Oeps.. verkeerd gelezen..
zondag 28 augustus 2016 om 11:14
Het gebeurt mij regelmatig dat ik iets helemaal verkeerd lees. Soms gaat het in een flits, en soms duurt het echt lang (weken of jaren) voordat tot me doordringt wat er echt staat. Zo was ik net ff op Google maps een wandelrondje Amsterdam aan het uitstippelen, en zag ik toch echt Hard Bock café staan. En vanmorgen las ik een topictitel over Tiengemeten. Ik heb altijd gedacht dat dat Tiengemeenten heet. Wat lezen jullie verkeerd, en wanneer drong dit tot je door?
zondag 28 augustus 2016 om 15:20
quote:Deedot schreef op 28 augustus 2016 @ 13:42:
Jarenlang Tommy Hilfiger verkeerd uitgesproken. Altijd gedacht dat die vent Hilfinger heette. Tot mijn vriendin het zo zat was dat ik het altijd verkeerd zei dat ze me verbeterde. Maar ik zeg nog steeds Hilfinger in me zelf.
Gezelschap vind ik ook een rotwoord. Maak daar altijd gesel-schap van... Ik dacht dus tot nu toe dat die man Hilfinger heette...
Jarenlang Tommy Hilfiger verkeerd uitgesproken. Altijd gedacht dat die vent Hilfinger heette. Tot mijn vriendin het zo zat was dat ik het altijd verkeerd zei dat ze me verbeterde. Maar ik zeg nog steeds Hilfinger in me zelf.
Gezelschap vind ik ook een rotwoord. Maak daar altijd gesel-schap van... Ik dacht dus tot nu toe dat die man Hilfinger heette...
zondag 28 augustus 2016 om 19:58
Castreren en steriliseren van een dier is neutering en spaying in het Engels, ik heb JAREN steeds spraying gelezen. Ik ben er een paar maanden geleden pas achter gekomen dat er spaying staat. Ben heeeel veel actief op internationale fora over huisdieren etc, dus heb jarenlang rondgestrooid met spraying gelukkig kan ik dan 'hoi, ik kom uit NL en Engels is niet mijn moedertaal'- als excuus gebruiken Helaas gaat 'sorry, typfout' niet op aangezien ik dan wel heeeeeeeeeeel vaak dezelfde typfout heb gemaakt
zondag 28 augustus 2016 om 20:01
quote:gucciguilty schreef op 28 augustus 2016 @ 19:58:
Castreren en steriliseren van een dier is neutering en spaying in het Engels, ik heb JAREN steeds spraying gelezen. Ik ben er een paar maanden geleden pas achter gekomen dat er spaying staat. Ben heeeel veel actief op internationale fora over huisdieren etc, dus heb jarenlang rondgestrooid met spraying gelukkig kan ik dan 'hoi, ik kom uit NL en Engels is niet mijn moedertaal'- als excuus gebruiken Helaas gaat 'sorry, typfout' niet op aangezien ik dan wel heeeeeeeeeeel vaak dezelfde typfout heb gemaakt
Ik dacht tot ik jouw bericht zag ook dat het spraying was.
zondag 28 augustus 2016 om 20:02
quote:Annelaure schreef op 28 augustus 2016 @ 20:01:
[...]
hahaahahahahaah gelukkig ben ik niet de enige! Toen ik het voor het eerst las zag ik het in zo'n Peta-reclamefoto. Ik geef de schuld aan de blote mensen die vaak op die foto's staan, ik was teveel afgeleid daardoor om te kunnen lezen
[...]
hahaahahahahaah gelukkig ben ik niet de enige! Toen ik het voor het eerst las zag ik het in zo'n Peta-reclamefoto. Ik geef de schuld aan de blote mensen die vaak op die foto's staan, ik was teveel afgeleid daardoor om te kunnen lezen
zondag 28 augustus 2016 om 20:09
De klemtoon doet mij vooral de das om meestal inderdaad. Dan is het inderdaad de verkeerde klemtoon. Of als ik een woord letter voor letter oplees (of aflees vanaf de ander, want ik ben doof dus wij gebruiken soms het handalfabet als we een gebaar niet weten of als iemand het gebaar nog niet kent), dan gaat het soms ook weleens mis omdat ik van te voren zelf de klemtoon bedenk terwijl dat dan bijna nooit klopt
Ik sprak wel eens nacho's uit als naggo's
Mn vriend keek me raar aan en pas de volgende dag realiseerde hij dat ik nacho's bedoelde Mja, ik kan als excuus gebruiken dat ik doof ben
Ik sprak wel eens nacho's uit als naggo's
zondag 28 augustus 2016 om 21:45
maandag 29 augustus 2016 om 10:53
quote:sandra1905 schreef op 28 augustus 2016 @ 21:45:
[...]
Ik heb het ff gegoogeld. Dacht dat ik er zo achter zou kunnen komen. Nou, niet dus. Er komen wel allemaal heel spannende hits te voorschijn.. Wsl. is het Paternosterstraat
[...]
Ik heb het ff gegoogeld. Dacht dat ik er zo achter zou kunnen komen. Nou, niet dus. Er komen wel allemaal heel spannende hits te voorschijn.. Wsl. is het Paternosterstraat
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)