Heling?
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:07
Ik zit met het volgende, ik heb een laptop gekocht van een "vriend". Daar heb ik 350 euro voor betaald. Was voor mijn zoon. Mijn zoontje deed eigenlijk weinig met de laptop, was voor schoolwerk etc. Hij had dan toch liever een tablet, is kleiner en makkelijker. Prima dus ik heb de laptop weer doorverkocht aan een bedrijf waar je ook dingen kan verpanden enzo.
Maar nu komt het, ik zit gezellig met vriendinnen in de tuin en toen kwam die "vriend" hartstikke boos aanlopen. Ik werd compleet verrot gescholden en hij zou mij wel ff vermoorden. Geen idee waarom hij zo boos was/is. Dus ik toch geprobeerd met hem te praten, snapte er niks van. Hij was gebeld door de politie, dat zijn gestolen laptop terecht is. En ik mocht vooral mijn mond niet open doen, geen namen doorgeven etc. Ik wist niet eens dat dat ding als gestolen opgegeven stond, ik was er vanuit gegaan dat ik een laptop overnam die van zijn dochter was. Hij heeft de verzekering opgelicht door dat ding als gestolen op te geven. Daar geld van gekregen en mij die laptop verkocht voor 350.....voel mij zo bedonderd!!!! Vervolgens kreeg ik een brief van dat verpandingsbedrijf dat ze hun geld terug willen, plus een dikke boete eroverheen.!!!
Ben werkelijk waar in alle staten, zo boos!!! Die vriendschap is over, das duidelijk. Maar wat kan ik doen....aangifte tegen hem? Hij heeft lopen dreigen dat als ik ooit zijn naam zou noemen, dat hij mij vermoord. Maar ik wil hem hier ook niet mee weg laten komen.
Maar nu komt het, ik zit gezellig met vriendinnen in de tuin en toen kwam die "vriend" hartstikke boos aanlopen. Ik werd compleet verrot gescholden en hij zou mij wel ff vermoorden. Geen idee waarom hij zo boos was/is. Dus ik toch geprobeerd met hem te praten, snapte er niks van. Hij was gebeld door de politie, dat zijn gestolen laptop terecht is. En ik mocht vooral mijn mond niet open doen, geen namen doorgeven etc. Ik wist niet eens dat dat ding als gestolen opgegeven stond, ik was er vanuit gegaan dat ik een laptop overnam die van zijn dochter was. Hij heeft de verzekering opgelicht door dat ding als gestolen op te geven. Daar geld van gekregen en mij die laptop verkocht voor 350.....voel mij zo bedonderd!!!! Vervolgens kreeg ik een brief van dat verpandingsbedrijf dat ze hun geld terug willen, plus een dikke boete eroverheen.!!!
Ben werkelijk waar in alle staten, zo boos!!! Die vriendschap is over, das duidelijk. Maar wat kan ik doen....aangifte tegen hem? Hij heeft lopen dreigen dat als ik ooit zijn naam zou noemen, dat hij mij vermoord. Maar ik wil hem hier ook niet mee weg laten komen.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:38
De hele straat kon mee genieten van zijn uitbarsting. Hij is als een idioot de straat in komen rijden en vervolgens heeft hij op ramen staan bonken, staan schreeuwen en schelden. Vervolgens is hij de dan erna nog een paar keer langs geweest. Ik was niet thuis maar de buren hadden hem gezien en hij had speelgoed van mijn dochter voor de deur neergegooid. Een kinderfietsje en nog wat spul. De dag daarna was ik wel thuis en toen weer bedreigingen, dat hij ons (mijn gezin denk ik) wel ff aan zou pakken als ik ooit zijn naam zou noemen naar de politie toe.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:39
quote:miracle75 schreef op 27 augustus 2016 @ 09:38:
De hele straat kon mee genieten van zijn uitbarsting. Hij is als een idioot de straat in komen rijden en vervolgens heeft hij op ramen staan bonken, staan schreeuwen en schelden. Vervolgens is hij de dan erna nog een paar keer langs geweest. Ik was niet thuis maar de buren hadden hem gezien en hij had speelgoed van mijn dochter voor de deur neergegooid. Een kinderfietsje en nog wat spul. De dag daarna was ik wel thuis en toen weer bedreigingen, dat hij ons (mijn gezin denk ik) wel ff aan zou pakken als ik ooit zijn naam zou noemen naar de politie toe.Meteen aangifte doen van bedreiging dus.
De hele straat kon mee genieten van zijn uitbarsting. Hij is als een idioot de straat in komen rijden en vervolgens heeft hij op ramen staan bonken, staan schreeuwen en schelden. Vervolgens is hij de dan erna nog een paar keer langs geweest. Ik was niet thuis maar de buren hadden hem gezien en hij had speelgoed van mijn dochter voor de deur neergegooid. Een kinderfietsje en nog wat spul. De dag daarna was ik wel thuis en toen weer bedreigingen, dat hij ons (mijn gezin denk ik) wel ff aan zou pakken als ik ooit zijn naam zou noemen naar de politie toe.Meteen aangifte doen van bedreiging dus.
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:41
Nou met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, wat een asociale idioot zeg. Ik zou zeker zelf naar de politie stappen en ook direct aangifte van bedreiging doen. Die is echt helemaal gek geworden. Ik zou het er niet bij laten zitten want nu sta jij bekend als iemand die gestolen spullen koopt/verkoopt. Ik zou je bankafschrift uitprinten en dat in elk geval meenemen, dat is misschien niet heel sterk maar als je normaal niet van zulke bedragen pint misschien wel een soort bewijs, dat is wel heel toevallig. Heb je geen berichten op de mail of app over het kopen van de laptop? Afspraak wanneer je hem komt halen ofzo?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:41
quote:miracle75 schreef op 27 augustus 2016 @ 09:33:
Ik heb idd gepint voor die 350 euro en heb dat toen naar hem toegebracht voor de laptop. Maar of dat sterk genoeg is bij de politie...geen idee.
Het sterkt het je verhaal, ik neem aan dat je niet wekelijks zo'n opname doet.
Je vriendinnen kunnen zijn uitbarsting bevestigen. Kwam daarbij al boven water dat hij de verzekering heeft opgelicht? Zo niet, dan zijn ze nog steeds waardevolle getuigen, omdat hij waarschijnlijk vlak voor zijn uitbarsting contact heeft gehad met de politie over zijn laptop.
Als je wist dat het een gestolen laptop was dan zou je hem natuurlijk niet doorverkopen aan een pandjesbaas.
Heb je bij de koop nog de handleiding, een installatie-cd of iets anders gekregen?
Ik heb idd gepint voor die 350 euro en heb dat toen naar hem toegebracht voor de laptop. Maar of dat sterk genoeg is bij de politie...geen idee.
Het sterkt het je verhaal, ik neem aan dat je niet wekelijks zo'n opname doet.
Je vriendinnen kunnen zijn uitbarsting bevestigen. Kwam daarbij al boven water dat hij de verzekering heeft opgelicht? Zo niet, dan zijn ze nog steeds waardevolle getuigen, omdat hij waarschijnlijk vlak voor zijn uitbarsting contact heeft gehad met de politie over zijn laptop.
Als je wist dat het een gestolen laptop was dan zou je hem natuurlijk niet doorverkopen aan een pandjesbaas.
Heb je bij de koop nog de handleiding, een installatie-cd of iets anders gekregen?
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:52
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:55
quote:miracle75 schreef op 27 augustus 2016 @ 09:52:
Hij was door de politie gebeld dat zijn laptop boven water was gekomen. En vervolgens is hij met moordneigingen naar mij toe gevlogen. Als ik had geweten dat hij dat ding als gestolen heeft opgegeven dan had ik hem natuurlijk nooit van hem gekocht.Dat hebben we ondertussen wel begrepen hoor. Ga je zo naar de politie?
Hij was door de politie gebeld dat zijn laptop boven water was gekomen. En vervolgens is hij met moordneigingen naar mij toe gevlogen. Als ik had geweten dat hij dat ding als gestolen heeft opgegeven dan had ik hem natuurlijk nooit van hem gekocht.Dat hebben we ondertussen wel begrepen hoor. Ga je zo naar de politie?
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:55
TO jouw verhaal klinkt ook een beetje vreemd. Laptop voor zoontje voor school wat toch niet bevalt omdat een tablet handiger zou zijn? Voor schoolwerk is een tablet toch nooit handig want geen toetsenbord. Ik zou dat tegenover de politie dan helemaal weglaten gewoon; laptop van vriend gekocht maar spijt van aankoop en daarom laptop weer verkocht, niet wetende etc. etc. Niet te veel ingewikkelde details, verhaal gewoon kort houden en vraag de vriendinnen of ze willen getuigen met betrekking tot de bedreiging als de politie aan je deur komt. Ik neem aan dat het bedrijf waaraan je de laptop verkocht hebt jouw naam en adres genoteerd hebben.
zaterdag 27 augustus 2016 om 09:58
Zeker als hij direct naar jou toe is gekomen en er waren veel mensen getuigen van dan sta je denk ik best sterk. Hoelang geleden heb je de laptop gekocht en verkocht? Grote kans dat hij de laptop als gestolen opgegeven heeft niet zo lang nadat jij hem gekocht hebt, als je dan je bankafschrift erbij hebt sterkt dat je verhaal wel (mits je niet regelmatig zulke bedragen pint) heb je helemaal geen appjes ofzo over de laptop? Ik zou asap aangifte doen al is het maar omdat ik niet als heler bekend wil staan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:09
Waar is die laptop nu?
De politie (een expert) kan toch oude betanden terughalen en zien dat dit zijn laptop was?
En wat was zijn verhaal over de diefstal destijds (en wanneer?)?
Ik kan mij overigens ook voorstellen dat de politie zal vragen waarom iemand een laptop overneemt van een ander voor 350,- euro om te gebruiken voor schoolwerk, terwijl je voor die prijs ook een gloednieuwe laptop kunt kopen.
Nu bijvoorbeeld bij de Media markt voor 299,-
De politie (een expert) kan toch oude betanden terughalen en zien dat dit zijn laptop was?
Ik kan mij overigens ook voorstellen dat de politie zal vragen waarom iemand een laptop overneemt van een ander voor 350,- euro om te gebruiken voor schoolwerk, terwijl je voor die prijs ook een gloednieuwe laptop kunt kopen.
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:14
Hebben jullie een aantal gezamenlijke vrienden, mannelijke het liefst? Want ik zou die toch inlichten en vragen of ze hem in de gaten houden. Als iemand zo boos wordt en je met de dood bedreigd, dan is dat niet zo maar weg. Zou het kunnen dat er nu een handeltje boven water komt drijven? Anyhow, die bedreigingen zou ik serieus nemen. Ben je alleenstaand moeder? Het is denk ik goed om te weten wat zijn state of mind is. Wil hij wraak, is hij nog steeds boos, wil hij verhaal komen halen. Ik zou er idd niet gerust op zijn. Zoals iemand hier al zei, voorlopig kun je over je schouder gaan kijken. Ik zou daar ook voorzorgsmaatregelen voor nemen.
Aangifte doen etc. staat buiten kijf.
Aangifte doen etc. staat buiten kijf.
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:20
quote:Gebruna schreef op 27 augustus 2016 @ 10:09:
Waar is die laptop nu?
Misschien was het wel een hele goede/dure?
Niet dat het wat uitmaakt verder. To moet gewoon naar de politie gaan.
Waar is die laptop nu?
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:34
quote:Teemo schreef op 27 augustus 2016 @ 10:20:
Nog 1 punt dat in waarschijnlijk jou verhaal sterkt. De politie heeft waarschijnlijk niet jou naam genoemd, als hij daarna bij jou de hele buurt bij elkaar schreeuwt, wijst erop dat hij wist dat jij de laptop in je bezit had.
Goeie, had ik nog niet aan gedacht.
TO ik zou naar de politie gaan en daar je verhaal delen. Iemand die meerdere dagen achter elkaar terugkomt en herrie schopt, die is echt boos. Beter dat de politie weet van de bedreigingen.
Nog 1 punt dat in waarschijnlijk jou verhaal sterkt. De politie heeft waarschijnlijk niet jou naam genoemd, als hij daarna bij jou de hele buurt bij elkaar schreeuwt, wijst erop dat hij wist dat jij de laptop in je bezit had.
Goeie, had ik nog niet aan gedacht.
TO ik zou naar de politie gaan en daar je verhaal delen. Iemand die meerdere dagen achter elkaar terugkomt en herrie schopt, die is echt boos. Beter dat de politie weet van de bedreigingen.
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:37
quote:Gebruna schreef op 27 augustus 2016 @ 10:09:
Waar is die laptop nu?
De politie weet al dat het zijn laptop is, anders hadden ze hem niet gebeld he
Ik vraag me af of je de kwestie snapt, aangezien TO destijds natuurlijk niet op de hoogte was van de diefstal.
Waar is die laptop nu?
De politie weet al dat het zijn laptop is, anders hadden ze hem niet gebeld he
Ik vraag me af of je de kwestie snapt, aangezien TO destijds natuurlijk niet op de hoogte was van de diefstal.
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:40
quote:Goede-Fee schreef op 27 augustus 2016 @ 10:20:
[...]
Ongetwijfeld was het een hele goede en/of duur in aanschaf geweest.
Maar eerst een dure tweedehands kopen en die dan ongebruikt in een hoek laten liggen omdat een (eveneens aangeschafte c.q. aan te schaffen) tablet toch handiger is, maakt die laptop sowieso tot een "niet handige aankoop".
En als die laptop nu inderdaad in een hoek was blijven liggen, was er niets aan de hand geweest, dan was de oplichting van de "vriend" nooit aan het licht gekomen.
Het probleem is dat TO het geld blijkbaar hard nodig heeft, anders had zij dat ding niet naar het pandjeshuis gebracht.
Mede daarom kan het van belang zijn om te weten welk verhaal hij over de zogenaamde diefstal heeft opgehangen.
Ook de politie snapt dat iemand die een laptop heeft gestolen, deze niet "te goeder trouw" naar het pandhuis zal brengen.
Dus de combinatie van kunnen zien dat hij de eerste gebruiker is geweest + het verhaal van TO en het feit dat zij die laptop naar het pandhuis heeft gebracht, zal haar m.i. el vrij pleiten van diefstal/heling. Nu alleen die "vriend" nog....
[...]
Ongetwijfeld was het een hele goede en/of duur in aanschaf geweest.
Maar eerst een dure tweedehands kopen en die dan ongebruikt in een hoek laten liggen omdat een (eveneens aangeschafte c.q. aan te schaffen) tablet toch handiger is, maakt die laptop sowieso tot een "niet handige aankoop".
En als die laptop nu inderdaad in een hoek was blijven liggen, was er niets aan de hand geweest, dan was de oplichting van de "vriend" nooit aan het licht gekomen.
Het probleem is dat TO het geld blijkbaar hard nodig heeft, anders had zij dat ding niet naar het pandjeshuis gebracht.
Mede daarom kan het van belang zijn om te weten welk verhaal hij over de zogenaamde diefstal heeft opgehangen.
Ook de politie snapt dat iemand die een laptop heeft gestolen, deze niet "te goeder trouw" naar het pandhuis zal brengen.
Dus de combinatie van kunnen zien dat hij de eerste gebruiker is geweest + het verhaal van TO en het feit dat zij die laptop naar het pandhuis heeft gebracht, zal haar m.i. el vrij pleiten van diefstal/heling. Nu alleen die "vriend" nog....
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:51
En terzijde zou ik hem vertellen dat hij voor moord toch wel een aantal jaren moet brommen. Ze komen al gauw bij hem uit als de waarschijnlijke dader vanwege jullie interactie. Dus als hij slim is moet hij niet aan de weg gaan timmeren.
Ik zou hem niet terug gaan bedreigen voordat je melding hebt gemaakt, maar me eerder niet-begrijpend, wat onschuldig kijkend opstellen. Als jij insinuaties niet begrijpt krijgt hij het des te moeilijker om je te beïnvloeden.
Ik zou hem niet terug gaan bedreigen voordat je melding hebt gemaakt, maar me eerder niet-begrijpend, wat onschuldig kijkend opstellen. Als jij insinuaties niet begrijpt krijgt hij het des te moeilijker om je te beïnvloeden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:55
quote:Teemo schreef op 27 augustus 2016 @ 10:20:
Nog 1 punt dat in waarschijnlijk jou verhaal sterkt. De politie heeft waarschijnlijk niet jou naam genoemd, als hij daarna bij jou de hele buurt bij elkaar schreeuwt, wijst erop dat hij wist dat jij de laptop in je bezit had.Hij had hem aan haar verkocht en vervolgens de verzekering opgelicht door hem als gestolen op te geven.
Nog 1 punt dat in waarschijnlijk jou verhaal sterkt. De politie heeft waarschijnlijk niet jou naam genoemd, als hij daarna bij jou de hele buurt bij elkaar schreeuwt, wijst erop dat hij wist dat jij de laptop in je bezit had.Hij had hem aan haar verkocht en vervolgens de verzekering opgelicht door hem als gestolen op te geven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:59
quote:retrostar schreef op 27 augustus 2016 @ 10:51:
En terzijde zou ik hem vertellen dat hij voor moord toch wel een aantal jaren moet brommen. Ze komen al gauw bij hem uit als de waarschijnlijke dader vanwege jullie interactie. Dus als hij slim is moet hij niet aan de weg gaan timmeren.
Ik zou hem niet terug gaan bedreigen voordat je melding hebt gemaakt, maar me eerder niet-begrijpend, wat onschuldig kijkend opstellen. Als jij insinuaties niet begrijpt krijgt hij het des te moeilijker om je te beïnvloeden.Dit vind ik een goeie.
Ik zou hem niet terug gaan bedreigen voordat je melding hebt gemaakt, maar me eerder niet-begrijpend, wat onschuldig kijkend opstellen. Als jij insinuaties niet begrijpt krijgt hij het des te moeilijker om je te beïnvloeden.Dit vind ik een goeie.
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
zaterdag 27 augustus 2016 om 10:59
quote:retrostar schreef op 27 augustus 2016 @ 10:51:
??? En je denkt dat iemand die zo in het nauw zit en zo doorgedraaid is als deze oplichter, daar van onder de indruk is?
Ik zou zelf niet rustig meer slapen als zo iemand zulke bedreigingen uit en steeds rond mijn huis sloop.
??? En je denkt dat iemand die zo in het nauw zit en zo doorgedraaid is als deze oplichter, daar van onder de indruk is?
Ik zou zelf niet rustig meer slapen als zo iemand zulke bedreigingen uit en steeds rond mijn huis sloop.
zaterdag 27 augustus 2016 om 11:02
Aangifte doen TO. Het hele verhaal uitleggen. Bewijzen dat je 350 gepind hebt (jammer dat het geen directe overboeking was) en zeggen dat er getuigen zijn die hem bij jou de boel op stelten hebben zien zetten. Met een beetje geluk heeft de politie jouw naam inderdaad niet genoemd en is daarmee de zaak klaar.
Ik zou banger zijn voor een strafblad dan voor die vent.
Ik zou banger zijn voor een strafblad dan voor die vent.
zaterdag 27 augustus 2016 om 11:03