seks kan zijn. Vanaf 12 dagen na de seks zou je een heel licht tweede streepje kunnen zien. Maak er eens een foto van, dan kunnen we meekijken.
Ohh sorry! Ik heb de test weggegooit omdat je het echt amper zag en ik een nieuwe wou kopen.. Ik denk dat het te laat is.. Vind het zelf allemaal zo raar, ik word nooit ongesteld vanwege de prikpil en ik snap ook niet dat je daar door heen zwanger zou kunnen raken.. Gisternacht kreeg ik steken in mijn buik, snel naar de wc gegaan.. Gewoon normale gele urine maar er zat een bloedprop bij, kan het niet echt uitleggen.. Daar heb ik wel een foto van gemaakt maar ik weet niet of mensen dat waarderen als ik die hier neerzet.. Als jullie dat waarderen wil ik dat natuurlijk wel doen.. Ik ben niet ongesteld geworden.. Had vanochtend alleen een heel klein beetje oud bloed bij het afvegen dat zal dan van vanacht zijn denk ik.. Ik weet het echt niet meer.. Denk dat ik alsnog een testje ga halen maar ik vrees het ergste helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven