Autoverzekering
dinsdag 23 augustus 2016 om 22:48
Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Aanstaande zaterdag ga ik mijn allereerste autootje ophalen Hij kost 4200,-
Ik ben nu bezig met de verzekering afsluiten maar wat een gedoe zeg. Ik heb geen enkel idee wat nou slim is om te doen, en welke verzekering het goedkoopste is. Ik weet ook niet of ik All Risk moet doen of beperkt casco. Ik ga hem sowieso niet alleen WA verzekeren.
Iemand tips? Ik ga er rond de 15.000 km. mee rijden per jaar en ik wil niet voor grote kosten komen te staan. Sommige verzekeringen dekken bij beperkt casco bijvoorbeeld het niet als je bent gaan slippen met de auto, of als je een dier aanrijdt.. Maarja.. wat is nou de kans dat zoiets gebeurt? Ik heb geen enkel idee of deze kans groot of klein is, en wat normaal gesproken een beetje schade kost. Stel ik rijd een hert aan ofzo. Hert doormidden, mijn auto in de kreukels. Wat is dan de prijs die ik daarvoor betaal? (naast een heel groot schuldgevoel richting Bambi)
Ik heb best wat spaargeld dus als er iets met m'n autootje is dan kan ik zelf ook wel wat bijleggen, maar liever niet meer dan 1000,- aan schade die ik zelf betaal. Is dan toch allrisk het beste? Of overdreven voor een karretje van 4200,-
En ohja, welke verzekeringen hebben jullie, bevalt deze, goede slechte ervaringen?
Aanstaande zaterdag ga ik mijn allereerste autootje ophalen Hij kost 4200,-
Ik ben nu bezig met de verzekering afsluiten maar wat een gedoe zeg. Ik heb geen enkel idee wat nou slim is om te doen, en welke verzekering het goedkoopste is. Ik weet ook niet of ik All Risk moet doen of beperkt casco. Ik ga hem sowieso niet alleen WA verzekeren.
Iemand tips? Ik ga er rond de 15.000 km. mee rijden per jaar en ik wil niet voor grote kosten komen te staan. Sommige verzekeringen dekken bij beperkt casco bijvoorbeeld het niet als je bent gaan slippen met de auto, of als je een dier aanrijdt.. Maarja.. wat is nou de kans dat zoiets gebeurt? Ik heb geen enkel idee of deze kans groot of klein is, en wat normaal gesproken een beetje schade kost. Stel ik rijd een hert aan ofzo. Hert doormidden, mijn auto in de kreukels. Wat is dan de prijs die ik daarvoor betaal? (naast een heel groot schuldgevoel richting Bambi)
Ik heb best wat spaargeld dus als er iets met m'n autootje is dan kan ik zelf ook wel wat bijleggen, maar liever niet meer dan 1000,- aan schade die ik zelf betaal. Is dan toch allrisk het beste? Of overdreven voor een karretje van 4200,-
En ohja, welke verzekeringen hebben jullie, bevalt deze, goede slechte ervaringen?
dinsdag 23 augustus 2016 om 22:55
Ik heb gekozen voor all risk. Toch gewoon een prettige gedachte.
Als je een beetje zoekt zijn er ook verzekeringen die, als je je auto Total loss rijdt binnen 3 jaar na aanschaf, niet de dagwaarde maar de aankoopwaarde vergoeden.
Kijk ook even goed hoe ver je terug zakt in schadevrije jaren als je schade maakt.
Sommige verzekeringen lijken heel goedkoop, maar als je dan 1x schade maakt, zak je heel hard terug.
Kan je beter eentje zoeken die wat duurder is maar waarbij je minder hard terug valt.
En als je dan 1 of 2 schadevrije jaren hebt, kan je altijd weer op zoek naar een verzekering die dan beter bij je past.
Succes met zoeken iig!
Als je een beetje zoekt zijn er ook verzekeringen die, als je je auto Total loss rijdt binnen 3 jaar na aanschaf, niet de dagwaarde maar de aankoopwaarde vergoeden.
Kijk ook even goed hoe ver je terug zakt in schadevrije jaren als je schade maakt.
Sommige verzekeringen lijken heel goedkoop, maar als je dan 1x schade maakt, zak je heel hard terug.
Kan je beter eentje zoeken die wat duurder is maar waarbij je minder hard terug valt.
En als je dan 1 of 2 schadevrije jaren hebt, kan je altijd weer op zoek naar een verzekering die dan beter bij je past.
Succes met zoeken iig!
dinsdag 23 augustus 2016 om 23:01
Ik heb een paar maanden geleden een auto gekocht van rond de 6000, en heb wel all risk genomen. Het verschil tussen beperkt casco en all risk was voor mij maar iets van 80 euro, en bij all risk werd me ook al het regelwerk uit handen genomen. Bv mijn verzekering keert binnen X dagen uit, en gaat dan zelf uitzoeken of ze het kunnen verhalen, daar hoef ik dan niet op te wachten. Of dat bij alle verzekeringen zo is, weet ik niet.
Waar je op zou kunnen letten:
-wat zijn de voorwaarden bij total-loss, hoeveel van de dagwaarde krijg je nog?
-krijg je evt vervangend vervoer, en heb je dat nodig (ik kan bv ook op de fiets naar mijn werk, dus ik heb niet acuut een enorm probleem als ik een paar dagen geen auto heb)
-als je rechtsbijstand erbij wilt: check even goed of je dat niet al toevallig ook al bij je gewone rechtsbijstand hebt. Dat bleek bij mij wel zo te zijn, scheelde toch weer 50 euro per jaar.
Waar je op zou kunnen letten:
-wat zijn de voorwaarden bij total-loss, hoeveel van de dagwaarde krijg je nog?
-krijg je evt vervangend vervoer, en heb je dat nodig (ik kan bv ook op de fiets naar mijn werk, dus ik heb niet acuut een enorm probleem als ik een paar dagen geen auto heb)
-als je rechtsbijstand erbij wilt: check even goed of je dat niet al toevallig ook al bij je gewone rechtsbijstand hebt. Dat bleek bij mij wel zo te zijn, scheelde toch weer 50 euro per jaar.
dinsdag 23 augustus 2016 om 23:07
Als je wat geld achter de hand hebt en een oudere goedkopere auto hebt zou ik alleen WA doen. Verschil is dat je als je zelf een ongeluk veroorzaakt je schade niet vergoed krijgt. Maar ik vind het belangrijker dat ik niet opdraai voor de schade van de tegenpartij (stel: vette SUV, net nieuw). Mijn koekblikje is dan jammer, noet ik een andere zoeken. Oh ja, ik geef niet zo om deukjes, dus het risico op een bizarre hagelbui neem ik maar.
dinsdag 23 augustus 2016 om 23:14
bij AllSecur krijg je aanrijding met een dier niet bij beperkt casco maar wel bij volledig .Maar daar tegenover staat dat de allrisk van allsecur bijna goedkoper is dan de beperkt casco bij de andere maatschappijen.
inzittendenverzekering doe ik er sowieso bij.
Erizon: een oudere goedkopere auto.. ik vind mijn auto wel wat aan de goedkope kant natuurlijk en ook niet meer heel erg nieuw, maar goed het is geen koekblik van 1000,-
Ik neem toch liever denk ik dan het risico van een hagelbui niet, maar bij veel verzekeringen zit dit wel bij beperkt casco bij in.
nausicaa bedankt voor je uitgebreide reactie slimme dingen noem je! daar ga ik zeker even naar kijken.
Ik moet ook op de 1 of andere manier de meldcode van de auto zien te achterhalen. Kan via het RDW maar mijn auto staat op dit moment nog niet op mijn naam, maar kan wel als je independer belt. Dat morgen maar even doen..
inzittendenverzekering doe ik er sowieso bij.
Erizon: een oudere goedkopere auto.. ik vind mijn auto wel wat aan de goedkope kant natuurlijk en ook niet meer heel erg nieuw, maar goed het is geen koekblik van 1000,-
Ik neem toch liever denk ik dan het risico van een hagelbui niet, maar bij veel verzekeringen zit dit wel bij beperkt casco bij in.
nausicaa bedankt voor je uitgebreide reactie slimme dingen noem je! daar ga ik zeker even naar kijken.
Ik moet ook op de 1 of andere manier de meldcode van de auto zien te achterhalen. Kan via het RDW maar mijn auto staat op dit moment nog niet op mijn naam, maar kan wel als je independer belt. Dat morgen maar even doen..
dinsdag 23 augustus 2016 om 23:19
quote:Erizon schreef op 23 augustus 2016 @ 23:07:
Als je wat geld achter de hand hebt en een oudere goedkopere auto hebt zou ik alleen WA doen. Verschil is dat je als je zelf een ongeluk veroorzaakt je schade niet vergoed krijgt. Maar ik vind het belangrijker dat ik niet opdraai voor de schade van de tegenpartij (stel: vette SUV, net nieuw). Mijn koekblikje is dan jammer, noet ik een andere zoeken. Oh ja, ik geef niet zo om deukjes, dus het risico op een bizarre hagelbui neem ik maar.Hoe bedoel je dit? WA is sowieso verplicht en schade aan anderen betekent gevolgen voor jouw premie, of jouw verz.mij nou 500 of 5000 euro moet betalen.
Als je wat geld achter de hand hebt en een oudere goedkopere auto hebt zou ik alleen WA doen. Verschil is dat je als je zelf een ongeluk veroorzaakt je schade niet vergoed krijgt. Maar ik vind het belangrijker dat ik niet opdraai voor de schade van de tegenpartij (stel: vette SUV, net nieuw). Mijn koekblikje is dan jammer, noet ik een andere zoeken. Oh ja, ik geef niet zo om deukjes, dus het risico op een bizarre hagelbui neem ik maar.Hoe bedoel je dit? WA is sowieso verplicht en schade aan anderen betekent gevolgen voor jouw premie, of jouw verz.mij nou 500 of 5000 euro moet betalen.
dinsdag 23 augustus 2016 om 23:21
De meldcode krijg je dacht ik op het moment dat je je auto gekocht hebt.
Als je je auto bij een dealer koopt, gaan ze hem daarna 'rijklaar' maken en een paar dagen later kan je hem ophalen.
Genoeg tijd om je verzekering te regelen dus!
Volgens mij ben je ook meteen verzekerd op het moment dat je op 'bevestigen' klikt.
Dus als je hem bv via Mp koopt, kan je de auto mss via de mobiele website verzekeren ofzo?
Oh laat maar, je gaat hem zaterdag ophalen, niet kopen...
Staat de meldcode niet op 1 van de formulieren die je hebt gekregen?
Als je je auto bij een dealer koopt, gaan ze hem daarna 'rijklaar' maken en een paar dagen later kan je hem ophalen.
Genoeg tijd om je verzekering te regelen dus!
Volgens mij ben je ook meteen verzekerd op het moment dat je op 'bevestigen' klikt.
Dus als je hem bv via Mp koopt, kan je de auto mss via de mobiele website verzekeren ofzo?
Oh laat maar, je gaat hem zaterdag ophalen, niet kopen...
Staat de meldcode niet op 1 van de formulieren die je hebt gekregen?
dinsdag 23 augustus 2016 om 23:29
quote:eva-luna schreef op 23 augustus 2016 @ 23:19:
Hoe bedoel je dit? WA is sowieso verplicht en schade aan anderen betekent gevolgen voor jouw premie, of jouw verz.mij nou 500 of 5000 euro moet betalen.
Dat ik graag het risico op een hoge rekening voor schade van de ander afdek en mijn eigen beperkte verlies (want koekblik) dan op de koop toe neem.
En inderdaad WA is het minimum dat wettelijk verplicht is.
Hoe bedoel je dit? WA is sowieso verplicht en schade aan anderen betekent gevolgen voor jouw premie, of jouw verz.mij nou 500 of 5000 euro moet betalen.
Dat ik graag het risico op een hoge rekening voor schade van de ander afdek en mijn eigen beperkte verlies (want koekblik) dan op de koop toe neem.
En inderdaad WA is het minimum dat wettelijk verplicht is.
dinsdag 23 augustus 2016 om 23:59
quote:Pinkiepink schreef op 23 augustus 2016 @ 23:14:
Ik moet ook op de 1 of andere manier de meldcode van de auto zien te achterhalen. Kan via het RDW maar mijn auto staat op dit moment nog niet op mijn naam, maar kan wel als je independer belt. Dat morgen maar even doen..De meldcode is de laatste 4 cijfers van het chassisnummer.
Ik moet ook op de 1 of andere manier de meldcode van de auto zien te achterhalen. Kan via het RDW maar mijn auto staat op dit moment nog niet op mijn naam, maar kan wel als je independer belt. Dat morgen maar even doen..De meldcode is de laatste 4 cijfers van het chassisnummer.
woensdag 24 augustus 2016 om 00:07
Wanneer je een All Risk verzekering afsluit voor een auto van die prijs zonder schadevrije jaren betaal je in 2 jaar tijd genoeg premie om dat autootje zelf te betalen.
Onlangs iemand geholpen die een autootje kocht voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Voor de verzekering terecht gekomen bij de ANWB veilige rijders verzekering (WA-plus), dit scheelde 40 euro per maand met de reguliere verzekering van de ANWB.
Hier zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.
Zelf heb ik minimaal 30 schadevrije jaren en zelfs mij scheelde het nog ruim 10 euro per maand terwijl ik al zeer weinig betaal.
Onlangs iemand geholpen die een autootje kocht voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Voor de verzekering terecht gekomen bij de ANWB veilige rijders verzekering (WA-plus), dit scheelde 40 euro per maand met de reguliere verzekering van de ANWB.
Hier zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.
Zelf heb ik minimaal 30 schadevrije jaren en zelfs mij scheelde het nog ruim 10 euro per maand terwijl ik al zeer weinig betaal.
Niet geschoten is altijd mis
woensdag 24 augustus 2016 om 07:21
Een auto uit 2010 zou ik altijd nog WA+ beperkt casco verzekeren.
Bekijk overigens eens wat precies een inzittendenverzekering in houdt voordat je die afsluit. Veel mensen hebben daar heel andere verwachtingen van dan wat in werkelijkheid uitgekeerd gaat worden. Misschien vind je dat dan weer niet nodig.
Als Allsecur zo goedkoop is, moet je zeker de voorwaarden eerst eens goed doorlezen, misschien een erg hoog eigen risico bij schade?
Bekijk overigens eens wat precies een inzittendenverzekering in houdt voordat je die afsluit. Veel mensen hebben daar heel andere verwachtingen van dan wat in werkelijkheid uitgekeerd gaat worden. Misschien vind je dat dan weer niet nodig.
Als Allsecur zo goedkoop is, moet je zeker de voorwaarden eerst eens goed doorlezen, misschien een erg hoog eigen risico bij schade?