Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Even copy paste van mijn eigen topic; wilde hem hier ook even delen:

Mijn man is een paar dagen weg dus ik kijk trash tv en heb dus al een paar dagen TLC op staan

En ik krijg ZO het schijt van die Whitney van My Big Fat Fabulous Life.

Er is één of ander promofilmpje dat ze nu elke keer uitzenden en op een gegeven moment hoor je dat mens op zijn Amerikaans overdreven nep-enthousiast roepen "I loooooooove being fat".

En dat irriteert me mateloos.

Want je kunt zeggen dat je geen complex hebt vanwege je overgewicht, maar er is niemand die morbide obees zijn leuker vindt dan slank zijn...

Ik vind het leuk dat je wilt uitdragen dat dik zijn oké is en ik ben altijd groot voorvechter geweest van "big is beautiful". Ik vind ook dat een dikke vrouw prachtig kan zijn en dat je als dikke vrouw hartstikke mooi gekleed, verzorgd, en sexy kunt zijn.

En echt, ik waardeer het dat je je daar sterk voor wilt maken.

Maar ga dan niet roepen dat je het zo ongeloooooofelijk leuk vindt dat je 80 kilo overgewicht hebt, want dat is gewoon ridicuul.
668, the neighbour of the Beast
quote:Izzy_ schreef op 20 augustus 2016 @ 16:40:

[...]

Tuurlijk kun je meedoen. Onder het plaatje van gebruiker "samenflinkafvallen" (zie openingsbericht) zie je een viertal ikoontjes. Het meest linkse kun je gebruiken om een bericht te sturen aan die gebruiker.Super fijn, bedankt voor je uitleg! Ik ga haar meteen texten.
@ Ikdus2010 trek aan de bel als het even niet gaat er is altijd wel iemand die leest of reageert.

@ Itsu-us leuk dat je je hier laat zien alles goed met de kleine in je buik? Gaat de weegschaal erg om hoog?

@ auran en Firedraakje welkom leuk dat je ook weer mee komt doen

@ Devaan welkom heb je al een plan hoe je het afvallen wil gaan aanpakken?

Zo net weer thuis hele dag op pad geweest netjes mijn eigen eten drinken mee genomen zat mijn omgeving aan de lauwe friet kwam ik daar lekker mijn bruine broodje die ik belegde met komkommer, tomaat en kipfilet. Had alles los in een mini koeltasje mee genomen.

Hier blubbert er nog niks en kwa borsten heb ik al niet veel dus hoop toch niet dat die mee gaan afvallen.

In America worden graag dingen overdreven ik kan mij er ook over verbazen dat mensen dat op t.v zeggen dat ze zo gelukkig zijn met hun 200kg. Ik roep naar buitenwereld ook wel dat ik het oke vind dat ik zo ben maar verander snel van onderwerp en mensen die dat door hebben hebben ook snel genoeg door dat ik er niet happy mee ben
Oh, ik kan oprecht zeggen dat ik geen last had van mijn overgewicht.

Ik ervoer het toen niet als vreselijk. Ik had er ook geen last van en ik had geen groot complex.

Maarrrr nu ik zoveel afgevallen ben merk ik wel hoezeer ik toch beperkt werd door mijn overgewicht. Dat merk je pas als het er niet meer is.
Ik baal vooral dat ik bepaalde dingen niet meer kan doen en als ik afval zou dat weer mogelijk moeten zijn
Idem!

En ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze er écht van geniet om zo dik te zijn, hooguit van alle aandacht die ze nu mede door haar programma krijgt. Maar dan is die aandacht de 'ware' reden en niet haar gewicht. Denk ik.

Enfin, dat 'blubber vel' wat Vevena noemt herken ik ook wel, al valt het bij mijn buik gelukkig heel erg mee. Mijn buik zal nooit superstrak worden (zonder chirurgie) maar ik hoef ook mijn vel niet in een broek/ondergoed te stoppen, dus daar ben ik wel blij mee. Mijn borsten vind ik wel SUPER lelijk. Daar is niets meer van over terwijl ik altijd best behoorlijke borsten had, nu zijn het echt van die hangende theezakjes die voor mijn gevoel totaal niet bij me passen. Maargoed, om daar nu een operatie voor te nemen... iemand hier die een corrigerende ingreep heeft gehad of overweegt?

En Marels, haha, wel fijn dat de koekjes niet zo lekker waren. Nu is de verleiding ook niet zo groot. Morgen jouw weeg-moment? Ik weeg nu nog twee keer per dag, misschien is dat niet zo zinvol en moet ik ook naar één moment gaan.
Ik vind het ontzettend knap dat jullie al zoveel zijn afgevallen. Ik sta nog in de startblokken. Voor het eerst sinds jaren doe ik weer eens een poging. Ik ben al mijn hele leven zwaar en heb vroeger wel gelijnd maar nooit echt veel gewicht verloren, niet goed vol gehouden,, teveel verleiding,, te weinig doorzettingsvermogen. In de loop der jaren iedere paar maanden ongemerkt wel een kilo of wat erbij. Kinderen gekregen. En nu opeens dacht ik. Waarom niet alsnog een keer proberen. ik ben nu volwassen, heb een regelmatig leven.. Wie weet.

6 kilo kwijt is het meeste gewichtsverlies sinds tijden dus so far so good. ik ben begonnen met hardlopen en probeer gewoon niks extra's te eten... Tot nu toe is dat genoeg om af te vallen...
Ik weeg elke dag Mors, maar morgen is het voor 't echt

(Korte reactie, morgen meer, ik moet ECHT slapen)
quote:Discodipchick schreef op 21 augustus 2016 @ 00:30:

Ik vind het ontzettend knap dat jullie al zoveel zijn afgevallen. Ik sta nog in de startblokken. Voor het eerst sinds jaren doe ik weer eens een poging. Ik ben al mijn hele leven zwaar en heb vroeger wel gelijnd maar nooit echt veel gewicht verloren, niet goed vol gehouden,, teveel verleiding,, te weinig doorzettingsvermogen. In de loop der jaren iedere paar maanden ongemerkt wel een kilo of wat erbij. Kinderen gekregen. En nu opeens dacht ik. Waarom niet alsnog een keer proberen. ik ben nu volwassen, heb een regelmatig leven.. Wie weet.

6 kilo kwijt is het meeste gewichtsverlies sinds tijden dus so far so good. ik ben begonnen met hardlopen en probeer gewoon niks extra's te eten... Tot nu toe is dat genoeg om af te vallen...

Goed bezig

En nu doorzetten!!
Inderdaad goed bezig Discodip! Ook met het hardlopen! Ik ben vorig jaar ook begonnen met niks extra's en kan nu best af en toe iets extra's eten zonder dat ik een eetbui krijg en de hele kast plunder.

Vandaag weer een nieuwe dag! Zo lekker ontbijten in bed (ik eet eigenlijk altijd hetzelfde, 3 crackers en water of thee, crackers mer kipfilet, kaas en roze/blauwe muisjes).

Fijne zondag allemaal!
Het begin is er discodip

Hier wandel kleding aan gedaan dus ergens vandaag lekker wandelen
Goede morgen!

Eindelijk het PB-tje verstuurd om in de tabel toegevoegd te worden. Wel even moeten janken, gewicht ongeveer hetzelfde als halverwege juni. Nu echt echt heel hard weer aan de slag. Zo naar de AH om voor een week gezonde boodschappen in huis te halen.

@Firedraakje: hier ook een nieuwe weegschaal en hoger gewicht, grrrr.... Maar er nu weer volop aan de slag. Heel blij met dit topic met tabel.

@ Itsi: fijn dat je tussendoor een update komt geven. Loopt de zwangerschap verder goed (buiten de weegschaal die steeds een hoger gewicht aangeeft)?

Wat een groot verschil in BMI heb je al Marels, wauw. Fijn dat je, je veel gezonder voelt. Koekjes die niet lekker zijn? Wauw die moet ik ook hebben (voor ongezellig bezoek )

Ik heb laatst ook een reportage gezien over mensen die graag zwaarlijvig willen blijven en het veel mooier vinden dan slank. Was een heel Amerikaans en heel nep. Ergerde mij er ook aan. Deze mensen konden zelfs nog amper lopen en dan dan toch zo enthousiast zijn over je gewicht? Wel vond ik dat ze veel aandacht aan hun make-up en haar besteden. Zagen er heel mooi uit.

Zelf heb ik wel last van mijn overgewicht. Vooral natuurlijk het paardrijden, we hebben een paard, maar kan dat arme dier het niet aandoen dat ik er op ga zitten en met het trappenlopen (al gaat dit al heel veel soepeler), maar begin dit jaar kon ik bij drie verdiepen echt wel zitten puffen.

Ik vind het ook spannend of mijn huid nog voldoende elastisch is om mooi te blijven, maar eerst echt goed afvallen, dan zullen we wel zien.

@Discodip: goed bezig

@SIngle: tijd van de maand is nooit leuk qua gewicht, stomme vocht ophouden. Volgende week wel extra fijn qua afvallen. Veel plezier met wandelen.
She Believed she could, so she did.
90,4

Eindelijk is er tenminste weer een beetje af.

Werd een keer tijd ook.

Nog 5 ons en dan ben ik echt tevreden en durf ik misschien te geloven dat er voorzichtig weer wat af gaat.
Ik heb een pb gestuurd om het door te geven
Aaah, blubberhuid jammer is dat he. Alles wat onder kleding valt, vind ik niet zo heel erg (buik, bovenbenen), maar die bovenarmflappen pfffff, daar baal ik wel van.

Dank voor het bijwerken van de tabel! Fijne zondag iedereen!
Marels, wat fijn. Bijna geen 9 meer als begin!

Ik heb gisteren thuis een feestje gehad. Teveel alcohol en te weinig eten. Geen goede combi merk ik nu.

Net een smoothie naar binnen gewerkt, met perzik, watermeloen, komkommer en yoghurt. Meer krijg ik er de komende uren denk ik niet in.

Ik had nog wel het voornemen om vanmorgen te gaan sporten. Maar verder dan de bank met mijn leesboek ben ik nog niet gekomen.

Sporten ga ik morgen na werk wel even doen. Wel fijn, ik werk in de bouw en begin dus vroeg (morgen al om 6 uur beginnen), dus kan ook vroeg naar huis. Of morgen dan meteen even naar de sportschool. Heb ik toch nog de avond vrij.

Fijne zondag allemaal!
Ik heb -ondanks de regen- 5 km gelopen vanochtend, en gezond ontbeten / geluncht. Even trots op mezelf! Goed nieuw begin is er iig weer.

@marels: wat fijn dat er weer wat vanaf is.

@belle: succes! we gaan er gewoon weer voor!

@discodip: de eerste 6kg zijn er al af, knap hoor.

@single: hoe ging het wandelen?

Die huid dat vind ik ook een dingetje. Lijkt me echt erg als je hele stukken los vel hebt. Maar denk wel dat je daar meer last van hebt als je snel afvalt omdat je huid dan geen tijd heeft om zich aan te passen. En dat snel.. daar heb ik dan weer geen last van.

Verder snap ik dat gedrag van kijk mij eens lekker dik zijn ook niet, is ook typisch amerikaans denk ik dan. Alles slaat daar door. Misschien ook een soort van kop in het zand steken? Als ik maar doe alsof het allemaal prima is dan heb ik nergens last van?
every journey starts with a single step
@ Belle kom op je kan het

@ Marels wat goed toch weer een min

@ Ikdus misschien straks klein stukje wandelen?

@ Firedraakje wat goed

Hier 4 km gelopen nu lekker op de bank hangen

Kwa huis denk ik dat ik het meest zal gaan balen als mijn arm flappen niet weg trekken ze zitten nu nog vol met vet ben erg benieuwd wat er gebeurd als ik verder ga afvallen.
Voor mij gaat het nu ook beginnen! Ik probeer het eigenlijk al jaren maar het bekende gejojo zorgt ervoor dat het van kwaad tot erger gaat. Wanneer ik afval lijk ik heel snel te zeggen: nu mag het wel weer.. Tsja en bij mij is het zo dat ik dan 4 maanden verder ben en 10 kg rijker.

Ik weet heel goed wat ik kan/mag eten op een dag, maar mijn probleem is het gebrek aan discipline, waardoor ik veel (vr)eetbuien krijg. Vooral in vrije momenten als ik op de bank lig te netflixen bv. Ik heb mijzelf al zo vaak voorgenomen niks in huis te halen, maar zelfs als ik mij daaraan houd dan kan ik mij tijdens zo'n bui niet beheersen en bestel ik wel wat via thuisbezorgd of iets dergelijks.

Dat is dus mijn grootste uitdaging: eetbuien niet meer toelaten. Heeft iemand van jullie hier ook last van en/of heb je tips om ze tegen te gaan? Dan hoor ik ze heeeeel graag

Ik lees ieg al veel succesverhalen hier, dat motiveert gelukkig ook al veel!
Zoek gezonde lekkere dingen en je mag soms best wel wat ga jezelf niet gelijk alles verbieden dat heeft totaal geen zin.
Merci om mij toe te voegen aan de tabel. Mijn streefgewicht is 70 kg, maar eerst ga ik solidair meedoen aan weg met een cijfer dat met 9 begint Je komt echt super dicht in de buurt Marels,

Lief al die aanmoedigingen, jullie zijn schatten!

He fijn Firedraakje, zo'n goede start :D

He Devaan: heel herkenbaar dat je eigenlijk best weet hoe het moet, maar na (kleine) successen jezelf saboteert. Hier ook iemand die eetbuien heeft. Wel steeds minder en minder en moet soms streng voor mezelf zijn. Zo krijg ik het makkelijker als ik veel tv kijk, dus dat beperk ik. Ook stress is een trigger, maar die is soms wat moeilijker onder controle te houden. Weet jij wat bij jou de trigger is? En Single heeft gelijk: vooral niet te streng voor jezelf zijn.

Fijne zondag iedereen!
She Believed she could, so she did.
Wat mij ook nog wel eens wil helpen als ik een eetbui herken is mijn handen bezig te gaan houden stress balletje, bubbeltjes plastic, haren vlechten zulke dingen als mijn handen bezig zijn hebben ze geen tijd om eten in mijn mond te stoppen.
quote:Morsmordre schreef op 20 augustus 2016 @ 19:37:

Enfin, dat 'blubber vel' wat Vevena noemt herken ik ook wel, al valt het bij mijn buik gelukkig heel erg mee. Mijn buik zal nooit superstrak worden (zonder chirurgie) maar ik hoef ook mijn vel niet in een broek/ondergoed te stoppen, dus daar ben ik wel blij mee. Mijn borsten vind ik wel SUPER lelijk. Daar is niets meer van over terwijl ik altijd best behoorlijke borsten had, nu zijn het echt van die hangende theezakjes die voor mijn gevoel totaal niet bij me passen. Maargoed, om daar nu een operatie voor te nemen... iemand hier die een corrigerende ingreep heeft gehad of overweegt?

Ik. Ben van een H cup naar E cup gegaan... ook van een rugwijdte 100 naar 75.

Mijn borsten zijn echt een doorn in het oog. Voor mij dan toch. Ben al bij een plastisch chirurg langs geweest. Ik kom in aanmerking voor een borstverkleining/lift. Mijn aanvraag bij de mutualiteit (zorgverzekering in NL) is binnen. Als ik toestemming krijg voor een terugbetaling overweeg ik het zéker. Ik voel me er ontzettend onzeker over en baal er echt van..

Doe je al doe moeite... Is er wéér iets wat echt gewoon niet mooi is.

Die blubberbuik en billen vind ik een stuk minder erg.
Ja, dat is wel waar. Ik denk niet dat ik het zelf zou doen omdat ik sowieso nogal krakkemikig ben dus de kans op bijwerkingen en lelijke littekens is groot. Maar hé, zeg nooit nooit.

Ik baal als een stekker, vandaag ook redelijk gezond gegeten en met mijn stomme kop nu net, vlak voor het slapen, op de weegschaal gaan staan en 1,7kg zwaarder dan vanmorgen. Ik ben 's avonds altijd 0,5 tot max 1 kg zwaarder dan 's ochtends. Nouja, hopen dat het morgenvroeg weer weg is.
Wees blij Vevana, in België zijn ze soepeler met terugbetalen, veel meer kans daar dat je het vergoed krijgt dan in NL

Waar ga je het laten doen? Ik hoor goeie verhalen over die kliniek in Schilde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven