Van Iphone naar samsung?

29-08-2016 11:33 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat advies nodig.

Al een aantal jaar heb ik een iphone, op zich prima. Vind het best een fijn ding. Enige (enorm grote) minpunt is dat er vanuit apple zinloze apps op staan die geheugenruimte innemen en ik niet kan verwijderen.

Ik wil dus graag overstappen van Iphone naar Samsung.

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee en is het erg wennen?
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:32
0.00% gewijzigd
Is gewoon een kwestie van wennen. Iphone is iets logischer en je kunt dingen doen met minder handelingen. Samsung is makkelijker te personaliseren en naar mijn beleving minder breekbaar.
quote:jilliebillie schreef op 29 augustus 2016 @ 15:30:

Samsung !!!

JA, samsung heeft véél onzin. Met een jailbreaker kun je die eraf gooien maar dat is niet nódig, want je kunt (niet bij de s6 dan) een geheugenkaart erin stoppen, waardoor je eindeloos je telefoon kunt volgooien met films, videos, foto's, muziek, apps en wat er nog meer te verzinnen is.

Het is voor apple-gebruikers moeilijk over te stappen naar een samsung omdat, blijbkaar, de apple eenvoudig en duidelijk is en de samsung niet, maar ik vond het meer een kwestie van wennen. Als je thuis alles in apple hebt, is het misschien handiger om daarbij te blijven. Als dat niet zo is, zou ik wisselen!Samsung kun je niet jailbreaken... Dat is Appletaal.
quote:valisa schreef op 29 augustus 2016 @ 14:13:

Tja...dat is echt een nadeel van de iphone...het geheugen kan niet uitgebreid worden.Je kan een 128GB iPhone nemen. Krijg die maar eens vol...
Je zegt dat je al een 'aantal jaren een iPhone hebt'.

Dat is dus het probleem, je toestel is zwaar verouderd. Als je verder tevreden bent met je iPhone, dan is er geen evidente reden om over te stappen naar Android.

Maar als je nieuwsgierig bent naar Android, stap vooral over. Dan weet je gelijk wat je mist. Of niet
Ik heb privé een iPhone6 en voor mijn werk een Samsung maar ik vervloek die Samsung af en toe echt... wat een onlogisch apparaat. Het is dat ik die Samsung van mijn werk is dat het bedrijf een contract heeft met de telecomprovider incl Samsung toestellen anders had ik gevraagd of ik een iPhone kon krijgen.

Vroeger heb ik privé ook een Samsung gehad maar dat stomme ding ging soms uit zichzelf uit, en soms ook weer vanzelf aan. En dat was toen echt een van de nieuwste modellen. En hoe vaak mijn geheugenkaart niet vol was terwijl ik daar met mijn iPhone nog geen last van gehad heb.

Voor mij geen Samsung als ik het voor het zeggen heb.
quote:Woldertje schreef op 29 augustus 2016 @ 17:20:

[...]

Samsung kun je niet jailbreaken... Dat is Appletaal.

ik dacht dat rooten en jailbreaken hetzelfde was. hehe
quote:kadanz schreef op 29 augustus 2016 @ 19:28:

Je zegt dat je al een 'aantal jaren een iPhone hebt'.

Dat is dus het probleem, je toestel is zwaar verouderd. Als je verder tevreden bent met je iPhone, dan is er geen evidente reden om over te stappen naar Android.

Maar als je nieuwsgierig bent naar Android, stap vooral over. Dan weet je gelijk wat je mist. Of niet

Ik heb een iPhone 5

Na de 4 en daarvoor de 3

Das een aantal jaar
Wij kregen vroeger van het werk een iPhone maar ze zijn overgestapt op Samsung. Met als gevolg dat ondertussen de helft van mijn collega's, inclusief ikzelf, zelf een iPhone hebben aangeschaft na een paar weken/maanden vloeken op de Samsung. Letterlijk niemand is blij met die Samsung na de iPhone. Het went bij mij ook echt niet. En ik ben geen nitwit op dat vlak. Maar ik heb een MacBook, een ipad, een ipad-mini en ik werd gewoon gek van die Samsung erbij. Ding leek een eigen leven te leiden.

Zoon heeft er wel eentje. Ik gooi die telefoon bijna gillend weg als ik hem eens gebruik. We hebben thuis naast de iPads ook een Samsung tablet. Die laden we zelfs niet meer op. Ligt ergens ongebruikt in de kast. Maar goed, dat is alleen maar onze ervaring.
quote:Woldertje schreef op 29 augustus 2016 @ 13:40:

[...]

Samsung verkopen en een iPhone SE of 5s ervoor in de plaats kopen?zou het zo doen maar heb abonnement lopen dus kan niet
Hier van Iphone naar Samsung, bevalt heel goed......

Zakelijk heb ik nog een Iphone, maar prive Samsung.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:girlpower1993 schreef op 29 augustus 2016 @ 21:38:

[...]

zou het zo doen maar heb abonnement lopen dus kan nietWant je simkaart werkt niet in een andere telefoon??
quote:LisaSimpson schreef op 29 augustus 2016 @ 20:41:

[...]

Ik heb een iPhone 5

Na de 4 en daarvoor de 3

Das een aantal jaar

Quasi iedereen heeft thuis wel een aantal oude gsm's liggen die eigenlijk heus nog wel werken, maar die intussen vervangen zijn door een nieuwer toestel. Vraag gewoon om er zo eentje te lenen voor een weekje of zo, dan kan je het direct zelf ondervinden.

As said, de niet te verwijderen software heb je net zozeer bij Android. Hardware-matig zijn al die toestellen binnen eenzelfde price-range behoorlijk aan elkaar gewaagd. Op het einde van de rit is het gewoon of je de look en feel van android kan smaken versus de look en feel van iOS. Als je al jaren gewend bent aan die laatste, is die kans klein.

Kan je op een toestel met Android verder even veel/weinig doen als op een toestel met iOS? Jazeker. Werkt het ene beter dan het andere? Nee. Hebben ze allebei nadelen? Ja. Laat je niets wijsmaken door wat de fanboys/girls van de ene of de andere zeggen. Dat is zelden meer dan wat sentiment, zonder echte puur objectieve onderbouw.

Als je de 5 gewoon bent en je wil niet per se een groter scherm, dan is de SE echt wel een aanrader. Hardwarematig zowat gelijk aan de 6s, maar in de form-factor van een 5/5s en aan een goedkopere prijs (die met de komst van nummertje 7 wellicht nog wat verder zal zakken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven