Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Misfit: mooi resultaat!!

Mormorde en Firedraakje:

Alles komt goed!
Wie heeft dat ook wel eens? De hele week goed bezig en dan niets afvallen ????. Nu ben ik gelukkig wel wat afgevallen hoor, maar het gaat voor mijn gevoel zo langzaam.

Of zal ik te weinig eten op dit moment? Ik heb vandaag niet veel tijd gehad om te eten.

Om half 6 vanmorgen had ik een smoothie met watermeloen, perzik, banaan, yoghurt en bleekselderij.

Tussendoortje is er vanmorgen bij in geschoten. Heb van 7 tot 11 in een overleg gezeten.

Om 11 uur mijn lunch, 2 donkerbruine boterhammen met ham en kaas (en een beetje boter)

Vanmiddag als tussendoortje een handje met droog fruit en noten.

Avondeten was verse pasta met paddenstoelen, gehakt, sausje van kookroom en limoen en uiteraard een beetje kaas.

Verder wel heel veel gedronken, snel al een liter of 3 water.

Gisteren wezen sporten, morgenavond doe ik dat weer. En ik hoop donderdagochtend ook nog even. Daarna gaan we plotseling een weekendje weg, het wordt super mooi weer en hebben pas 1 weekje vakantie gehad. Even genieten, hopelijk kan ik me inhouden met eten en drinken.
Ik heb dat probleem al 2 weken eerst ziek geweest daarna de draad weer opgepakt maar aangekomen daarna ongesteld geworden ik eet gezond maar heb al 2 weken een plus. Maar ik blijf door gaan de weegschaal gaat vanzelf zakken en dat zal ook bij jou gebeuren ikdus2010 het is ook warm weer dus vocht kan je ook makkelijk vast houden.
Vevana; ik werk in de regio, al een jaar of wat, en ik zit in de zorg

En gewerkt op 3 verschillende plekken in het Antwerpse, zeg maar, dus ik ken redelijk wat ziekenhuizen. Plus privé ook ervaring in verschillende ziekenhuizen. Van waar ben jij?

Ikdus; ik vind dat je inderdaad weinig eet maar wat je eet is dan wel vrij calorierijk.

Boterhammen beleggen met én kaas én ham zijn een hoop onnodige calorieën, net als noten en gedroogd fruit. Noten is verder prima en ook gezond, maar wel veel kcal, en gedroogd fruit zijn pure suikers.

Pasta is ook een koolhydratenbom, en zeker als je er dan als groenten alleen paddenstoelen bij eet, én gehakt én roomsaus, dan is je avondeten echt een calorieknaller.

En ze hebben mij altijd verteld dat je veel beter gewoon fruit en groenten kunt eten dan een smoothie, veel meer verzadigd gevoel want veel meer vezels. Daarbij gaan er in een smoothie gemakkelijk drie, vier stukken fruit of meer, en je zit weer aan een heleboel snelle suikers, je krijgt dus ook veel meer fruit binnen dan eigenlijk goed is, en daar ga je weet met je suikers dus. Je kunt dus veel beter een stuk fruit eten dan een smoothie.

Ik mis ook een beetje groente, je enige groenten van vandaag waren paddenstoelen als ik het goed zie.

Ik wil echt niet alles afkraken wat je doet hoor, ik probeer je gewoon te helpen.

Je eetpatroon ziet er namelijk uit alsof je heel erg goed je best doet om gezond te eten, maar gewoon nog niet altijd weet wat handig is.

Probeer bijvoorbeeld als ontbijt eens een banaan door je kwark, eventueel met een lepel havermout.

Tussendoortje eventueel nog een stuk fruit, of iets van yoghurt, groenten, noem maar op.

Lunch boterhammen met gewoon 1 laag beleg, liefst mager. En dan kun je gerust een boterham extra eten, want met brood op zich is niks mis.

Probeer bij je avondeten meer de focus op groenten te leggen. Niet alleen maar een handje paddenstoelen door je pasta, maar als je weer eens pasta eet, een flinke groene salade ernaast. Eet je gelijk minder pasta.

In principe zou je bord voor de helft uit groente moeten bestaan, een kwart vlees en een kwart koolhydraten.

Ik hoop dat je me niet vervelend vindt want het is echt opbouwend bedoeld, maar ik ben liever eerlijk en probeer je daarmee te helpen.
668, the neighbour of the Beast
Marels, ik ben juist blij met je opmerkingen. Daarom had ik juist mijn eten van vandaag hier neergezet.

Als ik het zo lees wat ik vandaag heb gegeten klinkt het ook niet best nee.

Stuk fruit is idd beter, ben alleen heel slecht in ontbijten en zo krijg ik nog wel iets gezonds binnen.

Zo nu en dan ontbijt ik wel met yoghurt en muesli.

Verder zijn de twee boterhammen gelegd met 1 plak ham en 1kaas, dus eigenlijk iedere boterham 1 plakje beleg.

De pasta was vandaag het eerste koolhydraat product in de avond van de hele week. Gisteren wel bijvoorbeeld 200 gram wortels en een klein stukje vlees. Morgen ook weer zonder aardappels of pasta of rijst.
Maar koolhydraten vermijden is nergens voor nodig joh.

Er is niks mis met aardappelen, pasta of rijst. Alleen zijn aardappelen veruit de optie met de minste kcal en ze moeten niet het hoofdbestanddeel van je maaltijd vormen. En dat is met pasta vaak wel zo, dat je in verhouding veel meer pasta eet dan 1/4 van je maaltijd.

Ik vind twee boterhammen belegd met elks een grote plak vlees/kaas nergens voor nodig, dan heb je nog altijd dubbel beleg. Wat is er mis met een dubbele boterham met een plak kaas ertussen? Houd daarbij ook in de gaten dat een plak kaas rond de 125 kcal levert, zo'n plak voorgesneden. Een volkoren boterham zit rond de 80 kcal. Eén plak kaas tussen twee boterhammen komt dus op 285 kcal zonder de boter erbij, voor je middageten. Eet je vier boterhammen zit je aan 570.

Beleg je elke boterham apart zit je voor twee boterhammen met kaas, zonder de boter, op 410 kcal. Eet je dan vier boterhammen zit je op 820 kcal.

Gewoon om aan te geven hoeveel het scheelt of je je brood enkel of dubbel belegd.

Qua ontbijt; niemand verplicht je om om half zes 's ochtends een full English breakfast te gaan zitten eten.

Er is niks mis met dan een kop koffie drinken om je ogen open te krijgen en dan om een uur of zeven, of acht, pas te ontbijten. Niemand verplicht je ook om heel veel te eten 's ochtends.

Feit is overigens ook nog dat je ontbijten aan kunt leren. Ik ontbeet vroeger ook nooit, nu áltijd.

Yoghurt met muesli is ook prima, kun je ook prima mee naar je werk nemen en bijvoorbeeld opeten als je daar aan komt.
668, the neighbour of the Beast
Klinkt logisch zoals je het opschrijft van de boterhammen. Ik zal er proberen op te gaan letten.

Vroeger ontbeet ik echt nooit, dan was de lunch het eerste wat ik binnen kreeg. Dus ben al vooruit gegaan in die jaren.

Ontbijt meenemen naar werk, ook een optie ja.

Hoe zien van andere mensen een dag eten eruit? Kan ik daar nog ideeën opdoen?
Goed advies Marels.

Interessant dat jullie zo goed weten dat je vocht vasthoudt. Is dat niet wishful thinking ook? Niet dat dat erg is hoor, als het helpt om verder te komen, maar ik zou van mezelf echt niet weten wanneer ik vocht vasthou...

Ik heb het vorige week allemaal een beetje gelaten... Was vier x uit eten en lekker wijn gedronken voor het eerst sinds maanden even eruit . Ben toch wel benieuwd wat het doet met wegen. Ik weeg altijd op zaterdag maar die dag was ik niet thuis. Nu deze zaterdag weer even kijken wat er is gebeurd. Tussendoor ga ik gewoon niet op de weegschaal staan. Ik vind dat zelf heel frustrerend, dat schommelen. Na een week is er meestal wel iets te zien, en ik ben benieuwd nu dus na twee weken...

@ikdus2010, ik maak sinds twee jaar mijn eigen cruesli, niet per se om af te vallen maar om inderdaad een lekker ontbijt te hebben dat toch gezond en vooral makkelijk is. Bovendien weet ik nu wat er precies in gaat. Is echt super en misschien een uurtje werk inclusief bakken voor twee weken cruesli...
Ik weet van mijzelf of ik vocht vast hou of niet daar voor hoef ik alleen maar de kijken naar mijn enkels en handen en ik weet nu ook dat ik het aan het kwijt raken ben omdat ik ze weer zie slinken.

Ik ontbijt nu ook vroeger dan normaal ik krijg nu ook amper wat weg. Eet nu een beschuitje met wat jam maar heb straks rond 09.00 pauze en voor dan heb ik een boterham met pindakaas bij mij en 1 met jam.
Las hier dat enkele smoothies drinken. Deed ik ook lang, maar na deze aflevering mee gestopt. Maak soms wel nog zelf een kleine smoothie, maar dan weet ik wat erin zit. http://www.een.be/programmas/over-eten/gezonde-smoothie
She Believed she could, so she did.
Ik heb eigenlijk geen idee of ik vocht ophoud. Ga er eens op letten.

Dit heb ik gisteren gegeten. Misschien nog tips?

Ontbijt: Special k met halfvolle melk en kop rooibosthee

Tussendoor: Banaan en Engelse thee

Middag: 3 kleine boterhammen met smeerkaas (soep thuis vergeten ????)

Tussendoor: Handje noten

Avond(pas om (21:00): BBQ 2 Vega worstjes, bietensalade (gemaakt met azijn en kruiden), 1 aardappel in schil, 1 theelepel pittasaus.

Tussendoor water(2 liter, dorst door warme weer) en voor mijn doen veel cola zero (0,5l). Had nog een appel maar niet aan toegekomen.
Mijn dag vandaag:

Ontbijt bestaande uit een meergranenbroodje met 1 plakje vlees en een beetje roomboter en een plakje Fries roggebrood met 48+ kaas en een beetje roomboter. Ik ben een ochtendmens, ontbijt is een heel belangrijke maaltijd.

Lunch: 1 muëslibol zonder boter of beleg.

Tussendoor: 2 stuks fruit, meestal een peer en nectarine, appel of druiven en 1 kopje drinkbouillon.

Avondeten: kipfilet, witlof en ananas.

Na: bakje yoghurt.

Drinken: veel water, twee glazen melk en een glas cola light omdat ik appelig word van al dat water.
Zo nu 1 week bezig met invullen van de app en weet nu ongeveer wat ik kan eten om binnen de voorgeschreven calorieën te blijven. Afgelopen weekend niet geteld want had allerlei leuke dingen op de planning dus ook niet opgelet. Gelukkig toch de eerste kg eraf.
Fijn dat de eerste kilo eraf is zuidse
Hej dames hoe gaat t hier?

Ik vind het warme weer kwa eten lastig omdat ik eigenlijk geen honger heb...

Gister ook veel te weinig gegeten maar ook echt een rot dat gehad alles ging mis... Eerst urenlang geen stroom en wist niet hoe t kwam dus proberen en bellen en doen dat opgelost loopt het afwaswater niet meer weg dus alles uit elkaar schoonmaken hielp niks dus nu komt straks de loodgieter bleegh..

Uiteindeilijk alleen ontbijt gehad en brood voor avondeten... Dat was niet helemaal de bedoeling dus probeer vandaag netjes en goed te eten.

Wel zei de weegschaal vanmorgen 97 dus ik ga wel lekker!
Life is like an hourglass glued to the table.
Leuk al die lijstjes

Zuidse wat goed de eerste kg die er af op naar de volgende kg.

Peach wat fijn dat het goed gaat

Hier met het warme weer vooral veel aan de salades
Hi allemaal!

Ik zal mijn lijstje voor vandaag ook vast posten

O: Havermout met magere melk en bosvruchten

T: appel

L: 5 crackers met zuivelspread light, humus, kipfilet

T: Snoeptomaatjes (misschien nog een rijstwafel voor het sporten)

A: Gehakt, gekookte aardappel, prei

T: Evt. nog wat yoghurt met kersen (als ik nog honger heb)

Heb gisteren wel een ijsje gehad, maargoed ben wel extra een stuk gaan wandelen dus dat compenseert hopelijk ;).

Weinig honger ivm weer heb ik helaas nooit last van ...
Lieve mensen willen jullie misschien dit lijstje aanhouden met door geven scheelt rekenwerk en zo voorkom dat er dingen onjuist in de tabel komen te staan.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:
Pff ben nu een paar dagen pas bezig, maar het is heel erg frustrerend als de weegschaal telkens laat zien dat je alleen maar aankomt.. :( Ik heb gezond gegeten en gesport dus snap er niks van. Normaal val ik dan behoorlijk snel af dus snap niet wat nu anders is. Warm weer maakt in mijn geval nooit echt uit dus daar kan het ook niet aan liggen.

Merk dat het dan dus moeilijk is voor mij om zo door te blijven gaan.
Hmm, niet het warme weer? Menstruatie? Ik ben ook aangekomen, maar waarschijnlijk door het weer want ik merk dat ik wel iets (niet super veel) vocht vast houd. Wel frustrerend maar als je gezond eet en sport zou ik me er niet te druk om maken gewoon doorgaan en dan volgt de weegschaal vanzelf! You can do it!
Devaan plaats eens een eet lijstje en wat doe je aan sport? Echt door zetten kom op je kan het!! die weegschaal even verbannen en pas over 1 week weer te voor schijn halen

Morsmordre
Slik, ik meld mij weer eens na hele lange tijd.

Ik ben weer in mijn valkuil gestapt. Ik kan afvallen en ik kan aankomen. Gewoon stabiel blijven lijkt bij mij gewoon niet mogelijk.

Ik was dus 19 kilo afgevallen en heb er in een kwartaal weer 5 kilo bij weten te eten.

Ik zou graag hier weer meeschrijven als jullie het goedvinden!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ibi kom gezellig mee schrijven jij ging toen echtv als een trein kan mij herinneren dat we heel kort gelijk op gingen kwa gewicht.
Dank je single!

Inderdaad maar jij bent mooi afgevallen intussen zie ik heel goed van je. Ik zal morgenochtend (slik) wel weer wegen en doorgeven. Wel heel fijn dat er weer een tabel is dat motiveert wel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ben eindelijk door die 120 grens heen. Tabel vind ik ook veel motiverende werken vandaar toch dat nieuwe topic.

Hoewel ik blijf hopen dat sassefras ooit weer opduikt om te zeggen hoe het met haar gaat.

Waar hang jij nu ergens kwa gewicht je ging zo goed toen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven